Ik maak een punt door te zeggen dat financiele overwegingen nooit een reden mogen zijn om bewust voor een kleine of een grote hond te kiezen, omdat je nooit 100% invloed kan hebben op de kosten die bij een hond horen, zelfs niet met een verzekering.
Ik zeg ook nergens dat ze even duur zijn, een zieke hond zal altijd duurder zijn dan een gezonde hond, of ze nu groot of klein zijn. Alleen weet je helaas meestal van te voren niet of ze ziek zijn/worden of niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
minder geld-> kleine hondjes, meer geld-> grote(re) ho
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Met een grote hond hebt je wel weer meer kans op HD, dat niet vergoed word door je verzekering, bij kleine honden komt het minder voor, en is er makkelijker mee om te gaan.
Ik denk dus wel degelijk dat kleine hondjes goedkoper zijn in vele opzichten, maar het zou je nooit in de weg moeten staan om het ras te kiezen waar je echt voor valt, vind ik
Ik denk dus wel degelijk dat kleine hondjes goedkoper zijn in vele opzichten, maar het zou je nooit in de weg moeten staan om het ras te kiezen waar je echt voor valt, vind ik

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gemiddeld gesproken zullen kleine honden in 'onderhoud' goedkoper zijn.
Je moet natuurlijk niet een ziek klein hondje met een grote gezonde hond gaan vergelijken
Hier eten ze 1,2 kilo weg met z'n tweetjes per dag :N:
Tel er nog mega scheppen voedingssupplementen voor Kaya bij (grote hond) en je komt op een klein vermogen per maand.
Dat alles zou veel minder zijn bij kleine honden. Lijkt me logisch.
Volgende keer schaf ik ook een Chi aan
Trouwens, gister voor het eerst een ontzettend leuke Chi gezien. Geen blafferd, geen angsthaas, echt een leuk beestje en geen tuttige eigenaren
Je moet natuurlijk niet een ziek klein hondje met een grote gezonde hond gaan vergelijken

Hier eten ze 1,2 kilo weg met z'n tweetjes per dag :N:
Tel er nog mega scheppen voedingssupplementen voor Kaya bij (grote hond) en je komt op een klein vermogen per maand.
Dat alles zou veel minder zijn bij kleine honden. Lijkt me logisch.
Volgende keer schaf ik ook een Chi aan

Trouwens, gister voor het eerst een ontzettend leuke Chi gezien. Geen blafferd, geen angsthaas, echt een leuk beestje en geen tuttige eigenaren

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kleine hondjes zijn wel goedkoper in onderhoud. Ze eten veel minder. We hebben hier ook een hollandse herder rondlopen, die eet echt veeeeeeeel. Terwijl Keeff maar 100 gr vlees per dag krijgt en daarnaast nog brokjes. Maar DA kosten blijven natuurlijk wel hetzelfde, en voor een klein hondje moet je ook hondenbelasting betalen. En Chihuahua's zijn ook nog eens duur in aanschaf (gemiddeld nu toch wel 1100/1200), dus je moet sowieso al veel geld hebben wil je er eentje aanschaffen. Terwijl hollandse herders veeeeeel goedkoper zijn.
xx Marr en Keeff