Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

malinois schreef:
Golden Stanley schreef:
malinois schreef: ja verplichte rust krijgen ze hier idd. omdat ik het nog steeds niet gezond blijf vinden als een pup er letterlijk bij neervalt van vermoeidheid... jammer dat sommigen daar anders over denken.. de gezondheid van mijn hondjes gaan voor die gedachtengangen...
Als je hetgeen quote waar jij op reageert, dan blijft het een en ander duidelijk. Je neemt het weer fijn letterlijk, precies zoals het jou uitkomt.
Elke pup heeft na een speelmoment of na zijn gekke 5 minuten een neerplofmoment. En op dat moment kun je hem aanleren zelf zijn mandje op te zoeken. Die rustmomenten van zo'n pup zijn dan legio, want na elke indruk volgt wel zo'n rustmoment en dat bepaalt die pup zelf, omdat hij aangeeft daar behoefte aan te hebben. Het is dus niet zo dat, omdat er geen bench in huis is, dat het neerstort van vermoeidheid omdat het zijn rustmomenten niet gegund krijgt.
dat is dus wel het geval, hij zoekt zn plek niet op hij blijft gewoon rennen, vliegt over de leuning van de bank om er vervolgens aan de achterkant weer af te springen/vallen (is nl veel te hoog)en valt zo neer onder het rennen en valt letterlijk in een diepe slaap... sorry maar dat vind ik niet zo goed voor mn pupjes en dus hebben ze verplichte rustmomentjes als ik dat zie aankomen.

Vastpakken heeft op dat moment totaal geen zin want dan flippen ze helemaal dus gaan ze lekker in de bench, en dat is nog geen minuut en dan slapen ze...

OK, in JOUW geval bedoel je dus, zeg dat er dan even bij want ik dacht dat je het over mijn situatie had. :denken:
Ja, dan is het logisch, want dat zou ik zelf ook doen. Als Stanley iets nieuws had geleerd of..........als hij gecorrigeerd werd als hij een stuk gordijn te pakken had, dan moest hij nog leren dat er na correctie een beloning volgde. Maar dan zat hij al direct in zijn gekke 5 minuten en mieterde ik meteen de tuindeur open, omdat de tuin geen gevaar was voor hem. Als hij uitgeraasd was, dan hoefde ik hem alleen maar op te tillen en even met hem te kroelen, zette hem voor zijn mandje neer en hij ging er meteen lekker in liggen. Dit soort situaties kun je nooit voor zijn, want dat heeft met een stuk aanleerfase te maken. En dat kan alleen maar als hij niet continu wordt weg gelegd. Maar ik snap nu wat je bedoelt.

Mn andere hondjes rust, puppy zn benodigde rust... en na het eten moeten ze hier verplicht een uur slapen.. volwassen en pup... dus allemaal als pup aangeleerd, eten krijgen ze in de bench, buikje rond gegeten en ze vallen direct in slaap en na een uurtje mogen ze eruit... dit met het oog op eventuele maagkanteling later als ze ouder worden...
Hier ook. Zeker na het eten. :ok:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Moos schreef:
Gollum schreef:Maar steeds als er iemand opstond werd ze weer wakker en begon het hele riedeltje weer opnieuw.
Naar mijn weten hebben alle pups dat. Tenminste, mijn pups altijd wel.
Als een pup sliep kon ik inderdaad niet op gaan staan want HOP daar kwamen ze dan weer. Als ze heel diep in slaap waren soms wel, maar dan nog... :wink:
Ik ben overigens helemaal niet tegen het gebruik van de bench voor de steeds genoemde 'verplichte rust', maar betwist of dat de enige manier is.
En pups die weer wakker worden als de baas in actie komt vind ik heel normaal eigenlijk.
Een pup die maar +- 6 uur per dag slaapt vond ik niet echt normaal.. Vooral toen ik las dat honden gemiddeld 16 uur per dag slapen :N:
Ik denk niet dat het de enige manier is, als er een andere plek is waar de pup rustig blijft liggen is dat toch ook goed. Toen Gollum zelf dr rust begon te nemen ging ze in een hoekje in de gang liggen, toen heb ik daar maar een kussen neergelegd, ook prima :ok:
Ik had zelfs de onderste plank van de kast voor haar leeggeruimd, voor het geval ze dat een lekker plekje zou vinden. Met kussentje en al. Maar mevrouw bliefte dat niet :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Golden Stanley schreef:
malinois schreef:
Golden Stanley schreef:
malinois schreef: ja verplichte rust krijgen ze hier idd. omdat ik het nog steeds niet gezond blijf vinden als een pup er letterlijk bij neervalt van vermoeidheid... jammer dat sommigen daar anders over denken.. de gezondheid van mijn hondjes gaan voor die gedachtengangen...
Als je hetgeen quote waar jij op reageert, dan blijft het een en ander duidelijk. Je neemt het weer fijn letterlijk, precies zoals het jou uitkomt.
Elke pup heeft na een speelmoment of na zijn gekke 5 minuten een neerplofmoment. En op dat moment kun je hem aanleren zelf zijn mandje op te zoeken. Die rustmomenten van zo'n pup zijn dan legio, want na elke indruk volgt wel zo'n rustmoment en dat bepaalt die pup zelf, omdat hij aangeeft daar behoefte aan te hebben. Het is dus niet zo dat, omdat er geen bench in huis is, dat het neerstort van vermoeidheid omdat het zijn rustmomenten niet gegund krijgt.
dat is dus wel het geval, hij zoekt zn plek niet op hij blijft gewoon rennen, vliegt over de leuning van de bank om er vervolgens aan de achterkant weer af te springen/vallen (is nl veel te hoog)en valt zo neer onder het rennen en valt letterlijk in een diepe slaap... sorry maar dat vind ik niet zo goed voor mn pupjes en dus hebben ze verplichte rustmomentjes als ik dat zie aankomen.

Vastpakken heeft op dat moment totaal geen zin want dan flippen ze helemaal dus gaan ze lekker in de bench, en dat is nog geen minuut en dan slapen ze...

OK, in JOUW geval bedoel je dus, zeg dat er dan even bij want ik dacht dat je het over mijn situatie had. :denken:
Ja, dan is het logisch, want dat zou ik zelf ook doen. Als Stanley iets nieuws had geleerd of..........als hij gecorrigeerd werd als hij een stuk gordijn te pakken had, dan moest hij nog leren dat er na correctie een beloning volgde. Maar dan zat hij al direct in zijn gekke 5 minuten en mieterde ik meteen de tuindeur open, omdat de tuin geen gevaar was voor hem. Als hij uitgeraasd was, dan hoefde ik hem alleen maar op te tillen en even met hem te kroelen, zette hem voor zijn mandje neer en hij ging er meteen lekker in liggen. Dit soort situaties kun je nooit voor zijn, want dat heeft met een stuk aanleerfase te maken. En dat kan alleen maar als hij niet continu wordt weg gelegd. Maar ik snap nu wat je bedoelt.

Mn andere hondjes rust, puppy zn benodigde rust... en na het eten moeten ze hier verplicht een uur slapen.. volwassen en pup... dus allemaal als pup aangeleerd, eten krijgen ze in de bench, buikje rond gegeten en ze vallen direct in slaap en na een uurtje mogen ze eruit... dit met het oog op eventuele maagkanteling later als ze ouder worden...
Hier ook. Zeker na het eten. :ok:
ok duidelijk :ok:
dat bedoelde ik er dus idd. mee... en voor zijn kun je het idd. nooit, alleen ingrijpen als je het merkt wel. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik hou niets vast, en heb ook geen stress bij pups hoor, ze piepen niet eens, als ze dat wel doen zou ik heel verbaasd zijn. maar geen hedders hier , dat zal het zijn. het enige wat ik wil zeggen is dat het ook zonder bench kan, echt waar. dat je daar niet voor kiest is purima, dat maakt me helemaal niet uit, maar het kan echt anders. en met de manier waarop jij een bench gebruikt heb ik helemaal geen problemen, ik doe het alleen zelf niet,
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:ik hou niets vast, en heb ook geen stress bij pups hoor, ze piepen niet eens, als ze dat wel doen zou ik heel verbaasd zijn. maar geen hedders hier , dat zal het zijn. het enige wat ik wil zeggen is dat het ook zonder bench kan, echt waar. dat je daar niet voor kiest is purima, dat maakt me helemaal niet uit, maar het kan echt anders. en met de manier waarop jij een bench gebruikt heb ik helemaal geen problemen, ik doe het alleen zelf niet,
als jij het anders kan is het toch prima, dat zeg ik toch steeds... ik zeg alleen dat het hier niet lukt en wat ik al zei, bij beide dobers heb ik dit nooit gezien, die gingen idd. wel liggen als ze moe waren... maar mn mechels niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Maar een hond in een bench krijgt toch dezelfde prikkels mee als een hond die niet in een bench ligt :19: Het enige verschil is dat een hond in een bench opgesloten zit.
Ik vind het dan verbazend dat honden die zo doorflippen en op álle prikkels zo heftig reageren het ineens handelbare schoothondjes zijn als ze in een bench zitten en opeens alles als sneeuw voor de zon verdwijnt :denken:
Tamara.
Zeer actief

Hutsje schreef:het enige wat ik wil zeggen is dat het ook zonder bench kan, echt waar. dat je daar niet voor kiest is purima, dat maakt me helemaal niet uit, maar het kan echt anders. en met de manier waarop jij een bench gebruikt heb ik helemaal geen problemen, ik doe het alleen zelf niet,
:ok:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tamara. schreef:Maar een hond in een bench krijgt toch dezelfde prikkels mee als een hond die niet in een bench ligt :19: Het enige verschil is dat een hond in een bench opgesloten zit.
Ik vind het dan verbazend dat honden die zo doorflippen en op álle prikkels zo heftig reageren het ineens handelbare schoothondjes zijn als ze in een bench zitten en opeens alles als sneeuw voor de zon verdwijnt :denken:
Dat hangt natuurlijk af van de plek waar de bench staat.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Rami schreef:
Zoek stok! schreef:Whaaaaaaaaaaaaa kan iedereen ophouden met vertellen waarom de bench werkelijk de enig mogelijke manier was om een pup te houden???? Ik geloof het allemaal direct, echt waar. Het gaat hier niet om verantwoord benchgebruik, maar benchmisbruik.

Zo.
Hahaha, lucht het een beetje op, Linda? :mrgreen:
Ja sorry hoor, ik was een beetje boos na het lezen van het topic over het gestresste pupje in de bench. Ik denk dus werkelijk dat er ontzettend veel pups op deze manier de bench in geknikkerd worden. Alleen zijn veel mensen niet zo stom om het openlijk hier neer te zetten en lees je vooral verhalen van mensen die de bench wel verantwoord gebruiken. In zo'n discussie komt echt niet iemand melden 'nou ik heb mijn pup gewoon met acht weken de bench in gedaan, lekker laten gillen en na twee nachten was hij wel stil' :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
Hutsje schreef:ik hou niets vast, en heb ook geen stress bij pups hoor, ze piepen niet eens, als ze dat wel doen zou ik heel verbaasd zijn. maar geen hedders hier , dat zal het zijn. het enige wat ik wil zeggen is dat het ook zonder bench kan, echt waar. dat je daar niet voor kiest is purima, dat maakt me helemaal niet uit, maar het kan echt anders. en met de manier waarop jij een bench gebruikt heb ik helemaal geen problemen, ik doe het alleen zelf niet,
als jij het anders kan is het toch prima, dat zeg ik toch steeds... ik zeg alleen dat het hier niet lukt en wat ik al zei, bij beide dobers heb ik dit nooit gezien, die gingen idd. wel liggen als ze moe waren... maar mn mechels niet...
En jouw mechels zijn niet de enigen :wink:
Ik hoor een vergelijkbaar verhaal van Marc en Martijn over Eva en ik heb zelf helemaal geen herder maar een jachthond.
En die jachthond (Rana) ging ook door tot het gaatje net zoals jouw mechels :mrgreen:
Mijn nieuwe pup neemt zelf rust en daarvoor kruipt ze zelf in de bench :wink:

Dus laten we het niet op een ras vastpinnen.
Er zijn gewoon honden die hun rust moeten leren nemen.
De enige mogelijkheid daartoe is zelf enige uren per dag met de pup op schoot gaan zitten, of naast de mand blijven zitten, of de pup af en toe even in de bench laten rusten.
Die keuze moet ieder maar voor zich maken.
Laatst gewijzigd door ranetje op 18 aug 2008 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zoek stok! schreef: In zo'n discussie komt echt niet iemand melden 'nou ik heb mijn pup gewoon met acht weken de bench in gedaan, lekker laten gillen en na twee nachten was hij wel stil' :wink:
Maar er zijn er al een aantal geweest die dat hier geschreven hebben hoor, vonden het ook doodnormaal :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zoek stok! schreef:
Rami schreef:
Zoek stok! schreef:Whaaaaaaaaaaaaa kan iedereen ophouden met vertellen waarom de bench werkelijk de enig mogelijke manier was om een pup te houden???? Ik geloof het allemaal direct, echt waar. Het gaat hier niet om verantwoord benchgebruik, maar benchmisbruik.

Zo.
Hahaha, lucht het een beetje op, Linda? :mrgreen:
Ja sorry hoor, ik was een beetje boos na het lezen van het topic over het gestresste pupje in de bench. Ik denk dus werkelijk dat er ontzettend veel pups op deze manier de bench in geknikkerd worden. Alleen zijn veel mensen niet zo stom om het openlijk hier neer te zetten en lees je vooral verhalen van mensen die de bench wel verantwoord gebruiken. In zo'n discussie komt echt niet iemand melden 'nou ik heb mijn pup gewoon met acht weken de bench in gedaan, lekker laten gillen en na twee nachten was hij wel stil' :wink:
ik ben in dat topic ook heeel even mijn geduld verloren, wat een K*****f :sst: :oeps: . ik mag niet schelden geloof ik :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:Maar een hond in een bench krijgt toch dezelfde prikkels mee als een hond die niet in een bench ligt :19: Het enige verschil is dat een hond in een bench opgesloten zit.
ze liggen in een varikennel, er is alleen dus de voorkant waardoor ze kunnen kijken maar meestal wordt deze in zo'n geval afgedekt... :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

ranetje schreef:En jouw mechels zijn niet de enigen :wink:
Ik hoor een vergelijkbaar verhaal van Marc en Martijn over Eva en ik heb zelf helemaal geen herder maar een jachthond.
En die jachthond (Rana) ging ook door tot het gaatje net zoals jouw mechels :mrgreen:

De enige mogelijkheid daartoe is zelf enige uren per dag met de pup op schoot gaan zitten of de pup af en toe even in de bench laten rusten.
Een time out in de bench is echt niet erg hoor :19: Zal je mij ook niet horen zeggen maar een pup er maar in laten krijsen en dan nog eens in zijn nekvel grijpen vind ik not done. Zeker niet omdat pupje ook nog eens de hele dag meegesleept is. Niet mijn manier en zal het zeer beslist ook niet worden :roll:
Persoonlijk kies ik er dan niet zo snel om pup voor zijn rust in een bench te leggen voor want deze luiwammes vind niks heerlijkers dan een pup onder het dekbedje tegen me aan en dan samen knorren :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
ranetje schreef:En jouw mechels zijn niet de enigen :wink:

De enige mogelijkheid daartoe is zelf enige uren per dag met de pup op schoot gaan zitten of de pup af en toe even in de bench laten rusten.
Een time out in de bench is echt niet erg hoor :19: Zal je mij ook niet horen zeggen maar een pup er maar in laten krijsen en dan nog eens in zijn nekvel grijpen vind ik not done. Zeker niet omdat pupje ook nog eens de hele dag meegesleept is. Niet mijn manier en zal het zeer beslist ook niet worden :roll:
Persoonlijk kies ik er dan niet zo snel om pup voor zijn rust in een bench te leggen voor want deze luiwammes vind niks heerlijkers dan een pup onder het dekbedje tegen me aan en dan samen knorren :mrgreen:
ben ik het ook mee eens... dobertje is ook regelmatig op mn schoot in slaap gevallen... maar dat zeg ik, dat kreeg ik bij de rest niet voor elkaar... :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

malinois schreef:
ze liggen in een varikennel, er is alleen dus de voorkant waardoor ze kunnen kijken maar meestal wordt deze in zo'n geval afgedekt... :wink:
Ok! Maar zouden jou honden net zo reageren in een varikennel als in een bench waarin alles open en bloot is en waar ze de prikkels nog net zo meekrijgen
Laatst gewijzigd door Tamara. op 18 aug 2008 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef:
Rami schreef:
Niet veel anders dus dan hoe jij het beschrijft. :wink:
Alleen sliepen mijn ouders niet op een matras bij de pup, maar de pup wel bij hen op de slaapkamer, in een doos naast hun bed.
Later werd dat een mand in de keuken, onder de keukentafel. En nog later gewoon 'vrij' door het huis.
Maar, tikkeltje ongenuanceerd, vroeger was toch vaak moeders thuis en kon er ook gewoon op de pup gelet worden. Volgens mij komt heel vel benchmisbruik tegenwoordig doordat er 3 weken vakantie wordt opgenomen en pup dan halve, of hele :jank: , dagen alleen thuis moet zijn.
Dat gaat inderdaad vaak niet zonder bench, zeker niet als er geen andere hond nog in huis is waar de pup gezelschap aan heeft, en dus moet er een bench aangeschaft worden. En zonder bench opvoeden lukt dan inderdaad niet omdat er teveel te snel moet met de pup.
Onze pup thuis, en dan praat ik over bijna 20 jaar geleden, lag ook in doos naast het bed voor de nachten en mijn moeder was thuis om overdag met de pup bezig te zijn.
Is ook zo. Overigens werkte mijn moeder wel, maar mijn vader had wisselende diensten. En anders was er wel een broer, zus, oma of buurvrouw die op wilde passen. Dus het was idd zo dat er een heel gezin 'klaar' stond (wat nu vaak niet zo is).
Overigens wil ik niet alles wat er vroeger met de honden gedaan werd ophemelen hoor. We hadden er eentje die met een slipketting liep :N: en eentje die eigenlijk altijd aan de riem zat (omdat het een notoire wegloper) in plaats van dat er mee getraind werd en ze aten diner! :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:
malinois schreef:
Ok! Maar zouden jou honden net zo reageren in een varikennel als in een bench waarin alles open en bloot is en waar ze de prikkels nog net zo meekrijgen
nee dat denk ik niet...(zeg ik het nu goed?) ik denk dat er een verschil is tussen een varikennel en een open bench..
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik weet dat ik niet op je zou reageren Jessica, maar hallooo he. Gaan we nu bassets en bullmastifs vergelijken met werkhonden? Neem zelf even een mecheltje of bordercollietje of zelfs een korthals en als je dan toevallig net een pupje treft met die eigenschappen praten we verder ok?

Doodmoe wordt ik hier van. Alsof een basset over bank springt met 8 weken. Of een bullmastif. Wedden dat je ging gillen als Kiefer deed wat Eva deed. Je zou een hartverzakking krijgen als je bassetpup f Kiefer met 8 weken bijna 1,5 meter door de lucht vliegt en tegen de grond klapt waarna we dat gewoon nog 10 keer gaan doen. Die leg je niet in haar mandje want dat werkt niet. Je kan ook weglopen of de pup in het rennetje doen maar dat vond ze hier niet tof en ze ging gillen. Dus in de bench, even ernaast zitten en diepe slaap. Voor mij prima en mensen die dat niet ok vinden ook prima.

Maar de oplossingen die hier aangedragen worden of zelfs de suggestie dat dat vanzelf stopt zijn dus gewoon belachelijk. Sorry.

Dus snaveltjes toe aub.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Maar de oplossingen die hier aangedragen worden of zelfs de suggestie dat dat vanzelf stopt zijn dus gewoon belachelijk. Sorry.
Het stopt uiteindelijk wel vanzelf, de vraag is alleen wanneer :mrgreen:
Pup blijft natuurlijk geen levenlang zich alleen maar van de bank afgooien zonder ooit nog in slaap te vallen.

En ik zeg maar even voor de zekerheid nog een keer dat ik dus geen moeite heb met gebruik van de bench hiervoor he? :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
MARC_S schreef:
Pup blijft natuurlijk geen levenlang zich alleen maar van de bank afgooien zonder ooit nog in slaap te vallen.

En ik zeg maar even voor de zekerheid nog een keer dat ik dus geen moeite heb met gebruik van de bench hiervoor he? :wink:
maar daar wil ik liever niet op wachten... ik hou mn hondjes liever heel :N: en ik ben helemaal geen pietlut qua beweging van pups etc. want minutenregeltjes etc. doe ik helemaal niet aan... maar soms gaat het me iets te ver :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik weet nog dat Suzanne hier was en dat Eva toen ook al een poosje wakker was. Ze kwam steeds over de achterkant van de bank zeilen tussen de hoofden van Eric en Suzanne :mrgreen: Zoeffff, pup op schoot. Alleen wel onaangekondigd en over de leuning heen dus niet normaal. Normaal doen lijkt in die fase even onmogelijk. Duurde hier maar heel even, tot ik denk 4-5 maandjes en daarna nooit meer. Misschien wel omdat ze de kans niet kreeg dat het zo snel weer over was :mrgreen: Dat zeggen ze op het Belgenforum tenminste. Daar zeggen ze dat je dat gedrag moet stoppen omdat het ook geestelijk niet gezond is voor de pup om elke dag meerdere keren op tilt te slaan. Sommige mensen gaan dan corrigeren of schreeuwen wat toch geen zier helpt dan. Klemmen ed heeft ook geen zin en heeft wel invloed op de hond zelf.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
Moos schreef:
MARC_S schreef:

maar daar wil ik liever niet op wachten... ik hou mn hondjes liever heel :N: en ik ben helemaal geen pietlut qua beweging van pups etc. want minutenregeltjes etc. doe ik helemaal niet aan... maar soms gaat het me iets te ver :wink:
Ja, dat snap ik wel hoor :wink: Alleen het stopt ooit wel vanzelf natuurlijk.
Dat je daar niet op gaat zitten wachten is wat anders (en vind ik verder ook niet onlogisch).
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ennath schreef:
MoniqueDM schreef:
Rami schreef: Wij hadden vroeger thuis (vaak) pups. En ja, er werd wel eens wat geslooopt, dat hoort nu eenmaal bij het het hebben van pups. Maar een bench hadden we niet, die bestonden destijds niet eens. En toch zijn alle pups zonder schade groot geworden... :wink:
Dat wilde ik net vragen: hoe deden mensen het vroeger toen benches nog niet bestonden :denken: .
Ik weet niet hoeveel vroeger "vroeger" je wilt gaan.
Dertig jaar geleden waren er al benches.
En verder werd de hond door veel mensen in de badkamer (alleen maar tegels en niets te slopen) gesloten als ze weg waren. (Amsterdam Osdorp jaren zestig, Bijlmer, eind jaren zeventig)

Hier in de omgeving (Zeeland, platteland) wordt de hond ook wel in schuur, stal of bijkeuken gelegd.
Benches worden ook regelmatig in de bijkeuken geplaatst. Ik ken nog steeds heel veel honden die niet in huis mogen komen.
Ze lopen op het erf en mogen tot in de bijkeuken komen. Verder niet.
Bij ons thuis in 1966

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

kitty2 schreef:ik heb er hier een die dus niet haar rust neemt ( Danne) maar door blijft stuiteren en knettergek wordt, zij gaat inderdaad WEL in de bench om te rusten en mietert ook met een plof in slaap zo gauw ze erin geleid is, regelmatig moet ik even kijken of ze nog wel leeft, omdat het gewoon stil blijft, geen beweging niks, nakkes nada, ze slaapt heel diep dan, als ik dat niet doe, blijft ze stuiteren en zichzelf in de weg zitten, dat vind ik dan zielig en onnodig....
Dat had Tirsa ook als pup, die bleef maar doorgaan terwijl ze zo moe was, was d'r echt ook aan te zien en dan legde ik haar in de bench (met deurtje open) en binnen 'n paar seconden was ze in diepe slaap. Dan ging het deurtje eventje dicht totdat ze wakker werd en ging ze er weer uit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

MARC_S schreef:Ik weet dat ik niet op je zou reageren Jessica, maar hallooo he. Gaan we nu bassets en bullmastifs vergelijken met werkhonden? Neem zelf even een mecheltje of bordercollietje of zelfs een korthals en als je dan toevallig net een pupje treft met die eigenschappen praten we verder ok?

Doodmoe wordt ik hier van. Alsof een basset over bank springt met 8 weken. Of een bullmastif. Wedden dat je ging gillen als Kiefer deed wat Eva deed. Je zou een hartverzakking krijgen als je bassetpup f Kiefer met 8 weken bijna 1,5 meter door de lucht vliegt en tegen de grond klapt waarna we dat gewoon nog 10 keer gaan doen. Die leg je niet in haar mandje want dat werkt niet. Je kan ook weglopen of de pup in het rennetje doen maar dat vond ze hier niet tof en ze ging gillen. Dus in de bench, even ernaast zitten en diepe slaap. Voor mij prima en mensen die dat niet ok vinden ook prima.

Dus snaveltjes toe aub.
zodra jij een bullmastiffpup of bassethoundpup hebt opgevoed mag je daar ook over meepraten. want ja, die hebben ook pootjes en die springen ook op banken en stoelen (en hier ook nog hooi en strobalen). dus hou je eigen zelfingenomen snavel maar dicht ja?

en verder, dit is nu al de 2e keer dat je toch weer op mij reageert. het lukt je toch niet he? wat is dat nou, is het nu puur om het zuigen of is het puur om je (naar je zelf denkt) je gelijk te halen? laat het maar, laat mij alsjeblieft met rust, ik laat jou ook met rust en hou je aan de gemaakte afspraken. want het wordt er dus echt niet gezelliger van. ik word er doodziek en moe van. bah.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

malinois schreef: nee dat denk ik niet...(zeg ik het nu goed?) ik denk dat er een verschil is tussen een varikennel en een open bench..
Ja, je zegt het dus goed :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck had ook echt verplichte rust nodig, die ging 24 uur per dag door als ik haar haar gang liet gaan. Slapen? Wat was dat?
Mijn keuze was inderdaad die verplichte rust in de bench te geven. Bij Biène was het minder nodig, die nam zelf haar rust wel.

Hier staan 2 benches in de kamer, een kleinere varikennel en een grote draadbench. De grote wordt gebruikt als ik wat langer van huis ben, de ene dag gaat Marouck erin, de andere dag Nika. De ander heeft dan de beschikking over de woonkamer en de keuken.
Als ik ga stofzuigen gaat Biène de bench in en Marouck in de varikennel, aangezien ik anders iedere week een nieuwe stofzuiger moet kopen (die wordt aangevallen).
Als Marouck zelf mocht kiezen zou ze trouwens overdag ook liever in die kleinere vari liggen, maar die keuze heeft ze dus niet (in de draadbench heeft ze meer ruimte en er hangt een waterbak in, dat past niet in de varikennel).

Toen Danco en Snoepie nog leefden lagen ze trouwens beide ook vaak in de bench als ze hier waren. Ik denk omdat ze daar met rust werden gelaten door mijn honden, er wordt nooit een hond die in de bench ligt lastig gevallen hier. Nika gaat er 's avonds ook vaak inliggen als ze het gelebber van Biène zat is. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tamara.
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik weet dat ik niet op je zou reageren Jessica, maar hallooo he. Gaan we nu bassets en bullmastifs vergelijken met werkhonden? Neem zelf even een mecheltje of bordercollietje of zelfs een korthals en als je dan toevallig net een pupje treft met die eigenschappen praten we verder ok?

Dus snaveltjes toe aub.
Maar hoe goed kun jij er dan over oordelen als jij niet weet hoe de situatie bij Jessica is net zoals dat Jessica dat niet weet over jouw situatie?

Misschien was Kiefer nog wel 4x erger dan Eva of is Fien wel 10x erger dan Eva, of andersom? Waarom mag jij daar wel over oordelen en andersom niet :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:

Dus snaveltjes toe aub.
zodra jij een bullmastiffpup of bassethoundpup hebt opgevoed mag je daar ook over meepraten. want ja, die hebben ook pootjes en die springen ook op banken en stoelen (en hier ook nog hooi en strobalen). dus hou je eigen zelfingenomen snavel maar dicht ja?

en verder, dit is nu al de 2e keer dat je toch weer op mij reageert. het lukt je toch niet he? wat is dat nou, is het nu puur om het zuigen of is het puur om je (naar je zelf denkt) je gelijk te halen? laat het maar, laat mij alsjeblieft met rust, ik laat jou ook met rust en hou je aan de gemaakte afspraken. want het wordt er dus echt niet gezelliger van. ik word er doodziek en moe van. bah.
ja maar... ja maar... ja maar.... :N: maar er zijn toch verschillen in rassen? zeker in karakter... daarom heb je toch al die rassen? Ik ga ook niet zeggen dat mijn teef jaagt als de eerste de beste jachthond? dat is toch appels met peren vergelijken?
Waarom wordt er altijd gezegd dat die belgen in de asiels stuitergek zijn, dat hebben ze niet alleen maar aangeleerd hoor, dat zit er grotendeels al van zichzelf in... en dat is niets ten nadele van welk ras dan ook, maar je kunt die verschillen niet ontkennen...
Een duitser heeft dit veel minder een hollander weer wel... en dat laatste vind ik dan ook weer niet zo verrassend... :wink:
En je mag best weten, ik had het van een Laekense ook niet verwacht maar ik heb het echt met eigen ogen gezien :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”