Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
6 nesten en toch stamboom?
Moderator: moderatorteam
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
Zo ken ik er ook nog wel.
Waar ons eerste pupje vandaan kwam krijgt ook alweer een nest.
Ze heeft er 2 gehad in 2007. 1e in maart 2e in november en het aankomende nest kom eind augustus.
tussen de laatste 2 zit dan wel een ruime tijd maar dan nog.
Ze was voor het 2de nest nog niet goed hersteld en had dus ook niet genoeg moeder melk waardoor er 2 pups behoorlijk ziek zijn geworden.
Mag hopen dat ze nu wel hersteld is.
Waar ons eerste pupje vandaan kwam krijgt ook alweer een nest.
Ze heeft er 2 gehad in 2007. 1e in maart 2e in november en het aankomende nest kom eind augustus.
tussen de laatste 2 zit dan wel een ruime tijd maar dan nog.
Ze was voor het 2de nest nog niet goed hersteld en had dus ook niet genoeg moeder melk waardoor er 2 pups behoorlijk ziek zijn geworden.
Mag hopen dat ze nu wel hersteld is.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
volgens mij is Tuana uit het eerste of 2de nest en is de teef daarna verkocht...Shita schreef:Excuses dat ik een wat ouder topic omhoog haal. Maar waarom haal je in vredesnaam een hond bij zo'n fokker? Er was immers, voor je Tuana haalde, ook al wel bekend dat het al het 5e nest van de teef was..
wat ik me wel afvraag, waarom is die teef intact (en / of zonder contract dat er niet mee gefokt mag worden) verkocht...???
-
jidde
Tuana is van 1e nest inderdaadcrutz schreef:volgens mij is Tuana uit het eerste of 2de nest en is de teef daarna verkocht...Shita schreef:Excuses dat ik een wat ouder topic omhoog haal. Maar waarom haal je in vredesnaam een hond bij zo'n fokker? Er was immers, voor je Tuana haalde, ook al wel bekend dat het al het 5e nest van de teef was..
wat ik me wel afvraag, waarom is die teef intact (en / of zonder contract dat er niet mee gefokt mag worden) verkocht...???
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
jidde
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
estelle schreef:Bij welke fokker zit deze hond dan?
Tuana daar is Mar toch de eigenaar van?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- dotje
- Actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
estelle
Nee over Tuana.LongFields schreef:Volgens mij gaat het over de moeder van Tuana, dus niet over Tuana zelf.malinois schreef:estelle schreef:Bij welke fokker zit deze hond dan?
Tuana daar is Mar toch de eigenaar van?de zus van Wendy toch? nou snap ik het helemaal niet meer
Ik dacht dat Tuana op fokkersvoorwaarden bij Wendy haar zus zit. Maar kan ik verkeerd begrepen hebben hoor.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Het gaat over de moeder van Tuanaestelle schreef:Nee over Tuana.LongFields schreef:Volgens mij gaat het over de moeder van Tuana, dus niet over Tuana zelf.malinois schreef:estelle schreef:Bij welke fokker zit deze hond dan?
Tuana daar is Mar toch de eigenaar van?de zus van Wendy toch? nou snap ik het helemaal niet meer
Ik dacht dat Tuana op fokkersvoorwaarden bij Wendy haar zus zit. Maar kan ik verkeerd begrepen hebben hoor.

-
estelle
uhmm jahaa dat had ik wel door.alm@ schreef:Het gaat over de moeder van Tuanaestelle schreef:Nee over Tuana.LongFields schreef:Volgens mij gaat het over de moeder van Tuana, dus niet over Tuana zelf.malinois schreef:de zus van Wendy toch? nou snap ik het helemaal niet meer
Ik dacht dat Tuana op fokkersvoorwaarden bij Wendy haar zus zit. Maar kan ik verkeerd begrepen hebben hoor.Tuana heeft volgens mij (nog) geen nest gehad.
Alleen Tuana komt dus uit de hond waar het in dit topic over gaat? Ik vraag me dus even af van wie die hond was (de moeder van Tuana dus).
Ik dacht namelijk van Mar en dat Mar Tuana uit dat nest had aangehouden ngeplaatst had bij Wendy haar zus. Maar kan het helemaal mis hebben hoor.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
naar die Mar?renee-uk schreef:Mar had de hond, de moeder van Tuana dus, samen met een andere fokker gekocht en daar is ze na de eerste twee nesten naartoe gegaan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
estelle
Neehee, naar een andere fokster.malinois schreef:naar die Mar?renee-uk schreef:Mar had de hond, de moeder van Tuana dus, samen met een andere fokker gekocht en daar is ze na de eerste twee nesten naartoe gegaan.
Mar had samen met die fokster deze hond in co ownerschap en na 2 nesten is de hond dus naar die andere fokster gegaan.
snappie het nog? hahahaha
- nanni
- Actief
Tuana is nog van Mar. Als Tuana pups krijgt dan zijn er 2 pups voor mar, en de rest voor mij. Hierna is Tuana van mij.
Xilla (de moeder van Tuana) had Mar samen gekocht met een andere fokker.
Andere fokker heeft haar dus na 2 nesten gekregen. Nou ja gekregen, via rechtszaak van de VDH. (heeft toen ook in VDH blad gestaan)
Gaf oa de reden aan dat Mar twee nesten achter elkaar zou fokken met Xilla. Dat klopte omdat Xilla daarna mee zou doen met de HSZ. En dus een jaar leeg zou blijven.
Dit is helaas niet zover gekomen.
Andere fokker heeft haar dus na 2 nesten gekregen. Nou ja gekregen, via rechtszaak van de VDH. (heeft toen ook in VDH blad gestaan)
Gaf oa de reden aan dat Mar twee nesten achter elkaar zou fokken met Xilla. Dat klopte omdat Xilla daarna mee zou doen met de HSZ. En dus een jaar leeg zou blijven.
Dit is helaas niet zover gekomen.
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
-
estelle
-
estelle
Dat draait dan dus allemaal om geld?nanni schreef:Tuana is nog van Mar. Als Tuana pups krijgt dan zijn er 2 pups voor mar, en de rest voor mij. Hierna is Tuana van mij.
Gaf oa de reden aan dat Mar twee nesten achter elkaar zou fokken met Xilla. Dat klopte omdat Xilla daarna mee zou doen met de HSZ. En dus een jaar leeg zou blijven.Dit is helaas niet zover gekomen.
Hoezo is het anders erg dat een teef een jaar leeg blijft? Of is die Xilla zo'n enorme aanwinst? (geen aanval op jou hoor maar ik verbaas echt over zulke dingen).
- nanni
- Actief
Voor Mar was het wel een aanwinst omdat Xilla echt 100% kynoloog was, en maar of werk of combi fok honden had / heeft.estelle schreef:Dat draait dan dus allemaal om geld?nanni schreef:Tuana is nog van Mar. Als Tuana pups krijgt dan zijn er 2 pups voor mar, en de rest voor mij. Hierna is Tuana van mij.
Gaf oa de reden aan dat Mar twee nesten achter elkaar zou fokken met Xilla. Dat klopte omdat Xilla daarna mee zou doen met de HSZ. En dus een jaar leeg zou blijven.Dit is helaas niet zover gekomen.
Hoezo is het anders erg dat een teef een jaar leeg blijft? Of is die Xilla zo'n enorme aanwinst? (geen aanval op jou hoor maar ik verbaas echt over zulke dingen).
Voor de andere fokker weet ik het niet, want die heeft alleen kyno's. Zal denk ik zijn geweest om nieuw bloed te hebben in de kennel ofzo.
En volgens mij liep het toen al niet lekker tussen hun twee, en heeft Mar Xilla nog een keer laten dekken, in de hoop daar ook een teefje vanuit te kunnen houden, voor haar kennel. (Helaas veel HD in dat nestje, dus niks uit dat nest)
Maar hoe alles exact zit weet ik niet. (weet wel een hoop, maar ga ik ook niet hier neer zetten, sorry)

-
estelle
Dus veel hd in het nest van die Xilla en dan rustig nog meer nesten fokken met die hond? hoe zijn de HD uitslagen in de andere nesten dan?nanni schreef:Voor Mar was het wel een aanwinst omdat Xilla echt 100% kynoloog was, en maar of werk of combi fok honden had / heeft.estelle schreef:Dat draait dan dus allemaal om geld?nanni schreef:Tuana is nog van Mar. Als Tuana pups krijgt dan zijn er 2 pups voor mar, en de rest voor mij. Hierna is Tuana van mij.
Voor de andere fokker weet ik het niet, want die heeft alleen kyno's. Zal denk ik zijn geweest om nieuw bloed te hebben in de kennel ofzo.
En volgens mij liep het toen al niet lekker tussen hun twee, en heeft Mar Xilla nog een keer laten dekken, in de hoop daar ook een teefje vanuit te kunnen houden, voor haar kennel. (Helaas veel HD in dat nestje, dus niks uit dat nest)Maar hoe alles exact zit weet ik niet. (weet wel een hoop, maar ga ik ook niet hier neer zetten, sorry)
- nanni
- Actief
De rest allemaal HD A en sommige B.estelle schreef:Dus veel hd in het nest van die Xilla en dan rustig nog meer nesten fokken met die hond? hoe zijn de HD uitslagen in de andere nesten dan?nanni schreef:Voor Mar was het wel een aanwinst omdat Xilla echt 100% kynoloog was, en maar of werk of combi fok honden had / heeft.estelle schreef:Dat draait dan dus allemaal om geld?nanni schreef:Tuana is nog van Mar. Als Tuana pups krijgt dan zijn er 2 pups voor mar, en de rest voor mij. Hierna is Tuana van mij.
En volgens mij liep het toen al niet lekker tussen hun twee, en heeft Mar Xilla nog een keer laten dekken, in de hoop daar ook een teefje vanuit te kunnen houden, voor haar kennel. (Helaas veel HD in dat nestje, dus niks uit dat nest)Maar hoe alles exact zit weet ik niet. (weet wel een hoop, maar ga ik ook niet hier neer zetten, sorry)
Dus lag aan de combinatie van dat nest.

-
estelle
oh okay.nanni schreef:De rest allemaal HD A en sommige B.estelle schreef:Dus veel hd in het nest van die Xilla en dan rustig nog meer nesten fokken met die hond? hoe zijn de HD uitslagen in de andere nesten dan?nanni schreef:Voor Mar was het wel een aanwinst omdat Xilla echt 100% kynoloog was, en maar of werk of combi fok honden had / heeft.estelle schreef: Dat draait dan dus allemaal om geld?
Hoe heet die Xilla voluit?
- nanni
- Actief
von lammersbeekestelle schreef:oh okay.nanni schreef:De rest allemaal HD A en sommige B.estelle schreef:Dus veel hd in het nest van die Xilla en dan rustig nog meer nesten fokken met die hond? hoe zijn de HD uitslagen in de andere nesten dan?nanni schreef: Voor Mar was het wel een aanwinst omdat Xilla echt 100% kynoloog was, en maar of werk of combi fok honden had / heeft.
Hoe heet die Xilla voluit?

-
jidde