en de europesche versie:

Moderator: moderatorteam

Ik wilde net zeggen. Iets tussen de Amerikaanse en Europese versie lijkt me veel mooier.malinois schreef:ik vind die amerikaanse helemaal niks... veel te ielepielig.. het lijkt wel een teef :N: Maar de Europesche is idd. voor het werk weer veel te log... daarom heb ik ook moeite gehad om een leuke werkdober qua uiterlijk te vinden... het is uiteindelijk een zoon van deze teef geworden, zit er een beetje tussenin:
Grappig, ik vind de hond juist echt een tevenuitstraling hebben, juist de kop!Nanna schreef:Ik had het een pracht gevonden als het een reu was geweest. Voor een teef vind ik haar een veel te mannelijke uitstraling hebben.Tamara. schreef:Wat een plaatje!!Inge O schreef:dit is een hovawartteef van het (oost)duitse type
Oostduitse vrouwen en een te mannelijk type zijnInge O schreef:Frenk schreef:Ik kan er niks aan doen, maar ik leg meteen die linkNanna schreef:Ik had het een pracht gevonden als het een reu was geweest. Voor een teef vind ik haar een veel te mannelijke uitstraling hebben.Tamara. schreef: Wat een plaatje!!

Ik ga met je mee, mooie dikke billensirene schreef:Ik wilde net zeggen. Iets tussen de Amerikaanse en Europese versie lijkt me veel mooier.malinois schreef:ik vind die amerikaanse helemaal niks... veel te ielepielig.. het lijkt wel een teef :N: Maar de Europesche is idd. voor het werk weer veel te log... daarom heb ik ook moeite gehad om een leuke werkdober qua uiterlijk te vinden... het is uiteindelijk een zoon van deze teef geworden, zit er een beetje tussenin:
En voila;o)
Wat een prachthond is dit!
De foto van de Peruanen vind ik wat onduidelijk om echt wat aan af te leiden, de reu lijkt me een wat doorgezakte ruglijn te hebben.sirene schreef:Okee, duurde even ...![]()
Peru: de twee voorste honden (teef en reu)zijn de "top winning" honden van Peru.
Hele bekende showhond uit de USA
Europa
Tsjechië en omstreken: (daar moet het vooral stippen hebben en een kuif)
Als ik nog even op die blauwe Weim mag terugkomen?Sylvia schreef:OK niet MEER erkend en kan dus in Amerika niet meer geshowd worden. (Ze kunnen wel alle andere activiteiten doen, zoals veldwedstrijden, Obedience, Agility en ook NAVHDA enz.)
(Alhoewel de Amerikaans blauw liefhebbers hier weer mee bezig zijn om ze te erkennen)
De blauwe Weimaraner
![]()
Intussen heb ik al in mijn stukjes in dit topic al het 1 en ander laten vallen over de kleurMarjoleine schreef: Als ik nog even op die blauwe Weim mag terugkomen?
Waar komt die kleur vandaan?
Want blauw is verdund zwart, en zwart is dominant over bruin.
En niet-verdund is dominant over verdund (dilute).
En een "gewone" Weim is verdund bruin.
Ergo:
Een blauwe Weim heeft tenminste een blauwe ouder, en dat is niet erkend. Er wordt dus gefokt met niet-erkende kleuren.
Weimaraners zijn fokzuiver voor hun kleur, want zowel dilute als bruin zijn recessief.
Dus waar komt dat blauw dan vandaan??![]()
Het kan volgens mij alleen maar betekenen dat er ooit een zwarte hond in ingekruist...
Weet iemand waar het vandaan komt?
Als kleurenfanaat vind ik dat dan weer interessant natuurlijk

Ja, dat had ik gelezen, maar duidelijkheid over de herkomst gaf dat niet.Sylvia schreef:Intussen heb ik al in mijn stukjes in dit topic al het 1 en ander laten vallen over de kleurIk weet niet of je dat al gelezen had?
Duidelijkheid over de herkomst gaf ik ook niet aan, alleen de hint dat de kleuren niet zouden kunnenMarjoleine schreef:Ja, dat had ik gelezen, maar duidelijkheid over de herkomst gaf dat niet.Sylvia schreef:Intussen heb ik al in mijn stukjes in dit topic al het 1 en ander laten vallen over de kleurIk weet niet of je dat al gelezen had?
En niet iedereen is zo met kleur bezig denk ik![]()
Inmiddels komen er ook steeds meer blauwe Weimaraners naar Europa.Dank je voor de uitleg in elk geval.
Deze kleur komt dus inderdaad alleen voor in Amerika, neem ik aan?
Zou een hond met deze kleur hier überhaupt papieren krijgen, of weet je dat niet?
Ja dat is typisch, daarom is ook de echte historie toch wel duister. Maar ja over de Dobermann zeggen ze weer dat het niet onwaarschijnlijk is dat daar ooit de Weimaraner is gebruikt om het ras te creerenDie Dober, tja, dat zou best kunnen, kleurtechnisch gezien.
Wel aardig dat die behalve hoekingen erin brengen, blijkbaar geen afbreuk heeft gedaan aan de werkeigenschappen die bij de Weim horen

jidde schreef:en zijn eerste baasje was klein, leek het helemaal een beul van een hondmalinois schreef:Die bovenste duitser... prachtige reu!wat een kop

Ja maar wel vreselijk lief, tenzij je iets van m vroeg.jidde schreef:en zijn eerste baasje was klein, leek het helemaal een beul van een hondmalinois schreef:Die bovenste duitser... prachtige reu!wat een kop