Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slipketting vs. prikband

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

jidde schreef:
Inge schreef:Nee, op zich doet het er niet toe, maar ik mag het me toch wel afvragen?
Alvorens met haar te mogen fokken zal ze haar IPO1 moeten hebben toch? En dan de aankeuring nog.
Ze is al ruim 3 jaar oud nu en eigenlijk wel op een leeftijd voor een eerste nest, ik heb altijd begrepen dat het de bedoeling is dat Tuana pups gaat krijgen toch?
Dat je zus zwanger is wist ik niet. Dat de hersenvliesontsteking zo'n vertraging heeft gegeven ook niet.
Als je aangekeurd wil hebben moet ze inderdaad der 1 nog halen en der UV. 2x zg en VZH heeft ze.
door de hersenvliesontsteking is alles langzamer gegaan. Ik trainde met haar in Heemskerk en EINDELIJK zouden wij africhting gaan doen (daarvoor was het lang leve de lol :19: ). En op dat moment kreeg ze hersenvliesontsteking. Pas met 14 maanden is er echt een club gevonden wat mijn zus aansprak. Echter op dit moment is mijn zus zoekende naar een club, waarschijnlijk gaat ze naar dezelfde als ik.
Maar is het nog steeds de bedoeling om met haar te fokken? Want dan zal er toch enige haast moeten worden gemaakt denk ik met haar IPO1 en haar UV toch?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef: jij wil toch ook niet aannemen dat een standje 3 een prikkeltje is en geen stroomstoot? :19:
Omdat ik er van houd als het beestje bij de naam wordt genoemd. Met een TT geef je stroomstoten aan een hond. Er zijn verschillende standen. Maar het is en blijft een stroomstoot.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Inge schreef:
jidde schreef:
Inge schreef:Nee, op zich doet het er niet toe, maar ik mag het me toch wel afvragen?
Alvorens met haar te mogen fokken zal ze haar IPO1 moeten hebben toch? En dan de aankeuring nog.
Ze is al ruim 3 jaar oud nu en eigenlijk wel op een leeftijd voor een eerste nest, ik heb altijd begrepen dat het de bedoeling is dat Tuana pups gaat krijgen toch?
Dat je zus zwanger is wist ik niet. Dat de hersenvliesontsteking zo'n vertraging heeft gegeven ook niet.
Als je aangekeurd wil hebben moet ze inderdaad der 1 nog halen en der UV. 2x zg en VZH heeft ze.
door de hersenvliesontsteking is alles langzamer gegaan. Ik trainde met haar in Heemskerk en EINDELIJK zouden wij africhting gaan doen (daarvoor was het lang leve de lol :19: ). En op dat moment kreeg ze hersenvliesontsteking. Pas met 14 maanden is er echt een club gevonden wat mijn zus aansprak. Echter op dit moment is mijn zus zoekende naar een club, waarschijnlijk gaat ze naar dezelfde als ik.
Maar is het nog steeds de bedoeling om met haar te fokken? Want dan zal er toch enige haast moeten worden gemaakt denk ik met haar IPO1 en haar UV toch?
is wel de bedoeling, desnoods dit nest zonder aankeuring
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: jij wil toch ook niet aannemen dat een standje 3 een prikkeltje is en geen stroomstoot? :19:
Omdat ik er van houd als het beestje bij de naam wordt genoemd. Met een TT geef je stroomstoten aan een hond. Er zijn verschillende standen. Maar het is en blijft een stroomstoot.
oneens... een stroomstoot voel je idd., een prikkel is een naar gevoel...net alsof je met je nagel over je arm krast, ik heb tot een bepaalde hoogte alles gevoeld en bij een prikkel voel ik echt geen stroomstoot... Hoe kun jij dit weten zonder het ooit getest te hebben overigens? Als ik dit geblindoekt had gevoeld zonder het te weten had ik het niet als stroomstoot herkent of omschreven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

idd. als je een prikkel krijg, voel ik de neiging om eens te gaan krabben op die plaats.
Ik zou het niet omschrijven als een stroomstoot :19:

en nogmaals, een tt kan meer dan alleen stroomstoten geven :idea:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik snap niet zo goed waarom er steeds gedaan wordt alsof het de hond niks doet zo'n 'prikkel' of zo'n stroomstoot. Als het de hond niks doet kun je het net zo goed niet om doen.
Dus doet het de hond wel degelijk pijn. Misschien is pijn dan een groot woord bij een prikkel maar vervelend vind de hond het dus schijnbaar wel.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik gebruik zelf geen tt maar heb het wel uitgeprobeerd op de binnenkant van mijn arm. Op de laagste standen voelde ik inderdaad niets, op hogere standen werd het wel een vervelend gevoel.
Het is geen hulpmiddel wat ik snel zou gebruiken, maar dat is dus meer gebaseerd op gevoel dan op praktijkervaring. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Ik snap niet zo goed waarom er steeds gedaan wordt alsof het de hond niks doet zo'n 'prikkel' of zo'n stroomstoot. Als het de hond niks doet kun je het net zo goed niet om doen.
Dus doet het de hond wel degelijk pijn. Misschien is pijn dan een groot woord bij een prikkel maar vervelend vind de hond het dus schijnbaar wel.
moet iets pijn doen om vervelend gevonden te worden dan? 1 van mijn honden vind de trilfunctie vreselijk vervelend... doet dit hem pijn dan? Weet zeker van niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:Ik snap niet zo goed waarom er steeds gedaan wordt alsof het de hond niks doet zo'n 'prikkel' of zo'n stroomstoot. Als het de hond niks doet kun je het net zo goed niet om doen.
moet iets pijn doen om vervelend gevonden te worden dan? 1 van mijn honden vind de trilfunctie vreselijk vervelend... doet dit hem pijn dan? Weet zeker van niet.
Ik zeg toch ook dat het dan misschien geen pijn zal doen maar vervelend (je zegt zelf vreselijk...) vind je hond het dus wel anders zag je geen verandering in gedrag.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

een halty lijkt me ook niet fijn voor de hond, ook irritant zo'n neussnuit als je ergens wilt snuffelen
een ruk aan de halsband ook niet fijn, wel gegeven omdat de hond moet doorlopen
een korte trilling/prikkel/tik van de tt als correctie ook vervelend, maar de beloning daarna als hij of zij begrijpt waar de correctie voor was is daarom dan ook van groot belang
Het is denk ik de bedoeling om een correctie indien nodig toe te passen zodanig dat de hond begrijpt waarom hij hem krijgt, dat snapt hij mijns insziens alleen als hij voor goed gedrag daarna beloond wordt
een correctie die niet aankkomt heeft dus ook geen effect, dan blijf je corrigeren, ja je kunt ook op beloning werken, zo werk ik in appel, en ook in het appel op straat
estelle

blondie schreef:een halty lijkt me ook niet fijn voor de hond, ook irritant zo'n neussnuit als je ergens wilt snuffelen
een korte trilling/prikkel/tik van de tt als correctie ook vervelend, maar de beloning daarna als hij of zij begrijpt waar de correctie voor was is daarom dan ook van groot belang
Het is denk ik de bedoeling om een correctie indien nodig toe te passen zodanig dat de hond begrijpt waarom hij hem krijgt, dat snapt hij mijns insziens alleen als hij voor goed gedrag daarna beloond wordt
een correctie die niet aankkomt heeft dus ook geen effect, dan blijf je corrigeren, ja je kunt ook op beloning werken, zo werk ik in appel, en ook in het appel op straat
Iemand die op straat de godganze tijd aan zn hond staat te rukken en te doen vind ik net zo vreselijk voor die hond hoor.

Dat stukje 'blijven corrigeren' dat is nou precies wat ik tot nu toe altijd gezien heb. Het is niet na 3x corrigeren klaar nee na 4 jaar lopen ze nog op zo'n hond zn harses te timmeren omdat ie nog steeds op het blok knaagt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
Ik zeg toch ook dat het dan misschien geen pijn zal doen maar vervelend (je zegt zelf vreselijk...) vind je hond het dus wel anders zag je geen verandering in gedrag.
is dat erg dan dat een hond iets vervelend vind? want dat gevoel krijg ik er dan een beetje bij... hij vind wel meer vervelend, hij vind het ook vervelend als hij zn balletje niet krijgt als we gaan wandelen, of dat hij geen eten krijgt wanneer hij dat wil :wink:
Dat ontkent hier ook niemand dat het niet vervelend is, maar dan is het nog geen pijn oid. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
blondie schreef:een halty lijkt me ook niet fijn voor de hond, ook irritant zo'n neussnuit als je ergens wilt snuffelen
Iemand die op straat de godganze tijd aan zn hond staat te rukken en te doen vind ik net zo vreselijk voor die hond hoor.

Dat stukje 'blijven corrigeren' dat is nou precies wat ik tot nu toe altijd gezien heb. Het is niet na 3x corrigeren klaar nee na 4 jaar lopen ze nog op zo'n hond zn harses te timmeren omdat ie nog steeds op het blok knaagt.
dan doe je toch iets niet goed... :denken: hier knagen ze niet meer hoor... en mochten ze het een keertje doen om wat voor reden is een boze blik met vast genoeg... :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
estelle schreef:

dan doe je toch iets niet goed... :denken: hier knagen ze niet meer hoor... en mochten ze het een keertje doen om wat voor reden is een boze blik met vast genoeg... :wink:
als men op koppen blijft timmeren of in manwerk oid of in appel (denk aan hond valt uit op straat hond is niet te bereiken met speeltje ed) blijft men een correctie nodig hebben dan doe je iets niet goed nee.. of de hond is er ongevoelig voor.. is het nodig je hond te corrigeren, dan wel zo dat hij begrijpt waarom hij de correctie krijgt, dat werkt volgens mij zoals ik eerder zei als direct daarna gewenst gedrag beloont wordt..
Beloon je goed gedrag en de hond gaat toch weer ongewenst gedrag vertonen dan zul je het toch anders moeten doen inziend dat de hond snapt dat zijn of haar gedrag niet gewenst is..
estelle

blondie schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:

als men op koppen blijft timmeren of in manwerk oid of in appel (denk aan hond valt uit op straat hond is niet te bereiken met speeltje ed) blijft men een correctie nodig hebben dan doe je iets niet goed nee.. of de hond is er ongevoelig voor.. is het nodig je hond te corrigeren, dan wel zo dat hij begrijpt waarom hij de correctie krijgt, dat werkt volgens mij zoals ik eerder zei als direct daarna gewenst gedrag beloont wordt..
Beloon je goed gedrag en de hond gaat toch weer ongewenst gedrag vertonen dan zul je het toch anders moeten doen inziend dat de hond snapt dat zijn of haar gedrag niet gewenst is..
Tsja vertel dat die africhters maar eens.
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:
malinois schreef:
is dat erg dan dat een hond iets vervelend vind? want dat gevoel krijg ik er dan een beetje bij... hij vind wel meer vervelend, hij vind het ook vervelend als hij zn balletje niet krijgt als we gaan wandelen, of dat hij geen eten krijgt wanneer hij dat wil :wink:
Dat ontkent hier ook niemand dat het niet vervelend is, maar dan is het nog geen pijn oid. :wink:
Ach het vervelend vinden om een balletje wat hij niet krijgt is natuurlijk heel iets anders als dat prikkeltje vervelend vinden omdat hij dondersgoed weet dat als hij toch het ongewenste gedrag blijft laten zien hij een enorme optater krijgt....
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb met stijgende verbazing de rest van de topic zitten lezen.
Ik kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat de meeste van de 'tegenstanders' als ik het zo even mag noemen een totaal verkeerd beeld heeft van honden (en mensen) die aan africhting doen.

Het gaat er denk ik ook om hoe je als africhter zelf die training ingaat.

Malinois wil graag zo hoog mogelijk komen, wat ik logisch vind omdat ze daar ook haar honden op heeft uitgezocht.
Maar ook als zij corrigeert doet ze dat echt niet om haar honden stuk te maken.
Wat zou ze daar mee opschieten?
Dan heeft ze geen hond meer om mee te trainen en al haar werk is naar de knoppen.
Dus waarom kan er niet geloofd worden dat zij echt wel weet wat ze doet, dat zij ook gebaat is bij honden die graag werken en dat zij echt niet corrigeert als dat niet nodig is.
En wat voor haar geldt, geldt door de band ook genomen ook voor andere africhters, zeker voor degenen die hier in discussie gaan.

Africhters trainen omdat zij dat die tak van sport leuk vinden.
Misschien is het voor sommigen moeilijk voor te stellen, maar er zijn mensen die africhting trainen leuker vinden dan agility of flyball.
Ze hebben vaak -niet altijd- ook een ander soort honden.
Verder is de ene hond de andere niet en zal de ene hond wat meer correcties nodig hebben dan de andere.
Een hond die over een hindernis springt zal minder hoog in zn driften staan dan een hond die mag doorbijten. Dus moet je ook iets anders doen om die hond op dat moment te bereiken.
Maar dat wil niet zeggen dat die hond alleen maar correcties krijgt.

Ik heb het al een paar keer gezegd, maar doe het toch nog maar eens: ga eens kijken bij een VH kringgroep of een IPO vereniging.
De discussie zal er nog steeds wel zijn denk ik alleen dan weet iedereen ook waar hij over praat en zijn de ervaringen niet meer zuiver theoretisch.

Het is echt niet alleen kommer en kwel in de africhting, als dat zo was zou je alleen bedrukte honden zien lopen. Nu zie je honden die helemaal uit hun dak gaan als ze het veld op mogen. Er wordt niet voor niks zoveel geblaft in de auto's. Ze willen eruit, ze willen werken.
Er wordt op een goede club ook weldegelijk gekeken naar wat de hond aankan en een hond die angstig wordt van harde correcties zal ze niet krijgen. (Maar ik denk dat die hond ook de stokslagen niet aan zal kunnen dus blijft de vraag of je met zo een hond africhting zou moeten doen.
Maar daar gaat de discussie niet over)

Het is al eerder gezegd, men ziet wel de correcties maar niet de beloningen en geloof mij africhtingshonden worden wel degelijk heel veel beloond.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Misschien toch een andere club uitzoeken Estelle?

Op geen van de clubs waar ik getraind heb werd 'op de kop timmeren' gezien als dé manier om een hond wat (af) te leren
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
estelle

renee-uk schreef:Misschien toch een andere club uitzoeken Estelle?

Op geen van de clubs waar ik getraind heb werd 'op de kop timmeren' gezien als dé manier om een hond wat (af) te leren
Nee hoor ik hoef geen andere club te zoeken. Ik heb meer dan genoeg clubs gezien en ook meer dan genoeg africhters zien trainen. Africhters van door het hele land.
Je stukje is erg leuk hierboven hoor maar ik heb dus hele andere ervaringen en ik loop toch al heel wat jaartjes rond in de africhting.

Niemand hoeft mij ervan te overtuigen dat het allemaal wel meevalt want dat vind ik dus niet. Ik vind het zelfs schandalig hoe er met heel wat honden omgegaan wordt binnen de africhting en ik kan gewoon mn mond niet houden als er gedaan wordt alsof het allemaal zo leuk is voor de hondjes en het allemaal wel meevalt.

Overige heb ik zelf 2 honden uit pure werklijnen. Waarvan er eentje absoluut niet de makkelijkste is en behoorlijk adhd-erig, ik ken 'dat soort' honden dus prima.
renee-uk
Zeer actief

Dan heb jij een andere ervaring dan ik, want ik heb hier echt niet zitten liegen hoor.
Afbeelding

gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik las ook ergens dat er geslagen werd met stokken
Daar zie ik dus het nut ook niet van in
Afbeelding
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

pablo schreef:Ik las ook ergens dat er geslagen werd met stokken
Dat bedoel ik,... dan heb je dus helemaal, maar dan ook helemaal niks van de africhting begrepen... Misschien toch handig om je eerst in de tak van sport te verdiepen voor je een reactie plaatst.

Verder deel ik de meningen van Renee en Malinois. De schrikbeelden die Estelle (wederom) tiept, daar kan ik me ook totaal niet in vinden...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
malinois schreef: moet iets pijn doen om vervelend gevonden te worden dan? 1 van mijn honden vind de trilfunctie vreselijk vervelend... doet dit hem pijn dan? Weet zeker van niet.
Ach het vervelend vinden om een balletje wat hij niet krijgt is natuurlijk heel iets anders als dat prikkeltje vervelend vinden omdat hij dondersgoed weet dat als hij toch het ongewenste gedrag blijft laten zien hij een enorme optater krijgt....
maar die krijgt hij niet :19: natuurlijk zijn er mensen die een TT alleen maar hoog gebruiken maar dan redt je het er niet mee... een TT heeft niet voor niets vele lage standjes, pieptjes, trilstanden etc. Daar kun je een hond mee prikkelen....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Ik heb met stijgende verbazing de rest van de topic zitten lezen.
Ik kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat de meeste van de 'tegenstanders' als ik het zo even mag noemen een totaal verkeerd beeld heeft van honden (en mensen) die aan africhting doen.

Het gaat er denk ik ook om hoe je als africhter zelf die training ingaat.

Malinois wil graag zo hoog mogelijk komen, wat ik logisch vind omdat ze daar ook haar honden op heeft uitgezocht.
Maar ook als zij corrigeert doet ze dat echt niet om haar honden stuk te maken.
Wat zou ze daar mee opschieten?
Dan heeft ze geen hond meer om mee te trainen en al haar werk is naar de knoppen.
Dus waarom kan er niet geloofd worden dat zij echt wel weet wat ze doet, dat zij ook gebaat is bij honden die graag werken en dat zij echt niet corrigeert als dat niet nodig is.
En wat voor haar geldt, geldt door de band ook genomen ook voor andere africhters, zeker voor degenen die hier in discussie gaan.
precies... wat heb ik eraan om een doodangstige hond te hebben, toch geen drol? :19: En ja, ik zal proberen zo hoog mogelijk te komen, daarom train ik bij, in mijn ogen, een van de beste verenigingen ook al zit die aan de andere kant van nl, zoek ik er mijn honden op uit, besteedt er enorm veel tijd aan... maar... als ze het niet halen... dan blijven ze nog wel steeds mijn kanjers!!!! Als mn hondje na die Drontal niets meer had kunnen doen, was hij natuurlijk bij mij gebleven.... het is wel mn mannetje...!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Dan heb jij een andere ervaring dan ik, want ik heb hier echt niet zitten liegen hoor.
nou die discussie heb ik al zo vaak gehad met Estelle daar komen jullie niet uit ben ik bang :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dat hoort bij het programma... wat er gezegd is, ga je daar eerst maar even in verdiepen... het is geen correctie oid.

even uit een ander topic gejat:

Afbeelding

dit is de stok (softstock) en daar krijgt de hond stokslagen mee, op een bepaalde plaats op zn lichaam en een beperkt aantal....
Afbeelding
estelle

malinois schreef:
renee-uk schreef:Dan heb jij een andere ervaring dan ik, want ik heb hier echt niet zitten liegen hoor.
nou die discussie heb ik al zo vaak gehad met Estelle daar komen jullie niet uit ben ik bang :mrgreen:
Precies daar komen we niet uit.
Ik wil prima geloven dat jullie anders trainen hoor maar wat ik dus heb gezien is niet zoals jullie het schetsen.

Eigenlijk zou ik eens stiekem moeten filmen ergens. :mrgreen:
estelle

Je bedoeld een stokslag tijdens het manwerk.
Dat wordt gegeven op een plek waar ze er vrij weinig van voelen.
Hera heeft die ook meer dan eens gehad maar dat doet haar echt niks, ze is dan vol in het spelletje met de pakwerker.
Het gaat daarbij ook meer om de dreiging van de pakwerker dan om het zo hard mogelijk slaan met die stok; arm hoog in de lucht die hard richting de hond komt om vervolgens een tikje te geven. Voor veel honden toch een angstige situatie, de pakwerkende hond moet dan toch zijn werk blijven doen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

estelle schreef:
Je bedoeld een stokslag tijdens het manwerk.
Dat wordt gegeven op een plek waar ze er vrij weinig van voelen.
Hera heeft die ook meer dan eens gehad maar dat doet haar echt niks, ze is dan vol in het spelletje met de pakwerker.
Het gaat daarbij ook meer om de dreiging van de pakwerker dan om het zo hard mogelijk slaan met die stok; arm hoog in de lucht die hard richting de hond komt om vervolgens een tikje te geven. Voor veel honden toch een angstige situatie, de pakwerkende hond moet dan toch zijn werk blijven doen.
en dan met het verschil dat er in de IPO een softstick gebruikt wordt en in de KNPV gedroogd wilgenhout...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
oneens... een stroomstoot voel je idd., een prikkel is een naar gevoel...net alsof je met je nagel over je arm krast, ik heb tot een bepaalde hoogte alles gevoeld en bij een prikkel voel ik echt geen stroomstoot... Hoe kun jij dit weten zonder het ooit getest te hebben overigens? Als ik dit geblindoekt had gevoeld zonder het te weten had ik het niet als stroomstoot herkent of omschreven.
Ik vind het allemaal prima hoor, zoals jij het wilt omschrijven. Maar hoe zacht dan ook, een TT geeft toch stroom af? En dus is het toch een stroomstoot? Ik wil geen discussie starten over de betekenis van woorden, maar waarom zo moeilijk doen over het geven van een stroomstoot? Je staat daar toch zelf achter anders zou je die TT niet ombinden. Ik snap de discussie niet, sorry.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”