Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eten weigeren

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

eten weigeren

Ongelezen bericht door EvitaP »

Aangezien het hier (op curacao) niet ongewoon is dat honden vergiftigd worden, willen we de honden aanleren niets aan te nemen van vreemden en niks van de grond te eten.

Zoals onder 'algemeen' gelezen kan worden denken we dat misschien 2 van onze 4 honden al vergiftigd zouden kunnen zijn. De twee die we nu (nog) hebben willen we graag in leven houden. Ik wil deze twee schrokoppen dus leren leren eten te weigeren.
Nu heb ik net snel even een zoek opdracht gedaan, maar daar kwam niet veel uit. En ik ben inmiddels te moe om nog intensief verder te zoeken, ik heb weinig geslapen afgelopen week. Daarnaast heb ik het idee dat we tegen 'de tijd' aan het vechten zijn voordat nog een hond overlijd.

Daarom vraag ik op deze manier wat naar jullie mening de beste en snelste manier is om dit aan te leren.
Belangrijk is dat ze ook voedsel weigeren als wij er niet zijn, misschien logisch, maar ik zeg het er toch maar even bij.

Zelf dacht ik aan TT (ben er niet heel bekend mee), heb net een gedeelte van het artikel 'TT, hoe, wat en waarom' gelezen.
Het gaat me vooral om snelheid nu. Dat ik de trainingsmethode misschien niet zo vriendelijk is, maakt mij dan wat minder uit. (Nog altijd vriendelijker dan vergiftiging). Al heb ik gelezen dat TT niet perse een onvriendelijk middel is.
Ik heb al rond gevraagd op het eiland of ze zulke bandjes hebben (met electriciteit), maar dat hebben ze niet. Aangezien m'n broer over een week ong naar miami gaat kan ie het dan kopen, met eventuele boeken die jullie me missschien aanraden om te lezen over bepaalde trainingsmethoden.

Dus bij deze vraag ik om informatie en advies.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

je kent Elaine toch? daar op de club wordt ook met TT gewerkt, denk dat zij je wel verder kunnen helpen...
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Waar staat de afkorting TT voor? Wat is dat voor een band. :19:

Hoop dat iemand mij dat even kan uitleggen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Wilma+Barca schreef:Waar staat de afkorting TT voor? Wat is dat voor een band. :19:

tt = teletac = een stroomband
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

maart schreef:
Wilma+Barca schreef:Waar staat de afkorting TT voor? Wat is dat voor een band. :19:

tt = teletac = een stroomband

:N: Ik begrijp de nood. Snel iets aanleren of vergiftigd worden. Maar, jakkie, stroom.....lijkt mij best wel heavy!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

nee hoor, valt mee. je moet er natuurlijk wel mee kunnen werken.
Nu, er staan al tig topics hierover als het je interesseert :mrgreen:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

we hebben 2 mechelaars, waarvan er 1 wel met tt bekend is, en 1 niet. Ze weigeren allebei voedsel dus daar heb je niks aan :mrgreen:

Ik zou gewoon beginnen met ergens iets neerleggen(jijzelf dus, zodat je weet dat het "goed"is) Dan er heen lopen, en de hond er naar toe laten lopen. Om het moment dat je hond het ziet zeg je ferm"nee". Gaat hij het toch pakken, dan voordat hij het heeft een ferme ruk aan de riem, en nogmaals NEE, zeggen. zo diverse keren oefenen. Dat is de meest vriendelijke manier. :ok:

TT kan ook, maar dan komt het echt aan op timing, zodat de hond weet waarvoor hij straf krijgt. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”