Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gratis weggegeven...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Hond gratis weggegeven...

Ongelezen bericht door AnnSophie »

De Nederlandse Nathalie Bakker - vander Kamp kwam in 2002 in Meulebeke wonen, omdat het haar in Nederland te warm onder de voeten werd. Via verschillende verkoopsites, zoekt ze naar dieren (vooral honden) die gratis weggegeven worden. Ze hangt altijd hetzelfde zielige verhaaltje op, waardoor mensen denken dat hun hond verder in huiselijke kring, liefdevol zal opgevoed worden. Terwijl ze ook dagelijks advertenties plaatst om diezelfde honden zo snel mogelijk weer te verkopen aan de hoogste bieder. Tot daar geen probleem, behalve dan dat ze geen enkele vergunning heeft voor het houden van altijd gemiddeld 15 honden.

Wat veel erger is, is dat alle dieren daar ziek worden, weinig of geen eten krijgen, geen vers drinken en nooit hun veel te kleine kennel uitkomen. Honden zonder schurft, worden in dezelfde kennel gezet dan die met schurft. Ontstekingen aan ogen en poten worden niet verzorgd. De dieren leven in dier-onterende omstandigheden.

Ook honden die in pension komen, worden aan hun lot overgelaten. Soms sterven ze zelfs, volgens Mevr. Nathalie te wijten aan heimwee. Tot hun baasjes een jaar later toevallig hun hond op het web tegenkomen, als hond van een andere eigenaar. Niet dood, maar verkocht tijdens de pensionperiode.

Een PV waarin staat dat ze alle activiteiten moet stil leggen, lapt ze aan haar laars. Vele klachten later is Mevr. Nathalie nog steeds actief. Zelfs een gestolen hond hoeft ze blijkbaar niet terug te geven. Het gerecht moet maar beslissen wie de werkelijke eigenaar is, ook al heeft de rechtmatige eigenaar de stamboom en het aankoopbewijs. Tegen dat het gerecht zover is, is die hond natuurlijk allang verkocht, doodziek of werkelijk gestorven.

Wat moet er gebeuren eer zo'n praktijken worden aangepakt???

http://intersight.net/scripts/pubreadtx ... 47IJBNkInl

In België kan dat allemaal :boos: :wall:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Kan zo'n mens niet een verbod op het houden van huisdieren krijgen? Plus opheffen van dat 'pension'van haar... :devil:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Heb je dit ook al gemeld aan dierenbescherming :denken:
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

De dierenbescherming in België staat op een niet zo'n hoge voet.

Je hebt verschillende bv GAIA voor georganiseerde dierenmishandeling (bv veevervoer), BLID voor particuliere dierenmishandeling. Er wordt veel gemeld, maar er wordt weinig gedaan vind ik persoonlijk.

Zo had ik laatst een klacht ingediend bij BLID voor een 5-tal haflingerpaarden in een te kleine wei met geen extra voer of water. De jongste van die haflingers had een etterende wonde aan zijn been, alsof er prikkeldraad rond zat :N: echt vreselijk. Ik had foto's genomen en doorgestuurd, maar geen enkele reactie.

Daarna doorgestuurd naar de federale overheidsdienst dierenwelzijn (de enige officiële die het recht heeft om op iemands grond te gaan). Die zijn WEL komen kijken en hebben foto's gemaakt. Intussen hadden de eigenaars een hoge blauwe ton met water gezet, maar de mensen van dierenwelzijn zeiden me dat die ton maar net genoeg was voor 1 dag voor 5 paarden en dat de jongste haflinger nog te klein was om te kunnen drinken uit de veel te hoge ton. Daarna zijn de dieren van de wei gehaald en zijn ze nooit meer teruggezien. Dierenwelzijn mailde me nog om te zeggen dat een PV opgesteld was voor "nalatigheid van medische zorgen" en dat daaruit misschien een boete kon volgen, maar dat is ook het laatste wat ik er van hoorde. Wie weet is dat veulen intussen verkocht voor de dood of erger... staat hij ergens anders te creperen. :boos: O ja en volgens die ene persoon (stagiair) was er minstens 1 paard hoogdrachtig.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mevrouw bakker is al jaren bekend door deze praktijken. helaas heeft dierenwelzijn te weinig prioriteit om dit soort idiote mensen aan te pakken
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Ben zelf ook een belgske hoor,AnnSofie.

Als ze al bekend is,is het zoals jij nu doet misschien nog het beste om andere te verwittigen voor deze vrouw. :ok: wel voorzichtig zijn dat je geen proces aan u been krijgt.Bij de aanklachten van de asielen Kontich en Antwerpen heeft de aanklaagster een proces zelfs verloren met een aardig kostenplaatje. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”