Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooi en niet mooi

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ineke schreef:Ik zie graag honden die duidelijk hond zijn, halflang tot lang haar hebben en baasgericht zijn.
Dat vind ik zo prettig in mijn ras, de baasgerichtheid.
In Sóley specifiek dat ze gehoorzaam, aanhankelijk en zacht is, maar tegelijk ook pit heeft.
En de lichaamstaal van IJslanders vind ik super om te zien, je ziet ze 'praten'.

Wat ik niet mooi vind zijn krullende vachten of doorgroeivachten (zoals bij Terry :N: ).
Formaat maakt me niet zoveel uit, maar ik val toch meer op wat grotere honden, vanaf formaat IJslander zeg maar.
Ik val niet zo op eigenwijze honden die snel de benen nemen of 'agressief' zijn.

Geef mij maar zacht, zowel van karakter als qua uiterlijk. Maar ook weer niet té. :mrgreen:

(Toch vind ik erg veel rassen leuk :smile: )
In een ander topic raadde je mij de ijslander aan.
Toen kende ik er nog geen in het echt.
Inmiddels zit er een bij mij op flyball, en dat is echt een geweldig leuke hond.
Ik begin ze steeds leuker te vinden :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Waarom ik een welsh springer zo geweldig vind :denken: De mooie rood witte kleur en de vacht, de sproetjes op de poten en neus, het karakter, de uitstraling gewoon een geweldig ras!
Afbeelding
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

samantha! schreef:
Ineke schreef:Ik zie graag honden die duidelijk hond zijn, halflang tot lang haar hebben en baasgericht zijn.
In Sóley specifiek dat ze gehoorzaam, aanhankelijk en zacht is, maar tegelijk ook pit heeft.
En de lichaamstaal van IJslanders vind ik super om te zien, je ziet ze 'praten'.

Wat ik niet mooi vind zijn krullende vachten of doorgroeivachten (zoals bij Terry :N: ).
Formaat maakt me niet zoveel uit, maar ik val toch meer op wat grotere honden, vanaf formaat IJslander zeg maar.
Ik val niet zo op eigenwijze honden die snel de benen nemen of 'agressief' zijn.

Geef mij maar zacht, zowel van karakter als qua uiterlijk. Maar ook weer niet té. :mrgreen:

Inmiddels zit er een bij mij op flyball, en dat is echt een geweldig leuke hond.
Kan ook niet anders hè... :pffff:

:wink:

Weet je toevallig de naam van de hond/eigenaar?
En als je het leuk vind, mag je als 't zover is wel komen puppysnuffelen, hoor!
Ze zijn alleen wel al allemaal vergeven. :mrgreen:
samantha!
Zeer actief

Ineke schreef:
samantha! schreef:

Nee ik ken de naam verder niet.
Het is een black and tan, en ze is geweldig in flyball.
Het is een heel eind, maar misschien dat ik tegen die tijd wel een keertje kom :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

samantha! schreef:
Ineke schreef:
samantha! schreef:

Het is een heel eind, maar misschien dat ik tegen die tijd wel een keertje kom :mrgreen:
Hahaha je bent welkom hoor! :wink:
Manlief moet voor z'n werk regelmatig uit Nijmegen komen, misschien kan hij je wel stiekem meesmokkelen. :mrgreen:
samantha!
Zeer actief

Ineke schreef:
samantha! schreef:
Ineke schreef:
samantha! schreef: In een ander topic raadde je mij de ijslander aan.

Hahaha je bent welkom hoor! :wink:
Manlief moet voor z'n werk regelmatig uit Nijmegen komen, misschien kan hij je wel stiekem meesmokkelen. :mrgreen:
Dat zou helemaal ideaal zijn!
We bespreken het wel tegen die tijd :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nanna schreef:Ik zie ook niet zo dat meegaande zachtaardige honden "geen karakter" hebben en in hun riem hangende en krijsende figuren dan blijkbaar wèl :19:
Qua karakter zal ik NOOIT iets anders willen dan gewoon aardige honden. Geen gegrauw, gevecht, gesnauw. Gewoon aardig, normaal en sociaal.
Hyper gedoe en extreme werklust zit ik ook al niet op te wachten, aan die behoefte wil ik nl. niet tegemoetkomen (geen zin) dus ik schaf me zo een hond ook niet aan.
Kortom, ik wil een hond die wel wat eigenwijs is, maar verder gewoon prima te handlen is in een groep én met andere honden.
Ik wandel namelijk graag en veel, en dat doe ik voor mijn ontspanning en niet om mijn stresshormonen tegen het plafond te jagen ;-)
Dat is wat ik ook prettig vind. Ik heb gekozen voor huishonden. Die net zo graag mee op pad gaan dan dat ze aan mijn voeten liggen, die absoluut te porren zijn voor een zoek- of apporteer spelletje maar het ook prima vinden om lekker te luieren, die wel waaks zijn maar niet de postbode opvreten.
Mijn honden voldoen daar aan, hoewel ze allebei ook wel hun minder makkelijke kanten hebben. :wink:

Oh en over mooi. Ik vind elke hond met normale proporties en die goed functioneert mooi. Ik houd niet zo van overdrijvingen (hele korte poten, hele plate snuiten, heel veel haar). Maar... ik kan me toch voorstellen dat ik helemaal verliefd wordt op een kortpotige, platsnuit met veel haar. :mrgreen: Sommige honden zijn nu eenmaal heel erg innemend.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Ik zie ook niet zo dat meegaande zachtaardige honden "geen karakter" hebben en in hun riem hangende en krijsende figuren dan blijkbaar wèl :19:
God god, hoe kom je er in hemelsnaam bij dat mijn honden krijsend in de riem hangen? Doen ze geen van allen en Eva al helemaal niet :roll:
Ik vind het dus belangrijk dat mijn hond keihard wil rennen, apporteren, het huis met verve bewaakt en zijn mannetje staat mocht er onverhoop wat gebeuren. Ik ga binnenkort kijken bij een reddingshonden-vereniging. Lijkt me leuk maar dan heb ik dus niks aan een hondje dat daar geen zin in heeft. Dan wil ik dus een hond met werklust, prooidrift en drive.

Waarom zou dat meteen in iets belachelijks gemaakt moeten worden als hun krijsende in de riem hangende figuren? Wat een onzin zeg. :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
God god, hoe kom je er in hemelsnaam bij dat mijn honden krijsend in de riem hangen? Doen ze geen van allen en Eva al helemaal niet :roll:
Ik vind het dus belangrijk dat mijn hond keihard wil rennen, apporteren, het huis met verve bewaakt en zijn mannetje staat mocht er onverhoop wat gebeuren. Ik ga binnenkort kijken bij een reddingshonden-vereniging. Lijkt me leuk maar dan heb ik dus niks aan een hondje dat daar geen zin in heeft. Dan wil ik dus een hond met werklust, prooidrift en drive.

Waarom zou dat meteen in iets belachelijks gemaakt moeten worden als hun krijsende in de riem hangende figuren? Wat een onzin zeg. :19:
Omdat jij begint dat softe honden geen karakter hebben :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

lieke schreef:
Qua karakter zal ik NOOIT iets anders willen dan gewoon aardige honden. Geen gegrauw, gevecht, gesnauw. Gewoon aardig, normaal en sociaal.
Hyper gedoe en extreme werklust zit ik ook al niet op te wachten, aan die behoefte wil ik nl. niet tegemoetkomen (geen zin) dus ik schaf me zo een hond ook niet aan.
Kortom, ik wil een hond die wel wat eigenwijs is, maar verder gewoon prima te handlen is in een groep én met andere honden.
Ik wandel namelijk graag en veel, en dat doe ik voor mijn ontspanning en niet om mijn stresshormonen tegen het plafond te jagen ;-)
Mee eens :ok: . Ik val dus ook op lieve, zachtaardige en tolerante honden. En mijn keuze voor de collie was dus voor de hand liggend. Daar komt nog bij dat ik ze qua uiterlijk helemaal geweldig vind. Ik kan nog steeds genietend naar ze kijken. Want ze zijn zó mooi met die sierlijke en elegante houding en bewegingen :ok: . Jammer is wel dat er een tendens is naar het fokken van wat kleinere collies. Sommige zien er in mijn ogen meer uit als een uit de krachten gegroeide sheltie.
Sierlijk en elegant staat voor mij niet gelijk aan tenger en rank :roll: .

Overigens, mijn 'karakterloze' collies hebben ook hun streekjes, hoor. Ze kunnen ook best ondeugend zijn, alleen blijven ze lief voor mens en dier en als ik ze tot de orde roep dan luisteren ze gewoon meteen (nou ja, bijna altijd :mrgreen: ).
Hoe heeft een hond die altijd lief is een karakter als ik vragen mag? Ja een lief karakter natuurlijk. Maar verder? Er is toch niks meer dan alleen maar meegaand en aardig zijn? Welk karakter dus? :19:
Ik vind honden die als ze een keer door een stoere hond tegengehouden worden en die dan niks weten te doen omdat ze dat niet kennen een beetje zielig. Net als honden die zich laten plagen omdat ze zich door hun extreem zachte karakter niet kunnen weren.
Ik zeg niet dat collies zo zijn of alle goldens maar soms zijn ze wel zo. Dat vind ik dus hartstikke leuk en lief maar niks voor mij.

De eigenschappen die jij je collies toedicht als zijnde tegenovergesteld aan die van de hond met werklust gelden ook voor de hond met werklust hoor. Waarom zou die geen zachtaardige lieve inborst kunnen hebben? Eva is onze liefste hond samen met Dapper. Cleo is minder lief en heeft geen werklust. Rara hoe kan dat? :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Moos schreef:
MARC_S schreef:

nee, HIJ vind dat geen karakter wat HIJ graag wil zien, dus voor HEM karakterloos, ik heb dat zelfde hoor, niet dat ik zulke honden niet lief of leuk kan vinden, maar IK hoef ze zelf niet, net zoals marc heb ik ook een oppas golden gehad, en oh lieve schat hoor, en vond het best wel eens lekker om een hond in huis te hebben die je niet merkt, maar neuh.... ik word daar niet vrolijk van verder, ik kan daar weinig mee :19:

dat het dan weer direct zwart wit gesteld moet worden... of een softie of een in de riem hangende en krijsende gek.... het zal wel :19:
laeken
Zeer actief

Moos schreef:
MARC_S schreef:

Niet als in karakter zoals bij honden nee. Maar een hond met karakter is toch ook iets anders dan een hond die niets anders doet dan alleen maar lief en meegaand zijn? Teveel karakter is ook niks voor mij maar een beetje moet er voor mij zelf wel inzitten ja :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:Hoe heeft een hond die altijd lief is een karakter als ik vragen mag? Ja een lief karakter natuurlijk. Maar verder? Er is toch niks meer dan alleen maar meegaand en aardig zijn? Welk karakter dus? :19:
Intelligentie bijvoorbeeld. Enthousiasme, zorgzaamheid en wijsheid?

Een lieve en zachtaardige hond heeft wel degelijk een karakter. Alleen niet 'jouw' karakter. En dat hoeft gelukkig ook niet, toch? :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

yamie schreef:
Moos schreef:
MARC_S schreef:

nee, HIJ vind dat geen karakter wat HIJ graag wil zien, dus voor HEM karakterloos, ik heb dat zelfde hoor, niet dat ik zulke honden niet lief of leuk kan vinden, maar IK hoef ze zelf niet, net zoals marc heb ik ook een oppas golden gehad, en oh lieve schat hoor, en vond het best wel eens lekker om een hond in huis te hebben die je niet merkt, maar neuh.... ik word daar niet vrolijk van verder, ik kan daar weinig mee :19:

dat het dan weer direct zwart wit gesteld moet worden... of een softie of een in de riem hangende en krijsende gek.... het zal wel :19:
Maar een Herder noem ik toch ook niet karakterloos omdat het niet het karakter is dat ik graag zie?
Noem het dan een karakter wat je niet graag ziet, maar karakterloos is weer iets anders.
Ik heb er verder geen moeite mee hoor, van mij mogen mijn honden karakterloos zijn als men dat graag zo wil noemen, maar verwacht nou niet als je andermans honden karakterloos gaat noemen dat daar geen reacties op komen die ook een beetje doorslaan de andere kant op :mrgreen: :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Hoe heeft een hond die altijd lief is een karakter als ik vragen mag? Ja een lief karakter natuurlijk. Maar verder? Er is toch niks meer dan alleen maar meegaand en aardig zijn? Welk karakter dus? :19:
Intelligentie bijvoorbeeld. Enthousiasme, zorgzaamheid en wijsheid?

Een lieve en zachtaardige hond heeft wel degelijk een karakter. Alleen niet 'jouw' karakter. En dat hoeft gelukkig ook niet, toch? :wink:
Precies. Maar ik vind wijsheid nu ook niet echt aanwezig in de hond die bij ons op bezoek kwam. Ze was gewoon een eitje eerlijk gezegd. Superlief eitje maar slim kan ik die hond niet noemen. Ja ze kon zitten en volgen en ook heel braaf apporteren. Maar een erg hoog probleemoplossend vermogen had die hond niet. Als ik haar zou vergeten bij de winkel zou ze er over 2 dagen nog braaf zitten. :smile: :mrgreen: Ze zou er niets om geven omdat ze geen eigen mening leek te hebben en alles over zich heen liet komen.

Dat is inderdaad ook een karakter, maar niet echt op de manier zoals dat woord in honden wordt gebruikt. Terriers hebben bv heel veel karakter. Dapper ook. Die kan zich niet beheersen als hij ergens iets van vindt. Eva heeft ook karakter in de zin dat ze grenzen heeft op heel veel gebieden. Dat is wat ze bij honden met de term "karakter" willen aangeven. Bij mensen is dat iets anders.
Werkhonden die puur voor de harde sport gefokt worden hebben zoveel karakter dat ze soms bijna niet onder controle gehouden kunnen worden. Ze willen en doen teveel. :mrgreen: Vandaar dat ik vond dat een golden die niks wilde dus weinig karakter heeft. Dat is dus niet zo negatief als dat bij mensen zou zijn. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Niet als in karakter zoals bij honden nee. Maar een hond met karakter is toch ook iets anders dan een hond die niets anders doet dan alleen maar lief en meegaand zijn? Teveel karakter is ook niks voor mij maar een beetje moet er voor mij zelf wel inzitten ja :wink:
Een hond kan toch lief en meegaand zijn, en zorgzaam, en dol op apporteren, en dol op hard rennen, en gek op eten, en en en......

Dat dat niet is wat jij zoekt in een hond dat kan zeker ook natuurlijk, maar iedere hond heeft zijn eigen karakter, honden zijn niet karakterloos. Honden kunnen wel meer pit hebben, meer drive, meer werklust.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Dat is inderdaad ook een karakter, maar niet echt op de manier zoals dat woord in honden wordt gebruikt. Terriers hebben bv heel veel karakter. Dapper ook. Die kan zich niet beheersen als hij ergens iets van vindt. Eva heeft ook karakter in de zin dat ze grenzen heeft op heel veel gebieden. Dat is wat ze bij honden met de term "karakter" willen aangeven. Bij mensen is dat iets anders.
Werkhonden die puur voor de harde sport gefokt worden hebben zoveel karakter dat ze soms bijna niet onder controle gehouden kunnen worden. Ze willen en doen teveel. :mrgreen: Vandaar dat ik vond dat een golden die niks wilde dus weinig karakter heeft. Dat is dus niet zo negatief als dat bij mensen zou zijn. :wink:
Het hangt er dan dus vanaf hoe je het woord "karakter" gebruikt. Ik ken de betekenis zoals jij die nu uitlegt wel, maar dat is niet zoals ik het eerder in dit topic las. En dat kan voor onbedoelde verwarring zorgen. Misschien dat je dan beter het woord "drive" kunt gebruiken? Of vind je dat de lading niet dekken?

EDIT: teruglezend zie ik een paar keer de term "een karakter" gebruikt worden, dus met lidwoord, dat lijkt dan toch meer op "het karakter" (aard) dan op "karakter" (drive)?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moos schreef:
MARC_S schreef:
Een hond kan toch lief en meegaand zijn, en zorgzaam, en dol op apporteren, en dol op hard rennen, en gek op eten, en en en......

Dat dat niet is wat jij zoekt in een hond dat kan zeker ook natuurlijk, maar iedere hond heeft zijn eigen karakter, honden zijn niet karakterloos. Honden kunnen wel meer pit hebben, meer drive, meer werklust.
Ik denk dat ik met de term karakter iets anders bedoel. Type eens karakterhond in in google. Dan komen er een paar stukjes met wat ik bedoelde. Honden die een eigen wil, eigen mening etc hebben. Dat is mijn definitie van een hond met karakter. Dus niet hetzelfde als bij mensen. Een werkhond kan ook heel lief zijn en een labrador zijn, maar toch een karakterhond :wink:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat Marc bedoelt. Ik heb een keer een flatcoat te logeren gehad waar ik helemaal nerveus van werd, zoveel bravigheid. Heel lief en makkelijk, maar ze liep continu naar me op te kijken met zo'n vragende blik of ze het wel goed deed, waardoor ik het gevoel kreeg haar steeds te moeten bevestigen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
laeken
Zeer actief

Belle schreef:Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat Marc bedoelt. Ik heb een keer een flatcoat te logeren gehad waar ik helemaal nerveus van werd, zoveel bravigheid. Heel lief en makkelijk, maar ze liep continu naar me op te kijken met zo'n vragende blik of ze het wel goed deed, waardoor ik het gevoel kreeg haar steeds te moeten bevestigen.
Ja precies. Dan vind ik dus dat die hond geen eigen mening en wil heeft en dus weinig karakter. Ja een lief karakter menselijk gezien, maar de term "karakter" zou ik zo'n hond niet toekennen zelf.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik denk dat ik met de term karakter iets anders bedoel. Type eens karakterhond in in google. Dan komen er een paar stukjes met wat ik bedoelde. Honden die een eigen wil, eigen mening etc hebben. Dat is mijn definitie van een hond met karakter. Dus niet hetzelfde als bij mensen. Een werkhond kan ook heel lief zijn en een labrador zijn, maar toch een karakterhond :wink:
Ik snap het verschil wel, maar het probleem is dat het pas echt duidelijk wordt als je het uitlegt. :mrgreen:

Er is verschil tussen een/het/je karakter en karakter als karaktereigenschap snap je wat ik bedoel? En karakterloos hoeft als het over het laatste gaat geen vreselijke kwalificatie te zijn, maar in het eerste geval weer wel :19:

Het woord wordt naar mensen toe overigens ook op beide manieren gebruikt:

ka·rak·ter het; o -s 1 figuur, letterteken: Chinese ~s 2 iems eigenschappen; aard, inborst: een openhartig ~ 3 goede eigenschappen: die man heeft ~ 4 het eigenaardige, typische

Zie punt 2 en punt 3. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Moos schreef:
MARC_S schreef:

Ik denk dat ik met de term karakter iets anders bedoel. Type eens karakterhond in in google. Dan komen er een paar stukjes met wat ik bedoelde. Honden die een eigen wil, eigen mening etc hebben. Dat is mijn definitie van een hond met karakter. Dus niet hetzelfde als bij mensen. Een werkhond kan ook heel lief zijn en een labrador zijn, maar toch een karakterhond :wink:
Ja zo snap ik wel wat je bedoelt. Maar in je eerste stukje kwam het niet helemaal zo over, wat Frenk ook al zei :wink:
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

tekkel schreef: Ik ben niet zo gek op honden met enorme vachten, zoals veel collies of newfy's.
we zijn het eng eens met elkaar. veel haar vind ik ook niks. dat je ze een aai geeft en je hand dan naar vieze hond riekt. brr.

verder vind ik zielige honden niet fijn. doggen met een stokoud en krakkemikkig bewegingsapparaat op hun achtste. bulldogjes die geen rondje meer kunnen lopen boven de 22 graad omdat ze het dan benauwd krijgen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tsja wat vind ik nou mooi aan de duitseherder? en dan met name de werklijnen; het altijd en overal willen werken, altijd klaar staan, alles met enorm veel enthousiasme willen doen, het enorme baas gericht zijn, de moed e.d.
Daarnaast mag het uiterlijk er ook zijn. Ik hou wel van een hond die pittigheid uitstraalt, een hond waar je qua uiterlijk ontzag voor hebt.

Wat ik minder mooi vind is het soms te felle karakter naar andere honden toe, de licht ontvlambare types zeg maar.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

linlin schreef:
tekkel schreef: Ik ben niet zo gek op honden met enorme vachten, zoals veel collies of newfy's.
we zijn het eng eens met elkaar. veel haar vind ik ook niks. dat je ze een aai geeft en je hand dan naar vieze hond riekt. brr.
verder vind ik zielige honden niet fijn. doggen met een stokoud en krakkemikkig bewegingsapparaat op hun achtste. bulldogjes die geen rondje meer kunnen lopen boven de 22 graad omdat ze het dan benauwd krijgen.
Bij kortharige hondje heb je dat net zo erg, of juist erger dat je dan
meteen naar hond ruikt.. Hondjes met korter haar hebben ook meer
vet nodig om de haren te beschermen volgens mij, wanneer je er dan
met je hand overheen gaat is het meteen supervettig (ligt er ook aan
wanneer hij nog de douche in is geweest), bij een hond met langer haar
heb ik dat vaak minder, maar dat kan ook aan mij liggen.. :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix is in 5 jaar 1 keer gewassen, en hij ruikt altijd heel erg lekker en is nooit vettig :pffff: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nah, stinken heeft niets met lang- of korthaar te maken. Ik ken kortharige honden die meuren en langharige honden die ruiken naar bosviooltjes en vice versa.
De hond met het meeste haar hier in huis ruikt het minste naar hond. Ze ruikt af en toe een beetje naar een wat stoffige teddybeer (maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik niet zo'n stofzuig-wonder ben... :mrgreen: ).
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ellen. schreef: Bij kortharige hondje heb je dat net zo erg, of juist erger dat je dan
meteen naar hond ruikt.. Hondjes met korter haar hebben ook meer
vet nodig om de haren te beschermen volgens mij, wanneer je er dan
met je hand overheen gaat is het meteen supervettig (ligt er ook aan
wanneer hij nog de douche in is geweest), bij een hond met langer haar
heb ik dat vaak minder, maar dat kan ook aan mij liggen.. :19:
basenjis en podencos ibicenco hebben geen "echte hondenlucht" :cheer: en ook geen vettig haar.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mijn RR ruik je ook niet en hebben geen vettige vacht. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Oke, ik laat me er onderdoor gaan.. Ik heb het fout dit keer, en kan
er niks meer aan veranderen :mrgreen:
Ik geloof jullie en ben blij dat niet alle honden stinken! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”