Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ierse setter
Moderator: moderatorteam
- MarijeEnBoomer
- Actief
De engelse setter is buitenshuis lekker druk, maar als ze goed gerend hebben zijn het mooie vloerkleedjes binnen
Ik weet wel dat de ieren iets nerveuzer zijn. En wat luisteren betreft: ze kunnen beter luisteren dan ik had gedacht na alle verhalen! Ze komt bijna altijd als ik roep en dat voor een hond van een jaar 

- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
Hier een ierse setter mens, heb er 2 (zie onderschrift).
Het grootste fabel die ik hoor is dat ze druk en zenuwachtig zijn, kom een keer langs en je weet het.
De Ier is een hond die zijn energie kwijt moet kunnen, dus kunnen rennen.
Heb je vragen stel maar!!!!
Het grootste fabel die ik hoor is dat ze druk en zenuwachtig zijn, kom een keer langs en je weet het.
De Ier is een hond die zijn energie kwijt moet kunnen, dus kunnen rennen.
Heb je vragen stel maar!!!!

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- Flo'ke
- Zeer actief
- enjo
- Zeer actief
Ierse setters moet je consequent, maar LIEFDEVOL opvoeden (ff een stukje uit een boek), Ik weet uit ervaring (van de hondentraining) als je juist hardhandig of boos op ze wordt ze juist gaan bokken.
Ik noem ze niet voor nix Sierse Etters
Ik noem ze niet voor nix Sierse Etters

- MarijeEnBoomer
- Actief
- enjo
- Zeer actief
Ik heb heel mijn leven al setters gehad, we hadden er al eentje voordat ik geboren was
, ondertussen is Endy (mijn jongste) mijn 4e setter. We hebben er 2 van pup af aan en 2 herplaatsers en nooit een zenuwachtige setter gehad.
Ff nog een tipje, laat de pup al vanaf je hem/haar hebt al los lopen in losloopgebieden, en leer ze al hier komen, des te beter gaat het als ze ouder zijn.
Ff nog een tipje, laat de pup al vanaf je hem/haar hebt al los lopen in losloopgebieden, en leer ze al hier komen, des te beter gaat het als ze ouder zijn.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Dank je, dat met dat loslopen zal overigens wel loslopen want zo heb ik het altijd met alle honden gedaan.Een heidewachtel staat er ook niet echt bekend om dat hij goed los kan maar Bruno is nog nooit weggelopen.enjo schreef:Ik heb heel mijn leven al setters gehad, we hadden er al eentje voordat ik geboren was, ondertussen is Endy (mijn jongste) mijn 4e setter. We hebben er 2 van pup af aan en 2 herplaatsers en nooit een zenuwachtige setter gehad.
Ik kom in Brunssum ook regelmatig loslopende setters tegen en daar hoort altijd een baas bij
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Leuk MJ, een ierse setter. Prachtige honden zijn het
.
Wij hebben er drie bij ons in de buurt die regelmatig met ons meelopen. Eén is een opvanger, Ginger, die idd. wat drukker is en niet overal los kan omdat ze erg jaagt, maar ook helemaal niet zenuwachtig. De andere twee zijn jong (2 en 1 jaar). De eigenaar heeft altijd ierse setters en vorig jaar zijn vlak achter elkaar de twee die hij had overleden (bijna 15 jaar!
) en hij heeft dus inmiddels 2 'nieuwe'. Net zulke schatjes als die oude twee (die tot op het laatst toe met mijn honden speelden). En het viel mij dus juist op dat, hoewel ierse setters altijd druk/zenuwachtig worden genoemd, die twee jonge setters dat helemaal niet zijn. Hele kalme, stabiele honden die weliswaar flink spelen maar heel gehoorzaam en rustig zijn. Hij heeft ze ook gewoon los lopen en ze denken er niet over om weg te lopen.
En ontzettend sociaal: één van hen is een reu en mijn Cody kon zelfs voor zijn castratie nog met hem spelen zonder hem proberen aan te vallen (en dat kon alleen één andere reu: een vlinderhondje).
Dus: geweldige honden qua uiterlijk en zeker ook qua karakter!
Wij hebben er drie bij ons in de buurt die regelmatig met ons meelopen. Eén is een opvanger, Ginger, die idd. wat drukker is en niet overal los kan omdat ze erg jaagt, maar ook helemaal niet zenuwachtig. De andere twee zijn jong (2 en 1 jaar). De eigenaar heeft altijd ierse setters en vorig jaar zijn vlak achter elkaar de twee die hij had overleden (bijna 15 jaar!
En ontzettend sociaal: één van hen is een reu en mijn Cody kon zelfs voor zijn castratie nog met hem spelen zonder hem proberen aan te vallen (en dat kon alleen één andere reu: een vlinderhondje).
Dus: geweldige honden qua uiterlijk en zeker ook qua karakter!