Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update dekking Sóley pag. 6

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
Ineke schreef:Snap ik dus ook niet, wat heb je daar nou aan? :19:
Sóley gaat voor Terry wel 'staan', voor de dekreu dus niet.
Ze lummelen inderdaad maar wat rond en spelen wat.
Af en toe een snuffel en een lik van zijn kant, maar dat is 't.
Terwijl Terry er dus constant met z'n neus in hangt. :19:
Sóley laat 't bij de dekreu allemaal over zich heen komen, snauwt 'm ook niet af.
we hebben het hier laatst in een topic nog een keer gehad over het feit dat het absoluut kan dat reu en teef elkaar niet 'moeten'.
dit begint er dan zo wel wat op te lijken zou je kunnen denken :wink: .
Ahum, ik wilde al zeggen dat ik niet hoop dat het zo gaat lopen als het mislukte dekavontuur van Bram :wink:
't Zelfde verhaal? Zou 't wel verrekte jammer vinden na al die moeite :jank: .
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ineke schreef: 't Zelfde verhaal? Zou 't wel verrekte jammer vinden na al die moeite :jank: .
Bram deed wel halfslachtige pogingen, maar er zat weinig overtuigingskracht achter. Het is niet gelukt. Ik hoop maar dat de IJslandse reu er meer zin in heeft :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ineke

Zoek stok! schreef:
Ineke schreef: 't Zelfde verhaal? Zou 't wel verrekte jammer vinden na al die moeite :jank: .
Bram deed wel halfslachtige pogingen, maar er zat weinig overtuigingskracht achter. Het is niet gelukt. Ik hoop maar dat de IJslandse reu er meer zin in heeft :wink:
Hij heeft in ieder geval al bewezen dat-ie 't kan, nu nog bij mijn teef. :mrgreen:
Ineke

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
Ineke schreef:Snap ik dus ook niet, wat heb je daar nou aan? :19:
Sóley gaat voor Terry wel 'staan', voor de dekreu dus niet.
Ze lummelen inderdaad maar wat rond en spelen wat.
Af en toe een snuffel en een lik van zijn kant, maar dat is 't.
Terwijl Terry er dus constant met z'n neus in hangt. :19:
Sóley laat 't bij de dekreu allemaal over zich heen komen, snauwt 'm ook niet af.
we hebben het hier laatst in een topic nog een keer gehad over het feit dat het absoluut kan dat reu en teef elkaar niet 'moeten'.
dit begint er dan zo wel wat op te lijken zou je kunnen denken :wink: .
Ahum, ik wilde al zeggen dat ik niet hoop dat het zo gaat lopen als het mislukte dekavontuur van Bram :wink:
sette stond voor de reu in duitsland ook nog véle malen beter dan voor de reu uit het mislukte avontuur bij de loopsheid voordien :wink: .
in duitsland was ze letterlijk het hek nog niet door of ze stond met de 4 poten aan de grond vastgevezen :19: .
Vreemd is dat, hè? Alsof ze verliefd kunnen worden ofzo... :wink:
Ik weet wel dat als dit mislukt, ik volgend jaar voor een andere reu ga.
Het zekere voor 't onzekere nemen, helemaal omdat muts maar 1x per jaar loops is.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat een gedoe zeg. Hopelijk gaat het alsnog lukken. En misschien word Soley hierna wel eerder loops? Je weet maar nooit hoe moeder natuur het heeft gepland :wink:
Ineke

Maeve schreef:Wat een gedoe zeg. Hopelijk gaat het alsnog lukken. En misschien word Soley hierna wel eerder loops? Je weet maar nooit hoe moeder natuur het heeft gepland :wink:
Eigenlijk hoop ik daar stiekem ook een beetje op :mrgreen: .
Al is het niet erg waarschijnlijk, het is redelijk normaal dat ze 1x per jaar loops worden.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Dierenartensen praktijk Noordwolde ken ik maar dat is niet echt in de buurt van Groningen hoor? Noordwolde ligt op de grens van Friesland, Drente en Overijssel. (zitten met hun praktijk ook in Steenwijk n.l.)
Afbeelding
gevni havanezers
Ineke

blacky schreef:Dierenartensen praktijk Noordwolde ken ik maar dat is niet echt in de buurt van Groningen hoor? Noordwolde ligt op de grens van Friesland, Drente en Overijssel. (zitten met hun praktijk ook in Steenwijk n.l.)
Probeer ook eerst Stadskanaal en Groningen, die zijn dichterbij :wink: .
Ineke

Hallo mensen!

Begin zo meteen met rondbellen naar de dierenartsen.
Ik heb alleen weer wat nieuwe hoop gekregen, gisteravond begon Sóley
uit zichzelf Terry uit te dagen en voor hem te staan.
Dat heeft ze nog niet eerder gedaan, ze is een stuk williger.
Vanmorgen was het nog steeds zo, Terry heeft nu ook nóg meer belangstelling voor haar.
Aangezien ze elkaar gisteren overdag amper zagen, was ik al bang dat de loopsheid bijna over zou zijn.
Maar dit is op z'n zachtst gezegd een positieve ontwikkeling! :ok:
Als ik nu geen da bereid vind vandaag te testen, waag ik het er denk ik toch op vandaag.
Nu alleen het vervoer nog, met openbaar vervoer ben ik ruim 4 (!) uur onderweg.
En dat voor een loopse hond die nog nooit eerder in de trein heeft gezeten... Nou nee. Toch niet.
Met de auto is 't krap 2 uurtjes. Hopelijk vind ik dus nog iemand en
anders kijken of ze niet alsnog met de reu hierheen kunnen komen.
Duimen jullie weer mee? :cheer:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

nou nee, eigenlijk niet meer zo. als ik kijk naar fokkers hier op het forum die voor een eventueel volgend nest naar het buitenland reizen en in hotels overnachten en jij vier uur reizen met de trein te veel vind. Nee, ik denk dat je de boel een stuk beter had moeten organiseren. Eerste nest of niet.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ineke schreef:Duimen jullie weer mee? :cheer:
Ikke wel hoor!
Er komt een hoop bij kijken en sommige dingen gaan niet zoals je had verwacht.
Ik hoop dat het deze loopsheid nog wat wordt en anders ga ik alvast duimen voor de volgende :ok:
Ineke

miekmiek schreef:nou nee, eigenlijk niet meer zo. als ik kijk naar fokkers hier op het forum die voor een eventueel volgend nest naar het buitenland reizen en in hotels overnachten en jij vier uur reizen met de trein te veel vind. Nee, ik denk dat je de boel een stuk beter had moeten organiseren. Eerste nest of niet.
Ik vind ruim 4 uur trein voor mezelf geen probleem, maar wel voor een hond die het niet gewend is en ook nog 'ns loops. :19:
En leuk voor alle fokkers die naar 't buitenland vliegen, ik heb daar geen geld voor, sorry.
Niet ieders situatie is hetzelfde, maar dat ontneemt mij niet het recht om te fokken. :neenee:
Ineke

JBK schreef:
Ineke schreef:Duimen jullie weer mee? :cheer:
Ikke wel hoor!
Er komt een hoop bij kijken en sommige dingen gaan niet zoals je had verwacht.
Ik hoop dat het deze loopsheid nog wat wordt en anders ga ik alvast duimen voor de volgende :ok:
Dankjewel!
Jij snapt 'm :ok:
Ineke

Trouwens, recentelijk is het werkrooster van Erik omgegooid, ik wist dus niet van tevoren of hij thuis zou zijn of niet.
En ook niet wanneer Sóley loops zou worden, dat kun je niet plannen.
Ik kón dus ook niet ver van tevoren afspraken maken met mensen, omdat ik niet wist voor wanneer 't was. :denken:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ineke schreef: En leuk voor alle fokkers die naar 't buitenland vliegen, ik heb daar geen geld voor, sorry.
Ik ben destijds met de auto naar Denemarken gereden (heen en terug totaal 1.600 kilometer), zelf zou ik met een loopse teef niet willen vliegen vanwege de extra stress die dat bij mijn teef teweeg brengt (in het vrachtruim in een kennel). Dus dat zou ik niet laten omwille van het geld maar omwille van mijn teef. Maar dat is per persoon (en per hond) verschillend.
Waar ik bij jou maar op hoop, is dat er als Soley drachtig is en moet gaan bevallen, niets mis gaat wat extra kosten oplevert. Want als je nu al zegt geen geld te hebben voor een vlucht, dan hoop ik niet dat je met hoge kosten voor de dierenarts in verband met bijvoorbeeld een keizersnede of andere complicaties bij moeder of pups geconfronteerd wordt. Dat kan namelijk ook stevig in de papieren gaan lopen.

Maar voor vandaag heel veel succes, ik hoop dat je vervoer kunt regelen.
Ineke

LongFields schreef:
Ineke schreef: En leuk voor alle fokkers die naar 't buitenland vliegen, ik heb daar geen geld voor, sorry.
Ik ben destijds met de auto naar Denemarken gereden (heen en terug totaal 1.600 kilometer), zelf zou ik met een loopse teef niet willen vliegen vanwege de extra stress die dat bij mijn teef teweeg brengt (in het vrachtruim in een kennel). Dus dat zou ik niet laten omwille van het geld maar omwille van mijn teef. Maar dat is per persoon (en per hond) verschillend.
Waar ik bij jou maar op hoop, is dat er als Soley drachtig is en moet gaan bevallen, niets mis gaat wat extra kosten oplevert. Want als je nu al zegt geen geld te hebben voor een vlucht, dan hoop ik niet dat je met hoge kosten voor de dierenarts in verband met bijvoorbeeld een keizersnede of andere complicaties bij moeder of pups geconfronteerd wordt. Dat kan namelijk ook stevig in de papieren gaan lopen.

Ik heb wel geld, maar niet voor én een tocht naar 't buitenland én eventuele dierenartskosten :wink: .
Het mooiste zou gewoon zijn als we met de auto konden, dat is vertrouwd en een stuk sneller.
Ineke

Alhoewel... Buitenland in de zin van Duitsland, België, Denemarken, enz
is natuurlijk anders dan waar je heen moet vliegen of heeeeeeeel ver rijden.
Ik vind Elburg ook helemaal niet te ver, maar ga niet 2x zo lang in de trein zitten terwijl de auto bij de deur staat. :19:
Als ik nou écht 100% zeker was dat ze er klaar voor is, is dat ook weer wat anders.
Bij een eventuele volgende dekking maar van begin af aan prikken misschien.
Of de reu hier heen laten komen voor 'n tijdje.

Kijk, door ervaring word je wijs :wink:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Fenneke en Baloe
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik zou ook even bellen naar Dierenkliniek Vlagtwedde, 0599-312220

Mocht je "straks" ineens naar de dierenarts moeten als er wat met moeder of pups is, geef maar een gil dan, dan rij ik wel.
Ineke

fenneke schreef:deze ken je toch wel :wink:

http://www.dknn.nl/huisdieren.html
Vaandam/Winschoten hè?
Had ik als 1e geprobeerd (zijn onze honden ook ingeënt).
Hebben de goeie test niet helaas, had er ander gisteren terecht gekund.
Ineke

Bullenmama schreef:Ik zou ook even bellen naar Dierenkliniek Vlagtwedde, 0599-312220

Mocht je "straks" ineens naar de dierenarts moeten als er wat met moeder of pups is, geef maar een gil dan, dan rij ik wel.
Is ook al naar gebeld, kon ook niet :wink: .
In ieder geval superlief van je dat je me eventueel wilt rijden als het moet!
Ik ben je nummer kwijt, zocht ik laatst naar.
Zal m'n pb's nog ff nakijken.
Ineke

Inge O schreef:
Ineke schreef:Bij een eventuele volgende dekking maar van begin af aan prikken misschien.
Of de reu hier heen laten komen voor 'n tijdje.
ik denk eerlijk gezegd niet dat een reu-eigenaar dat zal zien zitten - ik zou het iig nooit doen als het mijn reu zou zijn.
komt bij dat een reu meestal ook veel vlotter zal dekken in een bekende omgeving dan in en onbekende, het is niet voor niks natuurlijk dat de teef altijd naar de reu toegaat en niet andersom.

als je teef voordien nog niet uit zichzelf jouw reu uitdaagde had je je de vorige reisjes idd wel kunnen besparen :N: .

succes vandaag :wink: .
Het gebeurt wel eens dat een dekreu bij de fokker komt, althans bij ons ras wel (Sóleys vader bijv.).
Het lijkt me eerlijk gezegd best prettig, dan zit je er tenminste nooit naast.
Voorwaarde is waarschijnlijk wel dat de dekreu vertrouwd moet zijn in je huis.

Ik ga morgenochtend die kant op, de afspraak staat er al en ik heb vervoer. :cheer:
Best kans dat Sóley er dan nog meer klaar voor is dan vandaag.
Tot maandag wachten vind ik te lang.
Nu maar hopen dat 't EINDELIJK lukt! We houden de moed erin :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Succes :ok:
Afbeelding
Ineke

alm@ schreef:Succes :ok:
Dank je, dat kunnen we wel gebruiken :wink: .
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ineke schreef:
LongFields schreef:

Ik heb wel geld, maar niet voor én een tocht naar 't buitenland én eventuele dierenartskosten :wink: .
Het mooiste zou gewoon zijn als we met de auto konden, dat is vertrouwd en een stuk sneller.
Uhmmm, naar het buitenland vliegen hoeft niet peperduur te zijn.
Ik ben in Juli met 2 honden naar Oostenrijk gevlogen. Heb ze daar geshowd . Ik was voor de vlucht + retour voor de honden 170,00 euro kwijt... :wink:

Ik ben van mening dat je niet goed bent voorbereid en ik vraag me eerlijk gezegd ook af wat je doet als er complicaties optreden. Hoe kom je dan bij de DA ..?? Ook vind ik dat je je verantwoording bij anderen legt. Vrienden/kennisen/buren/fokker moet je naar de eigenaren van de reu brengen omdat een treinritvan 4 uur te ver is... :19: waarom heb je haar voordat ze loops werd niet aan het reizen in de trein laten wennen? :19: Ik vind dit zo`n gepruts..sorry... :roll:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mocht de dekking niet lukken, dan zou ik direct je rijbewijs gaan halen, zodat je zelf kunt rijden. En ook al heeft je man / vriend de auto nodig, dan nog kun je dan misschien een auto van vrienden lenen of er eentje huren.

Kun je Sóley niet bij de reu eigenaar laten logeren? (misschien heb ik eroverheen gelezen, want hier heb ik niets over zien staan)
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik hoop natuurlijk dat het nu raak is

Meid ik woon bij je in de buurt heb je nog een keer vervoer nodig wil ik wel rijden
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

MonaToetje schreef:
Zoek stok! schreef:Wat is er op tegen om progesteron te prikken? Ik snap niet zo goed waarom je het niet zou doen als je zo onzeker en onervaren bent.
juistem :ok: En je ziet dan meteen hoever ze in haar cyclus is...Dan heb je tenminste niet meer die stress van hoever ze is en of ze bijna dekrijp is.
Het zou jammer zijn als ze al over haar piek is , maar dan weet je tenminste wel waar je aan toe bent. :wink:
Nu heb ik het even over mij zelf
Mijn ex man kon geen kinderen maken
Dus een donor
Bloed prikken en op de tijd dat ik de eisprong had de inseminatie
Weken vooraf pillen slikken en spuiten
19 keer een inseminatie gehad maar is nooit gelukt
Met honden werkt het misschien wel wat anders die kennen die stress niet natuurlijk
Ik hoop dat alles goed gaat
:ok:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Hoe is het gegaan???
Ineke

Yes!!!!!!!!! :cheer: :cheer: :cheer:

De 1e dekking is een feit.
Geen koppeling, maar zeker wel een dekking.
Morgen gaan we weer om te kijken of ze dan wel koppelen.

EINDELIJK!!! Ik ben zo blij! :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”