Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen zwitserse witte herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door WiLuna »

tegen die tijd zal ik ws jullie hulp vragen om te helpen kiezen tussen verschillende fokkers.
Het lijkt soms allemaal zo mooi, maar ondertussen en als je er niet alteveel verstand van hebt, zoals waar je op moet letten, dan wordt het idd erg moeilijk!
Het karakter spreekt mij dus juist erg aan, ook het terughoudende, maar echt angst is natuurlijk een ander verhaal!
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Ik kan niet achterblijven :mrgreen:

Heb ook een witje(langharig),vind het ook belangrijk dat je van puppytijd af ze goed sociaal laat worden.Maar dat heb je met elke hond.

Hou er ook rekening mee dat het best grote honden zijn,en er toch heel aktief mee bezig moet zijn.
Ons Gotcha is helemaal niet angstig,en eerder waaks.Ze is gekend in onze buurt als een hond(wolfke) die goed met andere honden overweg kan.
En over de Goldens,srry van de week nog op de hondenweide,vielen er zelfs 3 Goldens haar aan,waarbij de eigenares zelf zei dat ze nogal slecht overweg konden met andere honden.Toen vertoonde ze wel angstig gedrag. :roll:
chigor
Actief

Ongelezen bericht door chigor »

Ik heb hier 2 witten rondlopen, beide langhaar reuen en ik vind het een geweldig ras, de oudste reu is heel vrij en aanhankelijk naar iedereen het is een echte vrijdoos terwijl de jongste wat terug houdender is naar vreemden en een vrij druk karakter heeft en met een goede training heb ik zijn gedrag in goede banen kunnen leiden, ze komen beide bij dezelfde fokker vandaan.
Mijn 1e witte herder was een teef die erg terughoudend was naar vreemden maar geen angsthapper en het was een stabiele en lieve hond die goed met kinderen overweg kon en daar heel lief en zachtaardig voor was, en toch heeft dat teruhoudende wel mijn voorkeur als ik zo'n teef nog een keer tegenkom ben ik verkocht denk ik.

En verder ja hier staat ook op iedere verdieping een stofzuiger en er zijn wat aanpassingen in het dragen van kleding, veel handdoeken in de was omdat ze gek zijn op water, maar ik ben echt verliefd op dit ras ik zou geen ander ras willen.
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

wat vinden jullie goede fokkers?
Linkjes van aanraders?
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

ik heb ze zelf ook diverse jaren gefokt en gehad. Sterker zelfs, mijn 1e witje zou vandaag 17 jaar geworden zijn als hij nog geleefd had uiteraard.

Vanwege allerlei redenen ben ik met het ras gestopt en zou er echt nooit meer een willen. Maar mocht ik er wel een willen en dan uit nederland, komen er maar 2 fokkers voor mij in aanmerking. En dat is Wendy die hierboven ook schrijft (zeta jones) en Yvette van Crystalmoon.nl.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

beide staan nu in mijn favo's :) thnx
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

In Oosterhout werkt een (vrijwel?) blinde man in de servering van een eettentje..DIe heeft twee witte herders (waren ook bij de smaakpolitie). Die twee vind ik geweldig!
Een vriendin van mijn moeder heeft er een, en die is om gek van te worden. Loopt de hele dag te joelen en MOET aandacht hebben. Zijn zusje ken ik ook en die was ook zo. Die kon die vrouw niet eens fatsoenlijk uitlaten. Altijd maar blaffen, joelen en paniekerig doen.

Ik beweer overigens niet dat die twee laatste van een goede fokker komen :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nathalietjuh schreef: Een vriendin van mijn moeder heeft er een, en die is om gek van te worden. Loopt de hele dag te joelen en MOET aandacht hebben. Zijn zusje ken ik ook en die was ook zo. Die kon die vrouw niet eens fatsoenlijk uitlaten. Altijd maar blaffen, joelen en paniekerig doen.

Ik beweer overigens niet dat die twee laatste van een goede fokker komen :mrgreen:
In mijn idee heeft dat meer te maken met opvoeding en dat heb je helemaal zelf in de hand :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Begrijp me niet verkeerd :wink:
Ik vind de witte herder een prachtig ras en even heeft het op mijn lijst gestaan voor volgende honden, want het karakter spreekt me erg aan. Ook hun zachtaardige aard vind ik super en ik ben sowieso voor een zachte aanpak. Maar al de witjes die ik ken zijn ofwel angstig ofwel nerveus... Ik begrijp ook wel dat dit te maken heeft met bepaalde dubieuze fokkers, maar om de één of andere reden is de witte herder uit mijn lijst gegaan omdat ik niet zo'n goeie ervaring heb met de witjes die ik ken.
isabella
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): australian cattle dog
witte herder
Aantal honden: 2

Re: ervaringen zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door isabella »

hier ook een witte herder eigenaar van een herder op leeftijd 13 jaar oud, maar nog steeds een jonge god en actie. Omdat ik in een rolstoel ben geraakt en ik mijn hond met de quad uitlaat. Helaas is het witte herderras te groot om op de quad mee te kunnen rijden. Daarom hebben we voor de pup gekozen voor een kleiner ras. Waren de witte herders er in klein formaat dan had ik zeker weer voor dit ras gekozen. Onze witte herder is stabiel, intelligent, grappig, lief, maar ook waakzaam, actief. Kijk maar naar het volgende filmpje onze pup heeft misschien de hoofdrol, maar in het filmpje is duidelijk een stabiele en lieve witte herder te zien. Ik vind het heel bijzonder dat ze op haar leeftijd nog zo actief is.

http://www.youtube.com/watch?v=WKZTDzMT2Tc
Jess
Actief
Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog

Re: ervaringen zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jess »

Ik heb een kruising ZWH met dogo argentino.

Afbeelding

Wat hij van de herderkant heeft is vooral het onuitputtelijke qua spelen, heeft echt uitdaging nodig.
Qua angst merk ik weinig, wat natuurlijk ook te verwachten is met zo'n kruising maar je ziet hem in bepaalde situaties wel even slikken en dan gaat ie maar gewoon plat liggen en doen alsof hij er niet is.. :schrik: Naar mensen toe is hij vaak enthousiast maar hij is wel wat terughoudend als mensen iets uitstralen wat hij niet vertrouwt.
Ook hier wit haar alom, maar ik heb dan ook 3 witte honden :cheer:
Verder een heerlijke hond om lekker mee bezig te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”