Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Echo

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ineke schreef:
LongFields schreef:Ik heb het laten maken van de echo's tot nu toe niet als stressvol bij mijn honden ervaren. Het duurt maar even en ik ben bij ze als de echo gemaakt wordt, en dat is voor mijn honden geruststellend genoeg om niet in de stress te schieten. Voor mij weegt dat niet op tegen het voordeel om te weten waar je aan toe bent, en niet te gaan overvoeren als de hond niet drachtig blijkt te zijn.
Met dat overvoeren heb je inderdaad wel een goed punt.
Wat ik me afvraag, heb je echt pas na 63 dagen door dat het een schijndracht is?
Kun je dat niet eerder vaststellen? :denken:
tja, soms kan het echt op het eind lastig zijn, maar meestal niet hoor ( ook ivm met beweging van pups) en overvoeren? ik voer zowiezo niet ( meer) heel vlot extra, eerst deed ik dat wel vanaf een week of 4/5, nu meestal pas met 7 wk, en dan weet ik echt wel of ze drachtig zijn ;)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:Het maken van de HD-foto's is voor Sóley nogal traumatiserend geweest helaas.
Ik heb er toen ook echt een rotgevoel aan overgehouden. :boos:
Stel dat we een echo zouden laten maken, dan is dat sowieso bij een andere da.
Neemt ze haar angst voor die da niet mee naar een andere? :N:
alles kan, maar de vraag kan ook zijn, of jij die onrust dan niet meeneemt ;)

maar goed, het is ook niet zo dat de hele drachtperiode van een teef compleet stressloos oid moet verlopen hoor, ze moeten wel wat kunnen hebben, in een glazen doosje stoppen is ook niet goed, stel dat ze het vervelend vind, dan is dat een paar minuten niet leuk en daarna weer voorbij, als ze en de vruchtijes dat niet kunnen hebben? dan zou ik ook niet meer fokken met zo'n teef :wink:
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

yamie schreef:
Ineke schreef:Het maken van de HD-foto's is voor Sóley nogal traumatiserend geweest helaas.

maar goed, het is ook niet zo dat de hele drachtperiode van een teef compleet stressloos oid moet verlopen hoor, ze moeten wel wat kunnen hebben, in een glazen doosje stoppen is ook niet goed, stel dat ze het vervelend vind, dan is dat een paar minuten niet leuk en daarna weer voorbij, als ze en de vruchtijes dat niet kunnen hebben? dan zou ik ook niet meer fokken met zo'n teef :wink:
Ik ben nogal een stresserd af en toe inderdaad, en ze voelt dat feilloos aan :mrgreen: .
Ze kan op zich wel tegen een stootje, ik ben alleen overbezorgd omdat het haar én mijn eerste nest is denk ik :wink: .
Maar dat hadden jullie vast al door. :smile2:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:
yamie schreef:

Ik ben nogal een stresserd af en toe inderdaad, en ze voelt dat feilloos aan :mrgreen: .
Ze kan op zich wel tegen een stootje, ik ben alleen overbezorgd omdat het haar én mijn eerste nest is denk ik :wink: .
joh :mrgreen: geeft ook niks, als je je er maar bewust van bent en dat het qua echo stress voor de teef niks uit maakt of het nest 1 of nest 3 is, ik zou als ik jou was dus wel die echo laten maken, ik denk dat jij de zekerheid goed kan gebruiken.
:wink:
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

yamie schreef:
Ineke schreef:
yamie schreef:

joh :mrgreen: geeft ook niks, als je je er maar bewust van bent en dat het qua echo stress voor de teef niks uit maakt of het nest 1 of nest 3 is, ik zou als ik jou was dus wel die echo laten maken, ik denk dat jij de zekerheid goed kan gebruiken.
:wink:
Je hebt me al aardig door :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ineke schreef:aan de andere kant wil ik het de teef eigenlijk niet aandoen om -in wat
(lijkt mij) toch al een stressperiode is- haar naar de da te slepen voor
een echo, puur omdat ik wil weten of ze pups draagt :19: .
Nog een beetje in dubio dus, al denk ik niet dat het gaat gebeuren.
hier was het absoluut niet stressvol, ik had thuis al haar buikje geschoren... verder kon ze gewoon blijven staan op de grond bij de DA, ze was totaal niet onder de indruk ervan...
Daarnaast trainde ik ook nog volop met haar dus wilde wel weten idd. of ze extra voer moest hebben etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hier ook echo, gewoon om zekerheid. eerste keer was ze leeg, tweede keer vol. Zelf had ik bij de tweede keer ook al merkbare verschillen gezien ivm de eerste keer. maar om mezelf en pupkandidaten zekerheid te bieden, neem ik een echo.

Stressvol is het niet, het gebeurt immers op het werk, ga ik een half dagje werken en laat haar tussentijds gewoon in de auto zitten. En tja.. om het uur moet ze er dan écht wel eens uit, dus dan moet ik ff een pauze nemen hé :mann: :mrgreen:

@Inge O: eerste beeld 4 en dan 11 pups :eek: Hier waren er bij het eerste contact direct 6 te zien :N: :N: :N: :N: :N: :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”