Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Losloopgebied, rekening houden met?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Losloopgebied, rekening houden met?
Rekening houden met elkaar. Is dat alleen op stukken waar de honden niet los mogen, of ook in het losloopgebied of op het strand?
Wij zijn van het weekend naar het strand geweest. We liepen met 2 pinschers en 1 mastin espagnol. De mastin zzit aan de flexi.
Toch is het voor sommige mensen erg moeilijk om hun eigen hun even weg te houden bij een aangelijnde hond.
Een paar weken terug had ik hetzelfde. Toen kwamen er 3 berners aangestormd en bleven maar hangen rond de mastin. Aangezien de eigenaren geen moeite deden om even hun honden terug te halen heb ik de mastin ook losgegooid. Hij maakt een hoop kabaal en zorgt dat 1 van de 3 op hun rug ging liggen, pas toen wilde de mevrouw dat de hond even aan de lijn ging.
Nogmaals, een hond in een losloopgebied, hou je daar rekening mee of niet?
Wij zijn van het weekend naar het strand geweest. We liepen met 2 pinschers en 1 mastin espagnol. De mastin zzit aan de flexi.
Toch is het voor sommige mensen erg moeilijk om hun eigen hun even weg te houden bij een aangelijnde hond.
Een paar weken terug had ik hetzelfde. Toen kwamen er 3 berners aangestormd en bleven maar hangen rond de mastin. Aangezien de eigenaren geen moeite deden om even hun honden terug te halen heb ik de mastin ook losgegooid. Hij maakt een hoop kabaal en zorgt dat 1 van de 3 op hun rug ging liggen, pas toen wilde de mevrouw dat de hond even aan de lijn ging.
Nogmaals, een hond in een losloopgebied, hou je daar rekening mee of niet?
Laatst gewijzigd door Poppetje op 29 aug 2008 07:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ja hoor, ik houd daar wel rekening mee. Al was het maar omdat ik geen gaten in Bram wil
Gaat het om een Beagle of een Teckel aan de flexi, dan zoek ik vaak even oogcontact met de eigenaar. Meestal is het prima als Bram daar naar toe gaat en zit de hond aan de lijn vanwege weglopen.
Maar....ik ben ook van mening dat je met een hondagressieve hond niks te zoeken hebt op drukke tijden in drukke losloopgebieden. Tientallen honden spelen en rennen door elkaar heen en dan moet het hele strand zich aanpassen aan die ene hondagressieve hond van mensen die ook 'het recht hebben' daar te lopen. Ga dan gewoon 's ochtends vroeg als het nog niet zo druk is.

Maar....ik ben ook van mening dat je met een hondagressieve hond niks te zoeken hebt op drukke tijden in drukke losloopgebieden. Tientallen honden spelen en rennen door elkaar heen en dan moet het hele strand zich aanpassen aan die ene hondagressieve hond van mensen die ook 'het recht hebben' daar te lopen. Ga dan gewoon 's ochtends vroeg als het nog niet zo druk is.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ik sluit me bij Linda aan.
Uiteraard hou ik er rekening mee want ik wil ook geen gewonde honden
99 van de 100 aangelijnde honden die ik tegenkom in losloopgebied zitten overigens aan de lijn vanwege weglopen.
Maar met een hondagressieve hond midden op de dag in een redelijk druk losloopgebied gaan lopen vind ik net zo asociaal als je hondvriendelijke hond niet bij je houden.
Uiteraard hou ik er rekening mee want ik wil ook geen gewonde honden

Maar met een hondagressieve hond midden op de dag in een redelijk druk losloopgebied gaan lopen vind ik net zo asociaal als je hondvriendelijke hond niet bij je houden.

-
- Zeer actief
In dit geval was het ook op een rustige tijd, en ik loop zoiezo niet aan de waterkant, tenzij het daar rustig is dan gaan we er even heen en dan weer terug wat meer richting de duinen.Zoek stok! schreef:Ja hoor, ik houd daar wel rekening mee. Al was het maar omdat ik geen gaten in Bram wilGaat het om een Beagle of een Teckel aan de flexi, dan zoek ik vaak even oogcontact met de eigenaar. Meestal is het prima als Bram daar naar toe gaat en zit de hond aan de lijn vanwege weglopen.
De honden uit het voorbeeld kwamen naar beneden gestormd het strand op.
Maar is die minuut je hond even bij je houden of even vooruit sturen dan echt zo`n probleem?
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
Je ziet het ook niet altijd. Mijn honden rennen ook voor me uit het strand op, zie ik dan dat jouw hond aan de lijn zit en jij daar niet van gediend bent roep ik ze uiteraard terug, maar losloopgebied is ook het idee dat ze lekker kunnen rennen, en dan zijn ze dus niet altijd in een straal van een paar meter om mij heen.Poppetje schreef:
In dit geval was het ook op een rustige tijd, en ik loop zoiezo niet aan de waterkant, tenzij het daar rustig is dan gaan we er even heen en dan weer terug wat meer richting de duinen.
De honden uit het voorbeeld kwamen naar beneden gestormd het strand op.
Maar is die minuut je hond even bij je houden of even vooruit sturen dan echt zo`n probleem?
Het is nou eenmaal gewoon zo dat in een losloopgebied altijd honden zullen komen buurten. Wellicht zou je het graag anders zien, maar het is zoals het is. Toen Saar een periode heel bang was voor grote honden gingen we dus niet naar het strand bijvoorbeeld, want als er 1 plek is waar honden jolig op andere honden af komen rennen is het daar wel.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, voor de meeste mensen welPoppetje schreef:Maar is die minuut je hond even bij je houden of even vooruit sturen dan echt zo`n probleem?

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Haha, misschien is het zelfs alleen al voor mezelf beter om op andere tijden naar het strand ofzo te gaan zodat ik me niet zo druk maak om dingen.Zoek stok! schreef:Ja, voor de meeste mensen welPoppetje schreef:Maar is die minuut je hond even bij je houden of even vooruit sturen dan echt zo`n probleem?Honden zijn hiep hiep hoi we gaan naar het strand druk en staan zeker niet 100% onder appel. Ik denk dat je op drukke tijden alleen naar het strand moet gaan met echt 'makkelijke' honden. Dus geen agressieve of angstige honden bijvoorbeeld. Ik ga zelf ook niet met Bram naar het strand op zondagmiddag. En hij is toch wel een van de makkelijkste honden met andere honden. Maar ik weet dat ik me dan ga ergeren aan anderen, dus zoek ik een andere tijd uit.
Nou ik snap natuurlijk dat je met een agressieve hond niet op drukke dagen naar een strand of bos gaat. Voor de hond zelf is dat ook geen pretje.
De mastin is dan ook geen agressieve hond, maar gewoon een grote lompe lobbes die behoorlijk wat geluid kan produceren en dat is natuurlijk schrikken voor mensen die hem niet kennen.
En natuurlijk heb je weleens dat ze niet met een andere hond kunnen, maar mensen kunnen ook niet met alle mensen.
- herejede
- Zeer actief
Ik kom ook bijna nooit in losloopgebieden, 2 van mijn 4 rotties hebben het niet zo op anderen, dus ik doe ze dan ook geen plezier, om tussen alle andere honden te laten lopen.
waar wij wonen zijn gelukkig zat plekken waar geen hond komt, dus daar kunnen ze lekker los rausen, ze hebben genoeg aan elkaar
waar wij wonen zijn gelukkig zat plekken waar geen hond komt, dus daar kunnen ze lekker los rausen, ze hebben genoeg aan elkaar
- Zoek stok!
- Zeer actief
Een lobbes die andere honden tegen de grond aan wil werkenPoppetje schreef: De mastin is dan ook geen agressieve hond, maar gewoon een grote lompe lobbes die behoorlijk wat geluid kan produceren en dat is natuurlijk schrikken voor mensen die hem niet kennen.

Linda, Izzie en Bram
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Even heel cru gezegd, maar wat heb je met een hond die niet los kan en waarbij andere honden niet in de buurt mogen komen te zoeken in een losloopgebied op de gangbare tijden? (wanneer je dus weet dat het meestal druk is)
Frenk had lijnrust vanwege de operatie. En ook spelen aan de lijn mocht niet. Nou, dan ga ik dus niet naar een losloopgebied.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mensen te veroordelen omdat ze hun hond los laten lopen in een gebied wat daarvoor bedoeld is. Wel neem ik het mensen op straat en in algemene aanlijngebieden kwalijk dat ze hun (aangelijnde) hond op de mijne laten duiken. Sowieso ben ik daarvan aan de lijn niet gediend en als er wel gespeeld en gedold mag worden, dan ga ik dus naar een losloopgebied
Frenk had lijnrust vanwege de operatie. En ook spelen aan de lijn mocht niet. Nou, dan ga ik dus niet naar een losloopgebied.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mensen te veroordelen omdat ze hun hond los laten lopen in een gebied wat daarvoor bedoeld is. Wel neem ik het mensen op straat en in algemene aanlijngebieden kwalijk dat ze hun (aangelijnde) hond op de mijne laten duiken. Sowieso ben ik daarvan aan de lijn niet gediend en als er wel gespeeld en gedold mag worden, dan ga ik dus naar een losloopgebied

-
- Zeer actief
Het was geen gangbare tijd, en de hond mag ook los. Maar hij gaat alleen los als het rustig is. En soms is het 5min even rustig op het strand. We lopen op het stuk waar vrijwel geen kip loopt ( De meeste lopen bij het harde zand in de buurt van het water).Frenk schreef:Even heel cru gezegd, maar wat heb je met een hond die niet los kan en waarbij andere honden niet in de buurt mogen komen te zoeken in een losloopgebied op de gangbare tijden? (wanneer je dus weet dat het meestal druk is)
Dus in losloopgebieden moet iedereen maar doet wat hij wil in jouw ogen?
Lekkere boel zal het worden dan.
Een lekker stukje over het strand kachelen met je aangelijnde hond, om wat voor reden dan ook is er dus niet meer bij.
- Moos
- Zeer actief
Maar met een hond-agressieve hond op plekken gaan lopen waar je weet dat andere honden los rennen en duikelen, en dus wellicht op jouw hond af kunnen komen, is toch ook 'maar doen wat je wilt'.Poppetje schreef: Dus in losloopgebieden moet iedereen maar doet wat hij wil in jouw ogen?
Het is maar net hoe je het bekijkt

-
- Zeer actief
Er is veel voor te zeggen inderdaad. In mijn ogen is het geen agressie, maar gewoon gedrag wat een hond vertoond. Zeker als de hond aan de lijn zit en dus geen kant op kan.Zoek stok! schreef:Een lobbes die andere honden tegen de grond aan wil werkenPoppetje schreef: De mastin is dan ook geen agressieve hond, maar gewoon een grote lompe lobbes die behoorlijk wat geluid kan produceren en dat is natuurlijk schrikken voor mensen die hem niet kennen.Niet lullig bedoeld, maar ik noem dat wel agressie. Hij zal dan niet bijten, maar als hij zo vriendelijk was geweest had hij niet aan de lijn gehoeven en hadden anderen hun hond niet bij hem weg hoeven houden toch
Het gaat mij ook niet zozeer om de mastin die aan de lijn zit, maar honden in het algemeen die aan de lijn zit en die dus "overvallen" wordt door een andere hond.
Een hond die aan de lijn zit, zit dit niet voor niets. En dat hoeft niet altijd met agressie te maken hebben.
Als ik een hond zie die aan de lijn zit, waar dan ook. In het bos, op het strand op een uitlaatveld. Dan lijn ik mijn honden ook even aan.
En ook op tijden dat het niet druk is lopen er honden. Dus het is niet iets wat op te lossen is door op rustige tijden te gaan lopen.
-
- Zeer actief
Dat is dus wat ik bedoel en me afvraag.Moos schreef:Maar met een hond-agressieve hond op plekken gaan lopen waar je weet dat andere honden los rennen en duikelen, en dus wellicht op jouw hond af kunnen komen, is toch ook 'maar doen wat je wilt'.Poppetje schreef: Dus in losloopgebieden moet iedereen maar doet wat hij wil in jouw ogen?
Het is maar net hoe je het bekijkt
Is een losloopgebied een vrijbrief om je dan maar niet met je hond bezig te houden?
In mijn ogen moet je ten alle tijden je honden in de gaten houden omdat er ook mensen zijn die het niet fijn vinden om honden tegen te komen terwijl er in geen velde of wegen een baas te bekennen is.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Frenk
- Zeer actief
Waarom mag hij alleen maar los als het rustig is? Als dat is omdat hij niet voldoende onder appel staat, dan is dat jouw probleem. Als dat is omdat hij andere honden tegen de grond werkt, dan is dat jouw probleem.Poppetje schreef:Het was geen gangbare tijd, en de hond mag ook los. Maar hij gaat alleen los als het rustig is.
En dus niet dat van anderen.

Een losloopgebied is imo een losloop-gebied. Snappie? Kunnen een hond en/of z'n baasje om wat voor reden dan ook daar niet mee omgaan? Je hoeft er niet heen. Er zijn zat aanlijngebieden waar je wel met een aangelijnde hond kunt lopen en mag verwachten dat je daarbij niet wordt lastiggevallen door loslopend grutDus in losloopgebieden moet iedereen maar doet wat hij wil in jouw ogen?
Een lekker stukje over het strand kachelen met je aangelijnde hond, om wat voor reden dan ook is er dus niet meer bij.

Wel verwacht ik dat je je hond goed opvoed en dat betekent dus niet dat er maar overal op af gedenderd mag worden en dat er geluisterd wordt als ik hem bij me roep. Maar dat valt voor mij onder de basisvereisten van de opvoeding (en dat het daar vaak aan ontbreekt bij anderen, maak ik ook vaak genoeg mee hoor

-
- Zeer actief
Dat is inderdaad mijn probleem. En daarom zit hij vast op plekken waar ik het niet vertrouw, en is hij los op plekken waar het makkelijk kan.Frenk schreef:Waarom mag hij alleen maar los als het rustig is? Als dat is omdat hij niet voldoende onder appel staat, dan is dat jouw probleem. Als dat is omdat hij andere honden tegen de grond werkt, dan is dat jouw probleem.Poppetje schreef:Het was geen gangbare tijd, en de hond mag ook los. Maar hij gaat alleen los als het rustig is.
En dus niet dat van anderen.
Een losloopgebied is imo een losloop-gebied. Snappie? Kunnen een hond en/of z'n baasje om wat voor reden dan ook daar niet mee omgaan? Je hoeft er niet heen. Er zijn zat aanlijngebieden waar je wel met een aangelijnde hond kunt lopen en mag verwachten dat je daarbij niet wordt lastiggevallen door loslopend grutDus in losloopgebieden moet iedereen maar doet wat hij wil in jouw ogen?
Een lekker stukje over het strand kachelen met je aangelijnde hond, om wat voor reden dan ook is er dus niet meer bij.![]()
Wel verwacht ik dat je je hond goed opvoed en dat betekent dus niet dat er maar overal op af gedenderd mag worden en dat er geluisterd wordt als ik hem bij me roep. Maar dat valt voor mij onder de basisvereisten van de opvoeding (en dat het daar vaak aan ontbreekt bij anderen, maak ik ook vaak genoeg mee hoor)
Rekening houden met andere zit er bij jou niet in, ja alleen als het je goed uitkomt.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Wat mij betreft is geen vrijbrief. Ik heb er geen enkele moeite mee om Bram even bij me te houden. Maar....ik vind het gewoon verdraaid onhandig om met een aangelijnde hond in een druk losloopgebied te gaan wandelen. Je verwacht dan van heel veel mensen dat ze zich aanpassen en je weet eigenlijk al van tevoren dat dit niet gaat gebeuren.Poppetje schreef: Is een losloopgebied een vrijbrief om je dan maar niet met je hond bezig te houden?
In mijn ogen moet je ten alle tijden je honden in de gaten houden omdat er ook mensen zijn die het niet fijn vinden om honden tegen te komen terwijl er in geen velde of wegen een baas te bekennen is.

Linda, Izzie en Bram
- Frenk
- Zeer actief
Ik houd rekening met anderen door mijn hond goed op te voeden of, als hij/ik er niet mee om kan gaan, uit losloopgebieden weg te blijvenPoppetje schreef:Dat is inderdaad mijn probleem. En daarom zit hij vast op plekken waar ik het niet vertrouw, en is hij los op plekken waar het makkelijk kan.
Rekening houden met andere zit er bij jou niet in, ja alleen als het je goed uitkomt.

-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat er niemand is die het hierin niet eens is met jePoppetje schreef: In mijn ogen moet je ten alle tijden je honden in de gaten houden omdat er ook mensen zijn die het niet fijn vinden om honden tegen te komen terwijl er in geen velde of wegen een baas te bekennen is.

Tuurlijk moet je je hond in de gaten houden.
Helaas is er nogal een zooi mensen die dat niet doen...
En daarnaast, zelfs als je het wel doet zijn honden geen robotjes en kunnen ze weleens toch op die andere hond of die mensen aflopen terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was.
Vandaar dat ik vind dat het niet handig is om dan in losloopgebied te gaan lopen met een hond waarbij het heel vaak problemen geeft als er een andere hond komt buurten. Grijpt je hond direct vol een andere hond die komt buurten dan vind ik het niet 'niet handig' om in losloopgebied te gaan lopen maar gewoon asociaal.

- Frenk
- Zeer actief
Moos schreef:Ik denk dat er niemand is die het hierin niet eens is met jePoppetje schreef: In mijn ogen moet je ten alle tijden je honden in de gaten houden omdat er ook mensen zijn die het niet fijn vinden om honden tegen te komen terwijl er in geen velde of wegen een baas te bekennen is.![]()
Tuurlijk moet je je hond in de gaten houden.
Helaas is er nogal een zooi mensen die dat niet doen...
En daarnaast, zelfs als je het wel doet zijn honden geen robotjes en kunnen ze weleens toch op die andere hond of die mensen aflopen terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was.
Vandaar dat ik vind dat het niet handig is om dan in losloopgebied te gaan lopen met een hond waarbij het heel vaak problemen geeft als er een andere hond komt buurten. Grijpt je hond direct vol een andere hond die komt buurten dan vind ik het niet 'niet handig' om in losloopgebied te gaan lopen maar gewoon asociaal.

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Een losloopgebied is een gebied waar de honden los mogen, niet los moeten.
Natuurlijk houd je rekening met anderen, maar het is natuurlijk wel zo dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen hond. Dat geldt net zo zeer voor eventuele agressieve reacties als voor het ´lastigvallen´ van anderen. Ik zou er trouwens niet gaan lopen met een hondagressieve hond, aangelijnd of niet. Lijkt me niet lekker ontspannen, gezellig lopen
Natuurlijk houd je rekening met anderen, maar het is natuurlijk wel zo dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen hond. Dat geldt net zo zeer voor eventuele agressieve reacties als voor het ´lastigvallen´ van anderen. Ik zou er trouwens niet gaan lopen met een hondagressieve hond, aangelijnd of niet. Lijkt me niet lekker ontspannen, gezellig lopen

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, er zijn toch wel mensen die menen dat ze in een losloopgebied geen rekening hoeven te houden met anderen.
Die vinden zelfs dat je, met een hond aan de lijn of onder appel, er niets te zoeken hebt.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand met een klein hondje ons tegemoet kwam op een smal pad met geen uitwijkmogelijkheden. Ik zette Sil onder appèl, en haakte - voor de zekerheid - ook mijn vinger even onder haar halsband. En nog voordat het hondje bij ons was begon die vrouw al te gillen dat het een losloopgebied was en dat ze niet van plan was haar hond aan te lijnen.
Nu houd ik niet zo van gillen dus toen ze op gehoorafstand was zei ik dat ze haar hond ook helemaal niet vast hoefde te maken maar dat ik wel mijn voorzorgsmaatregelen nam.
Er gebeurde verder niets. En negen van de tien keer gaat het ook goed, maar bange hondjes die ook nog gaan gillen/keffen die wakkeren nog wel eens wat jachtlust aan bij Silka... :N:
Ik merk juist dat in niet-officiële losloopgebieden (zoals in het stukje polder waar ik vaak loop) mensen veel meer rekening met elkaar houden.
Gewoon even kijken wat de ander doet: wordt er weggelopen, slaat iemand een ander pad in, wordt er aangelijnd, geroepen.
Niet zo vreselijk veel moeite, lijkt me.
Die vinden zelfs dat je, met een hond aan de lijn of onder appel, er niets te zoeken hebt.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand met een klein hondje ons tegemoet kwam op een smal pad met geen uitwijkmogelijkheden. Ik zette Sil onder appèl, en haakte - voor de zekerheid - ook mijn vinger even onder haar halsband. En nog voordat het hondje bij ons was begon die vrouw al te gillen dat het een losloopgebied was en dat ze niet van plan was haar hond aan te lijnen.
Nu houd ik niet zo van gillen dus toen ze op gehoorafstand was zei ik dat ze haar hond ook helemaal niet vast hoefde te maken maar dat ik wel mijn voorzorgsmaatregelen nam.
Er gebeurde verder niets. En negen van de tien keer gaat het ook goed, maar bange hondjes die ook nog gaan gillen/keffen die wakkeren nog wel eens wat jachtlust aan bij Silka... :N:
Ik merk juist dat in niet-officiële losloopgebieden (zoals in het stukje polder waar ik vaak loop) mensen veel meer rekening met elkaar houden.
Gewoon even kijken wat de ander doet: wordt er weggelopen, slaat iemand een ander pad in, wordt er aangelijnd, geroepen.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ben het eerlijk gezegd niet vaak met Frenk eens, maar in dit geval wel.Frenk schreef:Even heel cru gezegd, maar wat heb je met een hond die niet los kan en waarbij andere honden niet in de buurt mogen komen te zoeken in een losloopgebied op de gangbare tijden? (wanneer je dus weet dat het meestal druk is)
Bovendien begrijp ik niet dat mensen met een hond die niet los kan naar een losloop gebied gaan.
Fijn voor die hond die alle andere honden ziet rennen en zelf lekker aan zn riempie moet blijven

Mij zie je dr niet met Gina, waarom problemen maken met legitiem loslopende honden die haar komen lastigvallen als ik weet dat ze daar niet mee om kan gaan?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Moos
- Zeer actief
Wat een raar mens zegRami schreef:Ja, er zijn toch wel mensen die menen dat ze in een losloopgebied geen rekening hoeven te houden met anderen.

Ik kwam vanochtend echter in losloopgebied een hond tegen waarvan ik weet dat deze echt fiks grijpt. Baas kwam met hond de bocht om aan de ene kant en ik aan de andere kant waardoor we dus bijna botsten. Baas stond mij een beetje oetelig aan te kijken, en godzijdank had Vera die hond nog niet gezien (ze liep achter me) en was met een "kijk eens" direct bij me te krijgen.
Was dat mis gegaan (en dan was het ook echt mis gegaan met gaten of ander letsel bij Vera) dan was ik heel kwaad geworden. Het is daar een druk losloopgebied, en dan kan je, vind ik, niet zomaar oetelig de bocht om komen hobbelen met je hond die dus gewoon echt fors te grazen neemt als een hond te dichtbij komt.
Een grauw of snauw omdat ze geen andere honden in de buurt willen prima, die heeft Vera ook al een paar keer piepend te pakken gehad van honden die gewoon geen andere hond bij zich willen hebben, maar echt serieus grijpen vind ik wat anders

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Een beetje rekening houden met elkaar in een losloopgebied zou inderdaad wel handig zijn, alleen gebeurt het jammer genoeg niet altijd. Als ik een aangelijnde hond zie en de lichaamstaal van de hond vertrouw ik niet helemaal dan roep ik mijn honden bij me en dan lopen we erlangs zonder dat ze contact maken. Mijn honden weten dan dat ze een koekje krijgen dus mijn honden blij en ik blij dat er geen gaten zitten in mijn honden.
Ik zou zelf als ik een hond agressieve hond had niet op een druk tijdstip in een losloopgebied wandelen, volgens mij loop je dan niet echt ontspannen en je hond ook niet. Dan kan je mijns inzien beter gaan lopen als je zo weinig mogelijk andere honden tegen komt.
Een paar weken geleden was ik weer eens op zondagmiddag naar het strand geweest. Eerst door de duinen en terug over het strand waar de honden losmogen. Alles ging goed tot het laatste stukje, daar is het geen losloopgebied en moeten ze aan de lijn. Terecht ook want het is hier altijd druk met mensen en kinderen. Ik liep met Fenja en Celtic aan de riem naar boven en van achteren komt er een hond en die klapt echt uit het niets boven op Celtic. Celtic die schoot vooruit waardoor ik viel en de riemen van de honden liet vallen. Fenja die was meteen weg gerend uit angst voor die hond en Celtic die lag onder die hond een stuk verderop. Ik er naar toe gerend en door mijn geschreeuw ging die hond er van af en ging naar zijn baas toe.
Waar ik mij zo ontzettend aan irriteerde is dat de baasje in tegen over gestelde richting doorliepen. Terwijl ik languit op dat strand lag, hun loslopende hond mijn aan gelijnde hond aanviel, mijn ander hond wegvluchtte uit anst voor hun hond. Ze deden gewoon niets, keken alleen even om te kijken of hun hond er al weer aan kwam.
Kijk het kan natuurlijk gebeuren, maar mocht mijn hond zo doen dan ga je er toch heen om te helpen of ben ik nou gek?? Ik was zo kwaad, nog geen eens op die hond maar op die vreselijk ascociale mensen. Ze hadden ook nog het type hond dat erg stoer is. Het plaatje was gewoon helemaal kompleet stoere hond met asociale mensen die dat gedrag wel stoer vinden.
Kortom ik laat het strand maar weer even zitten de komende zondagmiddagen, heb het weer even helemaal gehad.
Ik zou zelf als ik een hond agressieve hond had niet op een druk tijdstip in een losloopgebied wandelen, volgens mij loop je dan niet echt ontspannen en je hond ook niet. Dan kan je mijns inzien beter gaan lopen als je zo weinig mogelijk andere honden tegen komt.
Een paar weken geleden was ik weer eens op zondagmiddag naar het strand geweest. Eerst door de duinen en terug over het strand waar de honden losmogen. Alles ging goed tot het laatste stukje, daar is het geen losloopgebied en moeten ze aan de lijn. Terecht ook want het is hier altijd druk met mensen en kinderen. Ik liep met Fenja en Celtic aan de riem naar boven en van achteren komt er een hond en die klapt echt uit het niets boven op Celtic. Celtic die schoot vooruit waardoor ik viel en de riemen van de honden liet vallen. Fenja die was meteen weg gerend uit angst voor die hond en Celtic die lag onder die hond een stuk verderop. Ik er naar toe gerend en door mijn geschreeuw ging die hond er van af en ging naar zijn baas toe.
Waar ik mij zo ontzettend aan irriteerde is dat de baasje in tegen over gestelde richting doorliepen. Terwijl ik languit op dat strand lag, hun loslopende hond mijn aan gelijnde hond aanviel, mijn ander hond wegvluchtte uit anst voor hun hond. Ze deden gewoon niets, keken alleen even om te kijken of hun hond er al weer aan kwam.
Kijk het kan natuurlijk gebeuren, maar mocht mijn hond zo doen dan ga je er toch heen om te helpen of ben ik nou gek?? Ik was zo kwaad, nog geen eens op die hond maar op die vreselijk ascociale mensen. Ze hadden ook nog het type hond dat erg stoer is. Het plaatje was gewoon helemaal kompleet stoere hond met asociale mensen die dat gedrag wel stoer vinden.
Kortom ik laat het strand maar weer even zitten de komende zondagmiddagen, heb het weer even helemaal gehad.