Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update dekking Sóley pag. 6

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
crutz schreef:t niet aangedurfd haar daar te laten, of wilde de reu eigenaar dat niet....?
geen haar op mijn hoofd die eraan dacht mijn loopse teef ergens achter te laten ;).
mijn teef is ook bij mn fokker gebleven... als je iemand goed genoeg kent en de hond etc. is er niks mis mee... bij een wildvreemde zou ik haar natuurlijk nooit laten....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maria schreef:Dit is dus waarom ik een progesteronprik doe altijd. Gewoon om te kijken als ze daadwerkelijk al zover zijn. Dan heb je dat gestress ook een stuk minder.

Hoe betrouwbaar is de dekreu die je gaat gebruiken. Dek hij teven ALTIJD op het hoogtepunt. Of zoek hij zijn teven uit.

Bij onze eigen teven ga ik altijd voor de progesteron test als de reuen hier proberen te klimmen over de hekken. En vaak zitten ze dan wel goed of net iets te vroeg.

Gr Maria
maar ook dat wil niks zeggen, bij mij was de test uitstekend moest die dag zeker lukken :neenee: nee hoor mevrouw vond van niet en is pas 2 dagen later gedekt.... :wink:
Ik zou het dus ook niet meer doen, maar in dit geval, niet geschoten is altijd mis.. je kunt het altijd even proberen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ineke schreef:
Maria schreef:Dit is dus waarom ik een progesteronprik doe altijd. Gewoon om te kijken als ze daadwerkelijk al zover zijn. Dan heb je dat gestress ook een stuk minder.

Hoe betrouwbaar is de dekreu die je gaat gebruiken. Dek hij teven ALTIJD op het hoogtepunt. Of zoek hij zijn teven uit.
Bij onze eigen teven ga ik altijd voor de progesteron test als de reuen hier proberen te klimmen over de hekken. En vaak zitten ze dan wel goed of net iets te vroeg.

Gr Maria
Hij heeft 1x eerder gedekt (de reuen mogen bij ons ras trouwens maar
max. 4x een nest voortbrengen in hun leven).
Die teef heeft bij toen op meerdere dagen meermalen gedekt zonder problemen.
Hij reageert ook op loopse teven in de buurt.
Dus van zijn kant zou het geen probleem moeten zijn.
Gelukkig is de kans er nog steeds dat Sóley gedekt kán worden :wink: .
Gisteren uitgerekend dat ze nu zo'n beetje op dag 14 is,
dus voor 't eerst geprobeerd op dag 11.
Als ze haar hoogtepunt toen al gehad zou hebben, zou ze toch nog wel lekker (genoeg) hebben geroken?
Trouwens, daarvóór snauwde ze Terry dus nog af. :19:
Die test puur om te kijken hoe ver ze is, is inderdaad wel een goed idee!
Morgen heb ik, zoals 't nu lijkt, wéér geen vervoer.
Manlief is steeds week weg, week thuis (binnenvaart). Hij komt maandag weer.
Zal de da maar 'ns gaan bellen voor die test.
En dan maar kijken of ik daar wel kan komen :wink: . Vast wel, is stuk dichterbij!
Kan ik gelijk vragen of hij een eventueel nest wil controleren aan huis.
Zo niet, er zijn meer da's in de buurt! :ok:
nah, als ze haar hoogtepunt al had gehad ruiken ze daarna niet nog steeds lekker genoeg voor de reu hoor....als je hier te laat bent kijken de reuen er niet meer naar om....

maar nog steeds mijn vraag....overigens nog wel een "kanttekening" hoe zie je dat straks als de puppen komen als er iets accuuts is,
zit je DA dichtbij, komt je DA ten alle tijden aan huis, want dan heb je ook niet altijd de beschikking over vervoer neem ik maar aan, of is je partner rond die tijd wel 24/7 beschikbaar daar voor....?
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

malinois schreef:
Hutsje schreef:
crutz schreef:t niet aangedurfd haar daar te laten, of wilde de reu eigenaar dat niet....?
geen haar op mijn hoofd die eraan dacht mijn loopse teef ergens achter te laten ;).
mijn teef is ook bij mn fokker gebleven... als je iemand goed genoeg kent en de hond etc. is er niks mis mee... bij een wildvreemde zou ik haar natuurlijk nooit laten....
Het zijn wel particulieren met maar 1 hond.
Ik ken ze sinds ik de hond ook ken. :wink:
Geen 'wildvreemden', maar ook niet supervertrouwd voor Sóley.
Toch had ik het wel aangedurfd, had het er gisteren nog met Erik over.
Die heeft het liever niet. :neenee:
Ineke

crutz schreef:
Ineke schreef:

Gr Maria
Hij heeft 1x eerder gedekt (de reuen mogen bij ons ras trouwens maar
max. 4x een nest voortbrengen in hun leven).
Die teef heeft bij toen op meerdere dagen meermalen gedekt zonder problemen.
Hij reageert ook op loopse teven in de buurt.
Dus van zijn kant zou het geen probleem moeten zijn.
Gelukkig is de kans er nog steeds dat Sóley gedekt kán worden :wink: .
Gisteren uitgerekend dat ze nu zo'n beetje op dag 14 is,
dus voor 't eerst geprobeerd op dag 11.
Als ze haar hoogtepunt toen al gehad zou hebben, zou ze toch nog wel lekker (genoeg) hebben geroken?
Trouwens, daarvóór snauwde ze Terry dus nog af. :19:
Die test puur om te kijken hoe ver ze is, is inderdaad wel een goed idee!
Morgen heb ik, zoals 't nu lijkt, wéér geen vervoer.
Manlief is steeds week weg, week thuis (binnenvaart). Hij komt maandag weer.
Zal de da maar 'ns gaan bellen voor die test.
En dan maar kijken of ik daar wel kan komen :wink: . Vast wel, is stuk dichterbij!
Kan ik gelijk vragen of hij een eventueel nest wil controleren aan huis.
Zo niet, er zijn meer da's in de buurt! :ok:
nah, als ze haar hoogtepunt al had gehad ruiken ze daarna niet nog steeds lekker genoeg voor de reu hoor....als je hier te laat bent kijken de reuen er niet meer naar om....

maar nog steeds mijn vraag....overigens nog wel een "kanttekening" hoe zie je dat straks als de puppen komen als er iets accuuts is,
zit je DA dichtbij, komt je DA ten alle tijden aan huis, want dan heb je ook niet altijd de beschikking over vervoer neem ik maar aan, of is je partner rond die tijd wel 24/7 beschikbaar daar voor....?
Dat ligt er dus aan of hij dan thuis is. Zo ja, vliegtie gerust met me naar
de da in geval van nood.
Zo nee, dan heb ik nog een errug behulpzame buurman (is ook 's avonds
laat met ons naar da geweest toen Toyka ingeslapen moest worden).
En als het kan, de da hier laten komen (dat ga ik zo vragen).
Margo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Margo »

Vraag wel naar de goede progesterontest (en niet zo'n kleurenstrip of iets dergelijks) want die zijn weinig betrouwbaar. Daar schiet je ook niet veel mee op in jouw geval.
Groetjes van Margo
Afbeelding
Ineke

Margo schreef:Vraag wel naar de goede progesterontest (en niet zo'n kleurenstrip of iets dergelijks) want die zijn weinig betrouwbaar. Daar schiet je ook niet veel mee op in jouw geval.
Okidoki ik zal er aan denken! :ok:

Nog meer tips? :mrgreen:
Ineke

:boos: :boos: :boos:

Zo'n beetje alle da's gehad in een straal van weet-ik-hoeveel kilometer.
De één doet geen test met directe uitslag, de ander doet 'm wél, maar pas volgende week.
Heb ik dus he-le-maal niks an!
Nu nog proberen vervoer te regelen voor morgen, al heb ik er een hard hoofd in dat de dekking nu wel lukt.
Laatst gewijzigd door Ineke op 29 aug 2008 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ineke schreef::boos: :boos: :boos:

De één doet geen test met directe uitslag, de ander doet 'm wél, maar pas volgende week.
Nu nog proberen vervoer te regelen voor morgen, al heb ik er een hard hoofd in dat 't nu wel lukt.
Klote allemaal maar eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom je dat nu pas gaat regelen. Ook het vervoer e.d.
Ineke

estelle schreef:

Nu nog proberen vervoer te regelen voor morgen, al heb ik er een hard hoofd in dat 't nu wel lukt.
Klote allemaal maar eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom je dat nu pas gaat regelen. Ook het vervoer e.d.
Het vervoer omdat ik dat in 1e instantie dacht te hebben en nu dus niet meer.
Die test omdat het me hier toch aangeraden werd en ik vandaag pas heb besloten om het dan ook te laten doen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ineke schreef:
estelle schreef:

Die test omdat het me hier toch aangeraden werd en ik vandaag pas heb besloten om het dan ook te laten doen.
test kan ik nog begrijpen, maar vervoer....je weet dat je partner dus om de week maar thuis is, hoe had je de andere weken dan in gedachten....
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn teven zijn net bisonkit en willen niet achtergelaten worden. Achterlaten is geen optie. Eén keer gedaan en ze heeft de hele nacht gezongen :jank:
Die reu kwam er niet aan te pas. Had ook oordopjes nodig denk ik :N:

Ik heb wel meerdere malen een reu te logeren gehad. Vind ik geen probleem als de eigenaar dat ook niet vindt.

Je weet nou eenmaal niet of een reu altijd dekt of selectief op goeide dagen.

Ach, en alle begin is moeilijk, niet erg toch?
Teefje is nog jong genoeg.
Volgend jaar is ze weer loops ;)

Hoewel ik het van harte gun dat het nu lukt hoor :)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ineke

crutz schreef:
Ineke schreef:
estelle schreef:

test kan ik nog begrijpen, maar vervoer....je weet dat je partner dus om de week maar thuis is, hoe had je de andere weken dan in gedachten....
Ik heb hier de auto voor de deur en had voor deze week dus iemand die me kon brengen.
Die kon donderdag opeens niet, vandaar dat Sóleys fokster me heeft gebracht.
Normaliter hoef ik ook niet op 't laatste moment vervoer te regelen voor zulke grote afstanden.
Da ofzo lukt wel, dat is in de buurt en in noodgevallen kan ik op m'n buren aan.
Maar goed, degene die me dinsdag bracht kan morgen ook niet.
Vandaar dat ik nu op zoek ben. :19:
Ineke

Marjoleine schreef:Mijn teven zijn net bisonkit en willen niet achtergelaten worden. Achterlaten is geen optie. Eén keer gedaan en ze heeft de hele nacht gezongen :jank:
Die reu kwam er niet aan te pas. Had ook oordopjes nodig denk ik :N:

Ik heb wel meerdere malen een reu te logeren gehad. Vind ik geen probleem als de eigenaar dat ook niet vindt.

Je weet nou eenmaal niet of een reu altijd dekt of selectief op goeide dagen.

Ach, en alle begin is moeilijk, niet erg toch?
Teefje is nog jong genoeg.
Volgend jaar is ze weer loops ;)

Hoewel ik het van harte gun dat het nu lukt hoor :)
Ik vrees dat het met Sóley net zo zou gaan, maar had 't toch wel aangedurfd.
Proberen kan altijd, hè :wink: .
De dekreu-eigenaren wilden niet dat hij hier een paar dagen zou logeren,
dat had ik ook stukken makkelijker gevonden.
Inderdaad, als deze dekking niet lukt is 't volgend jaar beter.
Maar na al die moeite en dat gedoe met die dispensatie enzo zou ik het
toch wel errug fijn vinden als het lukte! :wink:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ineke schreef:
crutz schreef:
Ineke schreef:
estelle schreef: Klote allemaal maar eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom je dat nu pas gaat regelen. Ook het vervoer e.d.
Ik heb hier de auto voor de deur en had voor deze week dus iemand die me kon brengen.
Die kon donderdag opeens niet, vandaar dat Sóleys fokster me heeft gebracht.
Normaliter hoef ik ook niet op 't laatste moment vervoer te regelen voor zulke grote afstanden.
Da ofzo lukt wel, dat is in de buurt en in noodgevallen kan ik op m'n buren aan.
Maar goed, degene die me dinsdag bracht kan morgen ook niet.
Vandaar dat ik nu op zoek ben. :19:
Het openbaar vervoer :idea:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ergens in Groningen staat als je omschrijving .... In welk "gat" woon je?

Hopmans in Groningen doet progesteron testen. Er zit een kliniek in Assen die dat wel doet.

Gr Maria
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er in de stad Groningen geen dierenarts is die progesteron testen doet :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:

:80: daar snap ik dus niks van :19: . hoezo, geen directe uitslag? ze moeten hem toch sowieso toch dezelfde dag nog kunnen hebben, wat heb je er anders aan?

ik vrees dat hier ergens een misverstand in het spel is, of je zou in de rimboe moeten wonen.
nou idd... :denken:
Afbeelding
Ineke

Inge O schreef:

:80: daar snap ik dus niks van :19: . hoezo, geen directe uitslag? ze moeten hem toch sowieso toch dezelfde dag nog kunnen hebben, wat heb je er anders aan?

ik vrees dat hier ergens een misverstand in het spel is, of je zou in de rimboe moeten wonen.
Woon ik dus ook blijkbaar :19: .
Echt, ik kon vandaag nog terecht bij een da, maar zou de uitslag dan pas begin volgende week krijgen.
Ze hadden geen testen waar je dezelfde dag nog de uitslag van had.
Bij andere da's dus weer wel, maar kon 't pas vanaf maandag weer.
ZUCHT...
Denk dat ik toch maar 'ns ga kijken of ik niet met de bus/trein ga morgen.
Heb echt iedereen al gevraagd die eventueel in aanmerking komt om me te brengen.
't Is ook niet naast de deur en dat schrikt mensen af.
Sóley zal de bus niet eng vinden denk ik, trein weet ik niet. Nog nooit gedaan. Ga nooit met de trein.
Meestal is 't wel goed als ik er bij ben. :roll:
Ineke

Ik woon trouwens in Oostwold (gem. Scheemda).
Zoek stok!
Zeer actief

Ineke schreef: Woon ik dus ook blijkbaar :19:
Winschoten, Veendam, Hoogezand, Groningen? Daar zitten vast dierenartsen die het wel doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ineke

Zoek stok! schreef:
Winschoten, Veendam, Hoogezand, Groningen? Daar zitten vast dierenartsen die het wel doen.
Winschoten had geen goeie test, hoort Veendam ook bij (daar had ik 'm dan moeten doen).
Hoogezand had geen plek meer vrij.
Ineke

Inge O schreef:
Ineke schreef:
Inge O schreef:

Woon ik dus ook blijkbaar :19: .
Echt, ik kon vandaag nog terecht bij een da, maar zou de uitslag dan pas begin volgende week krijgen.
Ze hadden geen testen waar je dezelfde dag nog de uitslag van had.
Bij andere da's dus weer wel, maar kon 't pas vanaf maandag weer.
ZUCHT...
Denk dat ik toch maar 'ns ga kijken of ik niet met de bus/trein ga morgen.
Heb echt iedereen al gevraagd die eventueel in aanmerking komt om me te brengen.
't Is ook niet naast de deur en dat schrikt mensen af.
Sóley zal de bus niet eng vinden denk ik, trein weet ik niet. Nog nooit gedaan. Ga nooit met de trein.
Meestal is 't wel goed als ik er bij ben. :roll:
dan snap ik zelfs niet hoe die da's nog een test willen aanbieden - als je daar niet dezlfde nog de uitslag van hebt kan je er net zo goed geen doen.

hoe reageert soley eigenlijk bij de reu? daagt ze hem uit? draait haar staart weg en gaat ze 'geprikt' staan van zodra ze hem ziet of lopen ze allebei maar een beetje rond te lummelen?
Snap ik dus ook niet, wat heb je daar nou aan? :19:
Sóley gaat voor Terry wel 'staan', voor de dekreu dus niet.
Ze lummelen inderdaad maar wat rond en spelen wat.
Af en toe een snuffel en een lik van zijn kant, maar dat is 't.
Terwijl Terry er dus constant met z'n neus in hangt. :19:
Sóley laat 't bij de dekreu allemaal over zich heen komen, snauwt 'm ook niet af.
Ineke

Zoek stok! schreef:
Weet jij da's hier in de buurt die in 't weekend ook bereikbaar zijn/open zijn?
Zoek stok!
Zeer actief

Ineke schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik had in Groningen nog geen hond :wink:

Maar even gegoogled, deze hebben spreekuur op zaterdag:
Dierenartsenpraktijk “de Kanaalstreek”
Maarsbroek 2a
9502 BC Stadskanaal
0599-612095
0599-650019
http://home.planet.nl/~heul0033//

Dierenkliniek Marjan Schalekamp
Hetty van Hassel
Hoofdstraat West 49,
391 AL Noordwolde
telefoon (0561) 430410
Spreekuur:
maandag t/m vrijdag: 19.00-20.00 uur,
zaterdag: 08.00-09.00 uur
en op afspraak

Diergezondheidscentrum Groningen
Noorddijkerweg 26A, 9734 AT, Groningen
050 - 541 60 70
Behandeling op afspraak ma t/m vr 9.00 - 19.00 uur.
Inloopspreekuur ma t/m vr 13.00 - 13.30 uur en op zaterdag 10.00 - 11.00 uur.

Er zijn er vast nog wel meer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ineke

Zoek stok! schreef:
Ineke schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik had in Groningen nog geen hond :wink:

Maar even gegoogled, deze hebben spreekuur op zaterdag:
Dierenartsenpraktijk “de Kanaalstreek”
Maarsbroek 2a
9502 BC Stadskanaal
0599-612095
0599-650019
http://home.planet.nl/~heul0033//

Dierenkliniek Marjan Schalekamp
Hetty van Hassel
Hoofdstraat West 49,
391 AL Noordwolde
telefoon (0561) 430410
Spreekuur:
maandag t/m vrijdag: 19.00-20.00 uur,
zaterdag: 08.00-09.00 uur
en op afspraak

Diergezondheidscentrum Groningen
Noorddijkerweg 26A, 9734 AT, Groningen
050 - 541 60 70
Behandeling op afspraak ma t/m vr 9.00 - 19.00 uur.
Inloopspreekuur ma t/m vr 13.00 - 13.30 uur en op zaterdag 10.00 - 11.00 uur.

Er zijn er vast nog wel meer.
Ah kijk daar heb ik wat aan!
Superbedankt! :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je zelf geen Google op je internet? :wink:
Ineke

Inge O schreef:
Ineke schreef:Snap ik dus ook niet, wat heb je daar nou aan? :19:
Sóley laat 't bij de dekreu allemaal over zich heen komen, snauwt 'm ook niet af.
we hebben het hier laatst in een topic nog een keer gehad over het feit dat het absoluut kan dat reu en teef elkaar niet 'moeten'.
dit begint er dan zo wel wat op te lijken zou je kunnen denken :wink: .
Had ik 't met de fokster van Sóley ook nog over, dat sommige combinaties gewoon niet werken.
Uiteraard gaan we wel blijven proberen! :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Ineke schreef:Snap ik dus ook niet, wat heb je daar nou aan? :19:
we hebben het hier laatst in een topic nog een keer gehad over het feit dat het absoluut kan dat reu en teef elkaar niet 'moeten'.
dit begint er dan zo wel wat op te lijken zou je kunnen denken :wink: .
Ahum, ik wilde al zeggen dat ik niet hoop dat het zo gaat lopen als het mislukte dekavontuur van Bram :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ineke

LongFields schreef:Heb je zelf geen Google op je internet? :wink:
Nee :pffff:

:mrgreen:

Natuurlijk wel, had ook al gezocht (hoe kom ik anders aan al die nummers die ik vanmiddag heb gebeld :wink: ).
Dit is alleen wel een zeer welkome aanvulling :ok: !
Ga morgen lekker aan de bel :mrgreen: .
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”