Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muk schreef:Mocht de dekking niet lukken, dan zou ik direct je rijbewijs gaan halen, zodat je zelf kunt rijden. En ook al heeft je man / vriend de auto nodig, dan nog kun je dan misschien een auto van vrienden lenen of er eentje huren.
Kun je Sóley niet bij de reu eigenaar laten logeren? (misschien heb ik eroverheen gelezen, want hier heb ik niets over zien staan)
Rijbewijs is een probleem i.v.m. m'n ogen, ik ben bang dat ik niet genoeg zie.
Ik denk er wel vaak over na, omdat het in zulke gevallen vreselijk handig zou zijn, maar ja...
Over dat logeren heb ik 't al gehad in dit topic.
Ineke schreef:
En leuk voor alle fokkers die naar 't buitenland vliegen, ik heb daar geen geld voor, sorry.
Ik ben destijds met de auto naar Denemarken gereden (heen en terug totaal 1.600 kilometer), zelf zou ik met een loopse teef niet willen vliegen vanwege de extra stress die dat bij mijn teef teweeg brengt (in het vrachtruim in een kennel). Dus dat zou ik niet laten omwille van het geld maar omwille van mijn teef. Maar dat is per persoon (en per hond) verschillend.
Waar ik bij jou maar op hoop, is dat er als Soley drachtig is en moet gaan bevallen, niets mis gaat wat extra kosten oplevert. Want als je nu al zegt geen geld te hebben voor een vlucht, dan hoop ik niet dat je met hoge kosten voor de dierenarts in verband met bijvoorbeeld een keizersnede of andere complicaties bij moeder of pups geconfronteerd wordt. Dat kan namelijk ook stevig in de papieren gaan lopen.
Maar voor vandaag heel veel succes, ik hoop dat je vervoer kunt regelen.
Ik heb wel geld, maar niet voor én een tocht naar 't buitenland én eventuele dierenartskosten .
Het mooiste zou gewoon zijn als we met de auto konden, dat is vertrouwd en een stuk sneller.
Uhmmm, naar het buitenland vliegen hoeft niet peperduur te zijn.
Ik ben in Juli met 2 honden naar Oostenrijk gevlogen. Heb ze daar geshowd . Ik was voor de vlucht + retour voor de honden 170,00 euro kwijt...
Ik ben van mening dat je niet goed bent voorbereid en ik vraag me eerlijk gezegd ook af wat je doet als er complicaties optreden. Hoe kom je dan bij de DA ..?? Ook vind ik dat je je verantwoording bij anderen legt. Vrienden/kennisen/buren/fokker moet je naar de eigenaren van de reu brengen omdat een treinritvan 4 uur te ver is... waarom heb je haar voordat ze loops werd niet aan het reizen in de trein laten wennen? Ik vind dit zo`n gepruts..sorry...
Ik vind het ook echt niet leuk dat ik vaak afhankelijk ben van anderen.
Vind mezelf een ontzettende zeur af en toe als ik mensen weer vraag.
Ga me ook niet verdedigen om 't feit dat ik m'n loopse teef niet ruim 4 uur in de trein/bus wil laten zitten.
Dat ligt aan mij en aan de hond, maar daar ga ik hier niet verder op in.
Gelukkig was buurvrouw vandaag zo lief om te rijden en we hebben het reuzegezellig gehad.
Inge O schreef:leuk ! de eerste horde is genomen .
Precies, óp naar de volgende!
(Hoop dat ik daar gewoon melding van kan doen zonder gedoe er omheen!)
Tuurlijk wel, gewoon doen hoor. Iedereen kan toch van elkaars ervaringen leren?
En voor iedere fokker was het ooit de eerste keer dat er een teef gedekt ging worden. Ik vond het toen ook reuze spannend allemaal
LongFields schreef:Dat is mooi nieuws, ben je niet voor niets geweest dit keer.
Wanneer ga je terug naar de reu voor de tweede dekking?
Morgen, omdat ze vandaag niet vastzaten.
Hopelijk morgen wel, vind dat toch wel een prettig idee.
Zoals 't nu lijkt komt Erik aan 't begin van de middag thuis en dan gelijk richting Elburg!
En voor iedere fokker was het ooit de eerste keer dat er een teef gedekt ging worden. Ik vond het toen ook reuze spannend allemaal
(en nu nog steeds wel )
Ja kijk, stiekem wel hè?
Volgens mij helemaal niet stiekem hoor.
Ik denk dat iedereen die fokt dat wel heeft, het is iets waar je totaal geen invloed op hebt zelf, de natuur zal zijn werk moeten doen en wij als mensen staan op zo'n moment gewoon machteloos aan de zijlijn.
(en nu nog steeds wel )
Ja kijk, stiekem wel hè?
Volgens mij helemaal niet stiekem hoor.
Ik denk dat iedereen die fokt dat wel heeft, het is iets waar je totaal geen invloed op hebt zelf, de natuur zal zijn werk moeten doen en wij als mensen staan op zo'n moment gewoon machteloos aan de zijlijn.
Precies, je kunt plannen wat je wilt, maar daar houden de honden geen rekening mee.
Joh de eerste keer was even wennen voor allebei misschien, hopenlijk gaat de tweede keer nog soepeler. Bij mijn twee nestjes ging de tweede dekking in beide gevallen beter, maar mooi dat beide nestjes 60 dagen na de eerste dekking geboren werden. Dus de kans dat het van de tweede dekking geweest zou zijn, acht ik toch minder groot.
Dat koppelen hoeft echt niet, als zijn spermies maar hard genoeg zwemmen dan komen ze er wel!
*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)* **Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Joh de eerste keer was even wennen voor allebei misschien, hopenlijk gaat de tweede keer nog soepeler. Bij mijn twee nestjes ging de tweede dekking in beide gevallen beter, maar mooi dat beide nestjes 60 dagen na de eerste dekking geboren werden. Dus de kans dat het van de tweede dekking geweest zou zijn, acht ik toch minder groot.
Dat koppelen hoeft echt niet, als zijn spermies maar hard genoeg zwemmen dan komen ze er wel!
Weet ik wel, maar het is toch een prettig idee.
Hij heeft trouwens ook wat sperma 'gelekt', omdat hij vroegtijdig stopte.
Helemaal uitgeput wastie, terwijl Sóley vrolijk verder huppelde.