ana schreef:
Wat ik bedoel te zeggen is, dat als je een hond hebt, die zonder waarschuwing meteen uitvalt als een andere hond naar hem/haar toekomt om kennis te maken of te spelen, je in mijn opinie niet met die hond op het strand of in een losloop gebied moet gaan lopen. Die dus niet met snauwen, blaffen, weg proberen te lopen, of voor de andere hond duidelijke signalen aangeeft dat hij/zij er geen zin in heeft, maar meteen aanvalt. Ik vind het totaal geen probleem om mijn hond bij me te roepen, als iemand me dat zou vragen, maar het is een simpel feit, dat ze gewoon nog niet goed genoeg naar me luistert om dat altijd voor elkaar te krijgen. Met een hond aan de riem kun je over de hele wereld lopen, met een hond los, zijn er een zeer beperkt aantal plekken, waar dat veilig kan (voornamelijk natuurlijk vanwege het verkeer). Ik vind dat die plekken veilig moeten blijven, en dat daar in beginsel geen honden moeten lopen, die jouw hond aanvallen.
Wat een 'losloopgebied' betreft ben ik het met je eens, dat heb ik al eerder gezegd.
Mij zie je daar niet omdat het 1 voor mijn hond frustrerend is al die andere honden te zien rennen en zelf vast te zitten en ik daar 2. zelf dan ook niet lekker loop met een gefrustreerd hondje en voortdurend op de uitkijk of er niet een op haar af komt.
Dat gebeurt in een losloop gebied en dat mag in een losloopgebied, dus ik heb daar niks te zoeken met mijn hondagressieve hondje en ik zoek daar ook niks.
Maar ook mijn hond loopt graag op het strand, ook mijn hond houdt van pootjebaden in de zee en diepe kuilen graven, ook al gebeurt dat aan een lange lijn (die ook kort kan).
En om nou maar even van jou tussen neus en lippen door te horen dat je het strand ook al tot verboden gebied verklaart omdat jouw niet luisterende pupje daar op
aangelijnde honden af kan komen lopen vind ik toch wel erg ver gaan.
Ik ben ten alle tijden bereid rekening te houden met andere honden en hun eigenaren. Mijn hond komt niet los juist om die andere honden te beschermen, maar dat wil niet zeggen dat ik haar alleen in mn tuin of op straat mag uitlaten. Het blijft wel een hond hoor, met hondse behoeftes.
Als jij nou zorgt dat jouw pup op het strand niet naar aangelijnde honden toegaat, heb je geen enkel probleem met honden die aan die lijn zitten.
En aangezien dr genoeg losloopgebieden in Nederland zijn waar ze dat kan leren, vind ik jóuw pup lang niet zo sneu als míjn overal tot de lange lijn verdoemde hond.