Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooi en niet mooi
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Mooi en niet mooi
Wat vindt je nou precies mooi aan het ras dat je mooi vindt?
En wat vindt je minder mooi aan een ras dat je minder mooi of gewoon lelijk vindt?
Het gaat dan even om het uiterlijk, maar karakter mag ook genoemd worden.
En wat vindt je minder mooi aan een ras dat je minder mooi of gewoon lelijk vindt?
Het gaat dan even om het uiterlijk, maar karakter mag ook genoemd worden.
Laatst gewijzigd door samantha! op 10 sep 2008 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
miekmiek
Het is moeilijk om je vinger erop te leggen, het heeft zoveel met uitstraling te maken. Zoals bij de jack russell, het sportieve, het pit dat erin zit, daar houdt ik van. Als ik precies zou moeten zeggen wat ik mooi vind bij bijvoorbeeld Miah? Pfft...alles kiezen mag zeker niet? Nou, dan zeker haar mooie figuur, haar ogen en de vorm van haar hoofd. En haar beharing.
Tommie is niet rastypisch, totaal niet zelfs. Maar juist daarom vind ik hem duizend keer mooier dan de doorsnee westie. Hij is heel atletisch en dat vind ik bij honden vooral heel mooi. Verder vind ik het mooi dat hij iets hoger is en ook hij heeft prachtige ogen.
Tommie is niet rastypisch, totaal niet zelfs. Maar juist daarom vind ik hem duizend keer mooier dan de doorsnee westie. Hij is heel atletisch en dat vind ik bij honden vooral heel mooi. Verder vind ik het mooi dat hij iets hoger is en ook hij heeft prachtige ogen.
- Moos
- Zeer actief
Ik kan het eigenlijk meer algemeen zeggen denk ik.
Ik val op honden met een zachtaardige uitstraling met aardig wat vacht en flaporen.
Ik val absoluut niet op honden die een, in mijn ogen, overmatig grove bouw hebben en/of een echt felle of intimiderende uitstraling. Wat dan intimiderend is is ook weer persoonlijke smaak natuurlijk

En alles wat daartussenin zit kan ik wel of niet op vallen, ligt aan de hond in kwestie.
Ik val op honden met een zachtaardige uitstraling met aardig wat vacht en flaporen.
Ik val absoluut niet op honden die een, in mijn ogen, overmatig grove bouw hebben en/of een echt felle of intimiderende uitstraling. Wat dan intimiderend is is ook weer persoonlijke smaak natuurlijk
En alles wat daartussenin zit kan ik wel of niet op vallen, ligt aan de hond in kwestie.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik kan de vinger er niet op leggen en kan ook slecht denken in de vorm van "rassen". Het is meestal het individuele karakter waar ik op val, of de potentie om met wat hulp uit te groeien tot een fijn karakter.
En dat zijn dan de honden met een uitdaging, ondeugden zegmaar. Daar heb ik een zwak voor
En er moet actie inzitten, ik ben zwaar allergisch voor sjokkers.
Verder ga ik voor kort haar, flaporen en geen patsers. Daar heb ik een hekel aan. Praatjes maken kan ik zelf wel

En dat zijn dan de honden met een uitdaging, ondeugden zegmaar. Daar heb ik een zwak voor
En er moet actie inzitten, ik ben zwaar allergisch voor sjokkers.
Verder ga ik voor kort haar, flaporen en geen patsers. Daar heb ik een hekel aan. Praatjes maken kan ik zelf wel
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
miekmiek
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ik vind veel hondjes die kleiner zijn als een kooiker gewoon niet mooi,
ik houd niet van kleine hondjes omdat ik graag een hond zie.. een hond
met mooi sterk bot en niet zo iel.
Ik ben daarom ook echt weg van grote honden, maakt niet zoveel uit wat
alleen de molossers vind ik af en toe wat minder.. maar dat ligt net aan de
hond zelf..
Ik ben daarom ook echt weg van grote honden, maakt niet zoveel uit wat
alleen de molossers vind ik af en toe wat minder.. maar dat ligt net aan de
hond zelf..
- samantha!
- Zeer actief
Ja, maar al het andere mag uiteraard ook genoemd wordenMarie-Josée schreef:Ik hou van sierlijke beweeglijke honden met een soepele vacht, ik heb weinig met erg grof gebouwde honden of met krullerige of ruwharige vachten.Niettemin vind ik die even lief, het gaat in deze vraag enkel om het esthetische aspect toch?
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik houd niet van het uiterlijk van honden die zo gefokt zijn dat ze er last van hebben (denk aan eng. bull). Ik vind ze wel geweldig qua karakter (de meeste)
Waar ik wel van hou? Van de rest...
Waar ik wel van hou? Van de rest...

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wij kwamen laatst een stel tegen met zo'n ambull, dat was (vond ik) echt een plaatje. Hij kon lekker lang meerennen met FelixCarmen schreef:Ik hou van gespierde atletische! (heel belangrijk niet dat overbouwde) honden. Dus de sportieve staff, ambull etc.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Muk
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Hahaha ja dat gedrag vind ik ook geweldigJaap* schreef:Wij kwamen laatst een stel tegen met zo'n ambull, dat was (vond ik) echt een plaatje. Hij kon lekker lang meerennen met FelixCarmen schreef:Ik hou van gespierde atletische! (heel belangrijk niet dat overbouwde) honden. Dus de sportieve staff, ambull etc.(hoewel hij in z'n hart eigenlijk liever gewoon op de vierkante meter stond te beuken
)
Maar zo zie je ze helaas bijna niet meer. 9 Jaar geleden had ik een echt sportieve ambull, hij leek bijna meer een iets bredere duitse staander dan op die bakbeesten van tegenwoordig, prachtig vind ik dat. Jammer dat het altijd groter, breder, gekker moet
- samantha!
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Ik vind aan de bracco italiano echt alles mooi
Het is een ras waar ik compleet verliefd op ben geworden, liefde op het eerste gezicht.
Wat ik er mooi aan vind; mooie sterke zeer atletische bouw. Heel adelijke uitstraling, ze kunnen je ook echt helemaal inpakken met hun blik.
Gangwerk, als ze trottend door het veld lopen daar kan ik uren naar kijken. Die enorme flappies die alle kanten op zwaaien als ze rennen en spelen.
Het karakter; enorme clowns, ze proberen overal met een grapje onderuit te komen als ze de kans krijgen. Ik houd van honden met een hoop humor.
Wat ik er mooi aan vind; mooie sterke zeer atletische bouw. Heel adelijke uitstraling, ze kunnen je ook echt helemaal inpakken met hun blik.
Gangwerk, als ze trottend door het veld lopen daar kan ik uren naar kijken. Die enorme flappies die alle kanten op zwaaien als ze rennen en spelen.
Het karakter; enorme clowns, ze proberen overal met een grapje onderuit te komen als ze de kans krijgen. Ik houd van honden met een hoop humor.
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
het mooi aan de flatcoated vindt ik hun uitstraling en over het algemene mooie hoofd.wappers en staart hoort daar ook bij.een beetje flink bone mag ik ook graag zien mits het in verhouding is en ook bij het geslacht past.
minder mooi vindt ik de flat's die soms wat hoog op hun poten staan en daarbij ook wat vacht missen,dat vindt ik in mijn ogen dan geen typische flat.
minder mooi vindt ik de flat's die soms wat hoog op hun poten staan en daarbij ook wat vacht missen,dat vindt ik in mijn ogen dan geen typische flat.

jemble 5 maanden
-
linlin
eerst een klein schaduwmodjes-vingerwijzing. 'ik houdt' is heel erg foudt.miekmiek schreef: ..daar houdt ik van..
verder vind ik voor wat puur de fysiek van terriers aangaat, het compacte heel fijn; handzaam formaat. maar uiteindelijk gaat het om het karaktertje dat erin zit. dat zelfstandige, eigengereide, doordrammerige. dat je bij de les moet blijven en niks gratis krijgt. ik mag dat wel.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
podencos ibicenco,sja , zucht , zwijmel, ben dr al verliefd op sinds ik 9 ben, hun aristocratie, de ogen die dwars door je heen kijken, de sierlijkheid en toch dat "boerse" , de uitstraling

zoiets dan?Ellen. schreef:Ik vind veel hondjes die kleiner zijn als een kooiker gewoon niet mooi,
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Podenji schreef:podencos ibicenco,sja , zucht , zwijmel, ben dr al verliefd op sinds ik 9 ben, hun aristocratie, de ogen die dwars door je heen kijken, de sierlijkheid en toch dat "boerse" , de uitstraling![]()
mag ik daar reeeeeteslim, zo maf als een bosje wortels en ontzettend liefhebbend aan toe voegen?
de Golden vind ik alleen maar lief, that's it, verder heb ik er niks mee hahaahah ( zegt zij die er een in huis heeft)
verder ligt mijn hart toch bij honden die gladharig zijn, een normale bouw hebben en waar pit in zit, een hond die niet erg slaafs is aan gelegd maar ook zelf zn eigen ding wil doen.
ik begin bullen en molossers toch kwa karakter steeds leuker te vinden, maar sommigen van uiterlijk vind ik erg zielig.
verder kan ik nog steeds niet wennen aan de nakerds van Sonja, misschien ook omdat ik ze niet in het echt ken, ik vind ze een "enge" uitstraling hebben, de chinese nakerds vind ik daarintegen wel weer erg leuk, verder "abnormaal"gefokte honden vind ik vaak een beetje zielig, waarom weet ik niet
Laatst gewijzigd door Kit op 09 sep 2008 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
uiteraard en vanzelfsprekendkitty2 schreef:Podenji schreef:podencos ibicenco,sja , zucht , zwijmel, ben dr al verliefd op sinds ik 9 ben, hun aristocratie, de ogen die dwars door je heen kijken, de sierlijkheid en toch dat "boerse" , de uitstraling![]()
mag ik daar reeeeeteslim, zo maf als een bosje wortels en ontzettend liefhebbend aan toe voegen?
ik wil er nog aan toevoegen: één brok kracht en spieren, atletisch zonder overdrijvingen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
hahaha lijkt mij ook, daar past Jenson 3x in, minstenskitty2 schreef:Marjoleine schreef:Of zoietszoiets dan?![]()
![]()
Lekker, lief, lomp, vol humor, superlenig en heel erg slim.
maar die is dan ook weer een flink stukje groter
sja en wat ik zo mooi vind aan basenjis: kleiner formaat, maar op en top spieren en kracht, en weer die uitstraling
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
miekmiek schreef:onnatuurlijk gekweekt?gotcha schreef:Naakthonden vind ik niet mooi omdat deze zo onnatuurlijk gekweekt zijn.![]()
Voor de rest vind ik alle rassen wel een mooi eigenschap hebben.dus een engelse bulldog is natuurlijk gekweekt en wel mooi?
Misschien daarover een ander topic starten
En ja een engelse bulldog hoort dus bij" voor de rest vind ik alle rassen een mooi eigenschap hebben."Niks meer of minder!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
Wat ik mooi vind aan de mechelse herder is de harmonische, athletische bouw, de kracht, de alerte uitdrukking en de actieve uitstraling. In het algemeen hou ik van honden met een soortgelijke bouw, niet te korte poten en een kop met een beetje snuit.
Waar ik niet van houd zijn platte snuiten, erg brede koppen, hele zware vachten, plooien op de kop, centenbakbekkies e.d. Sommige van de honden die ik ken die dat wel hebben, kan ik dan wel waarderen voor hun karakter, maar het uiterlijk spreekt me totaal niet aan. Krulstaarten vind ik ook niet zo mooi (dat vind ik dus het enige minpuntje aan een basenji, die ik verder schitterend vind)
Waar ik niet van houd zijn platte snuiten, erg brede koppen, hele zware vachten, plooien op de kop, centenbakbekkies e.d. Sommige van de honden die ik ken die dat wel hebben, kan ik dan wel waarderen voor hun karakter, maar het uiterlijk spreekt me totaal niet aan. Krulstaarten vind ik ook niet zo mooi (dat vind ik dus het enige minpuntje aan een basenji, die ik verder schitterend vind)
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Bij de boxer vind ik het atletische, gespierde lijf erg mooi, en de grote ronde ogen....bijna menselijk
(Nika's bijnaam is apesnoet, ik vind haar echt een wat gorilla-achtig gezicht hebben).
Zowel bij de Hollander en de Mechelaar vind ik het atletische, de kracht, de alertheid erg mooi.
Ik heb weinig tot niets met windhonden, ik zou de neiging hebben hen dikker te voeren, ze ogen altijd zo enorm mager
Zowel bij de Hollander en de Mechelaar vind ik het atletische, de kracht, de alertheid erg mooi.
Ik heb weinig tot niets met windhonden, ik zou de neiging hebben hen dikker te voeren, ze ogen altijd zo enorm mager
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Hier sluidt ik me bij aanlinlin schreef:verder vind ik voor wat puur de fysiek van terriers aangaat, het compacte heel fijn; handzaam formaat. maar uiteindelijk gaat het om het karaktertje dat erin zit. dat zelfstandige, eigengereide, doordrammerige. dat je bij de les moet blijven en niks gratis krijgt. ik mag dat wel.
Ik ben niet zo gek op honden met enorme vachten, zoals veel collies of newfy's. En op alles groter dan een herder. En op agressieve honden :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."