Bij Bowie en Fien is dit trouwens wel een heel spel-ritueel geworden

En een lol dat ze hebben, geweldig

Moderator: moderatorteam
Ik kom ze wel eens tegen, maar die sluipen inderdaad niet naar RanaMoos schreef:Arme Ranaranetje schreef:Dat lijkt me ook niet intimiderend neeMoos schreef:Ja, maar dat is dan ook anders omdat de honden elkaar kennen en het bij hun manier van samen communiceren hoortranetje schreef:Rana vertoont gedrag dat wel een beetje lijkt op wat je beschrijft marloes, maar dat fixerend sluipen doet ze alleen naar een hond (reu) die ze kent en die exact hetzelfde gedrag naar haar laat zien.
Als ze vlak bij elkaar zijn stormen ze op elkaar toe en springen om elkaar heenen gaan dan doen wie het hoogste kan plassen
![]()
Ita gedraagt zich soms ook zo, maar dan naar Rana toe.
Het is een duidelijk signaal dat ze met Rana wil spelenen Rana laat dan duidelijk blijken geen zin te hebben.
![]()
Of tenminste, het gedrag is wel hetzelfde, net als dat hier ook beide honden loeren en Saar ook sluipt in spel. Maar daar is verder niks intimiderends aan voor de andere, bekende, hond.
![]()
De kop van Rana staat wel eens op gètverals Ita weer eens die houding aanneemt.
![]()
Als ik dat zie krijgt Ita wel eens een kleine waarschuwing![]()
![]()
Maar kom jij nooit vreemde sluiperds tegen? Vraag me af of de mate waarin je dat tegen komt wellicht ook te maken zou kunnen hebben met wat je eigen hond uitstraalt?![]()
persoonlijk zou ik dat niet pikken van mijn honden, hier is het gewoon dooooooooooooooooooor en verder geen flauwekul maar meestal ontloop ik toch al alles en iedereenJaap* schreef:Een hond die voorzichtig en berekenend naderbij komt vind ik niet erg. Juist niet. Die schat gewoon de situatie even in![]()
Ik bedoel met sluipende honden de honden die in halve jachtmodus staan, omtrekkende bewegingen, fixeren, achternalopen, dat werk.
Wat zou je niet pikken, dat voorzichtig naderen of het sluipen?Addy schreef:persoonlijk zou ik dat niet pikken van mijn honden, hier is het gewoon dooooooooooooooooooor en verder geen flauwekul maar meestal ontloop ik toch al alles en iedereenJaap* schreef:Een hond die voorzichtig en berekenend naderbij komt vind ik niet erg. Juist niet. Die schat gewoon de situatie even in![]()
Ik bedoel met sluipende honden de honden die in halve jachtmodus staan, omtrekkende bewegingen, fixeren, achternalopen, dat werk.
Rana zal dan inderdaad vast iets uitstralen waardoor ze het of niet zinvol achten, maar misschien ook niet echt met haar durven te sollen?ranetje schreef: Ik kom ze wel eens tegen, maar die sluipen inderdaad niet naar Rana![]()
Eigenlijk zie ik (buiten Ita, maar dat is "eigen") nooit honden die Rana hinderen of testen.
Ik dank dat ze ook iets uitstraalt () waardoor dat niet zinvol wordt geacht.
Dat denk ik ook jaMoos schreef:Rana zal dan inderdaad vast iets uitstralen waardoor ze het of niet zinvol achten, maar misschien ook niet echt met haar durven te sollen?ranetje schreef: Ik kom ze wel eens tegen, maar die sluipen inderdaad niet naar Rana![]()
Eigenlijk zie ik (buiten Ita, maar dat is "eigen") nooit honden die Rana hinderen of testen.
Haha, Go Ranaranetje schreef:Dat denk ik ook jaMoos schreef:Rana zal dan inderdaad vast iets uitstralen waardoor ze het of niet zinvol achten, maar misschien ook niet echt met haar durven te sollen?ranetje schreef: Ik kom ze wel eens tegen, maar die sluipen inderdaad niet naar Rana![]()
![]()
Gisteren was er een wartje (reu) die wel met haar wilde sollen.
Ze heeft wel even duidelijk gemaakt hoe ze dat vond.
Einde van het verhaal was een wartje in een prutvijver (tot ergernis van de baas) en een zeer tevreden Rana die met de staart in de lucht verder liep
Tot nu toe niet.Moos schreef:Haha, Go Ranaranetje schreef:Dat denk ik ook jaMoos schreef:Rana zal dan inderdaad vast iets uitstralen waardoor ze het of niet zinvol achten, maar misschien ook niet echt met haar durven te sollen?ranetje schreef: Ik kom ze wel eens tegen, maar die sluipen inderdaad niet naar Rana![]()
![]()
Gisteren was er een wartje (reu) die wel met haar wilde sollen.
Ze heeft wel even duidelijk gemaakt hoe ze dat vond.
Einde van het verhaal was een wartje in een prutvijver (tot ergernis van de baas) en een zeer tevreden Rana die met de staart in de lucht verder liep
![]()
Bemoeit ze zich er ook mee als andere honden met Ita (willen) sollen?
Tomas sluipt idd in de jachtmodus en dat doet hij vooral als er een hond nadert die hij niet vertrouwt.Omtrekkende bewegingen en nalopen is er dus niet bij omdat hij dan gelukkig aan de lijn zit, zelfs aan de lijn is het dan al moeilijk zijn fixatie te doorbreken.Jaap* schreef:Een hond die voorzichtig en berekenend naderbij komt vind ik niet erg. Juist niet. Die schat gewoon de situatie even in![]()
Bij dames werkt dat intimiderend gedrag idd niet, wordt het volgens mij niet op die manier toegepastGeer schreef:Wat ik me afvraag...
Ik heb geen sluiperds. Ik kom ze wel met regelmaat tegen in het bos. Ik heb er zelf, hoewel mijn dames stil blijven staan, echter nooit op geanticipeerd en ben ook nooit bazen van sluiperds tegengekomen die dat deden. En het is nog nooit tot een aanvaring gekomen. Hooguit wat wild op de Teckel afhollen tot die 'HIEUWIEUWIEUW" roept en op een drafje achter mij aanholt.
Ben ik dan tot nu toe de 'goede' sluiperds tegengekomen? Of ligt het 'succes' van het sluipen besloten in de reactie van de te passeren hond en blijken mijn honden dus niet interessant genoeg om werkelijk naar tegen te doen?
sluipen natuurlijkMoos schreef:Wat zou je niet pikken, dat voorzichtig naderen of het sluipen?![]()
Dat voorzichtig naderen is Vera heel handig in, en volgens mij is dat ook gewoon slim als je zelf niet zo'n superzelfverzekerd type bent.
Twijfelt ze te erg dan gaat ze op haar gat zitten wachten tot de honden haar naderen
Ik denk een combinatie.Geer schreef:Wat ik me afvraag...
Ik heb geen sluiperds. Ik kom ze wel met regelmaat tegen in het bos. Ik heb er zelf, hoewel mijn dames stil blijven staan, echter nooit op geanticipeerd en ben ook nooit bazen van sluiperds tegengekomen die dat deden. En het is nog nooit tot een aanvaring gekomen. Hooguit wat wild op de Teckel afhollen tot die 'HIEUWIEUWIEUW" roept en op een drafje achter mij aanholt.
Ben ik dan tot nu toe de 'goede' sluiperds tegengekomen? Of ligt het 'succes' van het sluipen besloten in de reactie van de te passeren hond en blijken mijn honden dus niet interessant genoeg om werkelijk naar tegen te doen?
OkeAddy schreef:sluipen natuurlijkMoos schreef:Wat zou je niet pikken, dat voorzichtig naderen of het sluipen?![]()
Dat voorzichtig naderen is Vera heel handig in, en volgens mij is dat ook gewoon slim als je zelf niet zo'n superzelfverzekerd type bent.
Twijfelt ze te erg dan gaat ze op haar gat zitten wachten tot de honden haar naderen![]()
Ze hebben niks te sluipen, dat doen ze maar in hun eigen vrije tijd![]()
Voorzichtig naderen is niets mis mee
Ah oké, mijn antwoord was idd een beetje eenzijdig, ik bedoelde ook eigenlijk; bij verschillende sexenInge O schreef:jawel, bij dames wordt het zeer zeker toegepast, mijn dames doen het vol overgave, voornamelijk ook juist naar andere dames natuurlijkMarie-Josée schreef:Bij dames werkt dat intimiderend gedrag idd niet, wordt het volgens mij niet op die manier toegepastGeer schreef:Wat ik me afvraag...
Ben ik dan tot nu toe de 'goede' sluiperds tegengekomen? Of ligt het 'succes' van het sluipen besloten in de reactie van de te passeren hond en blijken mijn honden dus niet interessant genoeg om werkelijk naar tegen te doen?![]()
Je mag oefenen met Tomas hoor maar die vindt dames veel te leuk, het enige wat hij dan doet is spelbuigingen maken, soms zo overdreven dat hij over de kop gaat.
Ik kom ze eigenlijk zelden tegen of ze durven het niet bij mijn honden, kan ook nogGeer schreef:Wat ik me afvraag...
Heeeeeel herkenbaar.Tamara. schreef:Fien is dus een echte sluiper :N: Ze geniet er zichtbaar van en bij haar is het een manier om te willen spelen. Maar toch mag ze het nietZe sluipt, fixeert en springt het liefst recht voor de hond als een doldwaze op. Ik ken ook de andere kant van het verhaal, Bowie, en die zou 7 kleuren stront poepen als een hond dat bij haar zou doen :N:
Bij Bowie en Fien is dit trouwens wel een heel spel-ritueel gewordenBowie blijft achter, Fien gaat in de bosjes staan of achter een boom, gaat liggen, sluipen en fixeren, Bowie komt sjok, sjok aan, ziet Fien zogenaamd niet, Fien springt uit de bosjes of achter de boom vandaag, Bowie schrikt zogenaamd en rent heel hard weg met Fien er achteraan.
En een lol dat ze hebben, geweldigDit gebeurd dus 10x in het uur bij een wandeling in het bos
Ik til Saar al jaren op bij sluiperds, en als ze er al iets van is geworden is het minder bang (er gebeurt immers dan dus niks engs meer) dan banger.Anna*Poncho schreef:Ik heb een gewild 'sluipsubject', een hondje dat megabang is om op een recht pad honden te passeren. Sluipers zijn mij een gruwel want Kitje is zo bang voor honden die op haar af stormen dat ze bij voorbaat al gaat gillen en wegrent. Te gek leuk voor de ware sluiper natuurlijk, en dan zouden ze zo een weg op rennen.
Als ik een sluiper tegenkom lijn ik haar meteen aan en meestal doet de tegenpartij dat dan ook. Ik zit eraan te denken om haar voortaan maar even op te tillen in zo'n geval. Ik bedoel: ze is nu 5 1/2 en zekerder dan dit zal ze niet worden
Goed te horen dat het een beproefde methode is. Ik zag een beetje op tegen het commentaar dat ik vast zal krijgen bij optillen. Maar dat gedoe met honden aanlijnen op een smal pad is ook niet alles. En als de andere hond alsnog op een aangelijnde Kit afstormt, hangt ze zichzelf zowat op in de riem van paniek, echt zielig. Gewoon optillen dus, zo eenvoudig eigenlijkMoos schreef:Ik til Saar al jaren op bij sluiperds, en als ze er al iets van is geworden is het minder bang (er gebeurt immers dan dus niks engs meer) dan banger.
Ja, daarom til ik Saar dus ook op. Aan de riem raakt ze toch ook in paniek, en ik vind het ook gewoon eng zo'n breekbaar nekkie met zo'n smal halsbandje, als dat gaat flippen omdat er een hond opduiktAnna*Poncho schreef:Goed te horen dat het een beproefde methode is. Ik zag een beetje op tegen het commentaar dat ik vast zal krijgen bij optillen. Maar dat gedoe met honden aanlijnen op een smal pad is ook niet alles. En als de andere hond alsnog op een aangelijnde Kit afstormt, hangt ze zichzelf zowat op in de riem van paniek, echt zielig. Gewoon optillen dus, zo eenvoudig eigenlijkMoos schreef:Ik til Saar al jaren op bij sluiperds, en als ze er al iets van is geworden is het minder bang (er gebeurt immers dan dus niks engs meer) dan banger.