En het meervoud is benches zonder 'Frenk schreef:Is ook zoCarmen schreef:Ik dacht altijd dat je bench zonder e aan het eind schreef
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
benche's
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Anna*
Ik ben geen liefhebber van de bench, gewoon omdat ik niks met kooien heb. Zelfs mijn konijnen liepen altijd los, het deurtje van de kooien stond altijd open (ook als ik niet thuis was).
De pupjes bleven de eerste weken nooit alleen, met boodschappen doen gingen ze in een tas mee, niet altijd tot genoegen van het personeel maar dat moest dan maar. Pas met een maand of vier bouwde ik het alleen-zijn op, en dan gingen ze in de (grote) keuken met een plank ervoor.
Slopen heeft alleen Kitje gedaan, maar ja, dat had ik ingecalculeerd en was ook niet dramatisch.
Dus voor mij geen bench, ik kan echt gewoon echt niet tegen dieren in kooien.
De pupjes bleven de eerste weken nooit alleen, met boodschappen doen gingen ze in een tas mee, niet altijd tot genoegen van het personeel maar dat moest dan maar. Pas met een maand of vier bouwde ik het alleen-zijn op, en dan gingen ze in de (grote) keuken met een plank ervoor.
Slopen heeft alleen Kitje gedaan, maar ja, dat had ik ingecalculeerd en was ook niet dramatisch.
Dus voor mij geen bench, ik kan echt gewoon echt niet tegen dieren in kooien.
-
Addy
-
Neeltje
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
En de vertaling is bankmarian* schreef:En het meervoud is benches zonder 'Frenk schreef:Is ook zoCarmen schreef:Ik dacht altijd dat je bench zonder e aan het eind schreef
In engelstalige landen begrijpen ze er niks van als je het over een bench hebt in deze context, daar gebruiken zij namelijk het woord 'crate' voor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus vier uur en 10 minuten vindt jij niet kunnen maar 3 uur en 59 minuten wél?twinkeltje schreef: dan wil ik niet zeggen dat ik tegen het gebruik van een benche ben maar langer dan 4 uur kan ik gewoon niet waarderen
dat zal wel aan mij liggen dat kan best maar dat is nu eenmaal me mening
Vanwaar dat onderscheid Twink?
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Houd zelf ook niet echt van een bench,heb ze ook nooit gebruikt,wel eens geprobeert,maar lukte niet.Zal wel aan mijn instelling liggen of nu net bij de verkeerde hond geprobeerd .(Solo die bij Bertus zit en dus zelfs ladders opklimt om bij baasje te zijn)
Meestal gaat het goed thuis.Soms wel eens na een avond alleen kranten stuk en eens een plant van de vensterbank,maar nooit echt grof geweld.
Overdag is totaal geen probleem,dan kunnen ze makkelijk halve dag alleen thuis.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten,maar voor langere tijd zou ik toch voor de optie kennel gaan.
Gr. Christa
Meestal gaat het goed thuis.Soms wel eens na een avond alleen kranten stuk en eens een plant van de vensterbank,maar nooit echt grof geweld.
Overdag is totaal geen probleem,dan kunnen ze makkelijk halve dag alleen thuis.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten,maar voor langere tijd zou ik toch voor de optie kennel gaan.
Gr. Christa
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
overigens heb ik gisteren ontdekt dat de hond van een oud collega express in een te kleine bench zit want dan groeit hij niet zo snel 
Laatst gewijzigd door Gordonsetter23 op 20 aug 2008 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Die roze bench is speciaal gemaakt voor Soleiltje. Geen tuthondje maar een prinsesstarfleet schreef:Klopt dat is discriminatie, die is er alleen voor kleine tuthondjes.Brigitte schreef:Ja, die wil ik ook maar die kan ik niet vinden in de grootste maatrenee-uk schreef:Ik vind hem geweldig, maar hij haalt het niet bij de roze bench die ik ergens anders in dit topic gezien heb...... ik wil die oooooooook![]()
Anne
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Ik snap niet waarom sommige mensen moeilijk kunnen doen over een bench.
zoals bijv: de mensen die hun honden buiten in een kennel hebben de hele dag/nacht en er dus alleen even uitmogen voor hun ronde of cursus/training.
Dan zie ik toch liever dat iemand zijn hond voor een uurtje in de bench zet.
Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.
Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.
Maar ja ik geloof dat dit een eindeloze discussie is.
Iedereen die tegenstander is Prima
Maar ook voorstanders niks op tegen dus
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen.
zoals bijv: de mensen die hun honden buiten in een kennel hebben de hele dag/nacht en er dus alleen even uitmogen voor hun ronde of cursus/training.
Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.
Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
nou ook dat vind ik eigelijk voor me zelf de lang maar ik bedoel 8 uur vind ik personelijk echt mishandelingWil de hond schreef:Dus vier uur en 10 minuten vindt jij niet kunnen maar 3 uur en 59 minuten wél?twinkeltje schreef: dan wil ik niet zeggen dat ik tegen het gebruik van een benche ben maar langer dan 4 uur kan ik gewoon niet waarderen
dat zal wel aan mij liggen dat kan best maar dat is nu eenmaal me mening![]()
Vanwaar dat onderscheid Twink?
- twinkeltje
- moderator
een kennel is vaak natuurlijk veel groter dus of 8 uur in de bench of 8 uur in een kennel dan het laatsteWietse&Gerda schreef:Ik snap niet waarom sommige mensen moeilijk kunnen doen over een bench.
Iedereen die tegenstander is Prima![]()
Maar ook voorstanders niks op tegen dus![]()
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat hoeft je hond niet met je eens te zijntwinkeltje schreef:een kennel is vaak natuurlijk veel groter dus of 8 uur in de bench of 8 uur in een kennel dan het laatste

-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is ook niet de functie van een forum, je kunt erover praten ,en je kunt advies zoeken, en vragen, maar degene die nog altijd bepaald hoe jij met je hond omgaat dat ben je zelf.Maar ja ik geloof dat dit een eindeloze discussie is.
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen
als ze hier morgen vinden dat je op je handen moet gaan lopen omdat dat beter zou zijn dan zou je toch ook
er zijn wel mensen die het heel dwingend neer kunnen zetten, maar daarom hoeft je het nog niet te doen
- twinkeltje
- moderator
tuurlijk zijn die er maar zo was onze herder verslaaft aan de auto als hij achter op het terrein liep en de klap stond open van de station wagen dan ging hij er altijd in liggen kon hij uren vol houden en toch was hem dat niet geleerd we gingen meestal alleen in de vakantie met de auto weg en dat was naar de camping en dan na 6 weken weer eens terug voor de rest liepen we altijd alleen met hemFrenk schreef:Dat hoeft je hond niet met je eens te zijntwinkeltje schreef:een kennel is vaak natuurlijk veel groter dus of 8 uur in de bench of 8 uur in een kennel dan het laatsteIk vind 8 uur sowieso te lang, maar ik ken honden die van 4 uur in een kennel heel verdrietig worden en die 4 uur in een bench gewoon wegmaffen
- twinkeltje
- moderator
ik beslis ook niks voor een ander maar zo kunnen voorstanders ook niet gaan beslissen dat ik een bench maar goed moet vinden het is gewoon echt mijn ding niet heb er ook nog nooit behoefte aan gehad ondanks ik wel altijd ook heb gewerktMaar ja ik geloof dat dit een eindeloze discussie is.
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen
dat kan toch ieder zijn ding
zo als je heel veel verschillende opvoed methode s hebt bij honden
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pupWietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.
ik weet trouwens exact wat mijn pups 's nachts doen, dan slapen ze bij mij op bed

- twinkeltje
- moderator
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ahum, dit gebeurt ook met honden die wel met de bench opgevoed worden :N:Hutsje schreef:waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pupWietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt..
ik weet trouwens exact wat mijn pups 's nachts doen, dan slapen ze bij mij op bed.
Pups zijn soms zo vlug als water..
-
Golden Stanley
Hier is ook nog nooit iets gesloopt en al helemaal geen risico dat er nare dingen in darmpjes achterblijven. Daar ben je zelf toch bij? Ruimtes puppybestendig maken is al een begin. Ik wist precies wat puppy deed 's nachts. Lekker slapen. Ik heb het maar één keer meegemaakt dat hij 's nachts stennis aan het schoppen was, toen had hij een vlieg ontdekt waar hij achteraan stoof. En in het begin had ik hem niet alleen in de huiskamer 's nachts, maar boven tot hij wat gewend was en daarna sliep hij beneden in de gezellige gang die aan de trap grenst, zodat we hem altijd hoorden.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
de meeste darmverstoppingen komen door pluche beesten volgens onze DA , die krijgen ze hier nooit . Of ik maak ze open en haal de watten en ogen eruit en stop er een oud t-shirt in. We hebben al zoveel puppen gehad zonder bench en ja af en toe zit er een keer een echte sloper bij. Naffie was er zo een , nu is ze bijna 8 en sloopt nog steeds , jammer dan
Liever een keer een stoel of tafel vervangen dan dat ik haar in een bench stop.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik snap je nietGollum schreef:Ahum, dit gebeurt ook met honden die wel met de bench opgevoed worden :N:Hutsje schreef:waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pupWietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt..
ik weet trouwens exact wat mijn pups 's nachts doen, dan slapen ze bij mij op bed.
Pups zijn soms zo vlug als water..
volgens vele zou dit niet moeten kunnen trouwens, want wat ze niet aanleren hoef je ze ook niet af te leren. in de bench leren ze het slopen niet aan heb ik hier gelezen

- starfleet
- Erelid
Ik ben van een andere generatie en ik ken dus van huis uit het fenomeen bench niet. Dat was er vroeger niet. Onze hond zat in de keuken als mijn moeder weg moest, daar stond haar mandje en zaten wij ook veel overdag.Wietse&Gerda schreef: Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.
Met Buffy ruimde ik gewoon echt alles weg en de eerste tijd sliep ik beneden. Buffy heeft nooit wat gesloopt en we hebben haar vanaf dag 1 geleerd kleine dingetjes te komen brengen. Ze at dus niks op maar kwam het brengen om wat te verdienen. Nog steeds komt ze met platickjes en een 10 cent stuk aanzetten of een klip van de boterhammenzak
Ik had sowieso de mogelijkheid haar in de keuken te laten, dus waarom niet, dat was ik gewend van huis uit.
Anne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ben helemaal niet anti-bench maar als het niet nodig is is het niet nodig.Max heeft de eerste tijd hier 's nachts in een kartonnen doos naast mijn bed geslapen en Bente in een puppybench naast mijn bed.
Verder nooit een bench gebruikt;Max is en was geen sloper maar Bente wel.
Die ruimt ook nog steeds de pedaalemmer op hondse manier uit als ik hem niet omdraai als ik weg ga.
Mits op een goede manier gebruikt is er niks tegen een bench,maar ik vind het een eng idee dat een hond nergens heen kan als er brand uitbreekt of zoiets
En ja,allebei hebben ze de tijden van de gekke 5 minuten gehad(en dat kon ook weleens langer duren
),en allebei waren ze dan tot bedaren te brengen als ik het nodig vond.
Verder nooit een bench gebruikt;Max is en was geen sloper maar Bente wel.
Die ruimt ook nog steeds de pedaalemmer op hondse manier uit als ik hem niet omdraai als ik weg ga.
Mits op een goede manier gebruikt is er niks tegen een bench,maar ik vind het een eng idee dat een hond nergens heen kan als er brand uitbreekt of zoiets
En ja,allebei hebben ze de tijden van de gekke 5 minuten gehad(en dat kon ook weleens langer duren

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Gollum
- Zeer actief
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat het meer aan je eigen opmerkings- en opruimingsvermogen ligt (als antwoord op de post die jij quotte) of de pup sloopt dan aan de bench. Of je moet de pup 24/7 in de bench hebben.. Gollum kon bijvoorbeeld heerlijk naast me liggen bij de pc en heeeeel zachtjes het behang eraf trekken en opetenHutsje schreef:ik snap je nietGollum schreef:Ahum, dit gebeurt ook met honden die wel met de bench opgevoed worden :N:Hutsje schreef:waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pupWietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt..
Pups zijn soms zo vlug als water... natuurlijk gebeurt dit ook met pups die met bench worden opgevoed. ik vind het alleen raar dat er aangenomen wordt dat als je je pup zonder bench opvoedt die dan sloopt en dat je dan vaak bij de dierenarts zit.
volgens vele zou dit niet moeten kunnen trouwens, want wat ze niet aanleren hoef je ze ook niet af te leren. in de bench leren ze het slopen niet aan heb ik hier gelezen.
Een pup zal gewoon slopen denk ik, met of zonder bench. Ze gaan gewoon wisselen en krijgen dan kauwbehoefte, die behoefte verdwijnt niet met een bench. Een bench is in mijn ogen een hulpmiddel voor als je je pup even niet in de gaten kan houden.
De theorie is wel wat je ze niet aanleert hoef je ze ook niet af te leren, en ik denk dat dat in bepaalde gevallen dat ook werkt (bijvoorbeeld dat de pup er niet een gewoonte van maakt om de stoelpoot op te vreten) maar slopen zit gewoon in een (jonge) hond.
-
Anna*
In mijn ervaring hoeft dat niet. Er zijn pups die slopen en er zijn pups die nooit slopen. Ponchootje heeft bijvoorbeeld nooit gesloopt maar was ook altijd heel zacht in de bek. Zelfs piepspeeltjes bleven bij haar altijd geluid maken en ze speelde lange tijd met een opblaasstrandbal.
Kitje heeft wel gesloopt, nou ja, geknaagd, en als je haar nu een speeltje geeft, gaat ze ook meteen op zoek naar het zwakste plekje, zoals het plastic sluitstukje van een piepspeeltje (waardoor de piep verdwijnt) of de ogen van een speelgoedbeest.
Daarbij vraag ik me af of een bench echt voorkomt dat sloopgedrag zich ontwikkelt. Als het er bij een hond in zit om ahum, onderzoekend op zijn omgeving te reageren zeg maar, zal dat zich toch vroeg of laat wel uiten.
Kitje heeft wel gesloopt, nou ja, geknaagd, en als je haar nu een speeltje geeft, gaat ze ook meteen op zoek naar het zwakste plekje, zoals het plastic sluitstukje van een piepspeeltje (waardoor de piep verdwijnt) of de ogen van een speelgoedbeest.
Daarbij vraag ik me af of een bench echt voorkomt dat sloopgedrag zich ontwikkelt. Als het er bij een hond in zit om ahum, onderzoekend op zijn omgeving te reageren zeg maar, zal dat zich toch vroeg of laat wel uiten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Baco heeft nooit gesloopt, ook geen behoefte aan gehad, en toch heb ik (ontaarde) hondebaas hem in de bench gehad
het kan bij sommige honden sloopgedrag voorkomen, zal het niet ontkennen,
bij Ducain werkte het wel zo, toch heeft hij zelfs ooit,mijn peperdure lowa`s tot sandalen verbouwd, toen ik even
de badkamer schoon maakte
het kan bij sommige honden sloopgedrag voorkomen, zal het niet ontkennen,
bij Ducain werkte het wel zo, toch heeft hij zelfs ooit,mijn peperdure lowa`s tot sandalen verbouwd, toen ik even
- Gollum
- Zeer actief
Dat denk ik ook wel, alleen in een bench valt niet zoveel te slopen.Anna*Poncho schreef:In mijn ervaring hoeft dat niet. Er zijn pups die slopen en er zijn pups die nooit slopen. Ponchootje heeft bijvoorbeeld nooit gesloopt maar was ook altijd heel zacht in de bek. Zelfs piepspeeltjes bleven bij haar altijd geluid maken en ze speelde lange tijd met een opblaasstrandbal.
Gollum is ook m'n eerste eigen hond, dus mijn enige (bewuste) ervaring. Ik had me gewoon maar op het allerergste voorbereid (in de puppyboekjes werd gewaarschuwd voor slopen en zindelijkheid die wel een half jaar kan duren) dus viel het hardstikke mee