Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chiki schreef:Buiten kijf prachtige honden, maar in de verste verte niet de duitse herder hoe ik hem wil hebben/zien.
Helemaal mee eens dus om de hele boel op te splitsen in diverse takken (kynologen, werkers, odh)!!!
Schrik niet, maar ben het met je eens. :N:
Hoewel ik het schitterende honden vind, zo wil ik geen duitser hebben.
Elmar schreef:Dankjewel Mizzsylver. De vehouding is dus 50/50
Bij de honden die geen certificaat hebben kunnen nog honden zitten die wel afgericht zijn, maar niet zijn aangekeurd, bijvoorbeeld wegens het niet kunnen voldoen aan de schoonheidseisen. (bijvoorbeeld een langhaar )
Verhouding zal dan iets ten gunste van de afgerichte hond uitkomen.
of mensen die het niet interesseren, een hond hebben om te werken (bijv. bij de NBG)
Elmar schreef:Dankjewel Mizzsylver. De vehouding is dus 50/50
Bij de honden die geen certificaat hebben kunnen nog honden zitten die wel afgericht zijn, maar niet zijn aangekeurd, bijvoorbeeld wegens het niet kunnen voldoen aan de schoonheidseisen. (bijvoorbeeld een langhaar )
Verhouding zal dan iets ten gunste van de afgerichte hond uitkomen.
of mensen die het niet interesseren, een hond hebben om te werken (bijv. bij de NBG)
Inderdaad, dat brengt het percentage nog meer in het voordeel van de afgerichte hond.
ik ken er maar weinig die de hond laten aankeuren (ook van de DH), ik zou gewoon een pup uit een stamboom dh x stamboom dh halen waarvan pa en ma het prima in de sport doen, gezonheid etc. oke is etc.... dan ga ik niet naar de aankeuring kijken of hij die gehad heeft.
Een MH kan ook aangekeurd worden maar er is er maar 1 bij mijn weten nu die dit gedaan heeft... het heeft geen meerwaarde bij dit ras. Waarom dan wel bij de DH?
malinois schreef:ik ken er maar weinig die de hond laten aankeuren (ook van de DH), ik zou gewoon een pup uit een stamboom dh x stamboom dh halen waarvan pa en ma het prima in de sport doen, gezonheid etc. oke is etc.... dan ga ik niet naar de aankeuring kijken of hij die gehad heeft.
Een MH kan ook aangekeurd worden maar er is er maar 1 bij mijn weten nu die dit gedaan heeft... het heeft geen meerwaarde bij dit ras. Waarom dan wel bij de DH?
Heeft met ut zgn "keurfokbeleid" te maken. Als je pup niet uit aangekeurde ouders komt moet je zelf deze hond aan laten keuren anders mag je niet uitkomen op wedstrijden. Steeds meer, zo niet alle africhters vinden de hele aankeuring een grote poppenkast en zien er de meerwaarde niet van. Wie weet, kwestie van tijd nog en dan stappen alle africhters over naar de NBG .
Chiki schreef:Buiten kijf prachtige honden, maar in de verste verte niet de duitse herder hoe ik hem wil hebben/zien.
Helemaal mee eens dus om de hele boel op te splitsen in diverse takken (kynologen, werkers, odh)!!!
Maar je kan toch gewoon kiezen voor een werklijn? Ik wil dus geen drukke hond, de werkhonden wat ik hoor zijn allemaal erg stug en moeilijk en ook niet afgericht te krijgen Geef mij maar een mooie hond die ook werkt
malinois schreef:ik ken er maar weinig die de hond laten aankeuren (ook van de DH), ik zou gewoon een pup uit een stamboom dh x stamboom dh halen waarvan pa en ma het prima in de sport doen, gezonheid etc. oke is etc.... dan ga ik niet naar de aankeuring kijken of hij die gehad heeft.
Heeft met ut zgn "keurfokbeleid" te maken. Als je pup niet uit aangekeurde ouders komt moet je zelf deze hond aan laten keuren anders mag je niet uitkomen op wedstrijden. Steeds meer, zo niet alle africhters vinden de hele aankeuring een grote poppenkast en zien er de meerwaarde niet van. Wie weet, kwestie van tijd nog en dan stappen alle africhters over naar de NBG .
Zeker nu de NBG-ers met VDH wedstrijden mee mogen doen, is die stap al een stuk kleiner geworden.
Maar je kan toch gewoon kiezen voor een werklijn? Ik wil dus geen drukke hond, de werkhonden wat ik hoor zijn allemaal erg stug en moeilijk en ook niet afgericht te krijgen Geef mij maar een mooie hond die ook werkt
die mooie hond is er maar of ze zo goed werken dat vind ik dus een 2e....
Je hebt werken en werken... elke hond kan op eigen pakwerker IPO I halen bijvoorbeeld... hoe slecht de hond ook is.
Als die werklijnen niet afgericht te krijgen zijn, waarom doen ze het dan zo goed op wedstrijden? Dan hebben ze er toch niets aan... Er zitten moeilijke honden tussen maar dat is echt niet het meerdendeel... een duitser is over het algemeen sowieso een vrij stugge hond, veel stugger dan een mechelaar bijvoorbeeld...
Elmar schreef:Maar waarom wordt hij dan bij de ODH's als topper gekwalificeerd en als dekreu ingezet?
beetje inconsequent lijkt me.
Hij wordt als dekreu ingezet omdat een LSH x ODH = ODH 1ste generatie
Ja dat begrijp ik, maar als een odh volgens de raspunten een rechte rug moet hebben, waarom dan een DH-reu die dat absoluut niet heeft een V-auslese 1 geven en dan er mee fokken. Dat is toch in het geheel niet volgens de raspunten van de ODH?