Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Update dekking Sóley pag. 6
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Ineke
Hoi hoi bedankt voor jullie medeleven
.
Het is vandaag helaas weer niet gelukt, de reu had nauwelijks
belangstelling en heeft al helemaal geen poging gedaan om te dekken.
Aangezien Sóley de vorige keer ook errug lang loops was, denk ik dat we
toch nog te vroeg zijn geweest.
Zaterdag weer proberen en als dat niet lukt gaan we maandag (dan is Erik ook weer thuis).
Ik zou het erg jammer vinden als het helemaal niet meer zou lukken.
Sóley gaat wel nog steeds staan voor Terry, maar voor de dekreu dus (nog) niet.
We wachten af!
Het is vandaag helaas weer niet gelukt, de reu had nauwelijks
belangstelling en heeft al helemaal geen poging gedaan om te dekken.
Aangezien Sóley de vorige keer ook errug lang loops was, denk ik dat we
toch nog te vroeg zijn geweest.
Zaterdag weer proberen en als dat niet lukt gaan we maandag (dan is Erik ook weer thuis).
Ik zou het erg jammer vinden als het helemaal niet meer zou lukken.
Sóley gaat wel nog steeds staan voor Terry, maar voor de dekreu dus (nog) niet.
We wachten af!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Ineke
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Hutsje
- Zeer actief
-
Ineke
Stom, ik had het er in de auto nog over met de fokster.crutz schreef:t niet aangedurfd haar daar te laten, of wilde de reu eigenaar dat niet....?
Gewoon helemaal vergeten te vragen dus
Weet wel dat ze 't druk hadden van de week, dus weet ook niet of 't gekund had.
Maar goed, nu zaterdag weer proberen. Ik blijf hopen!
-
Ineke
Omdat ik verhalen hoor van mensen die dat wel doen en als gevolg daarvan (veel) te laat zijn.Hutsje schreef:waarom laat je geen progesteron testen?Ineke schreef:Zeker spannend, zat vanavond echt tegen een potje janken aan.LongFields schreef:Het blijft dus nog even tenenkrommend spannend voor je, ik duim door dat het alsnog gewoon gaat lukken.
Pfoeh...
Dat risico wil ik niet lopen, dan rijd ik liever nog 'ns extra heen en weer.
Al heb ik er wel over nagedacht om 't te doen.
-
Ineke
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
zou het evt in jouw situatie (omdat je dus ook niet duidelijk aan haar kan zien hoe of wat en omdat je zonder vervoer zit) er ook mss wel voor kiezen....Ineke schreef:Omdat ik verhalen hoor van mensen die dat wel doen en als gevolg daarvan (veel) te laat zijn.Hutsje schreef:waarom laat je geen progesteron testen?Ineke schreef:Zeker spannend, zat vanavond echt tegen een potje janken aan.LongFields schreef:Het blijft dus nog even tenenkrommend spannend voor je, ik duim door dat het alsnog gewoon gaat lukken.
Pfoeh...
anders een optie (mss niet nu, maar voor de volgende keer als het dit keer niet pakt) om rondom de dekrijpe dagen vrij te nemen en bij de dekreu eigenaar in de omgeving te verblijven zodat je makkelijk er naar toe kan....
- Hutsje
- Zeer actief
mijjn honden gaan alleen ergens logeren als het heel bekend en vertrouwd voor ze is. en voor mijIneke schreef:Waarom niet?Hutsje schreef:geen haar op mijn hoofd die eraan dacht mijn loopse teef ergens achter te latencrutz schreef:t niet aangedurfd haar daar te laten, of wilde de reu eigenaar dat niet....?.
Denk je dat ze weg zou lopen?

- Hutsje
- Zeer actief
in dit geval niet om de dekdatum te bepalen maar om te kijken hoe ver ze in de loopsheid is. dan weet je waar je aan toe bent.Ineke schreef:Omdat ik verhalen hoor van mensen die dat wel doen en als gevolg daarvan (veel) te laat zijn.Hutsje schreef:waarom laat je geen progesteron testen?Ineke schreef:Zeker spannend, zat vanavond echt tegen een potje janken aan.LongFields schreef:Het blijft dus nog even tenenkrommend spannend voor je, ik duim door dat het alsnog gewoon gaat lukken.
Pfoeh...

- Hutsje
- Zeer actief
dat lijkt me logischer dan je teef achterlaten.crutz schreef:zou het evt in jouw situatie (omdat je dus ook niet duidelijk aan haar kan zien hoe of wat en omdat je zonder vervoer zit) er ook mss wel voor kiezen....Ineke schreef:Omdat ik verhalen hoor van mensen die dat wel doen en als gevolg daarvan (veel) te laat zijn.Hutsje schreef:waarom laat je geen progesteron testen?Ineke schreef: Zeker spannend, zat vanavond echt tegen een potje janken aan.
Pfoeh...
anders een optie (mss niet nu, maar voor de volgende keer als het dit keer niet pakt) om rondom de dekrijpe dagen vrij te nemen en bij de dekreu eigenaar in de omgeving te verblijven zodat je makkelijk er naar toe kan....

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
puntje, maar dan heb je het wel over andere fokkers (met evt meerdere dekreuen) waar je dan naartoe gaat....Hutsje schreef:mijjn honden gaan alleen ergens logeren als het heel bekend en vertrouwd voor ze is. en voor mijIneke schreef:Waarom niet?Hutsje schreef:geen haar op mijn hoofd die eraan dacht mijn loopse teef ergens achter te latencrutz schreef:t niet aangedurfd haar daar te laten, of wilde de reu eigenaar dat niet....?.
Denk je dat ze weg zou lopen?. en de enige manier om dingen zeker te weten is er zelf bij te zijn, zeker bij belangrijke dingen als dekkingen
.
heb afgelopen jaar Dellie wel achter gelaten, was bij een particulier, 1 reu, verder niets, tijdens iedere succesvolle dekking (3maal gedekt) heeft hij mij iedere keer gebeld en na afloop foto's en de duur van de koppeling gemaild....
mijn honden zijn "thuis" op reis....zijn gewend aan mee gesjouwd worden, hun "huis" dan is het vari kennel, of een kennel, t zelfde wat hij haar kon bieden (maar hij vond haar zo lief dat ze dus super verwend werd en ook nog eens lekker in huis zat en snachts in haar vari kennel) dus ja, veel stress geeft dat dan niet, kan me wel voorstellen dat dat voor jouw honden wel wat meer stress zou geven omdat die een ander leven gewend zijn.....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
overigens nog wel een "kanttekening" hoe zie je dat straks als de puppen komen als er iets accuuts is,
zit je DA dichtbij, komt je DA ten alle tijden aan huis, want dan heb je ook niet altijd de beschikking over vervoer neem ik maar aan, of is je partner rond die tijd wel 24/7 beschikbaar daar voor....?
zit je DA dichtbij, komt je DA ten alle tijden aan huis, want dan heb je ook niet altijd de beschikking over vervoer neem ik maar aan, of is je partner rond die tijd wel 24/7 beschikbaar daar voor....?
- Hutsje
- Zeer actief
is zo, maar ik zou ook geen loopse teef toevertrouwen aan wie dan ook die er ook mee op straat moest gaan lopen. dat geef ik gewoon niet uit handen. er kan wel van alles gebeuren. lijn knappen, etc. etc. en bovendien wil ik nog altijd zelf bij dat soort belangrijke dingen aanwezig zijn.crutz schreef:puntje, maar dan heb je het wel over andere fokkers (met evt meerdere dekreuen) waar je dan naartoe gaat....Hutsje schreef:mijjn honden gaan alleen ergens logeren als het heel bekend en vertrouwd voor ze is. en voor mijIneke schreef:Waarom niet?Hutsje schreef: geen haar op mijn hoofd die eraan dacht mijn loopse teef ergens achter te laten.
Denk je dat ze weg zou lopen?. en de enige manier om dingen zeker te weten is er zelf bij te zijn, zeker bij belangrijke dingen als dekkingen
.
heb afgelopen jaar Dellie wel achter gelaten, was bij een particulier, 1 reu, verder niets, tijdens iedere succesvolle dekking (3maal gedekt) heeft hij mij iedere keer gebeld en na afloop foto's en de duur van de koppeling gemaild....
mijn honden zijn "thuis" op reis....zijn gewend aan mee gesjouwd worden, hun "huis" dan is het vari kennel, of een kennel, t zelfde wat hij haar kon bieden (maar hij vond haar zo lief dat ze dus super verwend werd en ook nog eens lekker in huis zat en snachts in haar vari kennel) dus ja, veel stress geeft dat dan niet, kan me wel voorstellen dat dat voor jouw honden wel wat meer stress zou geven omdat die een ander leven gewend zijn.....

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
he jammer Ineke, hopen dat een volgende poging wel lukt.
ik laat meestal mijn teven wel bij de reu achter, maar dat is dus ook een zeer vertrouwd adres ( heb er ook wel eens wat honden als gewone logè honden gehad) ik breng ze dan op dag 7 of 8 oid, weet ik iig dat ik niet te laat ben, maar goed, dit kun je iid alleen maar doen als er 100 % vertrouwen is , anders zou ik dat ook niet doen.
ik laat meestal mijn teven wel bij de reu achter, maar dat is dus ook een zeer vertrouwd adres ( heb er ook wel eens wat honden als gewone logè honden gehad) ik breng ze dan op dag 7 of 8 oid, weet ik iig dat ik niet te laat ben, maar goed, dit kun je iid alleen maar doen als er 100 % vertrouwen is , anders zou ik dat ook niet doen.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou zelf denk ik ook even een test laten doen. Al is het alleen maar om te weten hoe hoog de waarde ongeveer is op dit moment.
Wij zelf hebben het dit jaar nog aan de hand gehad. Er kwam hier een half jaar geleden een teefje voor een dekking van Josh.
Bij haar 1e nest, vorig jaar, was ze gedekt op dag 10 en 11.
Bij haar eigen reu gaf ze nu ook dit keer aan er klaar voor te zijn op deze dagen. Dus de fokster was hier met haar teef maar die vloog nog net niet Josh naar de strot, zo ongelooflijk pissed was ze. Dus niet doorgezet uiteraard.
Maar toch een half jaar later(deze maand) maar even weer proberen. Weer gaf ze vanaf dag 10 aan bij haar eigen reu dat ze er klaar voor was. Maar gelukkig had de fokster al besloten om vanaf dag 8 progesterontesten te doen en ze bleek er nog lang niet klaar voor te zijn.
Ze was nu pas op dag 15 er klaar voor en de dekking is deze maand dus probleemloos gegaan. Vorige keer waren we dus gewoon 5 dagen te vroeg en dus geen wonder dat ze zo uit haar dak ging.
Dus ergens na haar 1e nest is haar cyclus verandert en al gaf ze het wel aan bij haar eigen reu dat ze op dag 10 er klaar voor te zijn, ze was het duidelijk niet.(Ze zat op dat moment nog maar op 2,8.)
Ik denk dus dat testen even iets meer inzicht gaat geven. En je hoeft je er niet blind op te staren of het helemaal op het advies van de da te doen. Maar als ze op 2,0 zit of wat dan ook dan weet je gewoon zeker dat je het niet hoeft te gaan proberen. En bij eigen reuen is het toch anders is inmiddels de ervaring.
Wij zelf hebben het dit jaar nog aan de hand gehad. Er kwam hier een half jaar geleden een teefje voor een dekking van Josh.
Bij haar 1e nest, vorig jaar, was ze gedekt op dag 10 en 11.
Bij haar eigen reu gaf ze nu ook dit keer aan er klaar voor te zijn op deze dagen. Dus de fokster was hier met haar teef maar die vloog nog net niet Josh naar de strot, zo ongelooflijk pissed was ze. Dus niet doorgezet uiteraard.
Maar toch een half jaar later(deze maand) maar even weer proberen. Weer gaf ze vanaf dag 10 aan bij haar eigen reu dat ze er klaar voor was. Maar gelukkig had de fokster al besloten om vanaf dag 8 progesterontesten te doen en ze bleek er nog lang niet klaar voor te zijn.
Ze was nu pas op dag 15 er klaar voor en de dekking is deze maand dus probleemloos gegaan. Vorige keer waren we dus gewoon 5 dagen te vroeg en dus geen wonder dat ze zo uit haar dak ging.
Dus ergens na haar 1e nest is haar cyclus verandert en al gaf ze het wel aan bij haar eigen reu dat ze op dag 10 er klaar voor te zijn, ze was het duidelijk niet.(Ze zat op dat moment nog maar op 2,8.)
Ik denk dus dat testen even iets meer inzicht gaat geven. En je hoeft je er niet blind op te staren of het helemaal op het advies van de da te doen. Maar als ze op 2,0 zit of wat dan ook dan weet je gewoon zeker dat je het niet hoeft te gaan proberen. En bij eigen reuen is het toch anders is inmiddels de ervaring.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
overigens ga ik volgend jaar die betreffende reu nogmaals gebruiken (waar ik Dellie dus achter heb gelaten) maar ga dit keer op het aanbod van de dekreu eigenaar in om zijn reu op te halen en na een weekje (of 2) weer terug te brengen....Hutsje schreef:is zo, maar ik zou ook geen loopse teef toevertrouwen aan wie dan ook die er ook mee op straat moest gaan lopen. dat geef ik gewoon niet uit handen. er kan wel van alles gebeuren. lijn knappen, etc. etc. en bovendien wil ik nog altijd zelf bij dat soort belangrijke dingen aanwezig zijn.crutz schreef:puntje, maar dan heb je het wel over andere fokkers (met evt meerdere dekreuen) waar je dan naartoe gaat....Hutsje schreef:mijjn honden gaan alleen ergens logeren als het heel bekend en vertrouwd voor ze is. en voor mijIneke schreef: Waarom niet?
.
juist ook omdat hij dat eerst aan bood zat het met het vertrouwen wel goed (daarvoor al, maar toen helemaal
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is dus waarom ik een progesteronprik doe altijd. Gewoon om te kijken als ze daadwerkelijk al zover zijn. Dan heb je dat gestress ook een stuk minder.
Hoe betrouwbaar is de dekreu die je gaat gebruiken. Dek hij teven ALTIJD op het hoogtepunt. Of zoek hij zijn teven uit.
Bij onze eigen teven ga ik altijd voor de progesteron test als de reuen hier proberen te klimmen over de hekken. En vaak zitten ze dan wel goed of net iets te vroeg.
Gr Maria
Hoe betrouwbaar is de dekreu die je gaat gebruiken. Dek hij teven ALTIJD op het hoogtepunt. Of zoek hij zijn teven uit.
Bij onze eigen teven ga ik altijd voor de progesteron test als de reuen hier proberen te klimmen over de hekken. En vaak zitten ze dan wel goed of net iets te vroeg.
Gr Maria
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
juistemZoek stok! schreef:Wat is er op tegen om progesteron te prikken? Ik snap niet zo goed waarom je het niet zou doen als je zo onzeker en onervaren bent.
Het zou jammer zijn als ze al over haar piek is , maar dan weet je tenminste wel waar je aan toe bent.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ik zou in dit geval ook kiezen voor een progesterontest. Er kan ook best een reden zijn waarom de dekreu niet doorzet. Mss stijgt het progesteron wel helemaal niet en dat kun je dan maar beter weten toch?
Ook zou ik de gecastreerde reu een tijdje bij haar weghouden of het teefje achterlaten bij de reu want blijkbaar verkiest ze deze boven de partner die jij uitgezocht hebt voor haar.
Ook de reu is onervaren? Dan heeft hij blijkbaar meer tijd nodig om met haar door te brengen misschien.
Allemaal kleine dingetjes waar rekening mee gehouden moet worden om tot een succesvolle dekking te komen.
Wij doen vaak een progesterontest en meestal hebben we tussen de 4 en 6 te pakken, daarna gaat het op gevoel. Je weet in elk geval dat hij gestegen is. Op 5 dekken hoeft ook helemaal niet te vroeg te zijn, dan vindt nl de eisprong plaats en het ene eitje rijpt eerder dan het andere. Meestal allemaal binnen een dag of 3. Als er tijdens de eisprong gedekt is zitten er dus minimaal 48 zwemmers die op zoek zijn en een rijp eitje zullen vinden. Ook dekken op 17 is geen probleem, omdat dan de laatrijpe eitjes waarschijnlijk raak zijn.
De ene teef stijgt van 5 naar 12 in anderhalve dag, sommige doen er drie dagen over. Maar meten is weten
.
Ons rottweilerteefje had altijd een normale loopsheid en toen we haar op lieten dekken bleef ze leeg, ook de keer daarop bleef ze leeg. We reden meerdere keren naar de reu en ze liet zich gewoon dekken. Na twee keer leeg hebben we toch maar eens progesteron gemeten en wat bleek: deze kwam nooit boven de 1, terwijl ze normale loopsheden had. Er vond dus nooit een eisprong plaats vanwege problemen met de schildklier die zich op geen enkele andere manier uitten.
Ook zou ik de gecastreerde reu een tijdje bij haar weghouden of het teefje achterlaten bij de reu want blijkbaar verkiest ze deze boven de partner die jij uitgezocht hebt voor haar.
Ook de reu is onervaren? Dan heeft hij blijkbaar meer tijd nodig om met haar door te brengen misschien.
Allemaal kleine dingetjes waar rekening mee gehouden moet worden om tot een succesvolle dekking te komen.
Wij doen vaak een progesterontest en meestal hebben we tussen de 4 en 6 te pakken, daarna gaat het op gevoel. Je weet in elk geval dat hij gestegen is. Op 5 dekken hoeft ook helemaal niet te vroeg te zijn, dan vindt nl de eisprong plaats en het ene eitje rijpt eerder dan het andere. Meestal allemaal binnen een dag of 3. Als er tijdens de eisprong gedekt is zitten er dus minimaal 48 zwemmers die op zoek zijn en een rijp eitje zullen vinden. Ook dekken op 17 is geen probleem, omdat dan de laatrijpe eitjes waarschijnlijk raak zijn.
De ene teef stijgt van 5 naar 12 in anderhalve dag, sommige doen er drie dagen over. Maar meten is weten
Ons rottweilerteefje had altijd een normale loopsheid en toen we haar op lieten dekken bleef ze leeg, ook de keer daarop bleef ze leeg. We reden meerdere keren naar de reu en ze liet zich gewoon dekken. Na twee keer leeg hebben we toch maar eens progesteron gemeten en wat bleek: deze kwam nooit boven de 1, terwijl ze normale loopsheden had. Er vond dus nooit een eisprong plaats vanwege problemen met de schildklier die zich op geen enkele andere manier uitten.
-
Ineke
Hij heeft 1x eerder gedekt (de reuen mogen bij ons ras trouwens maarMaria schreef:Dit is dus waarom ik een progesteronprik doe altijd. Gewoon om te kijken als ze daadwerkelijk al zover zijn. Dan heb je dat gestress ook een stuk minder.
Gr Maria
max. 4x een nest voortbrengen in hun leven).
Die teef heeft bij toen op meerdere dagen meermalen gedekt zonder problemen.
Hij reageert ook op loopse teven in de buurt.
Dus van zijn kant zou het geen probleem moeten zijn.
Gelukkig is de kans er nog steeds dat Sóley gedekt kán worden
Gisteren uitgerekend dat ze nu zo'n beetje op dag 14 is,
dus voor 't eerst geprobeerd op dag 11.
Als ze haar hoogtepunt toen al gehad zou hebben, zou ze toch nog wel lekker (genoeg) hebben geroken?
Trouwens, daarvóór snauwde ze Terry dus nog af.
Die test puur om te kijken hoe ver ze is, is inderdaad wel een goed idee!
Morgen heb ik, zoals 't nu lijkt, wéér geen vervoer.
Manlief is steeds week weg, week thuis (binnenvaart). Hij komt maandag weer.
Zal de da maar 'ns gaan bellen voor die test.
En dan maar kijken of ik daar wel kan komen
Kan ik gelijk vragen of hij een eventueel nest wil controleren aan huis.
Zo niet, er zijn meer da's in de buurt!