Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onderdanige waakhond?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Annesneisje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Onderdanige waakhond?

Ongelezen bericht door Annesneisje »

Hey,

ik heb een Bouvier pupje van 4 maanden oud. Hannah is heel lief, aanhankelijk, braaf en ook erg onderdanig (durft zelfs eens een deemoedsplasje te doen). We hebben ook nog een Jack Russell van 3 jaar die duidelijk de baas speelt over Hannah.

Ik heb eens gelezen dat de onderdanige nooit goed zal waken? Nochtans heb ik voor een bouvier gekozen omdat dit ras normaal goed waakt.
Vroeger hebben mijn ouders ook altijd bouviers gehad en dat waren heel goede wakers (en tegelijk trouwe, lieve kameraden), maar die waren dan ook de enige hond in huis.

Is dat zo dat de onderdanige (in dit geval ons bouviertje) nooit (goed) zal waken? Of is het nog veel te vroeg om daar nu al een uitspraak over te doen? Vanaf welke leeftijd beginnen ze normaal te waken?

Hannah slaapt buiten en Boomertje slaapt binnen. Ik weet dat Hannah nu nog veel te jong is om al te beginnen waken, maar toch verneem ik graag eens jullie reacties.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Mijn ervaring zegt van niet. Gaia was ook altijd vreselijk onderdanig, maar nu begint ze toch wel onder het noemertje waaks te vallen.
Afbeelding
Annesneisje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annesneisje »

En je hebt ook twee hondjes lopen?
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

ik heb een waakse labrador en een Duitse Herder die nu ook waaks begint te worden.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy was en is ook onderdanig, zéker als pup. Ook plasjes doen.
Maar ze waakt als de beste hoor.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb op een boerderij gewerkt waar 4 duitse herders waren waarvan 2 super onderdanig, maar die waakten allemaal als een tierelier, en beten ook nog als ze de kans kregen.
kan je eigenlijk al veel over onderdanigheid zeggen als een hond pas 4 maanden is?
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

4 maanden is nog wel heel jong om nu al te kunnen zien wat het later word. Je hond "groeit"natuurlijk ook in zijn leven, door alle indrukken om haar heen :wink: Ze word vanzelf wat zelfverzekerder, en je zult zien dat het allemaal wel goed komt. Ik ben zelf opgegroeid met bouviers, heerlijke honden :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chello was tot zo'n 2 jaar ook erg onzeker en als iemand 'boe' riep was hij weg.
Nou nu is hij 7 en er komt hier echt niemand binnen als hij dat niet wil en vreemden moeten mij met Rosalie al helemaal niet lastig gaan vallen want dan sta ik echt niet voor hem in.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zegt nog niks hoor :wink: Mijn oudste herder was tot een maand of 9 zo onderdanig als wat. Daarna veranderde dat heel snel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”