Wat ik niet snap en wat ik me afvraag:
Als ik met haar meega op een forumwandeling (2 keer Baarn gedaan, 1 keer met vrij fris snertweer en 1 keer vrij warm) loopt madam gerust anderhalf uur mee. Niks aan de hand.
Nu ging ik net met haar een stukkie lopen. Zonnetje scheen wel maar echt warm is het ook weer niet. Ik liep de straat uit (5 minuutjes) en toen een stukje loslopen. Ze is een paar keer heen en weer gerend en toen was het gewoon dribbelen. Halverwege werd ze wat onstabiel, ging vaak liggen en haar tongetje werd ietwat blauwig. Ik schrok me dood natuurlijk en heb haar in een modderplas gelegd (beetje gedronken en ze ging erin liggen).
Zegge en schrijven zijn we in totaal (heb haar naar huis gedragen) 15 minuten weggeweest. Hoe kan dit?

Verder vroeg ik me af of dit puur een kortneuzending is of dat ik het ook gewoon kan trainen. Meer conditie opbouwen zodat ze minder snel gaat piepen en kraken? Of is het beste devies maar gewoon alleen met fris/koud weer lang wandelen en als het enigszins boven de 20 graden uitkomt of zonnig is gewoon blokjes om?