Ze verheugen zich er al helemaal op en tellen af tot het (waarschijnlijk) zover is.
Ze vragen je van alles en je mag gewoon lekker ongegeneerd vertellen.
Heerlijk!
Moderator: moderatorteam

Nou ja, en al is dat wel zo, dan is er wel weer iets anders.Inge O schreef:en ook hier kan ik me in vinden, jammer genoeg steeds meer. dit is voor mij de grootste rem op fokken, ik vind de 'last' die ik jaren mee blijf dragen steeds zwaarder wegen, want ze zitten toch zelden echt voor de volle 100% zoals je het het liefste zou willen.
Wat ik bedoelde was dat de placenta eraan vast blijft zitten en dus met pup en al, helemaal compleet aan de vliezen, naar buiten komt. De placenta komt dus meteen los dan.Inge O schreef:in de placenta? nee, daar kan ik me niks bij voorstellen, nog nooit van gehoord ook
.
ik geloof dat ik niet helemaal begrijp, wat marjoleine bedoelt....Danielle schreef:ik heb dat regelmatig hoor en nog nooit een dode pup daardoor gehad.

dat heb ik hier ook,massam schreef:ik vond het heel eng om te moeten beslissen of die "vreemden" goed genoeg waren voor een van mijn engeltjes....
bij 1 stel had ik 2% twijfel en die had ik dus ook meteen af moeten kappen maar vond dat ik mezelf aanstelde en heb ze toch een pup gegeven...
gelukkig kwam hij na een week alweer terug en werd mijn kleine twijfeltje dus waarheid. het puppekind had er niks aan overgehouden en ik heb een paar uur van boosheid en verdriet lopen janken en toen was het over. nu woont hij bij hele goede vrienden van ons en zie ik hem wekelijks en het gaat geweldig.
maar voortaan bij het kleinste twijfeltje krijgen ze geen pup! (de andere 5 zijn echt perfect gegaan en die doen het vanaf het begin af aan geweldig)
Nee johInge O schreef:ja, dat is me wel bekend, vroegtijdige loslating van de placenta - ik dacht dat je bedoelde dat de pup er echt ín zat.
nee, dat is niet de bedoeling dat het zo gaat, het moet wel erg verdrietig zijn om een verder perfecte pup zo te zien komen.
Marjoleine schreef:Maar de koek is dus los.yamie schreef:hier is moeders al bezig met haar koekje, terwijl ik net het vlies eraf gehaald heb...
maar wellicht begrijp ik je dus totaal verkeerd hoor...
Die komt er aan het strengetje uit, ná de pup.
Niet tegelijk mét de pup, terwijl blaas en koek aan elkaar zit.

Ha, dank je (ik was te lui om te verkleinenyamie schreef:heb hem even als foto geplaatst
nee zo extreem ken ik het niet
ergens moet ik inderdaad ook nog foto's hebben van mijn pupsdie zo geboren zijn, zonder problemen en het komt regelmatig voor.yamie schreef:Marjoleine schreef:Maar de koek is dus los.yamie schreef:hier is moeders al bezig met haar koekje, terwijl ik net het vlies eraf gehaald heb...
maar wellicht begrijp ik je dus totaal verkeerd hoor...
Die komt er aan het strengetje uit, ná de pup.
Niet tegelijk mét de pup, terwijl blaas en koek aan elkaar zit.
je bedoelt dit? ( even een foto gepikt hoor)
Ja, dat is ook geweldig!Ineke schreef:...wat is dat toch leuk!
Ze verheugen zich er al helemaal op en tellen af tot het (waarschijnlijk) zover is.
Ze vragen je van alles en je mag gewoon lekker ongegeneerd vertellen.![]()
Heerlijk!
God ik heb ze nog geeneens zelf gefokt en heb daar al last van.massam schreef:ik vond het heel eng om te moeten beslissen of die "vreemden" goed genoeg waren voor een van mijn engeltjes....