Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet ik doen?
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Wat moet ik doen?
Dag allemaal...
Ik zit met een vreselijk dilemma en ik wil eigenlijk even horen hoe jullie er over denken.
Ik heb een erg leuk hondje van bijna 1 jaar oud. Toen ik haar kocht (in januari) werkte ik part-time en zag het er ook niet naar uit dat dat anders zou gaan worden. Nu is dat (jullie voelen hem al aankomen waarschijnlijk) dus toch gebeurd. Door omstandigheden ben ik gedwongen om fulltime te gaan werken.
Nou vind ik dit verschrikkelijk voor Day-d. Ik maak lange dagen, waardoor zij dus erg veel alleen zit. Ik ben docent, dus veelal, als ik thuis ben, ben ik 's avonds ook nog aan 't werk.
Ik vind het alleen al verschrikkelijk om deze vraag op te schrijven, maar ik ga me steeds meer afvragen of het wel goed is dat ze bij me blijft. Ik ben zo dol op haar en wil haar eigenlijk absoluut niet missen. Maar ik heb zo sterk het gevoel dat ik haar niet de aandacht kan geven die ze zo verdiend... Wat zouden jullie doen???
Pfff.... zit hier met tranen in m'n ogen...
Ik zit met een vreselijk dilemma en ik wil eigenlijk even horen hoe jullie er over denken.
Ik heb een erg leuk hondje van bijna 1 jaar oud. Toen ik haar kocht (in januari) werkte ik part-time en zag het er ook niet naar uit dat dat anders zou gaan worden. Nu is dat (jullie voelen hem al aankomen waarschijnlijk) dus toch gebeurd. Door omstandigheden ben ik gedwongen om fulltime te gaan werken.
Nou vind ik dit verschrikkelijk voor Day-d. Ik maak lange dagen, waardoor zij dus erg veel alleen zit. Ik ben docent, dus veelal, als ik thuis ben, ben ik 's avonds ook nog aan 't werk.
Ik vind het alleen al verschrikkelijk om deze vraag op te schrijven, maar ik ga me steeds meer afvragen of het wel goed is dat ze bij me blijft. Ik ben zo dol op haar en wil haar eigenlijk absoluut niet missen. Maar ik heb zo sterk het gevoel dat ik haar niet de aandacht kan geven die ze zo verdiend... Wat zouden jullie doen???
Re: Wat moet ik doen?
Waarom probeer je niet een leuke oppas voor haar te vinden voor een paar uur per dag,misschien in je vrienden of kennisenkring of anders middels een advertentie.Ellechim77 schreef:Dag allemaal...
Verder zul je dan toch in je vrije tijd dingen met haar moeten ondernemen en haar dan zo min mogelijk alleen moeten laten.
Als dit niet haalbaar is en ze echt te lijden heeft onder de situatie dan is herplaatsen denk ik zelf de beste optie.
Sterkte met je beslissing

Re: Wat moet ik doen?
Mee eens. Ik vind het super dat je ook nadenkt over wat het beste voor je hond is.tineke schreef: Waarom probeer je niet een leuke oppas voor haar te vinden voor een paar uur per dag,misschien in je vrienden of kennisenkring of anders middels een advertentie.
Verder zul je dan toch in je vrije tijd dingen met haar moeten ondernemen en haar dan zo min mogelijk alleen moeten laten.
Als dit niet haalbaar is en ze echt te lijden heeft onder de situatie dan is herplaatsen denk ik zelf de beste optie.
Sterkte met je beslissing

Heel veel sterkte met je beslissing.
- Moos
- Zeer actief
Is er geen mogelijkheid tot dagopvang? Oppas zoeken? Uitlaatservice desnoods?
Kan je voor en na je werk lekker met haar wandelen iig, en dan 's avonds als jij thuis aan het werk bent zij er lekker naast, tegen je aan?
Als ze goed alleen kan zijn is het niet het einde van de wereld dan natuurlijk, zeker niet als het niet de komende tig jaren zo blijft. Ik weet niet of er een mogelijkheid is dat dit niet de komende 10 jaar zo gaat?
Kan je voor en na je werk lekker met haar wandelen iig, en dan 's avonds als jij thuis aan het werk bent zij er lekker naast, tegen je aan?
Als ze goed alleen kan zijn is het niet het einde van de wereld dan natuurlijk, zeker niet als het niet de komende tig jaren zo blijft. Ik weet niet of er een mogelijkheid is dat dit niet de komende 10 jaar zo gaat?

- coopertie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
ik heb op zich geen moeite met mensen die ft werken en een hond hebben maar dan moet de hond wel de aandacht krijgen buiten deze werktijden om. Als ik jouw verhaal zo lees is dat bij jou niet echt het geval en dan denk ik dat het in het belang van het beestje het beste is om deze te herplaatsen, mits e.e.a. niet opgelost zou kunnen worden met een hondenuitlaatservice, oppas of iets dergelijks.
Moeilijk hoor, sterkte met je beslissing
Moeilijk hoor, sterkte met je beslissing

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
-
- nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb idd een goede uitlaatservice, maar daar kan ik (vanwege de kosten) maar één dag in de week gebruik van maken. Heel klote! Verder heb ik briefjes opgehangen, of iemand in de buurt als oppas wil fungeren, tegen een kleine vergoeding, maar daar heb ik geen reactie op gehad!
Bah... wat moeilijk dit!
Ik hou jullie wel op de hoogte van mijn beslissing!
Ik heb idd een goede uitlaatservice, maar daar kan ik (vanwege de kosten) maar één dag in de week gebruik van maken. Heel klote! Verder heb ik briefjes opgehangen, of iemand in de buurt als oppas wil fungeren, tegen een kleine vergoeding, maar daar heb ik geen reactie op gehad!
Bah... wat moeilijk dit!
plaats een advertentie op internet voor oppas dan heb je een veel groter bereikEllechim77 schreef:Bedankt voor jullie reacties!!
Bah... wat moeilijk dit!

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
- nieuw lid
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
werk je ook in Zwolle? ik woon in Meppel, om voor het uitlaten naar Zwolle te komen is ene beetje ver, maar mocht jij hier in de buurt werken en je neemt je hondje sochtends mee, dan mag ze hier overdag wel zijnEllechim77 schreef:Ik woon in Zwolle.
Day-d is een kruising Shih-tzu van bijna 1 jaar oud...

- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
als je de tijd die je wel met je hond doorbrengt helemaal geweldig maakt moet je de hond gewoon houden hoor!!!
een vriend van mij heeft door scheiding ook een hond de hele dag thuis, heeft wel een buurman die de hond uitlaat, misschien kun je dat ook regelen bij jou buren?of een uitlaat service maar dat is prijzig hoor.
die vriend gaat elke avond naar hemmeland en dat maakt het gewoon helemaal goed hoor, honden hebben geen tijdsbesef......
ik wou dat ik bij je in de buurt woonde dan nam ik je hondje lekker mee.
wegdoen is echt de laatste optie hoor.........
het is een klein hondje...misschien kun je iemand vinden die hem een keertje wil uitlaten.
ik voel met je mee hoor..........is ook mijn grootse angst
een vriend van mij heeft door scheiding ook een hond de hele dag thuis, heeft wel een buurman die de hond uitlaat, misschien kun je dat ook regelen bij jou buren?of een uitlaat service maar dat is prijzig hoor.
die vriend gaat elke avond naar hemmeland en dat maakt het gewoon helemaal goed hoor, honden hebben geen tijdsbesef......
ik wou dat ik bij je in de buurt woonde dan nam ik je hondje lekker mee.
wegdoen is echt de laatste optie hoor.........
het is een klein hondje...misschien kun je iemand vinden die hem een keertje wil uitlaten.
ik voel met je mee hoor..........is ook mijn grootse angst

groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Wij zaten hier een aantal weken geleden met hetzelfde probleem...ipv dat 1 van ons wisseldiensten draait, werken we nu beide overdag...Ze gaan hier nu 2 dagen in de week naar de dag opvang en hebben het daar reuze naar hun zin. Het rare is dat het nog goedkoper is als een uitlaatservice maar het blijft idd een uitgave als je het over een maand berekend...
Zou echt goed nadenken wat de beste oplossing is voor jullie...als je eenmaal afstand hebt gedaan kan je het niet meer terug draaien...
Zou echt goed nadenken wat de beste oplossing is voor jullie...als je eenmaal afstand hebt gedaan kan je het niet meer terug draaien...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer: