Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aankleden van honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Jaap* schreef:
Mireillevdw schreef:Moet jij zelf weten. Het is ieder voor zich. Ik zou het zelf NOOIT gebruiken!!!
Draaf je nu niet een beetje door? :roll:
Als je hond 's nachts niet slaapt van de kou en rillend rondjes blijft lopen, dan doe je daar toch gewoon iets aan?
Daar hoef je toch niet hysterisch van te worden :19:
Als je even kijkt naar mij onderschrift dan zie je daar een kortharige hond zonder ondervacht en met een blote buik. Dan kun JIJ wel roepen dat hij het daar maar mee moet doen, maar daar denk ik anders over.
Volgens mij heb je alleen maar die 1ste regels gelezen, want daarachter staat:
Bij extreme omstandigheden, bij rassen met weinig tot geen vacht of medische redenen kan ik begrijpen dat je iets gebruikt om de hond warm te houden, maar absoluut geen gekke dingen zoals jurkjes e.d.......Gewoon een warm dekje of iets dergelijks lijkt mij ook te voldoen. :wink:

Hoezo hysterisch????? :19: :denken:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Mireillevdw schreef:Ik ben een fel tegenstander van kleding voor honden! Een hond heeft zijn vacht niet voor niets. Een hond moet gewoon hond kunnen zijn en niet als mens worden behandeld!!!
Natuurlijk heb je wel naakters, maar die zou ik dan eerder een dekje omdoen dan kleertjes aantrekken.

Ik ben van mening dat hondjes, wanneer je ze van jongs af aan aankleed, vanzelf koud krijgen als ze een keer geen kleertjes aanhebben.....
Felix is geen nakerd, dus voel ik mij aangesproken.
Wat is het verschil tussen een dekje of een trui?
Waarom het één wel en het andere niet?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Jaap* schreef:
Mireillevdw schreef:Ik ben een fel tegenstander van kleding voor honden! Een hond heeft zijn vacht niet voor niets. Een hond moet gewoon hond kunnen zijn en niet als mens worden behandeld!!!
Natuurlijk heb je wel naakters, maar die zou ik dan eerder een dekje omdoen dan kleertjes aantrekken.

Ik ben van mening dat hondjes, wanneer je ze van jongs af aan aankleed, vanzelf koud krijgen als ze een keer geen kleertjes aanhebben.....
Felix is geen nakerd, dus voel ik mij aangesproken.
Wat is het verschil tussen een dekje of een trui?
Waarom het één wel en het andere niet?
Lees nou eens goed wat ik heb neergezet!!!!!! :pffff:
Mireillevdw schreef:Bij extreme omstandigheden, bij rassen met weinig tot geen vacht of medische redenen kan ik begrijpen dat je iets gebruikt om de hond warm te houden, maar absoluut geen gekke dingen zoals jurkjes e.d.......Gewoon een warm dekje of iets dergelijks lijkt mij ook te voldoen. :wink:
Ik vind gewone kleding gewoon niets voor dieren......
Maar ieder moet het voor zich weten. Er wordt hier gevraagd wat ieders mening is over hondenkleding en dit is de mijne. Problemen mee = pech gehad. :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

sirene schreef:Mullu heeft altijd en muts op om zijn dreads bij elkaar te houden.
Niets zieligs aan :pffff:

Afbeelding
(kon het origineel niet meer vinden)
:smile: :smile: dat blijft een gave foto :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jip007
Erelid

Mireillevdw schreef:

Ik vind gewone kleding gewoon niets voor dieren......
Maar ieder moet het voor zich weten. Er wordt hier gevraagd wat ieders mening is over hondenkleding en dit is de mijne. Problemen mee = pech gehad. :wink:
mijn nakers zijn maar wat blij met hun warme trainingspakkies :pffff:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Zolang het functioneel is heb ik er geen problemen mee.
Ik houd er persoonlijk niet zo van, daarom heb ik ook een hond die geen kleding aanhoeft :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: aankleden van honden

Ongelezen bericht door Pepie »

Jacky schreef:wat is jullie mening hierover. Ik vind het helemaal niks om honden aan te kleden voor carnaval of andere zaken voor je eigen plezier.
Sterker nog, ik heb er een bloedhekel aan. Net zoals honden een bril opzetten oid. Je doet je hond geen plezier met dit soort ongein.
Ik vind het wat anders om een hond tegen kou te beschermen, dat doe je voor de hond, maar een hond laten rondlopen in kleding omdat JIJ dat zo leuk vindt, nee.

Wat is jullie mening?
Ik ben het met jouw eens,vind het nergengs voor nodig :wink:
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Keeff heeft 2 truitjes! 2 dezelfde omdat ik ze online besteld had, en ze em gewoon 2x stuurde. :smile2: Het zijn XXS truitjes en ik had het truitje besteld toen hij 13 weken was. Want hij was maar 900 gram en het was stervenskoud hier. En hij was al verkouden geworden. Alleen die XXS was way to big, nu istie 2 kilo en past het eindelijk! Alleen is ie wel wat kort op de rug. Ik vind het zelf niet nodig om hem aan te kleden als het gewoon warm weer is. Maar in Rotterdam ga ik misschien wel weer een ander truitje kopen, die wél helemaal goed zit. En goed om de borst en nek én lang genoeg is. Ik kan er niet tegen als mijn baby ziek word door de kou. En het zal me aan mn reet roesten wat anderen daar van vinden. :smile2: Toen ik nog geen truitje had besteld had ik maar snel een poppentruitje verknipt, die was roze met ruches. Geweldig ding hahahahha. Die paste iig. Die heeft hij dus ook best lang gedragen omdat die XXS gewoon te groot was en hij steeds met 2 pootjes in 1 mouw kwam te zitten. Ik vond het wel raar dat iemand commentaar durfde te leveren terwijl ze zelf geen chi had die maar 900 gram was, en terwijl het buiten -5 was. :denken: Keeffer vind het helemaal niet erg om zijn truitje aan te hebben, het is lekker warm en hij gaat dan lekker slapen.

Dit is Keeffers XXS truitje, die had ik maar een beetje verknipt, heeeeel lelijk. Ik had nog een 2e he, dus kon makkelijk. :smile2: En hij was nog steeds te groot.
Afbeelding

En dit was het roze truitje dat wel paste.
Afbeelding
xx Marr en Keeff
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Er is een verschil tussen *aankleden* en *aankleden* vind ik.
Als je hond het koud heeft, dwz zichtbaar rilt, dan vind ik dat je hem best een jasje/truitje aan mag doen.(bijv. een naakthond in de winter, een hond met een enkelvoudige vacht, zoals bv de rr, die ik zelf ook heb. :wink: ).
Kijk je bv naar een land als Amerika, dan zie je toch vaak dat dit soort zaken zijn *doorgeslagen*..(paris Hilton en consorten?).
En dan weten de meeste toch wel wat ik bedoel hoop ik.
Die (arme :roll: , vind ik ) hondjes zijn niks meer dan een accesoire voor de baas(bv Paris Hilton :19: ) en andere meiden *spiegelen* hunzelf daaraan met alle gevolgen van dien.

Ik noem een exces, daar ben ik me van bewust :wink: , maar niet iedereen die zijn hond een dekje/jasje gunt is een nitwit. :ok:

Mijn rr hebben het(tot nu toe) niet nodig, maar zodra ik bemerk dat 1 van hun rilt en laat merken dat ie kou heeft op koude natte dagen, ben ik de eerste die een jasje/dekje voor hem/haar gaat halen. :ok:
En dat is het verschil denk ik.., gebruik je zoiets als *fashionstatement* of als iets wat in het belang van de hond is?

Ik koop dan trouwens een neutrale en niet een met tierelantijnen ed. :idea: :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Een hond die kleertjes aan zou moeten om welke reden dan ook komt der bij mij niet in! (die blijft maar lekker buiten :mrgreen:)
martha-bella
Actief

Re: aankleden van honden

Ongelezen bericht door martha-bella »

Jacky schreef:wat is jullie mening hierover. Ik vind het helemaal niks om honden aan te kleden voor carnaval of andere zaken voor je eigen plezier.
Sterker nog, ik heb er een bloedhekel aan. Net zoals honden een bril opzetten oid. Je doet je hond geen plezier met dit soort ongein.
Ik vind het wat anders om een hond tegen kou te beschermen, dat doe je voor de hond, maar een hond laten rondlopen in kleding omdat JIJ dat zo leuk vindt, nee.

Wat is jullie mening?
pientje vind het gewoon erg fijn om als het sneeuwt, of erg waait een jasje aan te krijgen, maar dan natuurlijk wel 1 die lekker zit.
mensen die voor hun plezier hondjes in de mid-zomer een jasje aandoen, of die een grote-langhaar hond in een jasje hijsen.
srry maar dat vind ik onzin
jip007
Erelid

Chiki schreef:Een hond die kleertjes aan zou moeten om welke reden dan ook komt der bij mij niet in! (die blijft maar lekker buiten :mrgreen:)
denk ook niet dat die hondjes staan te springen op een baas waar ze niet op de bank en bed mogen :pffff:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

wendy71 schreef:
Ik koop dan trouwens een neutrale en niet een met tierelantijnen ed. :idea: :ok:
Ik denk ook niet dat een roze hemdje met kantjes zou staan op een RR :mrgreen:
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik heb Maxi ook wel eens voor de lol mijn zonnebril op gezet.. ik moest wachten in de auto en tja om de verveling te verdijven even wat fotootjes gemaakt van de puppies, ook een paar van Maxi met bril..

Voor Sam had ik 2 truitjes, die heeft namelijk geen ondervacht en heeft het dus sneller koud..
Die zijn uit zijn puppy tijd en past hij nu niet meer trouwens..
Ik ga trouwens ook een regenjasje voor hem kopen want als het regent en hij word nat en tis -5 bibbert tie van ellende.. dus tja.. je moet wat :pffff:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik heb geen moeite met kleertjes voor hondjes. Wel moet het niet te ver gaan, een jasje/vestje/shirtje vind ik leuk. Maar jurkjes of hele broekpakken vind ik persoonlijk niets.
De carnavals pakjes heb ik mij nog niet aan gewaagd, maar ik vind ze wel super leuk gewoon om een paar foto`s van te maken maar niet voor dagelijks gebruik.

Ik heb liever dat mijn hondje het niet koud heeft en zelfs in de regen naar buiten wil met een jasje of wat dan ook, in een printje dat ik leuk vind. Dan dat ze niet mee wil of alleen maar kan bibberen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hier zijn ze gek op de anne geddes lijn
Afbeelding
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

jip007 schreef:
Chiki schreef:Een hond die kleertjes aan zou moeten om welke reden dan ook komt der bij mij niet in! (die blijft maar lekker buiten :mrgreen:)
denk ook niet dat die hondjes staan te springen op een baas waar ze niet op de bank en bed mogen :pffff:
proest :smile: :smile:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”