Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slipketting vs. prikband

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Chiki schreef:Leuk stukje Jan, dit is exact hoe wij op onze vereniging ook werken :-). De cursus die je volgt is dat de zgn ABA?
Het vervolg erop
Jan
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Inge schreef:
tycha schreef:
Inge schreef:Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar Francien of ik daar zaterdag mag komen kijken (en eventueel daarna een paar keer kan meetrainen). :wink:
Met welke hond ga je dan trainen? met Biène?
Ja. :wink:
Je weet dat ik al een tijdje twijfel omdat Biène net iets tekort lijkt te komen qua moed. Afgelopen zondag werd dat echt duidelijk. Op de stok ging ze nog door op de dreiging en beet nog in, maar na het lossen wilde ze weg, naar mij toe. Het was te verwachten dat het een keer gebeuren zou.
Op mijn club hebben we het er regelmatig over gehad dat het een kleine kans zou zijn dat ze PH1 zou halen. Gisteren werd er zelfs nog gezegd door een clublid (waar ik niet goed mee door een deur kan trouwens) dat het verdomd jammer was, aangezien ik haar alles heb kunnen leren, dat ze net dat laatste beetje mist. Anders was ze keuringsklaar geweest zowat zei hij. :19:
Nou ja....ik wil dus het basiscertificaat gaan trainen met haar. Club staat erachter, gaat ook zorgen dat de toestellen op de club komen zodat ik daar gewoon kan trainen en willen zich ook in het programma verdiepen zodat ze me kunnen helpen. Daarnaast gaan ze contact opnemen met Frans Tops (traint in Riethoven) zodat ik daar regelmatig zou kunnen gaan trainen.
Maar ik wil dus eerst het volledige programma bekijken en dan een paar keer meetrainen om te kijken of ik het dan nog steeds leuk vind. :wink: Blijf overigens daarnaast ook de onderdelen van PH1 trainen, alleen het bijtwerk dus wat aangepast. Bijtwerk vindt ze geweldig en moet ze ook blijven doen (anders wordt ze thuis echt vervelend, ze heeft die uitlaatklep wel nodig). :wink:
Jammer, ik vond Biène in je verhalen altijd best wel veel op Tycha lijken, en had goede hoop dat het met Biène ook wel goed zou komen.
Met Tycha hebben we er ook wel heel veel werk aan gehad, zij ging wel door maar kwam buitenom. Bij tycha heeft het geholpen door de pakwerker steeds maar weer achteruit te laten lopen, dit wel maanden lang eigenlijk tot aan de keuring aan toe. Af en toe vooruit met dreiging en zonder slag en daarna weer achteruit.
Wel fijn dat je club zo mee wil werken aan het basisprogramma. Bij mij trainen we het programma nu met zijn 3-en maar ik zie een tunnel en een katteloop nog niet zo snel verschijnen :roll:
Frans Tops ken ik ook, ik heb een aantal keer met hem en Francien en een aantal anderen getraind. :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

janinca2002 schreef:
Chiki schreef:Leuk stukje Jan, dit is exact hoe wij op onze vereniging ook werken :-). De cursus die je volgt is dat de zgn ABA?
Het vervolg erop
:ok: Leuk, was goed initiatief om deze opleidingen op te starten, ook in het kader van uitwisselen van kennis en ervaringen
Mag ik vragen waar je traint? (evt. per pb) Misschien kennen we elkaar :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge schreef: Biène is een hond die heel graag zoekt en apporteert, dus ik verwacht dat ze haar ei wel kwijt zal kunnen in het programma voor het basiscertificaat.
Programma ziet er erg leuk uit :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

crutz schreef:
estelle schreef:
renee-uk schreef:
estelle schreef: Ik daarna ook hoor, gelukkig.
Heb het geluk gehad bij mijn laatste club een trainer te hebben gevonden die enorm veel kennis in huis had en die ook zonder straffen problemen op wist te lossen en ook heel goed begreep hoe de clicker in elkaar steekt. :ok:
Zie je nou, ze zijn er wel :ok:

Waarschijnlijk heb ik dan het geluk gehad dat ik nooit bij zo een rotte club terecht gekomen ben.
Er werd heus wel gecorrigeerd, maar er werd nooit een hond in elkaar getimmerd.
Ik geloof daar ook helemaal niet in, want waarom zou zo een hond nog voor jou willen werken dan?
Dan geloof je het niet.
Ik heb honden met het bloed rond de bek van het veld af zien gaan.
En ja ook toen het bloed rond zn bek stond bleef de hond attent en bereidt te werken voor zn baas.
Wat denk je dat er met die hond gebeurd als hij niet werkwillig blijft tov zijn baas? Dan krijgt hij nogmaals schoenmaat 43 in zn ribben....

Ach ik hou het weer voor gezien.
En vooral blivjen doen alsof het allemaal zo lief en schattig er aan toe gaat. :ok:
hier ook wel eens met honden met bloed in de bek t veld verlaten...
ja, gevalletje lomp en onbenullig....hoektand door lip (dat zelf nog niet gehad, wel veel andere mensen met dat euvel gezien, komt redelijk vaak voor nl), flink op de lip of tong oid gebeten....

gewoon in elkgeval door lomp gedrag en niet vanwege een correctie oid...
Dat kwam niet door het bijten op een lip of lomp gedrag. :wink:
Hera heeft ook zat vaak wat bloed in dr bek gehad vanwege het manwerk.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge schreef:Estelle, wat ik me afvraag....ik snap dat je heel wat gezien hebt wat niet door de beugel kan, in jouw geval binnen de VDH. Heb je ooit een klacht ingediend bij de VDH daarover? Ik neem aan dat zij ook een klachtencommissie hebben die dat soort zaken onderzoeken en eventueel sancties kunnen opleggen. :wink:

.
Nee heb ik nooit gedaan. Dan moet ik een klacht in gaan dienen bij iemand vna het bestuur die er zelf ook aardig wat van kan richting zn hond toe.
Wel heb ik er mensen op aan gesproken maar zoals Linda (zoek stok ) al zegt is het verdomd lastig om je als positieve clickerkut tussen dat soort lui te begeven. Ze lachen je nog net niet uit met zn allen 'komt zij weer...' denken ze.

Wel heb ik in het bestuur van mijn laatste club gezeten en er zijn in die periode waarschuwingen gegeven naar leden toe die hun hond schopten en sloegen op het veld. Zouden we het nog 1x ziendan konden ze vertrekken.
Ook omdat wij dus klachten kregen van mensen die 'gezellig'kwamen kijken of het iets voor hun was, die schrokken zich soms rot bij bepaalde leden.

@Chiki (en de rest) Natuurlijk weet ik ook heus wel dat er africhters zijn die het anders doen, hallooooo ben zelf ook een africhter geweest. :wink:
Op mijn laatste club liepen er meer met clicker dan zonder en werd er echt leuk omgegaan met de honden. Op wat ouwe lullen na dan.
Alleen gaat het in mijn ogen dus nog veels te veel fout en ik vind dat jammer omdat het dus gewoon anders kan.

Laten we dan idd maar hopen dat er een verandering gaande is, ik zal binnenkort eens op mijn oude club gaan kijken. :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

tycha schreef: Wel fijn dat je club zo mee wil werken aan het basisprogramma. Bij mij trainen we het programma nu met zijn 3-en maar ik zie een tunnel en een katteloop nog niet zo snel verschijnen :roll:
De instelling bij ons is "het is een KNPV-programma dus we zijn min of meer verplicht de mogelijkheid te bieden het te trainen als een lid dat wil. Dat betekent dus ook dat de toestellen gewoon komen. En bovendien is het ook best goed om jonge honden aan die toestellen te kunnen laten wennen."
Erg fijn dus. :wink:
Ik ben vooralsnog de enige die eraan gaat beginnen, maar het kan zomaar zijn dat over een tijdje meerderen het gaan doen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Zoek stok! schreef: En over Estelle: jullie gebruiken elk topic om om het hardst te roepen dat de africhting zo fijn positief aan het trainen is. Estelle reageert daarop met een ander geluid en dan is zij ineens gal aan het spuwen :denken: Volstrekte onzin, het zijn haar ervaringen en zij mag die net zo goed vertellen als jullie zonder dat ze het topic uitgejaagd wordt. Ik hoor van jullie ook elke keer exact hetzelfde riedeltje dat het excessen zijn, dat jullie dat echt nooit meemaken, terwijl Estelle toch duidelijk schrijft dat ze bij verschillende clubs is geweest.

En ook ik mag gewoon vertellen wat ik zie en hoor. Ik zie en hoor dat er mensen zijn die proberen dingen te veranderen, maar die hebben het niet makkelijk met mensen die al jaaaaren in de africhting trainen en het volstrekt normaal vinden om keiharde fysieke correcties in te zetten. En ja, ik praat inderdaad met die mensen. Die vind ik niet fout of slecht (ja, hun handelingen wel, maar de mensen zelf niet), dit is gewoon wat ze geleerd hebben en gewend zijn om te doen. En wat je gewend bent, willen de meeste mensen niet snel veranderen.
Wat betreft het vetgedrukte: dat is blijkbaar hoe jij het interpreteert. Ik lees dat hier niet, en ik zeg zoiets ook niet. Ik zie ook niet dat iemand haar het topic uit wil jagen.

Je laatste stukje vind ik veel realistischer. Ik weet ook wel dat die veranderingen een lange tijd gaan duren. Maar daarvoor is er wel steun van binnenuit nodig, en niet alleen van buitenstaanders. Die steun krijg je niet door er alleen maar keihard tegenaan te trappen. Iemand die al 40 jaar in de africhting actief is, zal nu eenmaal eerder openstaan voor wijzigingen van binnenuit dan voor iemand die uit een totaal andere hoek komt, met alle respect. En sommige mensen zullen er helaas ook nooit voor openstaan (net zoals je dat in allerlei settings zult tegenkomen). Mentaliteitsveranderingen bereik je nu eenmaal niet opgelegd en met harde hand. En Gaus is nou net iemand waar je binnen de africhting net niet mee aan moet komen.
Chiki
Zeer actief

@Chiki (en de rest) Natuurlijk weet ik ook heus wel dat er africhters zijn die het anders doen
Gelukkig, dan zijn daar in ieder geval geen onduidelijkheden meer over :mrgreen:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Gos schreef: En Gaus is nou net iemand waar je binnen de africhting net niet mee aan moet komen.
Nou dat weet ik niet hoor.. Ik heb zelf net een <a href="http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 59">cursus Gaus </a> gedaan. Dat werd positief ontvangen in de club en er werd ook nog eens gevraagd naar dingen die we hier eventueel zouden kunnen gebruiken. Ben er nog voor geslaagt ook. :pffff:

Zo snel zou ik meneer Gaus ook weer niet afschrijven. :mrgreen:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gaia schreef:
Gos schreef: En Gaus is nou net iemand waar je binnen de africhting net niet mee aan moet komen.
Nou dat weet ik niet hoor.. Ik heb zelf net een <a href="http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 59">cursus Gaus </a> gedaan. Dat werd positief ontvangen in de club en er werd ook nog eens gevraagd naar dingen die we hier eventueel zouden kunnen gebruiken. Ben er nog voor geslaagt ook. :pffff:

idd, meneer Gaus heeft zelf ook in de africhting gezeten,
zie mijn eerdere berichtje daarover...
Gaia
Zeer actief

crutz schreef:
Gaia schreef:

zie mijn eerdere berichtje daarover...
Bedoel ik en ohja? Ik wist wel dat hij toen der tijd probeert had een positief KNPV programma op te zetten. Echter dat dit na het niet behalen van resultaten vervolgens weer stopgezet is. Heb er alleen nooit wat over kunnen vinden.
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

zie mijn eerdere berichtje daarover...[/quote]

Bedoel ik en ohja? Ik wist wel dat hij toen der tijd probeert had een positief KNPV programma op te zetten. Echter dat dit na het niet behalen van resultaten vervolgens weer stopgezet is. Heb er alleen nooit wat over kunnen vinden.[/quote]
Dat wat Carmen bedoelt is nog van langer geleden. Hij trainde toe honden in de Bijlmer en er ging er niet zachtzinnig aan toe.
De training van politiehonden is van een paar jaar geleden. Jeroen Oomen is daar voornamelijk mee bezig geweest. het project is geëindigd omdat bepaalde problemen niet met de clicker konden worden opgelost. De trainer van politie is nu tegenwoordig eigenaar van Gaus Groningen
Jan
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Gaia schreef:
crutz schreef:
Gaia schreef:

zie mijn eerdere berichtje daarover.
..
Bedoel ik en ohja? Ik wist wel dat hij toen der tijd probeert had een positief KNPV programma op te zetten. Echter dat dit na het niet behalen van resultaten vervolgens weer stopgezet is. Heb er alleen nooit wat over kunnen vinden.
Ik heb met meneer Gaus in de africhting gezeten...
Daar ben ik aan mijn allergie voor Dhr Gaus gekomen...
En dat is alles wat ik erover wens te zeggen....
Behalve dat: .... zelfs in de KNPV wel eens mensen verwijderd worden. :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

estelle schreef:
renee-uk schreef:
estelle schreef:
Gos schreef: Dat begrijp ik, dat zou ik van niemand pikken. Gelukkig heb ik andere ervaringen met mijn speurtrainer :mrgreen:
Ik daarna ook hoor, gelukkig.
Heb het geluk gehad bij mijn laatste club een trainer te hebben gevonden die enorm veel kennis in huis had en die ook zonder straffen problemen op wist te lossen en ook heel goed begreep hoe de clicker in elkaar steekt. :ok:

Waarschijnlijk heb ik dan het geluk gehad dat ik nooit bij zo een rotte club terecht gekomen ben.
Ik geloof daar ook helemaal niet in, want waarom zou zo een hond nog voor jou willen werken dan?
Dan geloof je het niet.
En ja ook toen het bloed rond zn bek stond bleef de hond attent en bereidt te werken voor zn baas.
Wat denk je dat er met die hond gebeurd als hij niet werkwillig blijft tov zijn baas? Dan krijgt hij nogmaals schoenmaat 43 in zn ribben....

En vooral blivjen doen alsof het allemaal zo lief en schattig er aan toe gaat. :ok:
Goed lezen. ik zei dat ik ER niet IN geloofde (zie de rest van de zin), zei niet dat ik JOU niet geloofde.
Dus leg me alsjeblieft geen woorden in de mond die ik niet gebruikt heb
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gaia
Zeer actief

Ennath schreef:
Gaia schreef:
crutz schreef:
Gaia schreef: Nou dat weet ik niet hoor.. Ik heb zelf net een <a href="http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 59">cursus Gaus </a> gedaan. Dat werd positief ontvangen in de club en er werd ook nog eens gevraagd naar dingen die we hier eventueel zouden kunnen gebruiken. Ben er nog voor geslaagt ook. :pffff:

..
Ken de verhalen van meneer Gaus wel zo is het niet, maar vraag me wel af waarom hij dan nu wippets heeft. :mrgreen:

Maar ja, dat zeg ik het zijn de mensen en niet de richting waar ze in trainen. Of het nou KNPV, IPO, behendigheid, flyball, doggiedance of iets anders is ongewenst gedrag heb je overal.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Chiki schreef:Estelle heeft nu eenmaal een tunnelvisie waar het africhting betreft.... Jammer dat je niet eens de intentie hebt om te luisteren/lezen, er wordt niet beweerd dat er nooit geweld gebruikt wordt, er wordt geprobeerd om duidelijk te maken dat er een duidelijke positieve tendens te zien is in het "wereldje". En dat jij daar pertinent niet aan wilt en blijft teren op je (oude) ervaringen... tsja.... :19:
Overigens gaat mijn hond ook wel eens met hele bebloede bek het veld af met manwerk en das dan niet omdat ik hem zo vreselijk in elkaar heb getimmerd :denken: .
Dit is wel flauw. Estelle schrijft wat ze heeft meegemaakt. Ik snap heel goed dat dit niet leuk om te lezen is, maar het zijn wel jullie ervaringen. Waarom heeft zij dan tunnelvisie en jullie niet? Jullie schrijven toch ook jullie ervaringen op? Wat ik uit eerste hand hoor over africhting neigt meer naar de verhalen van Estelle dan die van jullie. Jullie hebben het over excessen en ik hoor het te vaak om over uitzonderingen te spreken. Ook op dit forum lees ik regelmatig dat een hond bijv. zo hard met de prikband is gecorrigeerd dat hij niet meer wil blijven liggen in de oefening. En zo zijn er meer dingen.

Ja, er zijn gelukkig mensen die het op een andere manier doen, maar die hebben het nog niet makkelijk. Ik heb er enorme waardering voor dat ze stand houden op een club waar ze met argusogen bekeken worden. Ik zou dat niet kunnen. Een beginnetje is er, mede onder druk van de buitenwereld (dat is ook precies wat ik uit de aankondiging van Inge haal), maar het duurt nog jaren voordat er echt iets is veranderd. Een cultuurverandering duurt namelijk 5-10 jaar. Ik geloof best dat mensen hier hun honden niet in elkaar schoppen, maar ik denk ook dat er wel veel harder wordt gecorrigeerd dan jullie willen toegeven. Die prikbanden en TT's zitten niet voor niks om de halzen van de honden. Doe die nou eerst maar eens af, dan hebben we het nog eens over clickertraining, positieve training e.d.
Waarom geloof je die negatieve berichten uit de eerste hand wel en de positieve berichten hier, ook uit de eerste hand, niet?
Dat komt bij mij over als bevooroordeeld en alleen horen wat je wil horen.

Ik vroeg me dat gisteravond ook al af, maar was te moe om nog verder te discussieren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Gaia schreef:
Ennath schreef:
Gaia schreef:
crutz schreef: idd, meneer Gaus heeft zelf ook in de africhting gezeten,
..
Ken de verhalen van meneer Gaus wel zo is het niet, maar vraag me wel af waarom hij dan nu wippets heeft. :mrgreen:

Maar ja, dat zeg ik het zijn de mensen en niet de richting waar ze in trainen. Of het nou KNPV, IPO, behendigheid, flyball, doggiedance of iets anders is ongewenst gedrag heb je overal.
Gaus heeft al vanaf het begin jaren 70 whippets :mrgreen:
Afbeelding

Gaia
Zeer actief

Ja, daar heb je het al.. Ben geen beste betweter :mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

janinca2002 schreef: Hieronder een stukje van mijn verslag

De training voor het appelgedeelte vind individueel plaats zonder groepsgewijze instructie. De geleider werkt met zijn hond een oefening af en een 2e geleider observeert en helpt en geeft eventueel aanwijzingen of commentaar. Er zijn twee instructeurs aanwezig voor de algemene supervisie. Deze helpen als er problemen zijn. In de aanleerfase wordt er gewerkt met positieve bekrachtiging. Vanaf de beheersfase wordt er gewerkt met een combinatie van positieve en negatieve bekrachtiging. Op het veld trainen ongeveer 5 à 6 geleiders met hun honden tegelijkertijd.
De training duurt voor het appelgedeelte ongeveer 20 minuten per keer en drie per week. Er worden verschillende oefeningen tegelijkertijd uitgevoerd. Hierdoor zijn voor de honden veel afleidend prikkels aanwezig, dit kan soms voor afleiding zorgen. Het einddoel voor examens/wedstrijden is een vrolijke vlot werkende hond. Oefeningen worden daarom veelal met de honden in hogere drift uitgevoerd. Hiervoor wordt gebruikt gemaakt van een bal aan een touw. Hiermee wordt de drift opgewekt en is tevens de beloning bij een goed uitgevoerde oefening.
De training van gevolgde combinatie bestond uit de oefeningen: aandacht, volgen, zit uit volg, af uit volg, voorkomen met zit en aan de voet komen. De combinatie was bezig met de beheersfase van de verschillende oefeningen. De hulpen in de vorm van bal en stembeloning waren nog niet afgebouwd. Als signaal voor een goed uitgevoerde oefening werd de clicker gebruikt en dan als beloning de bal..Als de oefening niet goed werd uitgevoerd werd de hond de beloning onthouden( negatieve correctie) of gecorrigeerd door middel van een lijn correctie( negatieve bekrachtiging).Problemen deden zich voor bij de oefening volgen, wegkijken, voorkomen, niet recht voor zitten en bij de oefening voet komen, schuin naast de geleider zitten.
Heel duidelijk en herkenbaar.
Zo werd bij ons ook getraind, min de clicker en samen met een instructeur in plaats van een andere geleider.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Gaia schreef:Ja, daar heb je het al.. Ben geen beste betweter :mrgreen:
hahaha, ik woonde in Lelystad toen Gaus met zn dierenhotel begon.
Lelystad was toen nog heel kleinschalig en iedereen kende iedereen.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

estelle schreef:
Inge schreef:Estelle, wat ik me afvraag....ik snap dat je heel wat gezien hebt wat niet door de beugel kan, in jouw geval binnen de VDH. Heb je ooit een klacht ingediend bij de VDH daarover? Ik neem aan dat zij ook een klachtencommissie hebben die dat soort zaken onderzoeken en eventueel sancties kunnen opleggen. :wink:

.
Nee heb ik nooit gedaan. Dan moet ik een klacht in gaan dienen bij iemand vna het bestuur die er zelf ook aardig wat van kan richting zn hond toe.
Wel heb ik er mensen op aan gesproken maar zoals Linda (zoek stok ) al zegt is het verdomd lastig om je als positieve clickerkut tussen dat soort lui te begeven. Ze lachen je nog net niet uit met zn allen 'komt zij weer...' denken ze.

Wel heb ik in het bestuur van mijn laatste club gezeten en er zijn in die periode waarschuwingen gegeven naar leden toe die hun hond schopten en sloegen op het veld. Zouden we het nog 1x ziendan konden ze vertrekken.
Ook omdat wij dus klachten kregen van mensen die 'gezellig'kwamen kijken of het iets voor hun was, die schrokken zich soms rot bij bepaalde leden.

@Chiki (en de rest) Natuurlijk weet ik ook heus wel dat er africhters zijn die het anders doen, hallooooo ben zelf ook een africhter geweest. :wink:
Op mijn laatste club liepen er meer met clicker dan zonder en werd er echt leuk omgegaan met de honden. Op wat ouwe lullen na dan.
Alleen gaat het in mijn ogen dus nog veels te veel fout en ik vind dat jammer omdat het dus gewoon anders kan.

Laten we dan idd maar hopen dat er een verandering gaande is, ik zal binnenkort eens op mijn oude club gaan kijken. :ok:
Ook daarin verschil ik met je in ervaring.
Ik was de enige op mn allereerste kluppie die met een clicker trainde.
Niemand heeft me uitgelachen, ze waren eerder benieuwd naar hoe het ging.
Ik werd daar, ook als beginner, heel serieus genomen.
Afbeelding

Gaia
Zeer actief

renee-uk schreef:
estelle schreef:

.

Ook daarin verschil ik met je in ervaring.
Ik was de enige op mn allereerste kluppie die met een clicker trainde.
Niemand heeft me uitgelachen, ze waren eerder benieuwd naar hoe het ging.
Ik werd daar, ook als beginner, heel serieus genomen.
Mwa, ik niet, maar dat kan weer aan de club liggen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

dat zal inderdaad aan de club liggen.

Ik zei het al eerder, ik heb waarschijnlijk geluk gehad dat ik nooit bij een 'rotte' club terecht ben gekomen.

Ik ben naar een andere club gegaan omdat ik het in mn eentje niet af kon met de clicker en daarbij begeleiding nodig had en bij die tweede club werd ie algemeen gebruikt.
Dat ik het uiteindelijk niet redde met de clicker lag aan mij, niet aan de club of de begeleiding.

Maar aangezien ik voor die club drie keer in de week twee uur heen en twee uur terug moest rijden en ik niet verder wilde met de clicker heb ik weer een andere club gezocht en gevonden, wat dichter in de buurt.
En ik heb daar de rest van mijn 'africhtingstijd' met heel veel plezier voornamelijk positief getraind.
Afbeelding

Gaia
Zeer actief

Hoe deed je het dan met Pakwerk? Volgens mij kom je dan niet ver met je clicker.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jan was nog jong, dus het echte serieuze pakwerk heb ik niet met hem geclickerd.

Maar idd bij het pw ging ik in de mist met die clicker, ik miste meestal het juiste clickmoment dat moet komen net voor hij de mouw (in dit geval de jonge hondenmouw of daarvoor het kussentje) kreeg. De mouw is dan de beloning na de click.
Of althans zo heb ik het begrepen.

Bij het appèl had ik aanzienlijk minder moeite met clickeren en nog steeds gebruik ik de clicker wel eens.
Meer om te conditioneren/shapen of wat puntjes op i's te zetten dan om iets aan te leren trouwens.
Afbeelding

Chiki
Zeer actief

Wij gebruiken de clicker wel als hulpmiddel bij het manwerk en het gaat inderdaad grofweg hoe Renee het benoemt. De clicker is de bekrachtiging van het goede gedrag en de hond mag hierna bijten. Bij het revieren gebruiken we de clicker in combinatie met bal.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ennath schreef:
Gaia schreef:
crutz schreef:
Gaia schreef: Nou dat weet ik niet hoor.. Ik heb zelf net een <a href="http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 59">cursus Gaus </a> gedaan. Dat werd positief ontvangen in de club en er werd ook nog eens gevraagd naar dingen die we hier eventueel zouden kunnen gebruiken. Ben er nog voor geslaagt ook. :pffff:

..
idd...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef: Die prikbanden en TT's zitten niet voor niks om de halzen van de honden. Doe die nou eerst maar eens af, dan hebben we het nog eens over clickertraining, positieve training e.d.
heb je mij ooit horen zeggen dat ik positief train? Ik ben nog steeds van mening dat een hond alleen duidelijkheid heeft als hij zowel beloond wordt als correcties krijgt. Dus geheel positef trainen..nee daar geloof ik inderdaad niet in en zeker niet in de africhting met zoveel driften in een hond. Dan zou het nog eerder in de GG etc. zijn maar ook daar geloof ik er nog steeds niet in.

Dus waarom zou ik uberhaupt moeten gaan nadenken over een clickertraining (waar ik niet achter sta)?
Omdat ik een TT (en eerder een prikker) gebruik mishandel ik bij voorbaat de hond al, want daar komt het bij jou wel een beetje op neer.. je kunt in jouw ogen niet een prikkeltje geven met een TT het is alleen maar een stroomstoot ondanks je deze nog nooit zelf gevoeld hebt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
renee-uk schreef:
estelle schreef:
Gos schreef: Dat begrijp ik, dat zou ik van niemand pikken. Gelukkig heb ik andere ervaringen met mijn speurtrainer :mrgreen:
Ik daarna ook hoor, gelukkig.

Dan geloof je het niet.

mijn honden gaan ook weleens met bloed van het veld af, met bijten in de mouw (tong zat ertussen) op het blok (te hard stellen van het blok) etc.
Je zult me nooit horen dat er nergens iets gebeurd, excessen zijn er altijd, maar ik geloof inderdaad niet in die mate die jij noemt... ik ben zelf al bij 3 verenigingen lid geweest... daarnaast nog bij ontelbaar verenigingen wezen gasttrainen.. je kunt me niet wijsmaken dat ik dan net bij de verkeerde verenigingen ben geweest... of het moet vooral bij de VDH voorkomen... daar kom ik nooit, maar ja, daar mag je ook niet met TT en prikker trainen (officieel dan) :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”