Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herdershondje doodgeschopt

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

ROTTERDAM - Een 34-jarige Rotterdam wordt ervan verdacht in zijn woonplaats een negen maanden oude herdershond te hebben doodgeschopt.

De man was meegelopen met twee jongens van acht en twaalf jaar, terwijl zij met de hond van de Van Heusdestraat naar de Schietbaanstraat liepen. Bij een portiek aangekomen, weigerde de hond de trap op te lopen. De man werd kwaad en schopte de hond diverse keren tegen de kop en de buik, zo verklaarden beide jongens tegenover de politie.

De hond werd onwel toen hij uiteindelijk toch boven was gekomen. De 12-jarige jongen besloot daarop het dier buiten wat frisse lucht te gunnen. Op straat begon de herdershond te schuimbekken en overleed. Een dierenarts stelde vast dat de mishandeling de doodsoorzaak is.

De verdachte is aangehouden.

Bron: De Telegraaf

:jank:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

wat een voorbeeld stel je dan voor die kinderen :jank:
Of zou het een vreemde zijn geweest die meeliep...kan het me niet voorstellen maar goed....
Verder weet je nog niets natuurlijk...

Om hartverscheurend van te huilen dit nieuws :jank:
Ik zag het ook al op teletekst voorbij komen
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

:jank: Gvd dat hij mag branden zeg, de kloothommel.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Zelfs bij nadere uitleg blijft het een bericht met een hoog Tokkie gehalte:

Van Rijnmond.nl:

Rotterdammer schopt herderpuppy dood
2 september 2008

De politie heeft een 34-jarige Rotterdammer aangehouden voor het doodschoppen van een herdershondje. De mishandeling was zaterdag in de Schietbaanstraat, maar de pollitie maakte het nieuws dinsdag pas bekend.

Het 12-jarige baasje had het dier die dag gekregen van een kennis. De Rotterdammer is een vriend van de gever en was op bezoek toen de jongen het herdertje van 9 maanden oud kwam ophalen. Hij bood aan met de jongen mee te lopen naar diens huis in de Schietbaanstraat.

Bij het portiek aangekomen wilde het hondje de trap niet oplopen. De Rotterdammer werd daarop zo kwaad dat hij het beest een aantal schoppen tegen kop en buik gaf.

Niet veel later werd het herdershondje onwel. Het baasje wilde daarom de puppy wat frisse lucht geven en ging met hem wandelen. Buiten begon het dier te schuimbekken en overleed. Een dierenarts heeft gezegd dat de puppy is overleden aan de gevolgen van de mishandeling.

De dader werd zaterdagavond aangehouden. Er was een vechtpartij aan de gang in de Brederodestraat tussen de dader en mensen die hem herkend hadden. De politie kon de 34-jarige man na een korte achtervolging aanhouden.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Tsa, wat kun je meer doen dan hopen dat er eens een echte straf aan dit soort gasten gegeven wordt.

Opvallend trouwens, die verkleinwoorden van de Telegraaf, Herder'tje'.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Hij had de hond op moeten tillen en niet moeten schoppen :devil: :jank: :jank:
Wat een voorbeeld ben je dan zeg :devil:

Arme hond en arme kinderen......
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Arm dier.... die man heeft stinkende mazzel dat ik dat niet gezien heb! :evil: :devil:
Afbeelding
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Chione schreef:Tsa, wat kun je meer doen dan hopen dat er eens een echte straf aan dit soort gasten gegeven wordt.

Dat komt waarschijnlijk omdat het nog een pup was..
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Vreselijk :jank:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

chanti schreef:
Chione schreef:Tsa, wat kun je meer doen dan hopen dat er eens een echte straf aan dit soort gasten gegeven wordt.

Dat komt waarschijnlijk omdat het nog een pup was..
Een herder van 9 maanden is nu niet bepaald klein.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Baasje: Chico huilde, ik zag een traan.

ROTTERDAM - De droom van de 12-jarige Giovanni verandert afgelopen zaterdag razendsnel in een nachtmerrie. Eindelijk, na weken zeuren, krijgt Giovanni tot zijn grote vreugde een hondje: Chico.

Maar de herderspup wordt op weg naar zijn nieuwe thuis voor de ogen van de Rotterdamse tiener doodgetrapt door een vage bekende. Alleen omdat de viervoerter, opgegroeid op de begane grond, de trap niet op durft.

Als de trotse Giovanni voor het eerst met de pup van negen maanden naar huis loopt, voegt een kennis van de oude eigenaar zich bij hem en een vriendje. Hij wordt als snel agressief. ,,Ik denk dat hij vreesde dat we niet met de hond konden omgaan,’’ zegt Giovanni.

Onderweg krijgt het hondje de eerste schoppen, als hij niet verder wil lopen. Op de trap van de portiekwoning gaat de verdachte helemaal los. ,,Ik zei dat hij een dierenmishandelaar was, dat hij moest stoppen, maar dat deed hij niet. Ik was niet bang, maar wel erg boos. Chico deed niets. Hij huilde. Ik zag een traan bij zijn oog.’’

Eenmaal boven heeft Chico het moeilijk. Na een telefoontje naar zijn moeder besluit Giovanni hem uit te laten. Op straat zakt de pup door zijn poten. Hij schuimbekt en schudt. Enkele uren later blijkt hij het niet te redden. Hij bezwijkt. Tot groot verdriet van Giovanni.

Later op de avond ziet de broer van de oude eigenaar de ‘hondenbeul’ rondlopen, alsof er niets is gebeurd. ,,Hij zei: ‘Dood is dood’,’’ vertelt hij. ,,Maar dat pikten we niet. We belden de politie en toen hij wilde vluchten, lieten we hem struikelen. Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt een beest zo te schoppen. De volgende keer is het zijn kind of zijn vrouw. Hij is vaker veroordeeld voor geweld.’’

Giovanni is blij dat de 34-jarige Rotterdammer nog zeker twee weken vastzit. Maar bovenal heeft hij het erg moeilijk.

,,Ooit wil ik weer een hond, om te bewijzen dat ik écht goed voor hem kan zorgen.’’

Bron: AD Door ADRIANNE DE KONING

Vreselijk arm hondje arm baasje.
Wat een smeerlap, ik hoop dat als ie vrij komt, dat ze hem flink aftuigen, ze mogen hem van mij ook dood schoppen.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Dierenbeul snapt ophef niet

Ongelezen bericht door SannePP »

AMSTERDAM - De dierenbeul die herderspup Chico doodschopte heeft weinig spijt. "Dood is dood", zei hij kort voor hij werd opgepakt

De 12-jarige Giovanni haalde het beestje zaterdag samen met een vriendje op bij een kennis omdat deze niet meer voor het hondje kon zorgen. Op weg naar huis ging het al mis.

Er loopt een vage bekende mee. Onderweg krijgt het hondje de eerste schoppen, als hij niet verder wil lopen. Op de trap van de portiekwoning gaat de verdachte helemaal los. ,,Ik zei dat hij een dierenmishandelaar was, dat hij moest stoppen, maar dat deed hij niet. Ik was niet bang, maar wel erg boos. Chico deed niets. Hij huilde. Ik zag een traan bij zijn oog", vertelt het ontroostbare jochie in het AD.

Als ze boven zijn heeft Chico het duidelijk moeilijke en besluit de jongen hem nog even uit te laten. Op straat begint hij te schuimbekken waarna het dier overlijdt.

Later op de avond ziet de broer van de oude eigenaar de dierenbeul lopen, alsof er niets is gebeurd. ,,Hij zei: ‘Dood is dood’,’’ vertelt hij tegen het AD. ,,Maar dat pikten we niet. We belden de politie en toen hij wilde vluchten, lieten we hem struikelen. Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt een beest zo te schoppen. De volgende keer is het zijn kind of zijn vrouw. Hij is vaker veroordeeld voor geweld.’’

De 34-jarige Rotterdammer blijft nog zeker twee weken vastzitten.

Bron: Telegraaf

Echt, ik kan dit soort mensen wel wat aandoen!!! Vreselijk voor het beessie, maar zeker ook voor de kinderen! :jank: :jank: :jank:
RIP Cena :roos:
    Miss_Liz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Jeetje :eek: ...
    Voor zo'n persoon bestaan gewoon geen woorden om uit te drukken.
    Het arme diertje :jank: .. en arm baasje..ben je zo trots dat je je eigen maatje hebt..
    2weken zijn veelste kort :boos: :boos:
    Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
    iones
    Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zie je wel? Hij had al eerder geweld gebruikt! GEwoon los laten rondlopen. daar wordt de maatschappij gezelliger van. :roll:
    'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
    kayleigh*
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
    Oudduitse herder
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Arm beestje en baas. :jank:
    Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”