Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ennath schreef:
renee-uk schreef:
Ennath schreef:
Ennath schreef: Je reactie is verzopen in het gekissebis :mrgreen:
En het was geen reactie op mijn stuk
Mijn stuk stond op bladzijde 27 :wink:
Dan is dat ook verzopen in het gekissebis, ik zal nog een keer kijken :wink:
Komt omdat de laatste 10 bladzijdes alleen maar uit gekissebis bestaan :wink:
Ik ben niet boos hoor :devil:
Alleen maar verdrietig :jank:
Ik kan het niet vinden; blz 27 is op mijn scherm geheel gewijd aan gekissebis.
Ik vind alleen dat stuk waarin je onder andere zegt dat op een HC de mensen geadviseerd wordt hun pup maar in de bench te smijten als die niet wil doen wat ze zeggen.
Daarop heb ik gereageerd (bladzijde 26 als ik het goed onthouden heb)

Als er nog een ander stuk is moet je me even een link geven, want ik kan mezelf er niet toe brengen alles :N: terug te lezen
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

chrico schreef:En teef vind je wel normaal :denken:
Ik zeg ook geen teef tegen Jaap, discrimineer ik hem nu :19:
Technisch gezien zou het geen discriminatie kunnen zijn denk ik, maar ik voel mij er wel door buitengesloten :jank:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jaap* schreef:
Technisch gezien zou het geen discriminatie kunnen zijn denk ik, maar ik voel mij er wel door buitengesloten :jank:
tja dat vraagt weer aanvullende therapie :19:
renee-uk
Zeer actief

wendy71 schreef:
Neeltje schreef:
renee-uk schreef:
wendy71 schreef:@ Neeltje: wanneer iemand zijn hond 8 uur achtereen overdag (en vaak ook nog s'nachts in een bench plempt, valt diegene voor mij in de categorie dierenmishandelaars, ja. :19:
Neem dan geen hond.., bespaar dat beestje het lijden. :ok:

Ik heb niks tegen (verantwoord) bench gebruik, echt niet, maar wat de 1 verantwoord vind is voor de ander onacceptabel. :19:
Als het kan zonder bench(probeer het eens, zou ik zeggen) dan ben ik er erg voor. :ok:
Er zijn alternatieven maar die moet je wel wíllen proberen en niet op voorhand al een hoop *bezwaren* ertegen hebben, enkel om je eigen bench gebruik te rechtvaardigen.
En dat lees ik maar al te vaak, zowel van de voor als tegenstanders om het maar even zwart wit te stellen.
Zwart wit is vaak maar 1 of 2 procent, er zit een heel gebied tussen ook wat betreft benchge?bruik.
Er zijn best alternatieven, dat is wat ik wil aangeven. :19: :wink:
Tja, maar waarom zou je op zoek gaan naar alternatieven als je iets hebt wat goed werkt?
Dat is mijn bezwaar tegen die suggestie.

En voor de verandering en ten overvloede: ik heb het over benchGebruik en niet over benchMisbruik
Daar heb ik het dus ook over. Voor mij heeft de opvoeding met de bench bij Tirsa gewerkt, dus ik ga die ook bij m'n volgende pup toepassen. Of het dan ook werkt, zien we dan wel, maar in eerste instantie ja.

En als bij iemand de hond langer in de bench zit? Ik ken de persoonlijk situatie niet waarom dat nodig zou zijn en hoe de hond verder is. Dan pas kun je daar iets over zeggen. En dan bedoel ik ook zeggen en niet iemand meteen afbranden. Als je op 'n normale toon iets tegen iemand zegt, heb je veel meer kans dat het of wordt aangenomen of op z'n minst over wordt nagedacht. Als het wordt gebracht op de hier bekende manier, jaag je ze eerder weg.
Ik kón de persoonlijke situatie ook niet van een baas een paar deuren verderop die zijn Husky pup dág en nácht opsloot zonder water in de bench met 30 graden.. :19:

Wat weet jij uberhaupt van s'mens persoonlijke beweegredenen om een pup zo lang weg te sluiten dat de brandweer eraan te pas moest komen om die arme pup uit zijn benarde positie te redden? :denken:

Ook die man had vast *persoonlijke* redenen om het zo te doen.. :roll:

Is meestal niet in het belang van de hond/pup in mijn ogen. :wink:
Dat is inderdaad heel erg, maar als ik vragen mag wat heeft dat te maken met verantwoord benchgebruik?
Omdat iemand een bench op die manier gebruikt mag ik, die dat heel anders doet, het niet?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
Als er gewoon een paar keer teef tegen mij wordt gezegd is het voldoende :pffff:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Jaap* schreef:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
Als er gewoon een paar keer teef tegen mij wordt gezegd is het voldoende :pffff:
Bitch, bitch, bitch. bitch

Hoe voelt dat nou?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jaap* schreef:
Is toch ook een vorm van gediscrimineerd worden :knuffel1:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Relnicht is toch iemand die geilt op relletjes? Zo had ik het altijd begrepen namelijk :eek:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

jidde schreef:Relnicht is toch iemand die geilt op relletjes? Zo had ik het altijd begrepen namelijk :eek:
Zo is het ook bedoeld alleen toen het een lading kreeg werd het eigenlijk niet meer gebruikt hier.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

chrico schreef:
jidde schreef:Relnicht is toch iemand die geilt op relletjes? Zo had ik het altijd begrepen namelijk :eek:
Zo is het ook bedoeld alleen toen het een lading kreeg werd het eigenlijk niet meer gebruikt hier.
Tja hier in huis gebruiken we het woord zoals hierboven, dus soms rolt ie er best wel eens uit :mrgreen: Maar het is niet discriminerend bedoelt, zo kan je alles wel discriminatie vinden.
Relnicht is dus discriminerend, maar een jonger iemand pakken op leeftijd is altijd geaccepteerd ("moet je nog niet naar bed, je moet met poppen spelen" etc) :19:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik denk dat er best een aantal woorden of namen zijn die verwijzen naar iemands geaardheid en niet altijd op de meest aardige manier. En daar schaar ik op zich relnicht wel onder. Dat verwijst toch wel naar het type vriendje uit de serie Will and Grace (jahaa Neeltje, die ken jij niet, dat is van nu :mrgreen: ). En of wij dat nu wel of niet vervelend vinden, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel vervelend of discriminerend vinden. En daar kan iedereen best rekening mee houden. Het zijn echt geen benamingen die niemand herkent op die manier.
Maar Bassie en Adriaan is dat toch echt niet. :neenee:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Is ie niet schattig :I:

Zit ook nog te denken over een hanglampje en een tv-tje, een plasma moet wel passen denk ik zo :denken:

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Angel2 schreef: het ging er in de start van deze topic niet alleen over een pup in de bench :wink:
maar goed igor heeft idd tot aan zijn 4e levens jaar in een bench gezeten aangezien hij al mijn meubelen erg lekker vond.. :roll: en ik niet geld als drek heb om alle dagen nieuwe meubels te kopen zat hij dus idd in de bench.. we zijn toen verhuist en idd ik denk die bench komt niet meer in de kamer.. hij dus los in de kamer en ja hoor begon het gevreet aan mijn meubels weer ( en hij kreeg echt genoeg te vreten dus daar lag het niet aan... :roll: ) dus hem in de aangrenzende garage gedaan en wat denk je gewoon aan de deurkozijnen begonnen daar aluminiumfolie overheen geplakt en toen werd het dus idd minder en is het ineens gestopt en toen hem idd in het huis laten lopen en toen was igor onderhand toch wel ff 5 jaar oud..
hij heeft dus zijn laatste jaren idd niet meer in een bench gezeten :wink:
maar zoals ik dus vind als men verstandig met een bench omgaat dan is daar niks mis mee :wink:
want wat is het verschil dat ik hem opsluit in een kamer onder de trap waar die geen ruimte heeft of in een bench waar die wel makkelijk in kan draaien...
En je hebt nooit naar alternatieven gezocht hiervoor? Want slopen kun je echt wel afleren als je moeite doet. Maar ja, dat kost tijd en moeite. Jaren urenlang in de bench stoppen omdat jij moet werken had niet nodig geweest. Valt voor mij onder benchmisbruik.
renee-uk
Zeer actief

Ik vind hem geweldig, maar hij haalt het niet bij de roze bench die ik ergens anders in dit topic gezien heb...... ik wil die oooooooook :jank: :jank:
Afbeelding

Angel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Angel »

Muk schreef:
En je hebt nooit naar alternatieven gezocht hiervoor? Want slopen kun je echt wel afleren als je moeite doet. Maar ja, dat kost tijd en moeite. Jaren urenlang in de bench stoppen omdat jij moet werken had niet nodig geweest. Valt voor mij onder benchmisbruik.
ja dat heb ik maar werkte niet.. en hij zag zijn bench als zijn plaatst waar hij lekker kon liggen terwijl de deur dus open stond.. :wink: hij lag er ook in als ik thuis was ondanks alle kussens en banken die er stonden waar hij op kon liggen..
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

renee-uk schreef:Ik vind hem geweldig, maar hij haalt het niet bij de roze bench die ik ergens anders in dit topic gezien heb...... ik wil die oooooooook :jank: :jank:
Ja, die wil ik ook maar die kan ik niet vinden in de grootste maat :jank:
renee-uk
Zeer actief

Brigitte schreef:
renee-uk schreef:Ik vind hem geweldig, maar hij haalt het niet bij de roze bench die ik ergens anders in dit topic gezien heb...... ik wil die oooooooook :jank: :jank:
dang dan zit ie er voor mij ook niet in :evil:
Afbeelding

Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Addy schreef: Je kon het weer niet laten he Miran, er valt wat te rellen dus ook al heb je er niks mee te maken maar die dikke neus van je moet erin :smile: :smile: :smile:
Moet je niet weer eens een topic over iemand gaan openen, is alweer zo lang geleden :mrgreen:
Zou jij niet eens even ophouden over Marc en Martijn en hun geaardheid dan? Volgens mij was dat wel weid en zijd verspreid en bekend.
Ga anders lekker zitten bleren op een homootjeforum, dat jullie allemaal hier zo ontzettend gediscrimineerd worden.

Degene die relt, ben jij Addy, niet ik, en ik zit niet wekenlang al te mekkeren over modjes, bannen en gelijk krijgen.
Sterker nog, ik denk dat je van de afgelopen weken, maar weinig te lezen hebt hier van mij.

En dan nog even dit: ik heb de pest aan je omdat je iedereen die het niet met je eens is maar tegen de schenen schopt en beledigt. En dat is niet van vandaag of gisteren, dat gebeurt al veel langer. Dat jij nog geen ban te pakken hebt, zal wel te maken hebben met jouw geweldige persoonlijkheid he?
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Jaap* schreef:
Dat vind ik zielig, dan mag jij een lul of een eikel zijn Jaap.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Brigitte schreef:
Klopt dat is discriminatie, die is er alleen voor kleine tuthondjes.

Anne
Brigitte
Zeer actief

starfleet schreef:
Brigitte schreef:
Klopt dat is discriminatie, die is er alleen voor kleine tuthondjes.

Anne
Ik als homosexuele benchgebruikster vind dat idd ook zeer discriminerend, net alsof alleen kleine hondjes slopen :pffff:

Wat een discriminerende topic zeg :pffff:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Mir@n schreef:
Addy schreef: Je kon het weer niet laten he Miran, er valt wat te rellen dus ook al heb je er niks mee te maken maar die dikke neus van je moet erin :smile: :smile: :smile:
Moet je niet weer eens een topic over iemand gaan openen, is alweer zo lang geleden :mrgreen:
Zou jij niet eens even ophouden over Marc en Martijn en hun geaardheid dan? Volgens mij was dat wel weid en zijd verspreid en bekend.
Ga anders lekker zitten bleren op een homootjeforum, dat jullie allemaal hier zo ontzettend gediscrimineerd worden.

Degene die relt, ben jij Addy, niet ik, en ik zit niet wekenlang al te mekkeren over modjes, bannen en gelijk krijgen.
Sterker nog, ik denk dat je van de afgelopen weken, maar weinig te lezen hebt hier van mij.

En dan nog even dit: ik heb de pest aan je omdat je iedereen die het niet met je eens is maar tegen de schenen schopt en beledigt. En dat is niet van vandaag of gisteren, dat gebeurt al veel langer. Dat jij nog geen ban te pakken hebt, zal wel te maken hebben met jouw geweldige persoonlijkheid he?
ach daar hebben we spuit elf weer die met veel blah blah aankondigde dat ze wel betere dingen te doen had dan het hondenforum.
Ga toch lekker elders jennen en jutten mens, zodra hier een rel is waarin ik betrokken ben sta je als eerste vooraan om lekker mee te doen :smile: :smile: :smile:
Prima dat je je verveelt, schijnbaar gaan de zaken niet zo goed of zo :19: maar mij lekker met rust laten, heb ik je al vaker gezegt trouwens maar luisteren is niet je sterkste kant :ok:
En jij hebt de pest aan mij omdat ik je ooit gezegt heb dat ik niet te koop ben , voor jouw info, dat ben ik nog steeds niet :wink:
Maar meis, ga lekker weer iedereen een pb sturen wat deze rotzak nou weer allemaal tegen je gezegt heeft, is toch ook een van je zinloze hobbies, mensen pb-en in de hoop dat je ze meekrijgt met je stookgedrag :denken:
Veel succes alvast :ok: :zwaai
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

zo kan die nu weer ontopic de bench dus
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nou personelijk heb ik niks met een benche heb er ook nooit 1 gehad
mijn kleine ratten springen heus wel op de bank zelfs de eetafel beklimmen ze,ook een lekker stroomkabeltje konden ze niet altijd weerstaan
er heeft er zelfs 1 een waxine lichte met jas en al op gegeten
maar alles kwam er weer uit
alleen bij de laatste pup heb ik de gang afgezet als ik weg moest hadden ze heerlijk de ruimte
en ook onze heder vroeger liep van pup af gewoon in de huiskamer en alles nooit geen probleem
dan wil ik niet zeggen dat ik tegen het gebruik van een benche ben maar langer dan 4 uur kan ik gewoon niet waarderen
dat zal wel aan mij liggen dat kan best maar dat is nu eenmaal me mening
Afbeelding
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

oke twink :ok:
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje