Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We moeten telkens weer laten zien wie de baas is

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Caro. schreef: Ik vind het dus wel heel afhankelijk van de situatie waarin een hond gromt, maar ik zal niet zeggen dat mijn hond nooit naar mij mag grommen of dat we dan een groot probleem hebben.
Nee natuurlijk niet. Bram zal eerder piepen dan grommen als ik hem pijn doe, maar hij gromt bijvoorbeeld wel enorm naar me in spel. Een beetje mokken kan hij ook wel als hij ergens geen zin in heeft en het toch moet.
Haha, ja doet Kaya ook vooral met trekspelletjes. Een enorm gegrom.
Puchu vond dat in het begin doodeng en liet meteen los (dat werd onderling dus ook niet begrepen).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef:
Moos schreef:
Caro. schreef:
Zo was ik laatst Kaya voorpoot aan het afdrogen en een grom... blijkbaar deed dit zeer. Ik stopte meteen en probeerde het een paar seconde later wat zachter. Met de andere poten overigens niks aan de hand.
Hiermee maakte ze kenbaar dat ik het te wild deed of dat het pijn deed.
Nou graag :19:

[knip]

Kaya gaat ook direct van de bank af als ik eraan kom, maar kan dit ook soms wat mopperend grommend doen. Ik hoef overigens niks te zeggen of te doen, want ze gaat uit zichzelf eraf. Ze vind het alleen blijkbaar toch niet leuk en moppert gromt dan af en toe wat.
Zie ik ook totaal geen kwaad in.
Ja maar een grom uit pijn of een beetje mopperend brommen is toch iets heel anders dan een hond die ligt te grommen omdat je van hen niet op de bank/op bed mag?
Tenminste, vind ik van wel.
Het doel is ook heel anders. Het ene is van "auw dat doet me pijn" of "grmbl, ik lag net zo lekker maar ik ga al". Het ander is "opzouten jij baas, ik lig hier".
Ik vind daar persoonlijk nogal een behoorlijk verschil tussen zitten :wink:

En bij de "opzouten jij baas" zout de hond maar lekker zelf op, desnoods met wat flinke hulp.
Dat is dan niet zozeer verbieden te grommen, maar wel verbieden om jou als baas niet op de bank of op bed toe te laten.
Helemaal met je eens en daarom haal ik het ook aan.
Ik las zo hier en daar tussen de regels door dat een hond nog nooit gegromd heeft en dat het eigenlijk een probleem is als een hond gromt.
Niet helemaal mee eens dus en daarom wilde ik er wat nuance inbrengen.
Ah oke. Nou dan zijn we het eens :mrgreen: :wink: :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Caro. schreef:
Zoek stok! schreef:
Caro. schreef: Ik vind het dus wel heel afhankelijk van de situatie waarin een hond gromt, maar ik zal niet zeggen dat mijn hond nooit naar mij mag grommen of dat we dan een groot probleem hebben.
Nee natuurlijk niet. Bram zal eerder piepen dan grommen als ik hem pijn doe, maar hij gromt bijvoorbeeld wel enorm naar me in spel. Een beetje mokken kan hij ook wel als hij ergens geen zin in heeft en het toch moet.
Puchu vond dat in het begin doodeng en liet meteen los (dat werd onderling dus ook niet begrepen).
Kan ik me voorstellen van Puchu, want het kan heel angstaanjagend klinken, grommen in spel :wink: Soms test ik wel even hoe hij er 'in' zit en zeg ik ineens 'kusje'. Hij gaat dan a la minute kusjes geven :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Zoek stok! schreef:
Haha grappig, dat was hier ook het communicatie probleem tussen pupje Vera en Saar.
Saar speelt met heel veel herrie, en de eerste paar dagen schrok Vera daar zo van dat ze met de staart tussen de poten weg ging rennen van die enge, enge Saar als ze buiten grommend op haar afgerend kwam met als doel spelen. :mrgreen:
Na een dag of 4-5 had ze het wel helemaal door, en nu doet al die herrie van Saar haar allang helemaal niks meer.
Laatst gewijzigd door Moos op 16 sep 2008 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat herken ik ja, mopperend grommen/brommen

sam heeft niet voor niks de bijnaam: ouwe chagerijn :pffff:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Caro. schreef:Helemaal met je eens en daarom haal ik het ook aan.
Ik las zo hier en daar tussen de regels door dat een hond nog nooit gegromd heeft en dat het eigenlijk een probleem is als een hond gromt.
Niet helemaal mee eens dus en daarom wilde ik er wat nuance inbrengen.
Als je het ergens tussen mijn regels las, dan wil ik ter verduidelijking wel even opmerken dat ik het uiteraard nooit heb over grommen uit pijn, uit mopperen of in spel, maar slechts over de "zout maar op baas" variant. Die laatste grom wil ik simpelweg niet hebben. En als dat wel gebeurt, dan zou ik echt gaan nadenken over hoe dat is gebeurd en hoe ik ervoor kan zorgen dat het nooit weer opnieuw gebeurd. :19:

Zoals ik al eerder zei, ongehoorzaamheid/obstinaat zijn heb je in gradaties. Die moet je kunnen 'lezen'. En we weten allemaal hier wel hoe een hond laat merken dat hij geen respect voor je heeft en vindt dat hij zichzelf privileges toe kan eigenen. :19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:
Zoek stok! schreef:
Haha grappig, dat was hier ook het communicatie probleem tussen pupje Vera en Saar.
Saar speelt met heel veel herrie, en de eerste paar dagen schrok Vera daar zo van dat ze met de staart tussen de poten weg ging rennen van die enge, enge Saar. :mrgreen:
Na een dag of 4-5 had ze het wel helemaal door, en nu doet al die herrie van Saar haar allang helemaal niks meer.
:mrgreen: :mrgreen:
Typisch is dat hè dat honden onderling dit toch niet altijd van elkaar herkennen. Ik heb weleens aan mezelf getwijfeld of ik dan het grommen van Kaya verkeerd interpreteerde, tenslotte is Puch een hond en vond het doodeng.
Maar inmiddels boeit het Puchu ook allemaal niet meer zo. Af en toe schrikt hij nog even, maar meestal dolt hij net zo hard mee (zelf nog steeds zonder grommen overigens).
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
:mrgreen: :mrgreen:
Typisch is dat hè dat honden onderling dit toch niet altijd van elkaar herkennen. Ik heb weleens aan mezelf getwijfeld of ik dan het grommen van Kaya verkeerd interpreteerde, tenslotte is Puch een hond en vond het doodeng.
Maar inmiddels boeit het Puchu ook allemaal niet meer zo. Af en toe schrikt hij nog even, maar meestal dolt hij net zo hard mee (zelf nog steeds zonder grommen overigens).
Ik was nog nooit een hond tegengekomen die schrok van Saars spelgrom, dat scheelt :mrgreen: . Pupje Vera was de eerste dus ik weet dat maar aan het pup zijn, net uit het nest etc etc :wink: :wink:

Vera maakt ook nog steeds helemaal geen geluid tijdens spel, net als Puchu. Saar wel, maar Vera weet nu precies wat "gezellig he :cheer: " herrie is, en wat een grom is waarmee Saar laat blijken dat Vera even wat moet dimmen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik denk dat heel veel mensen dat anders zien frenk.

ik moet lachen als sam met een smoelwerk waar je u tegen zegt uiterst traag aan de kant gaat met een geluid van: godverdomme, stom vrouwmens laat mijn lijf gewoon liggen potjandosie! :devil:

een kennis keek me aan en dacht dat sam agressie liet zien.

ik denk dat iedereen daar zijn eigen gradaties in heeft.

sam mag mopperen van mij wat ie wil maar gaan zal ie, lola idem maar die moppert niet die charmeert.. helemaal uitrekken en op haar rug gaan liggen, oh vrouwtje ik ben zóóóó moe en lig nog vééééél lekkerder :mann:

is goed meid, opschuiven anders zit mijn kont op jouw mooie lijf.

dan een diepe zucht en verhuisd ook de diva naar de kant.

zal voor velen niet snel genoeg zijn, ik vind het enorm grappig :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Maar ik zou me ook afvragen welke steken ik heb laten vallen als ik bijvoorbeeld ziek op bed zou liggen met de honden en mijn moeder zouden ze van bed af gaan grommen als ze langs kwam.
dat vind ik dan weer tever gaan. ik weet wel dat meer mensen er zo over denken hoor, maar hoe een hond communiceert met iemand anders gaat mij, op de keper beschouwt, niet aan. ik bedoel : het heeft niks met de relatie tussen je hond en jezelf te maken.

dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het niet zou willen en kunnen verbieden - dat dan weer wel natuurlijk, dan gaat het weer over iets tussen mijn hond en mij.

maar ik zou niet het gevoel hebben dat ik een steek heb laten vallen omdat hij in eerste instantie uit zichzelf naar iemand anders gromt.
Ik gaf bewust mijn moeder als voorbeeld omdat de honden die zo goed kennen dat je het min of meer kan vergelijken met grommen naar een partner die erbij wil in bed.
Zouden ze nou de huisarts weg willen grommen zou ik er niks van denken. Of nou ja, in het geval van Saar en Vera zou ik wel even zo :eek: :eek: zitten, maar da's meer omdat ik het echt niet van ze verwacht :mrgreen: Niet omdat ik dan zou denken dat ik ergens een steekje heb laten vallen.

Daar zou voor mij een behoorlijk verschil tussen zitten. Iemand als moeder/partner weg gaan grommen, of bijvoorbeeld de huisarts. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Caro. schreef:Ik lees steeds dat grommen zo'n probleem is, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens.
Grommen is op zich geen probleem.
Het probleem is dat het zover komt dat je hond vind dat hij je aan kan grommen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@scha
Zeer actief

Jaap* schreef:
Caro. schreef:Ik lees steeds dat grommen zo'n probleem is, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens.
Grommen is op zich geen probleem.
Het probleem is dat het zover komt dat je hond vind dat hij je aan kan grommen.
daar denk ik dat je het goede woord hebt! "aangrommen" :ok:

grommen/brommen etc heeft 500 betekenissen, maar aangrommen accepteer ik nooit.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

massam schreef:ik denk dat heel veel mensen dat anders zien frenk.

ik moet lachen als sam met een smoelwerk waar je u tegen zegt uiterst traag aan de kant gaat met een geluid van: godverdomme, stom vrouwmens laat mijn lijf gewoon liggen potjandosie! :devil:

sam mag mopperen van mij wat ie wil maar gaan zal ie, lola idem maar die moppert niet die charmeert.. helemaal uitrekken en op haar rug gaan liggen, oh vrouwtje ik ben zóóóó moe en lig nog vééééél lekkerder :mann:

Dit is allemaal heel herkenbaar :F: :F:
Groetjes,
Wendy
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Houdt iedereen ook een beetje in de gaten in wat voor situatie eea voor kan vallen? :wink: Bij ons was er bijv. sprake van gewijzigde gezinssamenstelling en ik zou het pas vreemd vinden als het dan niet gebeurt. Leuk is anders natuurlijk maar mi is het normaal honds gedrag. :mrgreen:

Als het een terugkerend iets zou zijn dan zou ik me wel zorgen gaan maken, blijkbaar gaat er dan toch iets falikant mis. :denken:
Laatst gewijzigd door Qal op 16 sep 2008 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

is ook zo lars. vind ik ten minste.

natuurlijk is het niet wenselijk, maar wel te begrijpen omdat er vanalles veranderd is bij jullie.

@wendy: gelukkig maar :mrgreen: ik vind het heerlijk om te zien hoe ze zich uitsloven
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
maar dan nog blijft het een probleem tussen je moeder/partner en de hond - heb jij weinig of niks mee te maken :wink: .
Ja maar ja maar :mrgreen: Als Vera opspringt tegen mijn moeder heb ik daar toch ook iets mee te maken? Mijn moeder is echt te lief met de honden (wat wel heel lief is, maar niet altijd even goed resultaat geeft :mrgreen: :wink: ), en Vera weet dat dondersgoed en springt tegen haar als een van de weinigen bekenden nog op :roll: Dan is het ook aan mij om dat in goede banen te leiden. Ik grijp dan in voor mijn moeder. Zou ze gaan grommen naar mijn moeder (stel) dan is het ook aan mij om daar wat aan te doen. Maar ik vind dan dus dat ik in die relatie tussen Vera en mijn moeder al zo had moeten sturen dat grommen naar mijn moeder totaal onnodig blijkt en ze het dus ook niet doet (als ik erbij ben in ieder geval).

Overigens is mijn moeder niet zooo lief dat ik uberhaupt denk dat grommen naar haar aan de orde is, maar even als voorbeeld :mrgreen:

Met de huisarts is er verder geen relatie met de honden dus daar kan ik ook niks aan gaan sturen.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

massam schreef: @wendy: gelukkig maar :mrgreen: ik vind het heerlijk om te zien hoe ze zich uitsloven
Wij zeggen hier wel eens dat het soms net mensen zijn :smile: Ze kunnen hier echt hele gesprekken houden en ook in mopperen zijn ze erg goed als het moet :mrgreen:
Groetjes,
Wendy
Qal
Zeer actief

massam schreef:is ook zo lars. vind ik ten minste.

natuurlijk is het niet wenselijk, maar wel te begrijpen omdat er vanalles veranderd is bij jullie.
Bedoelde het ook in het algemeen, het komt vaak voor dat er problemen optreden als er iets wijzigt. Neem bijv. het voorbeeld van het krijgen van een kind, dit zijn momenten waarop mi een hond in de war raakt en afhankelijk van zijn rang en hang naar dominantie al dan niet besluit weer eens een gooi te doen naar de (wereld)macht. :mrgreen: Het loont denk ik best de moeite om bij dergelijk gedrag goed naar de omgevingsfactoren te kijken en niet alleen naar het gedrag van de hond. Een (geestelijk) gezonde hond vertoont niet zomaar bepaald gedrag, actie = reactie. :wink:

Ook iets om mee te nemen in de nieuwe RAD. Zou zonde zijn als honden hier het slachtoffer van worden terwijl ze nog (makkelijk) zouden kunnen settelen in hun nieuwe positie.
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
ik denk dat ik dat anders zie. ik zeg niet (natuurlijk niet) dat je niet alles moet doen om het in die richting te sturen, maar als puntje bij paaltje komt is een relatie tussen twee derden maar beperkt stuurbaar van buitenaf.
Daar ben ik het ook wel mee eens :wink: Maar ik denk ook dat als puntje bij paaltje blijkt te zijn dat mijn hond mijn moeder weg gaat grommen, ik in ieder geval wel na kan gaan denken of ik geen steken heb laten vallen in het sturen van die omgang onderling.
Wellicht kom ik dan tot de conclusie van niet :mrgreen: , maar zoiets zou me wel tot nadenken erover zetten.
(geheel hypothetisch nog steeds allemaal, want mijn moeder heeft geen afhankelijke rang van mij nodig hoor :mrgreen: :wink: ).

In het geval van de partner zou ik er ook veel meer voor kiezen hen samen het zoveel mogelijk op te laten lossen, omdat het me haast geen doen lijkt als ik dan alles zou moeten regelen tussen de ene hond en mijn partner (nog afgezien van het feit dat dat ook niet 100% betrouwbaar is, wat jij zei :wink: ).
Afbeelding
Patricia25
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia25 »

Heel herkenbaar en het is alsof je ze ziet denken van :blah: :pffff: en verder mopperen in hun eigen :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

Ik denk dat dat wel meevalt, aangezien ik tot nu toe niets anders heb beweerd dan jij :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt, aangezien ik tot nu toe niets anders heb beweerd dan jij :wink:
dan was het voor mij onduidelijk wat je bedoelde.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Lars schreef:Houdt iedereen ook een beetje in de gaten in wat voor situatie eea voor kan vallen? :wink: Bij ons was er bijv. sprake van gewijzigde gezinssamenstelling en ik zou het pas vreemd vinden als het dan niet gebeurt. Leuk is anders natuurlijk maar mi is het normaal honds gedrag. :mrgreen:

Als het een terugkerend iets zou zijn dan zou ik me wel zorgen gaan maken, blijkbaar gaat er dan toch iets falikant mis. :denken:
Maar dan nog hoeft het niet altijd zo te gaan.
Wij hebben hier ook een gewijzigde gezinssamenstelling :mrgreen: maar Jan is niet regelmatig aangegromd.
Tijdens ons eerste afspraakje bij mij thuis had hij de ''brutaliteit'' om zelf iets te drinken te pakken dat kwam Orson mij mopperend vertellen en verder is hij 1 keer aangeblaft toen hij voor het eerst met een sleutel binnenkwam maar meer ook niet.
Orson nog Rio hebben hem nooit aagegromd in de zin van we gaan niet doen wat jij wil dus opzouten maar.
Nu is het wel zo dat Jan net zoveel met de honden heeft als ik dat zal er zeker mee te maken hebben :wink:
Frenk
Zeer actief

massam schreef:
Frenk schreef:
dan was het voor mij onduidelijk wat je bedoelde.
Toen ik zat te tikken was het woord "aangrommen" nog niet door Jaap geopperd :wink:

Wat ik bedoelde te zeggen was dat er ontzettend veel gradaties zijn, maar dat we allemaal weten dat er een vorm van grommen is, aangrommen dus, die te ver gaat :19:

EDIT: als dat tenminste was waar jij op reageerde. Dat is een gok van mijn kant, omdat je niet gequote hebt in jouw reactie.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik reageerde hier op en vind nog steeds dat we dat echt niet allemaal weten waar die grens ligt
En we weten allemaal hier wel hoe een hond laat merken dat hij geen respect voor je heeft en vindt dat hij zichzelf privileges toe kan eigenen. 19
Afbeelding
Qal
Zeer actief

tineke schreef:Maar dan nog hoeft het niet altijd zo te gaan.
Wij hebben hier ook een gewijzigde gezinssamenstelling :mrgreen: maar Jan is niet regelmatig aangegromd.
Tijdens ons eerste afspraakje bij mij thuis had hij de ''brutaliteit'' om zelf iets te drinken te pakken dat kwam Orson mij mopperend vertellen en verder is hij 1 keer aangeblaft toen hij voor het eerst met een sleutel binnenkwam maar meer ook niet.
Orson nog Rio hebben hem nooit aagegromd in de zin van we gaan niet doen wat jij wil dus opzouten maar.
Nu is het wel zo dat Jan net zoveel met de honden heeft als ik dat zal er zeker mee te maken hebben :wink:
Snap ik heel goed maar net zo goed als mensen verschillen verschillen honden ook dus zo zwart/wit als het hier gesteld werd moeten mensen het ook niet zien, vandaar mijn reactie. :wink:

In ons geval gebeurde het ook alleen als ik even de kamer uit was bijv., puur uittesten mi. Merit kwam hier binnen en had helemaal niks met Quasar, hijzelf is nogal dominant en zij toen nog een beetje onzeker met grote honden, voila! Perfecte mix om het rangen en standen spelletje weer uit de kast te halen. :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

massam schreef:ik reageerde hier op en vind nog steeds dat we dat echt niet allemaal weten waar die grens ligt
En we weten allemaal hier wel hoe een hond laat merken dat hij geen respect voor je heeft en vindt dat hij zichzelf privileges toe kan eigenen. 19
Ah oké, reageerde je daar op.

Dat is dus "aangrommen". Alleen dat woord had ik toen niet.

En die "we" slaat op de mensen hier in deze discussie, hé. Het was namelijk een reactie op de bewering dat er mensen hier waren die het hun honden zouden ontzeggen om "normaal" te communiceren.

"Aangrommen" is een teken van disrespect en privileges toeeigenen. En ik kan me oprecht niet voorstellen dat de mensen die in dit onderwerp meepraten dat niet aanvoelen, nee.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hahaha, ja zo ongeveer gaat dat hier ook zo.

Kaya gaat vanzelf opzij, maar al mopperend. Rekt zich nog even flink uit met d'r achterpoten op de bank en voorpoten op de grond. Maakt totaal geen haast, maar doet het wel.

Puchu is als Lola, gaat vaak op zijn rug liggen 'kijk eens, ik lig zooooo lekker en ben echt niet van plan weg te gaan' :mann: :pffff: (lief doen, maar ondertussen :roll: ).
Maar hij hoort het wel exact aan mijn stem of hij toch echt snel weg moet gaan of dat hij wat kan maken bij me.
En gaat hij niet weg, dan plof ik dus echt bovenop zijn kop :F:
Hij is een charmeur, heeft het in zijn poten om zijn zin te krijgen op een lieve (tenminste, zo zien wij mensen dat dan 'lief') manier. Maar uiteindelijk is hij een grotere dwingeland dan Kaya, alhoewel hij aan de andere kant weer totaal niet dominant is naar ons toe.
Afbeelding
A good dog never dies...

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk, en ik ga dat heel voorzichtig vertellen :mrgreen: , dat wij mensen te graag als hond willen denken en denken te weten wat hij bedoeld.
Dat Kito tegen mij gromde kon achteraf best een gevaarlijke situatie worden. Had ik daarbij naagedacht had hij dat gemerkt in mijn benadering.
Nu plofte ik een knie op bed, pakte hem bij kop en kont en smeet hem weg (zelf niet nagedacht hoeveel armkracht ik heb :wink: ) dus kwam hij goed aan.
Het enige wat ik dacht was dat pik ik niet dus hoppa handelen.
Daarna sta ik er niet meer bij stil, het is klaar en wij gaan gewoon verder zoals we voorheen ook verder gingen. Had dit een tweede keer gebeurd dan had ik moeten gaan nadenken in de trant van niet/nooit meer boven enz enz.
Daarnaast (Inge O zei het ook al) als ik op dat moment Bob had in laten grijpen dan had ik er geheid weer een keer voor komen te staan. Het heeft weinig nut een ander dit op te laten lossen omdat dat weinig effect op den duur zal hebben.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Frenk schreef:
"Aangrommen" is een teken van disrespect en privileges toeeigenen.
En dan is het aan degene die aangegromd word hoe te handelen wat soms tot een krachtmeting moet/kan komen. Hoe doen degene dat die zeggen dat ze dat niet zullen doen?

Ik heb vroeger een herplaatsdog gehad die zich toen hij zich eenmaal thuis voelde, het huis toeeigende. Niemand kon naar de bovenverdieping want meneer stond bovenaan de trap en ging over in de aanval als je te dichtbij kwam.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”