je mag komen ruiken hoorEllen. schreef:Oke, ik laat me er onderdoor gaan.. Ik heb het fout dit keer, en kan
er niks meer aan veranderen![]()
Ik geloof jullie en ben blij dat niet alle honden stinken!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooi en niet mooi
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
-
Ineke
Hetzelfde met IJslanders, die hebben ook geen hondenlucht. Gelukkig.Podenji schreef:basenjis en podencos ibicenco hebben geen "echte hondenlucht"Ellen. schreef: Bij kortharige hondje heb je dat net zo erg, of juist erger dat je dan
meteen naar hond ruikt.. Hondjes met korter haar hebben ook meer
vet nodig om de haren te beschermen volgens mij, wanneer je er dan
met je hand overheen gaat is het meteen supervettig (ligt er ook aan
wanneer hij nog de douche in is geweest), bij een hond met langer haar
heb ik dat vaak minder, maar dat kan ook aan mij liggen..en ook geen vettig haar.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Valthermond, dus als de weg klaar is is dat maar een half uurtje vanaf groningen ofzoEllen. schreef:Ja graag, waar woon je..?Podenji schreef:je mag komen ruiken hoorEllen. schreef:Oke, ik laat me er onderdoor gaan.. Ik heb het fout dit keer, en kan
er niks meer aan veranderen![]()
Ik geloof jullie en ben blij dat niet alle honden stinken!
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik val op atletische honden met een normale snuit en halflang haar. En qua karakter honden die vrolijk zijn en het leuk vinden om van alles met de baas te doen en graag willen leren. Ik vind vriendelijk zijn naar mensen en andere honden toch ook wel een erg fijne eigenschap.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Qua uiterlijk vind ik mooi aan een Sharpei een compact vol hoofd waar niet teveel en niet te weinig rimpels inzitten.
Een volle snuit en dus geen spitse 'rattensnuit', mooie open en amandelvormige ogen en dus geen ronde uitspringende ogen
Niet te hoog op de poten en persoonlijk ben ik een liefhebber van de korte vachten hoewel ik de bearcoatjes erg leuk vind om te zien.
De A-typische Sharpei's die hoog op de poten staan, strakke gladde koppen met spitse snuiten en grote ronde ogen hebben kunnen mij niet echt bekoren.
Qua karakter vind ik de eigengereidheid en het stoicijnse en a-sociale gedrag tevens hun meest heerlijke en hun meest irritante eigenschappen.
In huis, op visite of in de auto of iets dergelijks is het om van te genieten dat ze met hun rug naar je toe gaan zitten en gewoon de andere kant oplopen wanneer je ze netjes iets vraagt of gewoon domweg doen alsof je lucht bent.
Buiten is het vreselijk storend en irritant en kost het je spieren en een engelengeduld en ogen in je rug.
Buiten nare trekjes om hebben ze voor mij veel fijne trekjes.
Ze hebben praktisch geen jacht instinct, ze jagen niet als gekken op stokken of ballen, liggen niet in iedere plas water die je tegenkomt en gaan over het algemeen gewoon hun eigen gang.
Zijn in huis rustig, mits ze hun uitdaging en beweging krijgen, doen gerust auditie voor verlengd vloerkleed en houden dat uren vol.
Komen zeldzaam schooien of zanniken en wanneer het ze uitkomt komen ze lekker bij je liggen.
Ik zie mijn hond overigens totaal niet als gehandicapt maar goed, ik zal wel een vertroebelde geest hebben omdat ik er eentje intensief om me heen heb.
Muis is alles wat Rimpel niet is en alles wat Rimpel wel heeft, heeft Muis weer niet....
En die combinatie is heerlijk
Haar aandoendelijke gedrag ten opzichte van mensen om wat voor elkaar te krijgen verdiend een oscar, haar onvoorwaardelijke liefde en aandacht voor ons als baasjes is om van te smelten..
Haar geblaf naar de deur als daar iemand staat, haar passie op stokjes en ballen en haar onuitputtelijke gepiep wat haar de naam Muis heeft opgeleverd zijn van die dingen die je op de koop toeneemt maar die wel irritant kunnen zijn.
Een volle snuit en dus geen spitse 'rattensnuit', mooie open en amandelvormige ogen en dus geen ronde uitspringende ogen
Niet te hoog op de poten en persoonlijk ben ik een liefhebber van de korte vachten hoewel ik de bearcoatjes erg leuk vind om te zien.
De A-typische Sharpei's die hoog op de poten staan, strakke gladde koppen met spitse snuiten en grote ronde ogen hebben kunnen mij niet echt bekoren.
Qua karakter vind ik de eigengereidheid en het stoicijnse en a-sociale gedrag tevens hun meest heerlijke en hun meest irritante eigenschappen.
In huis, op visite of in de auto of iets dergelijks is het om van te genieten dat ze met hun rug naar je toe gaan zitten en gewoon de andere kant oplopen wanneer je ze netjes iets vraagt of gewoon domweg doen alsof je lucht bent.
Buiten is het vreselijk storend en irritant en kost het je spieren en een engelengeduld en ogen in je rug.
Buiten nare trekjes om hebben ze voor mij veel fijne trekjes.
Ze hebben praktisch geen jacht instinct, ze jagen niet als gekken op stokken of ballen, liggen niet in iedere plas water die je tegenkomt en gaan over het algemeen gewoon hun eigen gang.
Zijn in huis rustig, mits ze hun uitdaging en beweging krijgen, doen gerust auditie voor verlengd vloerkleed en houden dat uren vol.
Komen zeldzaam schooien of zanniken en wanneer het ze uitkomt komen ze lekker bij je liggen.
Ik zie mijn hond overigens totaal niet als gehandicapt maar goed, ik zal wel een vertroebelde geest hebben omdat ik er eentje intensief om me heen heb.
Muis is alles wat Rimpel niet is en alles wat Rimpel wel heeft, heeft Muis weer niet....
En die combinatie is heerlijk
Haar aandoendelijke gedrag ten opzichte van mensen om wat voor elkaar te krijgen verdiend een oscar, haar onvoorwaardelijke liefde en aandacht voor ons als baasjes is om van te smelten..
Haar geblaf naar de deur als daar iemand staat, haar passie op stokjes en ballen en haar onuitputtelijke gepiep wat haar de naam Muis heeft opgeleverd zijn van die dingen die je op de koop toeneemt maar die wel irritant kunnen zijn.
-
Anna*
Ik val op platbekkies en op het molossertype. Verder niet op jachthonden (omdat die jagen), hoewel ze objectief gezien best 'mooi' zijn. Maar ik link het uiterlijk aan het innerlijk, en heb gewoon niks met het jachtinstinct (hoewel ik - vooral oosterse - windhonden wel iets bijzonders vind hebben). Verder vind ik eigenlijk alle honden leuk die de juiste match met hun baas vormen, omdat het daar allemaal om draait natuurlijk. En in een ander leven zal ik misschien heel andere typen hond willen (onbestemde kruisingen uit derdewereldlanden enzo), maar voor nu is dat niet handig.
Dus eigenlijk ben ik best flexibel wat honden betreft, het hangt van een groot aantal factoren af en zeker ook van de individuele hond. Teckels vind ik dan weer eigenlijk nooit mooi, maar dat komt weer doordat ik van rond en stevig houd. Hoewel ik de ruwhaar teckel soms weer wel grappig/leuk vind
Dus eigenlijk ben ik best flexibel wat honden betreft, het hangt van een groot aantal factoren af en zeker ook van de individuele hond. Teckels vind ik dan weer eigenlijk nooit mooi, maar dat komt weer doordat ik van rond en stevig houd. Hoewel ik de ruwhaar teckel soms weer wel grappig/leuk vind
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ehm, hollandse herder langhaar: prachtige vacht, mooi gestroomd, allerte kop erop en lijf mooi in verhouding: lijf/benen/nek/kop/staart, allemaal in normale proporties zodat er logica in zit.
Niet mooi..., eigenlijk vind ik niets niet mooi, behalve dat ik meer van tipoortjes hou.
En die verhouding van het lijf vind ik van de Fox terriër ook: mooi compact lijf, stevige benen, ook wel een beetje stoere stand, maar wel in gelijkwaardige verhouding tot het lijf. En die gekke lange bek en nek vind ik ook mooi. En die oortjes, die prachtige oortjes, totaal verliefd ben ik op haar oortjes. Daarom heb ik haar destijds meegenomen, om haar oortjes.
Niet mooi: die vacht! Ik hou helemaal niet van vachten waar ik iets mee moet. Maar ja, 1 keer in de twee maanden speel ik "lekker" barbietje met haar en wordt ze weer ontdaan van die lading haren.
Niet mooi..., eigenlijk vind ik niets niet mooi, behalve dat ik meer van tipoortjes hou.
En die verhouding van het lijf vind ik van de Fox terriër ook: mooi compact lijf, stevige benen, ook wel een beetje stoere stand, maar wel in gelijkwaardige verhouding tot het lijf. En die gekke lange bek en nek vind ik ook mooi. En die oortjes, die prachtige oortjes, totaal verliefd ben ik op haar oortjes. Daarom heb ik haar destijds meegenomen, om haar oortjes.
Niet mooi: die vacht! Ik hou helemaal niet van vachten waar ik iets mee moet. Maar ja, 1 keer in de twee maanden speel ik "lekker" barbietje met haar en wordt ze weer ontdaan van die lading haren.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
chrico
- Zeer actief
Ik val op honden die mij wat te vertellen hebben qua uitstaling en dat kunnen er heel veel zijn.
Voor de honden die ik heb is het de uitstraling die in contrast staat met het karakter. Het stoere uiterlijk en eigenlijk het watje zijn, doen waar je zin in heb, het samenwerken ipv baas/hond te zijn.
De duidelijke taal die gesproken word met hun lichaam charmeerd mij enorm
De dog is gewoon een geweldige hond qua doen en laten en heeft beide rassen hebben een hoop overeenkomsten.
Voor de honden die ik heb is het de uitstraling die in contrast staat met het karakter. Het stoere uiterlijk en eigenlijk het watje zijn, doen waar je zin in heb, het samenwerken ipv baas/hond te zijn.
De duidelijke taal die gesproken word met hun lichaam charmeerd mij enorm
De dog is gewoon een geweldige hond qua doen en laten en heeft beide rassen hebben een hoop overeenkomsten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
)Ik hou van de kop, de ogen, en de waakse blik.De bouw, en het feit dat het een lekkere grote hond is. Het feit dat je er iedere dag echt "mee bezig"moet en de drang om altijd maar iets te doen(al is het de netgekochte rollen wc papier naar binnen brengen
Kortom, een heerlijk ras, wat ik al 34 jaar om me heen heb.
Niet mooi, weet ik eigenlijk zo niet
Niet mooi, weet ik eigenlijk zo niet

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
linlin
felix heeft ook korte haartjes.Jaap* schreef:Felix is in 5 jaar 1 keer gewassen, en hij ruikt altijd heel erg lekker en is nooit vettig![]()
jullie kunnen me voorbeelden te over aanbieden van langharigen of dubbele vachten die vooral niet stinken, maar ik vind het van wel. uitzonderingen daargelaten. volledig subjectief en het kan me niet schelen.
-
Gos
- Zeer actief
Simone is gewoon een wereldhond (over uitstraling gesproken! zeker als ze zanderig is), maar het blijft jammer van die korte pootjesNanna schreef:Simone is tot in het diepst van haar zwarte ziel gekrenktInge O schreef:ik houd niet van : korte poten.
-
jidde
Ik zeg ook altijd dat er geen karakter in zit :N: Cavaliers en ook labjes zijn honden, al schop je ze dood, dan nog staan ze te kwispelen zo vriendelijk ze zijnNanna schreef:Ik heb opgepast in een kennel vól met Cavaliertjes en het zou mijn ras niet wezen. Veel te lief, te meegaand en altijd bereid het je naar de zin te maken. Maar dat noem ik nog niet karakterloos.
Ze hebben wèl karakter; heel hartelijke en vriendelijke karaktertjes zelfs.![]()
Nee, ze zijn nul waaks en hebben alleen drive om achter een voorbijfladderend vlindertje aan te huppelen. Dat kan dan je keus niet wezen maar ik vind het nogal wat om dat dan maar achteloos af te doen als "karakterloos". Voor mij heeft dat woord een heel negatieve lading.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik ga voor honden die echt hond kunnen zijn, maar tegelijk lief en knuffelig en schoothonderig. Jamey kan fel zijn en laat heel duidelijk haar mening weten (als mevrouw ergens geen zin in heeft, dan doet ze het ook gewoon ècht niet). Heel druk hoeft van mij niet, maar wel willen werken en dat willen allebei mijn mormelbeestjes wel... Yore is wel iets te druk voor mij eigenlijk (en altijd zo vreselijk blij), maar goed, hij groeit er vast nog wel overheen *hoop ik*
En ik ga voor half-lange vachten, lang genoeg dat je niet alleen *hond* aait, maar dat je ook lekker door de vacht heen kan kroelen
, maar ook weer niet heel erg lang ofzo, Markiesje-vacht is eigenlijk gewoon ideaal 
Wat ik niets vind, platsnuiten, teveel vel waardoor er echt rimpels en kwabben ontstaan, kwijlebekkies (wel schattig, maar ik vind dat gekwijl en slijmslierten enzo echt walgelijk, vooral als het aan mijn kleren moet), geen idee hoe dat heet, maar zoals Lijf van Huts heeft met de ogen.
En ik ga voor half-lange vachten, lang genoeg dat je niet alleen *hond* aait, maar dat je ook lekker door de vacht heen kan kroelen
Wat ik niets vind, platsnuiten, teveel vel waardoor er echt rimpels en kwabben ontstaan, kwijlebekkies (wel schattig, maar ik vind dat gekwijl en slijmslierten enzo echt walgelijk, vooral als het aan mijn kleren moet), geen idee hoe dat heet, maar zoals Lijf van Huts heeft met de ogen.

You'll be in my heart... Always...
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ebertje heeft een korte vacht, en ruikt altijd als een lenteweitjelinlin schreef:felix heeft ook korte haartjes.Jaap* schreef:Felix is in 5 jaar 1 keer gewassen, en hij ruikt altijd heel erg lekker en is nooit vettig![]()
jullie kunnen me voorbeelden te over aanbieden van langharigen of dubbele vachten die vooral niet stinken, maar ik vind het van wel. uitzonderingen daargelaten. volledig subjectief en het kan me niet schelen.
Ik vind ook dat sommige langharige honden stinken
En van labradors krijg je vette handen.
Verder vind ik dat honden die veel spelen met andere honden, stinken. Dat zijn vaak honden die samenwonen met andere honden: sorry
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een discussie over karakter en karakterloosheid
.
Voor mensen die van felle honden houden, kan ik me voorstellen dat ze de doorsnee collie (of golden of maltezer en cavalier
) maar saai vinden. Maar karakterloos? Ze zijn idd. zachtaardig en willen graag hun baas een plezier doen, maar ze kunnen net zo goed ondeugend zijn en werken graag voor de baas. Dat is hun 'drive' en ik persoonlijk vind het wel prettig om een hond te hebben die ik niet elke dag hoef in te peperen dat IK de baas ben. Ik hou meer van teamwerk: hond weet wat baas wil en baas hoeft niet op de strepen te staan.
Dat laat onverlet dat ze echt wel hun streken hebben, maar een blik in de richting van de overtreder is over het algemeen genoeg om ze op te laten houden met het ongewenste gedrag. Is dat karakterloos? Ik vind dat eerder een prettige uiting een goede verstandhouding.
Wat betreft het stinken van langharige honden: als mijn honden stinken, gaan ze subiet in bad (in bad gaan is overigens het liefst vóór ze stinken). En of je nou 1, 2 of 8 honden hebt, geen enkele hond behoort te 'stinken'.
Voor mensen die van felle honden houden, kan ik me voorstellen dat ze de doorsnee collie (of golden of maltezer en cavalier
Dat laat onverlet dat ze echt wel hun streken hebben, maar een blik in de richting van de overtreder is over het algemeen genoeg om ze op te laten houden met het ongewenste gedrag. Is dat karakterloos? Ik vind dat eerder een prettige uiting een goede verstandhouding.
Wat betreft het stinken van langharige honden: als mijn honden stinken, gaan ze subiet in bad (in bad gaan is overigens het liefst vóór ze stinken). En of je nou 1, 2 of 8 honden hebt, geen enkele hond behoort te 'stinken'.

-
laeken
- Zeer actief
Honden die troep eten stinken. Hier stinken de honden absoluut niet. Dapper ruikt zelfs een beetje naar dropwater omdat hij echt reuig en hormonerig is. Vind dat lekker ruiken. Cleo heeft geen lijfgeur omdat huskies en podenco's dat denk ik ook niet hebben en Eva ruikt een beetje zoetig. Ik denk omdat ze alleen vlees, vis, yoghurt en eieren eten dat ze minder stinken dan veel brokkenhonden. De heidewachtel van mijn opa stonk echt verschrikkelijk en die at simpele brokjes uit de supermarkt. Wuilus stonk ook toen ze te dik was en brokjes at. Toen ze mager was geworden bij mij en Rodi kreeg ipv boerenbond-brokjes en Aldi-brokken was het gestink ook afgelopen. 
-
chrico
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
En mijn 'gehandicapte' hond krijgt rauw en stinkt ook
Het is het typische luchtje van een hond met huidproblemen (vlooienallergie) en ook als je hem langdurig aait op zijn korte vacht zonder ondervacht voelt dat vettig aan, simpel as that.
Zo zwart wit stellen dat honden op vers of rauw niet stinken kan dus niet.
Het is het typische luchtje van een hond met huidproblemen (vlooienallergie) en ook als je hem langdurig aait op zijn korte vacht zonder ondervacht voelt dat vettig aan, simpel as that.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- *Linda*
- Zeer actief
Hier een ruwhaar en twee kortharen, geen van hen stinkt
Ze krijgen brokken, vers, restjes en verder alles wat het vrouwtje verantwoord acht
On topic: ik houd van kortharige honden (vind ik bijv. labjes dus weer niet, dit hebben té lang haar nog) echt zo'n kort whippet-vachtje bedoel ik dus. Kort kort. Ruwharen val ik ook op, Teckels doen mij niet zoveel maar de ruwharen vind ik dan wél weer heel leuk. Verder houd ik van dog-achtigen, wel zonder te veel rimpels graag en niet over de top gefokt. Zie voorbeeld eerder in dit topic, de bovenste amerikaanse bulldog die Nanna liet zien
Terriers vind ik ook geweldig dus heb 2 "soorten" favorieten. Ierse terriers, de ruwe Jackies, de welsh terrier, allemaal helemaal leuk. Ik heb ook wel altijd een zwak gehad voor windhonden, dus daar komt er vast ooit ook nog wel eentje van. Een grey denk ik.
On topic: ik houd van kortharige honden (vind ik bijv. labjes dus weer niet, dit hebben té lang haar nog) echt zo'n kort whippet-vachtje bedoel ik dus. Kort kort. Ruwharen val ik ook op, Teckels doen mij niet zoveel maar de ruwharen vind ik dan wél weer heel leuk. Verder houd ik van dog-achtigen, wel zonder te veel rimpels graag en niet over de top gefokt. Zie voorbeeld eerder in dit topic, de bovenste amerikaanse bulldog die Nanna liet zien
Terriers vind ik ook geweldig dus heb 2 "soorten" favorieten. Ierse terriers, de ruwe Jackies, de welsh terrier, allemaal helemaal leuk. Ik heb ook wel altijd een zwak gehad voor windhonden, dus daar komt er vast ooit ook nog wel eentje van. Een grey denk ik.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mijn grootvader had een langharige hond (Gordon Setter) die heel vaak pens kreeg.Inge O schreef:wat stinken betreft : ik heb langharige brokkenhonden en behalve dropje is er geen één bij die stinkt, of ze moeten net uit een prutsloot komen.
dropje is nu 10 en is ook pas een jaartje of zo terug af en toe wat naar hond gaan ruiken, heb je wel vaker met oudere honden.
en dat je van sommige kortharen sneller vieze handen krijgt als je ze streelt heb ik echt ook al vaker gemerkt.
Die hond stonk de deur uit :N:
Geen van mijn honden heeft gestonken.
Ik heb altijd ruigharige honden gehad met brokken als voeding.
Mijn zus heeft geen honden en houdt niet van hondenlucht.
Ze verbaast zich er iedere keer weer over dat ze, als ze bij ons binnen komt, geen hond ruikt.
Wel eens een prutsloot of een kadaver
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Wat ik mooi vind aan honden is een sprekend hoofd, een atletisch lijf en een goede niet overdreven bespiering.
Wat ik niet mooi vind zijn lichamelijke "afwijkingen" die er in gefokt zijn en waar de hond dus last van heeft. Te kort neuzen, overhoekt etc etc.
Mwah, ik moet gaan switchen van voer. Gaia d'r vacht is vettig en stinkt. Vermoedelijk door de rui periode, maar het is niet fijn meer.
Juno z'n vacht staat een partij te glanzen of hij iedere dag de autowasstraat in gaat
Wat ik niet mooi vind zijn lichamelijke "afwijkingen" die er in gefokt zijn en waar de hond dus last van heeft. Te kort neuzen, overhoekt etc etc.
Mwah, ik moet gaan switchen van voer. Gaia d'r vacht is vettig en stinkt. Vermoedelijk door de rui periode, maar het is niet fijn meer.
Juno z'n vacht staat een partij te glanzen of hij iedere dag de autowasstraat in gaat

-
laeken
- Zeer actief
Honden met huidproblemen zijn weer een geval apart. Ik wil ook niet zeggen dat geen enkele hond die rauw eet niet stinkt, maar het helpt absoluut mee. Goede brokken en boerenbond brokken zijn ook twee dingen. Ik heb honden die van stank naar geen stank zijn gegaan door rauw, helpen doet het dus zeker wel.mercedes2803 schreef:En mijn 'gehandicapte' hond krijgt rauw en stinkt ook![]()
-
chrico
- Zeer actief
- Brightstar
- Vaste gebruiker
Ik ben dol op Terriers, en dan met name de ierse! Ze zijn sportief, lief, sterk, slim, niet slaafs en vechten tot de dood erop volgt om vrouwtje te beschermen.
Goed met kinderen, rustig in huis, maf van de bal..
En niet alleen Tara, maar alle ieren die ik inmiddels ken!!

Mijn snoeppie, 5 weken zwanger dus wat rommelig in de vacht, maarrr een tophond!!
Gr.
Karin
Goed met kinderen, rustig in huis, maf van de bal..
En niet alleen Tara, maar alle ieren die ik inmiddels ken!!

Mijn snoeppie, 5 weken zwanger dus wat rommelig in de vacht, maarrr een tophond!!
Gr.
Karin
- Roelfien
- Zeer actief
Whahahaha, echt, het is hier dan een stinkende bende. Wat een vieze honden heb ik toch.
Pfff, wie dat nou weer verzint, hahaha. Nou ja, die had ik nog niet eerder gehoord: lange vacht en spelen met andere honden leidt tot stinkende vachten. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
Gos
- Zeer actief
Ik weet niet waarom een hond in een kennel zou moeten stinken, tenzij ze in de kennel hun behoefte moeten doen
Wat is het verschil met "gewoon" veel buiten zijn op een dag? Ik vind ze hier alleen echt naar hond ruiken als ze door de regen hebben gelopen, maar merk verder weinig verschil tussen de honden die buiten zijn en het ouwetje binnen. Bij hem merkte ik trouwens wel een verschil na het overgaan van Eukanuba op FF brokken en Carnibest, hij ruikt nu lekker fris. Onze xDH krijgt alleen Cavom brokken omdat ze vers niet goed verdraagt en zij ruikt echt niet anders dan de andere 2.
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder