Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooi en niet mooi

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Podenji schreef:
sja en wat ik zo mooi vind aan basenjis: kleiner formaat, maar op en top spieren en kracht, en weer die uitstraling :I: het zijn net mensjes af en toe, duizenden gezichtsuitdrukkingen, heerlijk :cheer:

ze zijn gewoon raar :pffff: :pffff: :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Platte, korte neuzen, daar heb ik echt helemaal niets mee, veel vacht ook niet :19:

Ik houd wel van sportieve honden, hoeven zeker geen powerdogs te zijn. De Dogo vond ik daar juist zo mooi tussen zitten, een jachthond maar toch ook een beetje Molosser.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik hou van honden die niet extreem soft zijn. Dat vind ik ergens karakterloos. Kan ze wel waarderen maar voor mij doet het niet veel. Wij kregen een golden te logeren vroeger en die hond luisterde altijd, was tegen alles en iedereen lief en kon met elke hond. Je hoefde alleen maar de deur uit te gaan en te gaan wandelen zonder riem en die hond deed nooit iets onverwachts of raars. Ik vond dat saai en erg weinig uitdaging. Die hond ging binnen ook nog de hele tijd vanzelf in haar mand liggen :N: Alsof je geen hond had. Apporteren was het enige dat ik leuk vond om met die hond te doen, verder hoefde ik niet eens te weten of ze wel of niet mee was want ze was toch vanzelf braaf en in de buurt :N:

Ik hou van honden die pit en potentie tonen. Die iets hebben wat een drive genoemd kan worden en die er vooral voor mij zijn en niet iedereen. Vandaar dat ik vooral voor de herders val denk ik. Dat vind ik een uitdaging en ik vind ze lief, gehoorzaam maar wel een hand vol en je kan er ook wat extremer mee gaan dan met de gemiddelde hond die daarvoor wat karakter en ruggengraat mist. Mist hij dat niet dan mist hij werklust en dan heb je een hond met karakter die niks wil doen. Ook niks voor mij. Als het alleen aan mij zou liggen kwamen hier alleen nog maar herders binnen en dan liefst geen reuen maar teven. Vind ik veel prettiger dan de reuen ivm hun eeuwige gezeik met andere honden en tegen bomen :mrgreen: Als je een reu perfect opvoedt wordt hij wel gepakt door de reu van iemand anders die dan de boel weer verpest. Dus liever geen reu hier. :neenee:

Verder wil ik dat een hond waaks is en lichamelijk geen belemmeringen heeft. Rassen die niet oud worden of er gehandicapt uitzien als de basset of de sharpei zou ik alleen al nooit kopen omdat ik tegen de fok van die dieren ben. Ze krijgen bijna allemaal kwalen en problemen.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Een hond die rust uitstraalt vind ik ook mooi,
ik hou niet zo van dat hypergedoe :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Het mooie van Engelse bullen vind ik dat ze zo'n expressief smoelwerk hebben.
Daar val ik op. Dat ze lelijk zijn boeit me dan verder niet :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:Ik hou van honden die niet extreem soft zijn. Dat vind ik ergens karakterloos. Kan ze wel waarderen maar voor mij doet het niet veel. Wij kregen een golden te logeren vroeger en die hond luisterde altijd, was tegen alles en iedereen lief en kon met elke hond. Je hoefde alleen maar de deur uit te gaan en te gaan wandelen zonder riem en die hond deed nooit iets onverwachts of raars. Ik vond dat saai en erg weinig uitdaging. Die hond ging binnen ook nog de hele tijd vanzelf in haar mand liggen :N: Alsof je geen hond had. Apporteren was het enige dat ik leuk vond om met die hond te doen, verder hoefde ik niet eens te weten of ze wel of niet mee was want ze was toch vanzelf braaf en in de buurt :N:
Haha, dat is ook wel heeeeeel soft en braaf inderdaad :mrgreen:
Ik val wel heel erg op softe, ik-ben-alleen-maar-lief tegen honden en mensen, typetjes, maar graag wel met een tikkeltje eigenwijsheid erin.
Het is dan weer jammer dat die (inderdaad alleen maar lieve :N: :mrgreen: ) dames van mij die eigenwijsheid voornamelijk ten toon spreiden bij het vreten van mensenpoep :boos:

Overigens vind ik niet dat je een softe hond kan omschrijven als 'ze missen karakter'. Ze hebben een heel eigen karakter juist, alleen niet wat jou dan aanspreekt :wink:
Ik hou van honden die pit en potentie tonen. Die iets hebben wat een drive genoemd kan worden en die er vooral voor mij zijn en niet iedereen. Vandaar dat ik vooral voor de herders val denk ik. Dat vind ik een uitdaging en ik vind ze lief, gehoorzaam maar wel een hand vol en je kan er ook wat extremer mee gaan dan met de gemiddelde hond die daarvoor wat karakter en ruggengraat mist. Mist hij dat niet dan mist hij werklust en dan heb je een hond met karakter die niks wil doen. Ook niks voor mij. Als het alleen aan mij zou liggen kwamen hier alleen nog maar herders binnen en dan liefst geen reuen maar teven. Vind ik veel prettiger dan de reuen ivm hun eeuwige gezeik met andere honden en tegen bomen :mrgreen: Als je een reu perfect opvoedt wordt hij wel gepakt door de reu van iemand anders die dan de boel weer verpest. Dus liever geen reu hier. :neenee:
Nu ik met twee teefjes loop valt het me best op inderdaad hoe ik met Moos gewoon soms gedoe had puur omdat hij een reu was.
Nu zijn Saar en Vera allebei ook wel onderdanig en makkelijk met andere honden, maar ik loop nu echt fluitend in losloopgebieden, waar ik met Moos (nadat hij toch weer eens was aangevallen door een reu waarvan de baas riep "ja hij kan niet met andere reuen!") tot mijn eigen ergernis steeds minder ontspannen werd.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ellen. schreef:Ik vind veel hondjes die kleiner zijn als een kooiker gewoon niet mooi,
ik houd niet van kleine hondjes omdat ik graag een hond zie.. een hond
met mooi sterk bot en niet zo iel.
.
Is dit geen echte hond dan in mn onderschrift?
Bone zat, absoluut niet iel, een pittig karakter en toch handzaam van formaat met haar 29 cm.

Verder ben ik weg van honden die functioneel gebouwd zijn, geen enorma lappen huid, kromme potn, korte neuzen etc.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Nanna schreef:
Inge schreef:
Ik heb weinig tot niets met windhonden, ik zou de neiging hebben hen dikker te voeren, ze ogen altijd zo enorm mager :wink:
Charles is een windhond, en op het ogenblik voor het mooi te dik ;-)
maar daar heb je nog behoorlijk wat vacht op waardoor ze dikker of minder dun lijken.
hier is solar eigenlijk te dik:

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Podenji schreef:podencos ibicenco,sja , zucht , zwijmel, ben dr al verliefd op sinds ik 9 ben, hun aristocratie, de ogen die dwars door je heen kijken, de sierlijkheid en toch dat "boerse" , de uitstraling :I:

Ellen. schreef:Ik vind veel hondjes die kleiner zijn als een kooiker gewoon niet mooi,
zoiets dan?

Afbeelding
Wat ik dus zei eigenlijk is dat ik echt niet van kleine hondjes houd over
het algemeen. Maar als ik dan een klein hondje zie, moet hij wel de
uitstraling hebben als de hond hierboven, ik vind dit hond je een mooi
robuust structuur hebben. Hij staat ook echt prachtig. Maar grote honden
hebben bij mij toch een voorkeur ;)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Ik zie ook niet zo dat meegaande zachtaardige honden "geen karakter" hebben en in hun riem hangende en krijsende figuren dan blijkbaar wèl :19:
Qua karakter zal ik NOOIT iets anders willen dan gewoon aardige honden. Geen gegrauw, gevecht, gesnauw. Gewoon aardig, normaal en sociaal.
Hyper gedoe en extreme werklust zit ik ook al niet op te wachten, aan die behoefte wil ik nl. niet tegemoetkomen (geen zin) dus ik schaf me zo een hond ook niet aan.
Kortom, ik wil een hond die wel wat eigenwijs is, maar verder gewoon prima te handlen is in een groep én met andere honden.
Ik wandel namelijk graag en veel, en dat doe ik voor mijn ontspanning en niet om mijn stresshormonen tegen het plafond te jagen ;-)
Mee eens :ok: . Ik val dus ook op lieve, zachtaardige en tolerante honden. En mijn keuze voor de collie was dus voor de hand liggend. Daar komt nog bij dat ik ze qua uiterlijk helemaal geweldig vind. Ik kan nog steeds genietend naar ze kijken. Want ze zijn zó mooi met die sierlijke en elegante houding en bewegingen :ok: . Jammer is wel dat er een tendens is naar het fokken van wat kleinere collies. Sommige zien er in mijn ogen meer uit als een uit de krachten gegroeide sheltie.
Sierlijk en elegant staat voor mij niet gelijk aan tenger en rank :roll: .

Overigens, mijn 'karakterloze' collies hebben ook hun streekjes, hoor. Ze kunnen ook best ondeugend zijn, alleen blijven ze lief voor mens en dier en als ik ze tot de orde roep dan luisteren ze gewoon meteen (nou ja, bijna altijd :mrgreen: ).
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief

fes/lou schreef:
.
Bone zat, absoluut niet iel, een pittig karakter en toch handzaam van formaat met haar 29 cm.

Verder ben ik weg van honden die functioneel gebouwd zijn, geen enorma lappen huid, kromme potn, korte neuzen etc.....
Hmm.. ik vind terriers vaak niet mooi.. en jouw hondje, ja ik moet eerlijk
zijn, vind Jacks gewoon vaak te klein en heb er echt niks mee, dus vind het
ook lastig om echt goed te kunnen zien wat nou een mooie Jack is..
maar jouw hond vind ik echt een mannelijke (?)uitstraling hebben..
Wat het hondje dan ook wel weer mooi maakt..
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ellen. schreef:
fes/lou schreef:
.

das dan weer net jammer :smile:
Ellen.
Zeer actief

haha ja sorry, maar ik vind dat wel op die foto, ZE staat er zo stoer en
onoverwinnelijk bij ;)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik hou van honden het lijf hebben om alles wat ze in hun koppie hebben te doen en daarbij geen lichamelijke beperkingen hebben.

ik wordt dus doodziek van een vadzige forse stafford en heel blij van honden met een sportlijf. en dat zijn heel veel rassen.

elke overdrijving in meer of minder vind ik heel lelijk
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ellen. schreef:Wat ik dus zei eigenlijk is dat ik echt niet van kleine hondjes houd over
hij kan ook heel lullig kijken :mrgreen: eigenlijk is tie helemaal niet zo stoer als ie zelf denkt :smile:

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ellen.
Zeer actief

Podenji schreef:
Ellen. schreef:Wat ik dus zei eigenlijk is dat ik echt niet van kleine hondjes houd over
hij kan ook heel lullig kijken :mrgreen: eigenlijk is tie helemaal niet zo stoer als ie zelf denkt :smile:

Afbeelding
Echt wel, hij kijkt nog net zo stoer als dat ie zelf denkt dat ie is :mrgreen:
Ik vind dit wel een prachthondje, super mooie aftekeningen.
Wat is het eigenlijk voor hondje:S :19: ..?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

gejat van podenji's site:

het zijn basenji's

Afbeelding
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief

massam schreef:gejat van podenji's site:

het zijn basenji's

Afbeelding
Ik had al een groot vermoeden en wilde het ook eigenlijk wel zeggen, maar
was te onzeker over mijn opmerking, omdat ik die kleurslag nog nooit
in het echt bij een Basenji gezien heb, maar ik vond de uitstraling en de
structuur van het hondje echt een Basenji. Maar nu weet ik het zeker!
Prachtig :ok:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Ellen. schreef:
fes/lou schreef:
.

*grote grijns*
Klopt, Zarah is een teef, maar wel een hele bonk teef om het zo maar te zeggen :mrgreen:
Haar karakter is wel typisch vrouwelijk.
Heb jij haar al eens live gezien Noor?
Deze hond heeft het niet verkeerd gedaan op shows, en in al die tijd heb ik idd een keer de opmerking gehad dat ze een fractie vrouwelijker had mogen zijn, voor de rest was het gemiddelde commentaar een krachtig gebouwde teef :D :D
yamie
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:
yamie schreef:
Ellen. schreef:
fes/lou schreef: Is dit geen echte hond dan in mn onderschrift?

*grote grijns*
Klopt, Zarah is een teef, maar wel een hele bonk teef om het zo maar te zeggen :mrgreen:
Haar karakter is wel typisch vrouwelijk.
Heb jij haar al eens live gezien Noor?
Deze hond heeft het niet verkeerd gedaan op shows, en in al die tijd heb ik idd een keer de opmerking gehad dat ze een fractie vrouwelijker had mogen zijn, voor de rest was het gemiddelde commentaar een krachtig gebouwde teef :D :D
ik bedoelde ook niet dat het jammer was dat ze een mannelijke uitstraling heeft ( wat ik niet helemaal zo vind trouwens hoor) mijn "das dan weer jammer"was bedoeld op ellen, ze begon zo goed en toen..... :mrgreen: :mrgreen:
Ellen.
Zeer actief

haha, nou dankjewel, en ik doe toch nog zoooo mn best! :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik houd van een normale hondenkop, een wat langere vacht, een vriendelijk wuivende pluimstaart en vooral van die lieve ogen. Buffy voldoet daar goed aan, maar ook verschillende Borders. Collies, Shelties, Goldens, etc. Uiteindelijk val ik op lieve ogen, dan mag de hond gerust wat minder mooi zijn.

Ik houd niet van grote bekken met hanglippen. Ik vind de koppen van de meeste Mollossers echt niet mooi en toch kan ik wel op zo'n hond vallen als die een hele lieve kop heeft waar geen kwaad in zit.

Qua karakter houd ik van een lieve, rustige hond die zich wel laat uitdagen tot werken, leren en spelen op zijn tijd. Ik vind hypere "mijn bal, mijn bal, gooi die bal, bal bal bal" hondjes helemaal niet leuk en heb dus bepaald niks met Labradors van een jaar. Daarnaast heb ik een hekel aan patserige reuen, maar die hebben heel vaak geen lieve ogen en al helemaal geen vrolijk wuivende pluimstaart, dus vallen sowieso af.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 10 sep 2008 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ellen. schreef: Ik had al een groot vermoeden en wilde het ook eigenlijk wel zeggen, maar
was te onzeker over mijn opmerking, omdat ik die kleurslag nog nooit
in het echt bij een Basenji gezien heb, maar ik vond de uitstraling en de
structuur van het hondje echt een Basenji. Maar nu weet ik het zeker!
Prachtig :ok:
ik weet het al járen zeker :smile: ook al zwemt meneer erg graag en dat is toch niet erg basenji , verder is het op en top een basenji :mrgreen:
Ellen.
Zeer actief

starfleet schreef:Ik houd van een normale hondenkop, een wat langere vacht, een vriendelijk wuivende pluimstaart en vooral van die lieve ogen. Buffy voldoet daar goed aan, maar ook verschillende Borders. Collies, Shelties, Goldens, etc. Uiteindelijk val ik op lieve ogen, dan mag de hond gerust wat minder mooi zijn.

Ik houd niet van grote bekken met hanglippen. Ik vind de koppen van de meeste Mollossers echt niet mooi en toch kan ik wel op zo'n hond vallen als die een hele lieve kop heeft waar geen kwaad in zit.

Anne
En onder andere daarom ben ik ook helemaal weg van de flatcoated :wink:
starfleet
Erelid

Ellen. schreef:
starfleet schreef:Ik houd van een normale hondenkop, een wat langere vacht, een vriendelijk wuivende pluimstaart en vooral van die lieve ogen. Buffy voldoet daar goed aan, maar ook verschillende Borders. Collies, Shelties, Goldens, etc. Uiteindelijk val ik op lieve ogen, dan mag de hond gerust wat minder mooi zijn.

Anne
En onder andere daarom ben ik ook helemaal weg van de flatcoated :wink:
Die heeft ook op mijn lijstje gestaan sinds ik het ras ken. Ik vond ze alleen te groot om er zelf een aan te schaffen. Inmiddels heb ik daar heel andere ideeën over en zou ik een grote teef nemen (Ouderwetse Collie, Flatcoated, Golden) met een Kooikertje erbij later.

Anne
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Ik zie graag honden die duidelijk hond zijn, halflang tot lang haar hebben en baasgericht zijn.
Dat vind ik zo prettig in mijn ras, de baasgerichtheid.
In Sóley specifiek dat ze gehoorzaam, aanhankelijk en zacht is, maar tegelijk ook pit heeft.
En de lichaamstaal van IJslanders vind ik super om te zien, je ziet ze 'praten'.

Wat ik niet mooi vind zijn krullende vachten of doorgroeivachten (zoals bij Terry :N: ).
Formaat maakt me niet zoveel uit, maar ik val toch meer op wat grotere honden, vanaf formaat IJslander zeg maar.
Ik val niet zo op eigenwijze honden die snel de benen nemen of 'agressief' zijn.

Geef mij maar zacht, zowel van karakter als qua uiterlijk. Maar ook weer niet té. :mrgreen:

(Toch vind ik erg veel rassen leuk :smile: )
starfleet
Erelid

Inge O schreef:een beetje patsen zit ik helemaal niet mee zolang ze daarin maar goed te sturen blijven en er niet vervelend door worden. een beetje neppatsen dus :mrgreen: .
Een reu mag voor mij ook best een beetje stoer zijn, moet zelfs eigenlijk, maar dat op stramme poten met zo'n afgemeten kwispel op andere honden aflopen :boos: Ik heb bij mensenmannen ook een hekel aan van die echte haantjes en testosteronbonken.

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik houd niet van : platneuzen, rimpels, overmatig lomp gebouwd, abnormaal grote of kleine ogen, staartloos, hanglippen, mega-oren en korte poten.
centenbakkies vind ik afschuwelijk :N: :mrgreen: .

om een hond mooi te vinden moeten hij makkelijk en mooi kunnen bewegen, lenig zijn, met een strakke huid, kortharig of langharig maar geen overmatig lang haar.

qua karakter mag er liefst wat pit inzitten gecombineerd met wat eigenwijsheid maar niet zodanig dat ze totaal geen oog meer hebben voor de baas. een beetje patsen zit ik helemaal niet mee zolang ze daarin maar goed te sturen blijven en er niet vervelend door worden. een beetje neppatsen dus :mrgreen: .
zie je wel, jij kan er best een jackie bij hebben :mrgreen:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Maar wartjes zijn zo groot om op schoot te hebben als je achter de computer zit, een Jack past veel beter :D :D
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Ik heb eigenlijk met honden hetzelfde als met mensen,het klikt of het klikt niet.
De looks maken me niet zoveel uit,ik vind gefokte rassen waarbij de mens bedenkt hoe het eruit hoort te zien niet zo'n goed idee.(zie MJ en dan bedoel ik Michael Jackson die vind ik vergelijkbaar met een benauwde EB)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”