Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wil de hond schreef:Ik neig daar ook naar, naar de gedachte dat een stevige demonstrtie op het Binnenhof iets zou kunnen bijdragen.
Echter, als ik terugdenk aan 1992 (of was het 1993? ) dan krijg ik meteen de indruk dat dat helemaal geen nut heeft.
Toendertijd stonden er zo'n 400 Pit Bull-liefhebbers op het Binnenhof, met de intentie een petitie aan de staatssecretaris aan te bieden. De enige politicus die er die dag te bekennen was was Janmaat, samen met zijn vrouw. De staatssecretaris die de wet die verantwoordelijk is geweest voor de dood van meer dan 10.000 honden had niet het lef om de petitie in ontvangst te komen nemen.
Samenvattend, aan de éne kant kan een demostratie op het Binnenhof voor aandacht van de media en dus de bevolking zorgen, aan de andere kant is het effect ervan afhankelijk van de berichtgeving én de reactie van de betrokken politici.
Toen waren het er maar een handje vol, even later stonden we daar weer met een handje vol hondenliefhebbers... het nadeel wat we beide keren hadden is dat de rest van zgn hondenliefhebbend Nederland het geen reet kon schelen wat er met onze honden gebeurde, maar nu? nu zelfs de Golden van mijn buurvrouw ook onder die wet valt zou het wel eens heel anders kunnen zijn met het aantal..
Persoonlijk zie ik niets in zo'n gesprek omdat ik echt het nut er niet van inzie
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ha actie
Ik ben wel van mening dat er met deze nieuwe wet iets gedaan moet worden door hondeneigenaars. Er moet zeer zeker inhoud en verduidelijking worden gegeven over wat die nieuwe wet nu eigenlijk in gaat houden en welke consequenties eraan verbonden zijn. En welke deskundigen? deze wet gaan hanteren en uitvoeren.
Misschien is het handig als forums elkaar ondersteunen hierin.
cloris schreef:
Toen waren het er maar een handje vol, even later stonden we daar weer met een handje vol hondenliefhebbers... het nadeel wat we beide keren hadden is dat de rest van zgn hondenliefhebbend Nederland het geen reet kon schelen wat er met onze honden gebeurde, maar nu? nu zelfs de Golden van mijn buurvrouw ook onder die wet valt zou het wel eens heel anders kunnen zijn met het aantal..
Nee hoor. Wie ik ook spreek op straat, nog niemand heeft ooit van die nieuwe regeling die eraan zit te komen gehoord en het kan ze, nadat ik ze erover verteld heb, ook geen donder schelen ook. Hun hond bijt immers niet, en al bijt ie wel dan is dat gewoon jammer dan. Daarmee is de kous dus gewoon af.
Ik denk het wel, kijk maar naar de topics erover hier alleen al op het forum, andere hondenfora zullen niet veel verschillen, de verschillende hondenverenigingen enz enz, die bereik je nu wel allemaal omdat het hun ras/hond nu ook kan overkomen en dat was daarvoor niet zo, dus wat de mens niet raakt intresseert hem ook geen donder, en DAT is nu dus wel even anders waardoor je wel degelijk met heel veel meer mensen op een demonstratie zou staan als de keren dat het alleen om een aantal rassen ging
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Op andere hondenfora waar ik kom zijn ze er helemaal niet mee bezig Ze hebben alleen allemaal dat voorstel van Verburg geplaatst en daar commentaar op gegeven. Verder niets.
sirene schreef:Op andere hondenfora waar ik kom zijn ze er helemaal niet mee bezig Ze hebben alleen allemaal dat voorstel van Verburg geplaatst en daar commentaar op gegeven. Verder niets.
Nanna schreef:
Nee hoor. Wie ik ook spreek op straat, nog niemand heeft ooit van die nieuwe regeling die eraan zit te komen gehoord en het kan ze, nadat ik ze erover verteld heb, ook geen donder schelen ook. Hun hond bijt immers niet, en al bijt ie wel dan is dat gewoon jammer dan. Daarmee is de kous dus gewoon af.
Hier net zo
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
cloris schreef:
maar de mensen die ik in de buurt vertelde dat hun hond dus ook risico zou lopen want 3 van de 4 gromden naar mij toen ineens hadden ze belangstelling voor de petitie...
cloris schreef:
maar de mensen die ik in de buurt vertelde dat hun hond dus ook risico zou lopen want 3 van de 4 gromden naar mij toen ineens hadden ze belangstelling voor de petitie...
Precies, zodra ze begrijpen dat het ook hun hond kan treffen, worden ze wel wakker.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Mensen die weten dat hun hond niet zal slagen, maar die hun hond kennen en ervoor zorgen dat ze de situatie in de hand houden zodat de hond en de omgeving voor elkaar veilig zullen blijven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mevrouw van de borg heeft wel degelijk een adviserende functie. http://www.licg.nl/wcs/lcg/nl/3437/home.html en aangesloten hierbij is de (kijk maar bij kopje wie zijn?) http://www.huisdieren.nu/ dit is het platform voor verantwoord huisdierenbezit beide deze partijen hebben een voorlichtings positie richting de overheid de licg is zelfs door de overheid opgericht.
Vanmorgen heb ik gesproken met het platform voor verantw huisdierenbezit en mevr van de borg werd als aanspreekpunt voor de werkgroep honden aangegeven.
Dit is iets waar ik me veel zorgen over maak aangezien zij een belangenverstrengeling heeft (eigenaresse dogvision, verzorgt opleidingen voor magtest)
bulletjebe schreef:
Ja oke, dat is dan weer wel zo. Ze verdient er gewoon geld aan en ziet het schip al binnenlopen met allemaal nieuwe cursisten.
Wie zou er dan uitgenodigd kunnen worden als het gaat om iemand die onze argumenten mee kan nemen om het wetsvoorstel te bespreken, compleet met MAG test en alles eromheen.
Dan zou het iemand kunnen zijn van het andere topic *wat kunnen we nog meer doen*, om ons aan te horen als zijnde 'belangenvereniging' voor honden en diegene treedt op als gesprekspartner voor ons als er een petitie aangeboden wordt, zodat de argumenten goed verwoord worden.
Of iemand die politiek actief is en zich inzet voor dierenwelzijn. Harm Evert Waalkens bijvoorbeeld, hij is woordvoerder dierenwelzijn voor de Partij vd Arbeid (was dierenbeschermer van het jaar in 2006) of Ineke van Gent, zij gaat voor Groenlinks over dierenwelzijn. Bij de SP zit Krista van Velzen, zij houdt zich voor die partij bezig met verbetering van dierenwelzijn.
denk ook dat we meer in de hoek partij voor de dieren en ineke van gent en krista van velzen moeten zitten. Mevrouw van de Borg heeft zelf een test ontwikkelt die de magtest zou kunnen vervangen en gepatenteerd kun je voorstellen die gaat binnenlopen...
Op 20 september geeft mw Joanne van de Borg een lezing over de nieuw ontwikkelde MAG-test, op de Felcan Hondendag 2008 in Utrecht.
Voor meer info: www.felcan.nl