Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeten we echt wachten??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Ik lees dat wel vaker, mensen die hun hond op de bank laten bevallen...bedoelen jullie dan gewoon de bank die in de huiskamer staat weer je normaal zelf ook op zit?
Dat is toch smerig of ligt dat nou aan mij?
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Succes trouwens met de bevalling :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

lees dat ook wel vaker, weet niet wat voor bank die mensen dan hebben, maar hier met een stoffen bank wordt dat toch een flink zooitje....dus gewoon een puppyren om de werpkist en de hond daar in :wink:
Margo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Margo »

crutz schreef:lees dat ook wel vaker, weet niet wat voor bank die mensen dan hebben, maar hier met een stoffen bank wordt dat toch een flink zooitje....dus gewoon een puppyren om de werpkist en de hond daar in :wink:
Inderdaad, zo doe ik het ook als de teef de werpkist niet gelijk accepteerd.
Groetjes van Margo
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Margo schreef:
crutz schreef:lees dat ook wel vaker, weet niet wat voor bank die mensen dan hebben, maar hier met een stoffen bank wordt dat toch een flink zooitje....dus gewoon een puppyren om de werpkist en de hond daar in :wink:
Inderdaad, zo doe ik het ook als de teef de werpkist niet gelijk accepteerd.
doe het hier standaard omdat ze al niet in huis gewend zijn.....tenminste niet 24/7 :wink:

tuurlijk als we voor de TV hangen mag ze er (zolang t nog geen slijmverlies zooitje is) lekker bij hangen....want die laatste week (dan komen ze bij mij ook pas binnen) zijn ze toch een stuk rustiger....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

uh er bestaat ook nog zoiets als vuilniszakken of bevallingsonderleggers ...
mijn teven bevallen altijd op de bank, wat denk je nou, dat bezoek 3 weken later daar de nageboortes nog uit kan pulken ofzo
:19:
Margo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Margo »

yamie schreef:
mijn teven bevallen altijd op de bank, wat denk je nou, dat bezoek 3 weken later daar de nageboortes nog uit kan pulken ofzo
Scheuren ze dat dan niet kapot? Ik kan me niet voorstellen dat dat netjes op je bank blijft liggen :wink:
Groetjes van Margo
Afbeelding
Brightstar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Brightstar »

Even een Update!! Tara wil nog steeds niet in de werpkist, geen probleem, komt tijd, komt raad!! :roll:
Ze heeft een eigen fauteuille waar ze errug graag in ligt :slaap: , ik dank dat ze daar gaat beginnen..

Over beginnen gesproken, er gebeurt nog niets. Zit op dag 60 dus we hebben nog de tijd. Mevrouwtje eet met smaak haar bakjes leeg en heeft nog geen nesteldrang..
Laten alle honden hun eten staan voor de bevalling? Taar is namelijk nogal gefocust op eten...

Verder is ze niet uit mijn buurt te slaan(figuurlijk!) Ik ben al een paar keer bijna over haar gestruikeld omdat ze zo dichtbij blijft!!
In haar buik gaat het flink te keer, ze is ruim 4 kilo aangekomen. Normaliter weegt ze rond de 12 kilo!!
Haar tepels zijn opgezet maar er is nog geen melk..

Wederom is de titel van toepassing; "Moeten we echt wachten?"

Groetjes,

Karin
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Margo schreef:
yamie schreef:
Scheuren ze dat dan niet kapot? Ik kan me niet voorstellen dat dat netjes op je bank blijft liggen :wink:
daarover heen liggen dan ook nog doeken en handoeken en ja dat blijft keurig liggen ( ik heb ook geen mega honden natuurlijk)
Brightstar
Vaste gebruiker

Dag 62!!
Nog niets nieuws aan de horizon! Tara at vanmorgen haar bakje met smaak leeg. Ligt nu wat te snuffelen op de stoel.. Slaapt veel, maar dat doet ze al weken!!

Kids vandaag weer na school na de grote vakantie. Heb de stiekume hoop dat Tara daarop zat te wachten, qua rust..

Straks een ommetje door het bos, geniet ze nog zo van (maar 15 minuten op sjok tempo :19: )
En dan... gemiddeld 63 dagen... misschien dat er vanmiddag wat veranderd..
Gisteren hoorde ik van iemand die niets had gemerkt en bij het beneden komen een nestje zag liggen bij de moederhond!! (grote horror lijkt me dat)
Ik lig snachts bij haar dus dat zal niet gebeuren, maar toch... Kun je het begin zo erg missen???

Groet,

wachtende Karin
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Dat je een hele bevalling niet opmerkt, lijkt me niet waarschijnlijk, maar het komt voor, dat zie je.

Het kan best dat de teef zonder mensen wil bevallen, maar dat zie je wel aan haar gedrag lijkt me.

Meestal merk je wel dat de bevalling nadert, gedrag, hijgen, uitvloeiing etc.
Dat je dan een eerste pupje mist, kan best gebeuren maar daarna ben je er gewoon bij denk ik.

Geduld Karin :ok:
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Dag 63 :mrgreen: :wink:

Hoe gaat het vandaag met Tara?
Brightstar
Vaste gebruiker

Nog steeds hetzelfde! :jank: Ze smikkelt met smaak haar bakje leeg en gaat om 10 uur klaar staan voor een rondje door het bos...
Soms staat ze dan ineens stil en is met geen mogelijkheid vooruit te branden en dan even later komt ze je voorbij stuiven..

Wat ik me nog af vroeg... Ze is 2 keer naar de reu geweest, welke dag hou je nou aan als beide dekkingen goed gingen??

Ikzelf was met mijn "pups"3 weken te laat, misschien aardstralen die maken dat alles wat hier geboren moet worden extra lang binnen blijft..

Zijn honden vaak overtijd? Tot 67 dagen mag het, heb ik gelezen..

We wachten maar weer af, en knuffelen Taartje nog maar eens extra...

Groet,

Karin
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Als mensen mij vragen wanneer de teef uitgerekend is, zeg ik altijd de datum 9 weken na de tweede dekking.
Maar tegen het einde van de dracht, kan ze dus gaan bevallen op dag 63 van de eerste dekking, maar net zo goed ook op dag 63 na de tweede dekking. Daarbij blijft sperma nog een tijdje leven, dit kan 48 uur of meer zijn en dan kan de dracht dus nog een paar dagen langer duren. Allemaal theorie want er zijn ook honden die al met dag 59 bevielen, maar ook met 67 dagen.

Kortom, hou haar goed in de gaten en blijf rustig het kan nog even duren.

Was ze vandaag uitgerekend van de eerste dekking?
Brightstar
Vaste gebruiker

Klopt, vandaag 63 dagen na de eerste dekking. De 2e dekking was twee dagen later, dus ergens in deze week zal Tara toch moeten beginnen... :denken:

Vanacht gewoon in de gaten houden, al denk ik dat Tara niet er de hond voor is om haar eten voor die tijd te laten staan!! :neenee:

Groet,

Karin
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Brightstar schreef:Klopt, vandaag 63 dagen na de eerste dekking. De 2e dekking was twee dagen later, dus ergens in deze week zal Tara toch moeten beginnen... :denken:

Vanacht gewoon in de gaten houden, al denk ik dat Tara niet er de hond voor is om haar eten voor die tijd te laten staan!! :neenee:

Groet,

Karin
Ik ben benieuwd :mrgreen: Ze zal jou iig verrassen als ze haar eten laat staan :wink:
Brightstar
Vaste gebruiker

Tjeez, is me dat schrikken!!
Vandaag om 12 uur duurt het 30 minuten voor Tara aan haar brokjes begint, en dan nog alleen maar omdat onze jongste dochter haar voert!!

Om 16 uur heeft ze niet eens naar haar eten gekeken..
Vanmorgen was ze erg brommerig, iemand wees naar haar van 4 meter afstand en liggend ging ze grommen!! :N:

Verder komt ze niet naar me toe als ik binnen kom, blijft liggen en hijgt, af en toe, alsof ze een stuk gerend heeft!!

Ze ligt nu op de zitzak met het buikje omhoog, mij strak aan te kijken...

Zou het kunnen dat ze is begonnen????

Ik....wacht het af.. Dan zal in de avond of nacht toch een pupje moeten verschijnen! :denken:

Groet,

Karin
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Brightstar schreef:Tjeez, is me dat schrikken!!
Vandaag om 12 uur duurt het 30 minuten voor Tara aan haar brokjes begint, en dan nog alleen maar omdat onze jongste dochter haar voert!!

Om 16 uur heeft ze niet eens naar haar eten gekeken..
Vanmorgen was ze erg brommerig, iemand wees naar haar van 4 meter afstand en liggend ging ze grommen!! :N:

Verder komt ze niet naar me toe als ik binnen kom, blijft liggen en hijgt, af en toe, alsof ze een stuk gerend heeft!!

Ze ligt nu op de zitzak met het buikje omhoog, mij strak aan te kijken...

Zou het kunnen dat ze is begonnen????

Ik....wacht het af.. Dan zal in de avond of nacht toch een pupje moeten verschijnen! :denken:

Groet,

Karin
niet eten? :mrgreen:

Het lijkt er sterk op, hou haar maar in de gaten het zal niet lang meer duren vermoed ik :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat klinkt als een naderende bevalling. Het hijgen kan ook wel een flinke poos aanhouden zonder dat er direct persweeën volgen hoor. Maar het zal geen kwestie meer zijn van dagen vermoed ik.

Succes!
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

:mrgreen: Ja, dat wordt nachtwerk! Succes :ok:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ook jij veel succes. :mrgreen:

zal eens aan je denken moest ik ook wakker zijn vannacht :cheer:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge O schreef:
maart schreef:ook jij veel succes. :mrgreen:

zal eens aan je denken moest ik ook wakker zijn vannacht :cheer:
:smile: :smile2: :smile2:

jij denkt nog in de voorwaardelijke wijs :smile: .
inderdaad, deed ik gisteren niet, en toen werpte ze niet.
Dus nu ga ik eens omgekeerd te werk :mrgreen:
Brightstar
Vaste gebruiker

Bedankt!! M'n slaapzakkie ligt klaar! Taar wil niet meer naar buiten en zit steeds haar onderkantje te likken! :O:
Goede tekens, ik zal vannacht geen oog dichtdoen, maar voel me gesterk! dat er wellicht mensen zijn die in de nachtelijke uurtjes aan ons denken :cry: :wink:

Zodra ik meer weet of zie :smile: , laat ik het weten!!

Groetjes,

Karin
Brightstar
Vaste gebruiker

Pffff! Wat een nacht!
Tara heeft de hele nacht met tussenpozen liggen hijgen, vreselijk gegraven in het kleed, onder de tafel, op haar stoel, in de zitzak...
Af en toe wat zachte jankjes...
Om een uur of 4 pakte ze haar knuffelkip, en begon die af te likken en te koesteren tussen haar voorpootjes..
Maarrr, er is nog niets!
Ik moet zometeen de kids wakker maken voor school, hubbie is al weg!
Zul je zien dat er een pup ligt als ik thuis kom..

Ik laat Taar ff uit en dan toch maar aan de slag!

Gr.

Karin
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Fijn hè, zo'n gebroken nacht? :mrgreen:
Het hoort er allemaal bij.

Maar ik denk dat je in de loop van vandaag wel je pups mag gaan begroeten hoor, dus niet te ver weg van huis gaan vandaag. :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Succes!
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Ja dat is vermoeiend, zo'n nacht, probeer straks anders even een dutje te doen, want ze zal toch aan de gang gaan en dan moet je weer wakker blijven :wink: Succes vandaag :ok:
Brightstar
Vaste gebruiker

Kleine update, tara begonnen om 11 uur!! Nu 4 teefjes en 2 reutjes, ruim 1,5 uur rust, maar al en toe persen!! Misschien komt er nog 1?!

Gr. Ka
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Brightstar schreef:Kleine update, tara begonnen om 11 uur!! Nu 4 teefjes en 2 reutjes, ruim 1,5 uur rust, maar al en toe persen!! Misschien komt er nog 1?!

Gr. Ka
zo stiekemerd hhahaha, van harte enne heb je foto's? gefeliciteerd :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Alvast gefeliciteerd met het 6-tal, ik ben benieuwd of er nog meer komen maar als ze niet heel rustig haar pups gaat wassen, zogen en rust neemt denk ik het eerlijk gezegd wel.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”