Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
benche's
Moderator: moderatorteam
Sinds een maand of 4 hebben wij een bench in huis voor Francien.
Trudy en Francien zijn zussen, met 1 jaar leeftijdsverschil.
Ze zijn allebei hier geboren, Trudy hebben we zelf gehouden uit het eerste nest. Cien was een pup van het tweede nest die we terug genomen hebben toen ze een half jaar oud was, ze zou gebeten hebben en moest weg daar (heel in het kort hoor). Herplaatsing hebben we na 2 pogingen opgegeven.
Trudy is nu 5 jaar oud en Cien 4.
Ze konden goed samen door 1 deur , boven verwachting , tot het langzamerhand minder gezellig werd tussen hen en na een fikse knokpartij hielden we ze gescheiden met hekjes hier en hekjes daar in huis.
Ik vond het zo klote dat er 's avonds maar 1 in de huiskamer kon en de andere in de gang en keuken moest.
Toen hebben we een grote bench , 120 bij 80 cm, geleend van iemand en het bakbeest in de kamer gezet met kleedjes erin en een deken eroverheen.
Twee lekkere kluiven erin.
Dat is nu het huisje van Cien. Geen andere hond mag erin, het is háár huis.
Elke avond rond half 9 gaat ze voor haar bench zitten, dan wil ze erin.
Deurtje open, Cien erin, deurtje dicht, Trudy kan dan weer gewoon de woonkamer in. Cien gaat wel grommen als ze te dicht bij de bench komt, maar dat snap ik wel.
's Morgens rond een uur of 9 wordt Cien pas wakker en dan laat ik haar eruit. Dan blijft het deurtje ook de hele dag dicht, ze mag er van mij overdag niet in. Overdag is om buiten te spelen.
Voor Cien en ons is het de ideale oplossing !
Ik zou het ding niet meer willen missen.
Ze zijn allebei hier geboren, Trudy hebben we zelf gehouden uit het eerste nest. Cien was een pup van het tweede nest die we terug genomen hebben toen ze een half jaar oud was, ze zou gebeten hebben en moest weg daar (heel in het kort hoor). Herplaatsing hebben we na 2 pogingen opgegeven.
Ze konden goed samen door 1 deur , boven verwachting , tot het langzamerhand minder gezellig werd tussen hen en na een fikse knokpartij hielden we ze gescheiden met hekjes hier en hekjes daar in huis.
Ik vond het zo klote dat er 's avonds maar 1 in de huiskamer kon en de andere in de gang en keuken moest.
Toen hebben we een grote bench , 120 bij 80 cm, geleend van iemand en het bakbeest in de kamer gezet met kleedjes erin en een deken eroverheen.
Deurtje open, Cien erin, deurtje dicht, Trudy kan dan weer gewoon de woonkamer in. Cien gaat wel grommen als ze te dicht bij de bench komt, maar dat snap ik wel.
's Morgens rond een uur of 9 wordt Cien pas wakker en dan laat ik haar eruit. Dan blijft het deurtje ook de hele dag dicht, ze mag er van mij overdag niet in. Overdag is om buiten te spelen.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
dat is waardeloos , dan moet je ook wel , dat heb ik hier met leg en inky ook gehad , die konden niet meer samen in 1 ruimte . Was trouwens met een bench ook niet gelukt , ze vlogen elkaar al aan door het raam als er 1 buiten was. Maar dat is iets heel anders dan een pup in een bench , dat is niet echt nodig , wel heel makkelijk voor de baasBullenmama schreef:Sinds een maand of 4 hebben wij een bench in huis voor Francien.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Bullenpups kunnen behoorlijk slopen :N:
Zeker tot ze anderhalf jaar oud zijn.
Trudy viel nog wel mee, maar Agnes( die hadden we gekocht toen we nog fokplannen hadden) heeft de vensterbanken opgevreten, de deurposten afgeknaagd, schoenen, jassen, tassen, noem maar op.
Tuurlijk berg je altijd alles op, maar een jas die te laag aan de kapstok hangt is zo vergeten. En vensterbanken zet je niet even in de kast.
Maar nooit overwogen een bench te nemen.
Ook niet voor dat eventjes boodschappen doen.
En toch, met zo'n slooppup, ik snap mensen goed hoor.
Als je thuiskomt na een half uur en de hele vulling van je bankstel ligt door de kamer, dan wordt je niet blij.
Maar dan ook alleen in een bench als de hond er helemaal geen probleem mee heeft, en goed uitgelaten van te voren, en met een bak water in de bench, en je moet terug zijn voor de pup het zat is in de bench.
Zeker tot ze anderhalf jaar oud zijn.
Trudy viel nog wel mee, maar Agnes( die hadden we gekocht toen we nog fokplannen hadden) heeft de vensterbanken opgevreten, de deurposten afgeknaagd, schoenen, jassen, tassen, noem maar op.
Tuurlijk berg je altijd alles op, maar een jas die te laag aan de kapstok hangt is zo vergeten. En vensterbanken zet je niet even in de kast.
Maar nooit overwogen een bench te nemen.
Ook niet voor dat eventjes boodschappen doen.
En toch, met zo'n slooppup, ik snap mensen goed hoor.
Als je thuiskomt na een half uur en de hele vulling van je bankstel ligt door de kamer, dan wordt je niet blij.
Maar dan ook alleen in een bench als de hond er helemaal geen probleem mee heeft, en goed uitgelaten van te voren, en met een bak water in de bench, en je moet terug zijn voor de pup het zat is in de bench.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Maar dat vind ik zowiezo met alleen laten, ipv bench kun je hier ook 'huis' lezen.Bullenmama schreef: Maar dan ook alleen in een bench als de hond er helemaal geen probleem mee heeft, en goed uitgelaten van te voren, en met een bak water in de bench, en je moet terug zijn voor de pup het zat is in de bench.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
12 uur lang dat is een halfe dagBullenmama schreef:Elke avond rond half 9 gaat ze voor haar bench zitten, dan wil ze erin.
's Morgens rond een uur of 9 wordt Cien pas wakker en dan laat ik haar eruit. Dan blijft het deurtje ook de hele dag dicht.

4twinkeltje schreef:12 uur lang dat is een halfe dagBullenmama schreef:Elke avond rond half 9 gaat ze voor haar bench zitten, dan wil ze erin.
's Morgens rond een uur of 9 wordt Cien pas wakker en dan laat ik haar eruit. Dan blijft het deurtje ook de hele dag dicht.hoe oud is ze als ik vragen mag

- twinkeltje
- moderator
- twinkeltje
- moderator
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Whahahaha, ohhh die Megan!! Dus daar gebruik jij je nieuwe wasmachine voor Noor!yamie schreef:wat een moeilijk gedoe joh![]()
dit staat er toch al, als ze plast of kotst loopt het door de gaatjes weg, blaffen hoor je een stuk minder, gewoon alleen even opletten of het ruitje niet teveel beslaat![]()
have fun Meg...
weltrusten ...
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik haal ze even weg anders beslaat het een hele pag.yamie schreef:wat een moeilijk gedoe joh![]()
dit staat er toch al, als ze plast of kotst loopt het door de gaatjes weg, blaffen hoor je een stuk minder, gewoon alleen even opletten of het ruitje niet teveel beslaat![]()

Maar dat is pas een uitvinding zeg. Als je die vlekken weg wilt kun je gewoon met Dash hem laten draaien en schoon is je hondje

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Als ik die bolle van mijn broer hier te logeren heb, is hij overdag zo tierig als wat. Maar na 10 uur s'avonds en vóór 10 uur s'morgens wenst meneer niet gestoord te worden in zijn schoonheidsslaapjeBullenmama schreef:Vanaf ongeveer half 9 's avonds wil ze in haar bench.
Ze gaat er echt voor zitten van "mag ik er nou in ?"
En ze komt er pas uit als ze dat zelf wil.
Ik ga haar er niet uit trekken om 7 uur 's morgens als ze nog lekker ligt te slapen. Dus ja : Ze zit 12 uur in de bench ! Het is vreselijk !

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Klinkt als een echtealm@ schreef:Als ik die bolle van mijn broer hier te logeren heb, is hij overdag zo tierig als wat. Maar na 10 uur s'avonds en vóór 10 uur s'morgens wenst meneer niet gestoord te worden in zijn schoonheidsslaapjeBullenmama schreef:Vanaf ongeveer half 9 's avonds wil ze in haar bench.
Ik ga haar er niet uit trekken om 7 uur 's morgens als ze nog lekker ligt te slapen. Dus ja : Ze zit 12 uur in de bench ! Het is vreselijk !
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Zoiets bedoel ik dan, en dat houdt ie rustig 12 uur volS@ndr@ schreef:Klinkt als een echtealm@ schreef:Als ik die bolle van mijn broer hier te logeren heb, is hij overdag zo tierig als wat. Maar na 10 uur s'avonds en vóór 10 uur s'morgens wenst meneer niet gestoord te worden in zijn schoonheidsslaapjeBullenmama schreef:Vanaf ongeveer half 9 's avonds wil ze in haar bench.

Maar ook al hoeft ze er niet in te liggen, ze moet wel haar eigen nest vervuilen en voor zover ik weet doen honden dat niet graagBullenmama schreef:Carmen : Cien heeft nog niet 1 keer gepiept dat ze de bench uitmoest voor een plas of kotsen of zo.
Als ik uit bed ben dan ligt ze nog lekker te knorren.
En kotsen in de bench? Stel dat ze zou moeten kotsendan zou ze er nog niet in hoeven liggen hoor. De bench is groot.

De uk hier spuugt regelmatig en ook wel eens als hij in de bench ligt maar dan draait hij zijn koppie echt buiten het deurtje om de boel daar te lozen, zou het wel erg sneu vinden als hij word gedwongen het toch in zijn bench te doen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehm. Een hond kan ook in een bench gewoon aangeven dat er iets loos is hoor. Hier wordt 's nachts in de regel doorgetukt. Ook wel tot 12 uur aaneen. Als ik om 11 uur naar bed ga en de volgende ochtend om 11 uur wakker word is er in de regel nog geen viervoeter in het land der levenden te bekennen. Bij hoge nood of nachtelijke misselijkheid wordt er gepiept of even kort geblaft. Net zoals ze buiten de bench zouden doen, want ze houden sowieso niet van het uitscheiden van lichaamssappen in huis. Dan gaan we snel naar buiten. Het is niet zo dat honden in een bench ook direct de bek met ducktape omwikkeld krijgen waardoor ze de hele nacht amechtig door hun eigen poep, pies en kots liggen te rollen. Althans, dat hoeft niet.C@rmen schreef:Maar ook al hoeft ze er niet in te liggen, ze moet wel haar eigen nest vervuilen en voor zover ik weet doen honden dat niet graagBullenmama schreef:Carmen : Cien heeft nog niet 1 keer gepiept dat ze de bench uitmoest voor een plas of kotsen of zo.
Als ik uit bed ben dan ligt ze nog lekker te knorren.
En kotsen in de bench? Stel dat ze zou moeten kotsendan zou ze er nog niet in hoeven liggen hoor. De bench is groot.
![]()
De uk hier spuugt regelmatig en ook wel eens als hij in de bench ligt maar dan draait hij zijn koppie echt buiten het deurtje om de boel daar te lozen, zou het wel erg sneu vinden als hij word gedwongen het toch in zijn bench te doen.