Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voor elk moment? ff duimen nodig :(
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
goss... jammer van het laatste ventje... maar van harte met je 10-tal 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Je hebt gelijk!
Wat ik me nog wel afvroeg is wat de reden is geweest dat het reutje dood geboren is. Toen de echo gemaakt werd vanochtend zagen jullie nog een kloppend hartje toch?
Een stuitligging is in 99% van de gevallen geen enkel probleem bij een hondenbevalling. Zowel Sjefke als Nozem had pups in een stuit liggen en die kwamen er nagenoeg even gemakkelijk uit als de kopliggingen.
Wat ik me nog wel afvroeg is wat de reden is geweest dat het reutje dood geboren is. Toen de echo gemaakt werd vanochtend zagen jullie nog een kloppend hartje toch?
Een stuitligging is in 99% van de gevallen geen enkel probleem bij een hondenbevalling. Zowel Sjefke als Nozem had pups in een stuit liggen en die kwamen er nagenoeg even gemakkelijk uit als de kopliggingen.
-
Ineke
- wilhelmina
- Actief
-
Gos
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
komt dat uberhaupt wel voor, dat het kontje eerst komt? dus dat de pup behoorlijk dubbel ligt?Inge O schreef:ik denk dat het pupje al iets langer in het geboortekanaal zat maar dat ds uit vermoeidheid (zoals bij sette toen op het eind) niet meer perste, waardoor het moeilijker te zien is dat er een pup op komst is. eens in het geboortekanaal mag het natuurlijk allemaal niet te lang meer durenLongFields schreef:Je hebt gelijk!
Wat ik me nog wel afvroeg is wat de reden is geweest dat het reutje dood geboren is. Toen de echo gemaakt werd vanochtend zagen jullie nog een kloppend hartje toch?.
dat is omdat de term 'stuitligging' bij honden eigenlijk verkeerd gebruikt wordt : het is meestal een achterste-voorstelling (achterpootjes eerst), geen stuitlig (kontje eerst).Een stuitligging is in 99% van de gevallen geen enkel probleem bij een hondenbevalling. Zowel Sjefke als Nozem had pups in een stuit liggen en die kwamen er nagenoeg even gemakkelijk uit als de kopliggingen.
achterpootjes eerst is bij een hond even normaal als voorpootjes eerst, daar heb je gelijk in.
ik noem het ook gewoon stuitligging hoor, wel dat het 50/50 is, oewel ik dus wel denk, dat een "stuit" net wat minder meewerkt als een kopligging
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
het zal al te lang in het geboortekanaal gezeten hebben, waardoor het gestorven zal zijn.LongFields schreef:Je hebt gelijk!
had ik mss wat eerder met mijn hand in haar gevoeld, had het het mss nog gehaald, maar daar heeft hij nu niet veel meer aan
gedane zaken nemen geen keer... ben al lang blij dat Ds nu kan rusten.
En ik ook,; want heb eerst in een haastje nog de gang gedweild, die was onder de druppels van Ds haar heen en weer geloop naar buiten.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik had dat dus een keertje, die kwam er niet uit, ik voelde een staartje, dus die vlies was al open. Ik heb hem toen met mijn vingers teruggeduwd, hopende dat hij bij de volgende wee goed zou liggen. Dat lukte en toen kwamen zijn pootjes als eerste en kon ik hem bevrijden, hij heeft het gehaald.yamie schreef:komt dat uberhaupt wel voor, dat het kontje eerst komt? dus dat de pup behoorlijk dubbel ligt?Inge O schreef:ik denk dat het pupje al iets langer in het geboortekanaal zat maar dat ds uit vermoeidheid (zoals bij sette toen op het eind) niet meer perste, waardoor het moeilijker te zien is dat er een pup op komst is. eens in het geboortekanaal mag het natuurlijk allemaal niet te lang meer durenLongFields schreef:Je hebt gelijk!
Wat ik me nog wel afvroeg is wat de reden is geweest dat het reutje dood geboren is. Toen de echo gemaakt werd vanochtend zagen jullie nog een kloppend hartje toch?.
dat is omdat de term 'stuitligging' bij honden eigenlijk verkeerd gebruikt wordt : het is meestal een achterste-voorstelling (achterpootjes eerst), geen stuitlig (kontje eerst).Een stuitligging is in 99% van de gevallen geen enkel probleem bij een hondenbevalling. Zowel Sjefke als Nozem had pups in een stuit liggen en die kwamen er nagenoeg even gemakkelijk uit als de kopliggingen.
achterpootjes eerst is bij een hond even normaal als voorpootjes eerst, daar heb je gelijk in.
ik noem het ook gewoon stuitligging hoor, wel dat het 50/50 is, oewel ik dus wel denk, dat een "stuit" net wat minder meewerkt als een kopligging
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oh ja, dat heb ik ook wel gehad, eerst alleen een staartje voelenbulletjebe schreef:Ja ik had dat dus een keertje, die kwam er niet uit, ik voelde een staartje, dus die vlies was al open. Ik heb hem toen met mijn vingers teruggeduwd, hopende dat hij bij de volgende wee goed zou liggen. Dat lukte en toen kwamen zijn pootjes als eerste en kon ik hem bevrijden, hij heeft het gehaald.yamie schreef:komt dat uberhaupt wel voor, dat het kontje eerst komt? dus dat de pup behoorlijk dubbel ligt?Inge O schreef:ik denk dat het pupje al iets langer in het geboortekanaal zat maar dat ds uit vermoeidheid (zoals bij sette toen op het eind) niet meer perste, waardoor het moeilijker te zien is dat er een pup op komst is. eens in het geboortekanaal mag het natuurlijk allemaal niet te lang meer durenLongFields schreef:Je hebt gelijk!
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Die komen niet zo makkelijk he?yamie schreef:oh ja, dat heb ik ook wel gehad, eerst alleen een staartje voelenbulletjebe schreef:Ja ik had dat dus een keertje, die kwam er niet uit, ik voelde een staartje, dus die vlies was al open. Ik heb hem toen met mijn vingers teruggeduwd, hopende dat hij bij de volgende wee goed zou liggen. Dat lukte en toen kwamen zijn pootjes als eerste en kon ik hem bevrijden, hij heeft het gehaald.yamie schreef:komt dat uberhaupt wel voor, dat het kontje eerst komt? dus dat de pup behoorlijk dubbel ligt?Inge O schreef: ik denk dat het pupje al iets langer in het geboortekanaal zat maar dat ds uit vermoeidheid (zoals bij sette toen op het eind) niet meer perste, waardoor het moeilijker te zien is dat er een pup op komst is. eens in het geboortekanaal mag het natuurlijk allemaal niet te lang meer duren.
dat is omdat de term 'stuitligging' bij honden eigenlijk verkeerd gebruikt wordt : het is meestal een achterste-voorstelling (achterpootjes eerst), geen stuitlig (kontje eerst).
Ik heb ook wel eens een rug gevoeld en die kon ik niet bewegen dus dat werd een keizersnee. Ik noemde hem toen nog lang: dwarsligger
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb bij twee nesten een pup verloren hierdoor, , met toucheren wel een staart, maar pup kwam minimaal verder en ik kon het dus ook niet pakken, pas toen het al te laat was, een keizersnede was ook niet meer mogelijk toen, teef zat te ver in haar weeen en pup te ver in het geboortekanaal, het lukte haar uiteindelijk ook zelf, alleen te laat voor pup.bulletjebe schreef:Die komen niet zo makkelijk he?yamie schreef:oh ja, dat heb ik ook wel gehad, eerst alleen een staartje voelenbulletjebe schreef:Ja ik had dat dus een keertje, die kwam er niet uit, ik voelde een staartje, dus die vlies was al open. Ik heb hem toen met mijn vingers teruggeduwd, hopende dat hij bij de volgende wee goed zou liggen. Dat lukte en toen kwamen zijn pootjes als eerste en kon ik hem bevrijden, hij heeft het gehaald.yamie schreef: komt dat uberhaupt wel voor, dat het kontje eerst komt? dus dat de pup behoorlijk dubbel ligt?
Ik heb ook wel eens een rug gevoeld en die kon ik niet bewegen dus dat werd een keizersnee. Ik noemde hem toen nog lang: dwarsligger
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
- Maltezers
- Zeer actief
maart schreef:
het zal al te lang in het geboortekanaal gezeten hebben, waardoor het gestorven zal zijn.
had ik mss wat eerder met mijn hand in haar gevoeld, had het het mss nog gehaald, maar daar heeft hij nu niet veel meer aan![]()
gedane zaken nemen geen keer... ben al lang blij dat Ds nu kan rusten.
En ik ook,; want heb eerst in een haastje nog de gang gedweild, die was onder de druppels van Ds haar heen en weer geloop naar buiten.
Dat is het vaak, maar ja achteraf is het ook makkelijker om te bedenken wat je had kunnen doen maar op zo`n moment sta je er voor en doe je iets anders. Je heb het heel goed gedaan hartelijk gefeliciteerd met je 10 tal jammer van nummer 11 maar dat heeft zo moeten zijn.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
gefeliciteerd...
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Hamilton
- Zeer actief
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- gizmo