O god, ik pies echt in m'n broek zolangzamerhand. Wat een klucht!!Jaap* schreef:Angel2 schreef:ja en wat is daar mis mee als ze dat zouden zijn????Jaap* schreef:Moos schreef:Voor zover ik weet zijn Bas en Aad van Toor broers.Ja toe maar, dik het nog even wat aan zeg!
Nu zijn Marc en Martijn ineens incestueze liefhebbers van de herenliefde.
Kunnen we even skippen naar pagina 85?![]()
zijn ook gewoon mensen... dus lekker belangrijk als iemand van dezelfde sexe houd gaat er toch om of mensen gelukkig zijn....
en idd lijkt me handig als dit niet hier staat aangezien deze topic over benchen gaat en niet over wie of wat men met andere mensen doet![]()
![]()
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
benche's
Moderator: moderatorteam
- Annelies
- Zeer actief

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
-
Neeltje
Als je die link niet legde in dat stuk, dan ben je toch niet echt snugger. Dat droop ervan af.chrico schreef:Jut en jul was zeker ook ineens een sexueel getinte opmerking. Ik denk dat weinig die link zouden leggen tussen bassie en adriaan en homo zijn maar je ziet het, weer wat geleerdAddy schreef:Zodra jij twee homo's Basie en Adriaan gaat noemen moet je mij niet wijsmaken dat het erbuiten staat, dus laten we nou voor de afwisseling ook niet doen alsof dit allemaal niet gebeurd. Ik heb Jes al eerder op haar homoseksueel getinte opmerkingen gewezenLongFields schreef:Waarom nou weer gelijk zo generaliseren en iemand in een hokje duwen terwijl je daar eigenlijk helemaal geen reden voor hebt, en waardoor je de nadruk juist op iets legt wat er mijns inziens even helemaal buiten zou moeten staan.![]()
Alles wat er gezegd word kan je als een sexueel getinte opmerking zien als je dat wil.
-
chrico
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Nou ja, ze zijn absurd goed in kleine kinderen aan het lachen maken en blijkbaar zitten er hier wat op het HF......chrico schreef:Waar Bassie en Adriaan al niet goed voor zijnAnnelies schreef:
O god, ik pies echt in m'n broek zolangzamerhand. Wat een klucht!!
![]()
![]()
ze hebben toch meer talenten blijkt wel
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Ik ga me van dit topic even afmelden hoor.
Alleen maar geruzie onder elkaar over hoe het wel en niet moet. Die persoons mening is de enigste juiste mening etc.
Er zijn inderdaad honden die een geschiedenis hebben en bijv. als ze alleen zijn een tijdje niets lievers doen dan in de bench blijven.
Als het echt mishandelen is dan mag er wat gezegd worden maar dit draaft alweer 30 pagina's door over hetzelfde waar al tig topics over zijn.....
Alleen maar geruzie onder elkaar over hoe het wel en niet moet. Die persoons mening is de enigste juiste mening etc.
Er zijn inderdaad honden die een geschiedenis hebben en bijv. als ze alleen zijn een tijdje niets lievers doen dan in de bench blijven.
Als het echt mishandelen is dan mag er wat gezegd worden maar dit draaft alweer 30 pagina's door over hetzelfde waar al tig topics over zijn.....
- starfleet
- Erelid
Een pup kan niet beter alleen blijven omdat hij in een bench zit. Als ik een pup niet kan begeleiden in het alleen leren blijven, dan komt er geen pup.Angel2 schreef:
joh zie mij dat al doen.. met mijn diensten.. dan midden in de nacht aanbellen bij de oppas om mijn hond weer op te halen... zullen ze blij mee zijn dat ze om 4uur snachts wakker gebeld worden omdat ik mijn hond kom ophalen..
denk dat ik hem dan toch liever in een bench doe..![]()
Ik snap niet zoveel van je antwoord. Ik zie in je onderschrift een ongeveer volwassen hond. Waarom zit die dan in een bench? Kan die nog steeds niet los in huis blijven?
Anne
- Moos
- Zeer actief
Nou heb ik het zelfs nog eens na zitten lezen, maar ik zie het nergens vanaf druipen hoor.Neeltje schreef:Als je die link niet legde in dat stuk, dan ben je toch niet echt snugger. Dat droop ervan af.chrico schreef:Jut en jul was zeker ook ineens een sexueel getinte opmerking. Ik denk dat weinig die link zouden leggen tussen bassie en adriaan en homo zijn maar je ziet het, weer wat geleerdAddy schreef:Zodra jij twee homo's Basie en Adriaan gaat noemen moet je mij niet wijsmaken dat het erbuiten staat, dus laten we nou voor de afwisseling ook niet doen alsof dit allemaal niet gebeurd. Ik heb Jes al eerder op haar homoseksueel getinte opmerkingen gewezenLongFields schreef:Waarom nou weer gelijk zo generaliseren en iemand in een hokje duwen terwijl je daar eigenlijk helemaal geen reden voor hebt, en waardoor je de nadruk juist op iets legt wat er mijns inziens even helemaal buiten zou moeten staan.![]()
Alles wat er gezegd word kan je als een sexueel getinte opmerking zien als je dat wil.
Zou ook kunnen natuurlijk omdat ik zo snugger ben dat ik weet dat Bassie en Adriaan gewoon alleen maar broers zijn.

-
Addy
Je kon het weer niet laten he Miran, er valt wat te rellen dus ook al heb je er niks mee te maken maar die dikke neus van je moet erinMir@n schreef:Mwah, ze moet toch wat, is het niet iemand van diefstal beschuldigen zonder bewijzen, dan gaat het wel over het niet mogen fokken van een bepaald ras.chrico schreef:Addy, ik begrijp best dat je voor iemand in de bres wil springen maar je moet geen spoken zien als die er niet zijn. Zo word er van niets iets gemaakt. Dit maakt het alleen maar erger, roept weerwoord op bij anderen en voor we het weten loopt het weer uit de hand.
En als het dat dan niet is, dan is het wel homosexualiteit, waar nog nooit iemand hier op het forum verder misselijk of vervelend heeft gedaan, haar kant op.
Ik meen me trouwens te herinneren, dat een paar jaar geleden bij de definitieve ban van Martijn het hele forum op zn kop stond en de grootste tegenstanders van hem, het voor hem hebben opgenomen.
't is maar een kleine opmerking.
Moet je niet weer eens een topic over iemand gaan openen, is alweer zo lang geleden
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, doei dan maar.Sonnie1983 schreef:Ik ga me van dit topic even afmelden hoor.
Geen verplichting om in dit topic te blijven rondhangen.
Zat andere, dacht ik zo.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- starfleet
- Erelid
In principe doet niemand dat als je een bench niet als opbergplaats gebruikt. Dat vind ik dus wel als je vier of vijf dagen in de week meer dan vier of vijf uur van huis bent en je hond in een bench opsluit. Zelf heb ik gewacht met een hond tot er tijd voor was.Neeltje schreef:
Volgens mij gaat het er meer over dat wij benchgebruikers niet als hondenmishandelaars willen worden afgeschilderd.
Hondenmishandelaar is een (veel te groot) groot woord, maar ik vind die benches vaak wel erg krap voor een volwassen hond als hij er voor langere tijd in moet.
Anne
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Nee, diegene die dat neerschreef dacht dat echt, er werd uiteraard op gereageerd en ze/hij gaf toe dat dat voor haar/hem de achterliggende gedachte was.ranetje schreef:renee-uk schreef:Dat werd ergens gezegd en vergeef me dat ik niet dit hele topic ga doorspitten om die uitspraak terug te vinden. Iemand had het idee dat mensen benches naast het bed zetten om er 's nachts niet uit te hoevenranetje schreef:Wat heeft het een in vredesnaam met het ander te maken?renee-uk schreef:Dat gekrijs in de bench is helemaal niet nodig, waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een hond eerst krijst in de bench?
Mijn honden hebben nooit gekrijst in de bench, ik heb ze er nooit slapend ingelegd en ik heb ook niet 7 maanden een bench naast mn bed gehad omdat ik te lui was om er 's nachts uit te gaan.![]()
Naast je bed in de bench is toch juist om er wel uit te gaan gewoon omdat je het hondje eerder hoort?
Kan je het ook anders uitleggen?
Ik kan me niet voorstellen dat je het zo bedoeltDat is een van de punten hè, als je zo gefocussed bent verlies je de logica wel eens uit het oog.
Inderdaad is een van de redenen dat mijn hondje in een benchje (!) naast mn bed stond dat ik hem meteen kon horen als hij eruit moest en dat is prima gelukt.
Een van de andere redenen was dat hij dan niet in een vreemd huis helemaal alleen was, daar vond ik hem nog veel te klein voor.
Er waren wel andere honden, maar in mijn gevoel was dat niet genoeg als hij zelf in een bench zat.
Op het moment dat hij wat onrustig werd ging mijn hand de bench in en praatte ik wat met hem. (als hij er niet uithoefde natuurlijk)
Ik kon hem toen in slaap praten en na 5 jaar kan ik dat nog steeds.
Dat mensen zich eerst eens zouden moeten verdiepen in het fenomeen hond voordat ze er een aanschaffen, daar ben ik het voor 200% mee eens.
Een hoop honden-ellende zou voorkomen kunnen worden als men ook inderdaad wist waar men aan begon en hoe daarmee om te gaan.![]()
Waarschijnlijk ook wat vreemd/krom neergezet door diegene om de discussie snel te kunnen blijven voeren![]()
Ik heb de bench naast mijn bed omdat ik op een bank niet kan slapen![]()
Puur eigenbelang ook nog dus.![]()
Bovendien hoef ik dan niet onnodig mijn bed uit omdat ik beter kan inschatten of pupje moet plassen of alleen maar wil weten of er nog iemand is.
Dat mensen zich beter en eerder in een hond zouden moeten verdiepen is zeker van belang![]()
Na al de jaren dat ik al mee loop heb ik geen hoop meer dat die situatie ooit bereikt gaat worden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Neeltje
Bassie en Adriaan vallen niet in mijn interesse gebied en waren gelukkig ook niet op tv toen ik nog naar kinderseries keek op tv (voor zover er die toen waren).Moos schreef:Nou heb ik het zelfs nog eens na zitten lezen, maar ik zie het nergens vanaf druipen hoor.Neeltje schreef:Als je die link niet legde in dat stuk, dan ben je toch niet echt snugger. Dat droop ervan af.chrico schreef:Jut en jul was zeker ook ineens een sexueel getinte opmerking. Ik denk dat weinig die link zouden leggen tussen bassie en adriaan en homo zijn maar je ziet het, weer wat geleerdAddy schreef: Zodra jij twee homo's Basie en Adriaan gaat noemen moet je mij niet wijsmaken dat het erbuiten staat, dus laten we nou voor de afwisseling ook niet doen alsof dit allemaal niet gebeurd. Ik heb Jes al eerder op haar homoseksueel getinte opmerkingen gewezen![]()
Zou ook kunnen natuurlijk omdat ik zo snugger ben dat ik weet dat Bassie en Adriaan gewoon alleen maar broers zijn.
- Moos
- Zeer actief
En hoe exact kan je dan met volle zekerheid wel de link leggen tussen het noemen van Bassie en Adriaan en een vreselijk discriminerende opmerking?Neeltje schreef:
Bassie en Adriaan vallen niet in mijn interesse gebied en waren gelukkig ook niet op tv toen ik nog naar kinderseries keek op tv (voor zover er die toen waren).
Aangezien ik enorm dom ben dat ik die link niet leg, met twee broers.

- renee-uk
- Zeer actief
Daar heb ik op de vorige pagina (26) op gereageerd.Ennath schreef:Kunnen we weer naar het onderwerp terug => benchgebruik
Want ik ben helemaal klaar met: maar hij zei. Nee , want zij zei"
En het is niet eerlijk want:....
Ik heb een heel stuk getypt oa over het gebruik van benches bij de opvoeding/training.
Wel eens van gehoord?
Wat vinden jullie ervan?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Moos
- Zeer actief
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Je reactie is verzopen in het gekissebisrenee-uk schreef:Daar heb ik op de vorige pagina (26) op gereageerd.Ennath schreef:Kunnen we weer naar het onderwerp terug => benchgebruik
Want ik ben helemaal klaar met: maar hij zei. Nee , want zij zei"
En het is niet eerlijk want:....
Ik heb een heel stuk getypt oa over het gebruik van benches bij de opvoeding/training.
Wel eens van gehoord?
Wat vinden jullie ervan?
- renee-uk
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
@ Neeltje: wanneer iemand zijn hond 8 uur achtereen overdag (en vaak ook nog s'nachts in een bench plempt, valt diegene voor mij in de categorie dierenmishandelaars, ja.
Neem dan geen hond.., bespaar dat beestje het lijden.
Ik heb niks tegen (verantwoord) bench gebruik, echt niet, maar wat de 1 verantwoord vind is voor de ander onacceptabel.
Als het kan zonder bench(probeer het eens, zou ik zeggen) dan ben ik er erg voor.
Er zijn alternatieven maar die moet je wel wíllen proberen en niet op voorhand al een hoop *bezwaren* ertegen hebben, enkel om je eigen bench gebruik te rechtvaardigen.
En dat lees ik maar al te vaak, zowel van de voor als tegenstanders om het maar even zwart wit te stellen.
Zwart wit is vaak maar 1 of 2 procent, er zit een heel gebied tussen ook wat betreft benchge?bruik.
Er zijn best alternatieven, dat is wat ik wil aangeven.

Neem dan geen hond.., bespaar dat beestje het lijden.
Ik heb niks tegen (verantwoord) bench gebruik, echt niet, maar wat de 1 verantwoord vind is voor de ander onacceptabel.
Als het kan zonder bench(probeer het eens, zou ik zeggen) dan ben ik er erg voor.
Er zijn alternatieven maar die moet je wel wíllen proberen en niet op voorhand al een hoop *bezwaren* ertegen hebben, enkel om je eigen bench gebruik te rechtvaardigen.
En dat lees ik maar al te vaak, zowel van de voor als tegenstanders om het maar even zwart wit te stellen.
Zwart wit is vaak maar 1 of 2 procent, er zit een heel gebied tussen ook wat betreft benchge?bruik.
Er zijn best alternatieven, dat is wat ik wil aangeven.

- renee-uk
- Zeer actief
Tja, maar waarom zou je op zoek gaan naar alternatieven als je iets hebt wat goed werkt?wendy71 schreef:@ Neeltje: wanneer iemand zijn hond 8 uur achtereen overdag (en vaak ook nog s'nachts in een bench plempt, valt diegene voor mij in de categorie dierenmishandelaars, ja.![]()
Neem dan geen hond.., bespaar dat beestje het lijden.![]()
Ik heb niks tegen (verantwoord) bench gebruik, echt niet, maar wat de 1 verantwoord vind is voor de ander onacceptabel.![]()
Als het kan zonder bench(probeer het eens, zou ik zeggen) dan ben ik er erg voor.![]()
Er zijn best alternatieven, dat is wat ik wil aangeven.![]()
Dat is mijn bezwaar tegen die suggestie.
En voor de verandering en ten overvloede: ik heb het over benchGebruik en niet over benchMisbruik

-
Addy
Vandaar dat jij dacht het kleuterschooltje is geopend dus laat ik snel op het voorste bankje plaatsnemen zodat dit peutertje in ieder geval niets van de pret hoeft te missenMir@n schreef:chrico schreef:Annelies schreef: Nou ja, ze zijn absurd goed in kleine kinderen aan het lachen maken en blijkbaar zitten er hier wat op het HF......
-
jidde
- starfleet
- Erelid
Jij bent misschien gevoelig voor discriminatie omdat je lesbisch bent, net zoals soms een Turk gevoelig voor discriminatie is omdat hij Turks is. Het is toch echt zo dat ik niet zie dat Martijn gediscrimineerd zou worden en strenger gemodereerd omdat hij homo is. Sorry, dat zie ik niet en dat geloof ik ook niet. Maar dan heb ik oogkleppen op blijkbaar. Ik weiger mee te gaan in jouw complottheorieën en daarom ben ik nu een meelopende troeliewoelie die homo's discrimineert.Addy schreef:
Ik verklaar Martijn niet heilig maar dat hij steeds uitgelokt wordt, de modjes net doen alsof hun neus bloed om vervolgens een waarschuwing richting Martijn met daarop een ban te geven, dat ontgaat me echt niet.
Dat noem ik discriminatie en dat is ook gewoon discriminatie. Al vind jij van niet. Dat zegt alles over jou maar geeft niet er zijn een boel mensen die met oogkleppen oplopen als het om discriminatie gaat. Dat zijn meestal ook de mensen die het hardste roepen dat ze toch echt geen hekel aan homo's hebben
Omdat ik een andere mening heb dan jij ben ik een meeloper? Ik vind dat je helemaal niet objectief bent en ik ben het niet met je eens. Als ik vond dat je gelijk had dan konden honderduizend troeliewoelies me niet tegenhouden, dan gaf ik je gelijk. Ik geloof niet in gniffelende homo hatende moderators die blij zijn dat ze van Martijn af zijn en zitten te lachen en schateren dat ze hem eindelijk een ban hebben kunnen geven.
Ik zou het prettig vinden als dat hele homogedoe eens wat minder een rol ging spelen, gezeik vind ik het. Wat kan het mij nou in vredesnaam schelen wie wat met wie in bed uitspookt en met wie iemand getrouwd is en zijn of haar leven deelt. Echt ik vind het er zo bijgesleept nu ook weer met dat gediscrimineer. Ik kan me daar echt boos over maken wat je nu doet. Wat ik ook zeg nu, het is fout, ik discrimineer. Ik pas voor die spelletjes.
Anne
edit: typo's
Laatst gewijzigd door starfleet op 20 aug 2008 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Daar heb ik het dus ook over. Voor mij heeft de opvoeding met de bench bij Tirsa gewerkt, dus ik ga die ook bij m'n volgende pup toepassen. Of het dan ook werkt, zien we dan wel, maar in eerste instantie ja.renee-uk schreef:Tja, maar waarom zou je op zoek gaan naar alternatieven als je iets hebt wat goed werkt?wendy71 schreef:@ Neeltje: wanneer iemand zijn hond 8 uur achtereen overdag (en vaak ook nog s'nachts in een bench plempt, valt diegene voor mij in de categorie dierenmishandelaars, ja.![]()
Ik heb niks tegen (verantwoord) bench gebruik, echt niet, maar wat de 1 verantwoord vind is voor de ander onacceptabel.![]()
Als het kan zonder bench(probeer het eens, zou ik zeggen) dan ben ik er erg voor.![]()
En voor de verandering en ten overvloede: ik heb het over benchGebruik en niet over benchMisbruik
En als bij iemand de hond langer in de bench zit? Ik ken de persoonlijk situatie niet waarom dat nodig zou zijn en hoe de hond verder is. Dan pas kun je daar iets over zeggen. En dan bedoel ik ook zeggen en niet iemand meteen afbranden. Als je op 'n normale toon iets tegen iemand zegt, heb je veel meer kans dat het of wordt aangenomen of op z'n minst over wordt nagedacht. Als het wordt gebracht op de hier bekende manier, jaag je ze eerder weg.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Addy, ik kan mij niet van het beeld onttrekken dat jij het maar al te leuk vind om elke keer als er wat met Marc of Martijn gebeurt, je er genoegen in schept om toch nog eens even wat olie op het vuur te gooien, en vooral alles aan te wijzen wat de 'zogenaamde' tegenstanders van Marc en Martijn fout doen. En dan noem je een overgroot deel wat tegen jou zin in reageert meelopers met een kliekje, of mensen die een rel opzoeken? Wat denk je hoe je nu zelf over komt? 
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Naja, niet voor het een of ander, maar ik heb mijn honden liever *los* in huis(kunnen ze gaan en staan waar ze willenrenee-uk schreef:Tja, maar waarom zou je op zoek gaan naar alternatieven als je iets hebt wat goed werkt?wendy71 schreef:@ Neeltje: wanneer iemand zijn hond 8 uur achtereen overdag (en vaak ook nog s'nachts in een bench plempt, valt diegene voor mij in de categorie dierenmishandelaars, ja.![]()
Maar dat verschilt dus per persoon blijkbaar.
Ik heb het al eerder gezegd.., die bench zat MIJ destijds niet *lekker*, ik wilde zo vlug mogelijk vrijheid voor Lola.
Kijk, als je ZELF geen moeite hebt je hond op te sluiten dan heb je met benchgebruik ook niet zo'n probleem.
Ik had daar wel moeite mee, en zocht dus naar andere oplossingen, en die zijn er hoor.

-
Neeltje
Het was in ieder geval vast niet aardig bedoeld.........jidde schreef:Bassie en Adriaan, Peppie en Kokkie, Jut en Jul, Hepie en Hepie (schrijf ik die goed?). Volgens mij is het in die trand bedoeld, want ik zie weinig homo-achtig iets aan Bassie en AdriaanWeet je wie wel homo is dit jaar? Sinterklaas