Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 Puppen naar 1 Land

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Sylvia schreef:
Anna*Poncho schreef:Nou eh ik vond twee mensen wel erg persoonlijk en beschuldigend worden :denken:

Maar goed, ts trekt het zich zo te horen niet aan, dus dan is er niets aan de hand :wink:
Klopt ook wel wat je zegt het zijn er 2, maar het merendeel reageert zo niet, daarom reageer ik ook voor het overgrote deel.
En dat toevallig 2 het wel doen... Een ieder moet er maar van denken wat hij / zij wil heb ik dan zoiets. Dus trek ik het me niet zo aan :wink:
Ik weet hoe ik zelf ben en dat is het belangrijkste :wink:
Die twee reageren op hetgeen dat jij hier schrijft.

Harstikke leuk em aardig dat je veel energie en tijd steekt in het uitpluizen van stambomen en zo. Ik geloof ook wel dat je heel serieus met het fokken bezig bent , maar ik vind dat je soms overdrijft ....en een beetje kinderachtig reageert
Jij vindt het een beetje achterbaks van koper nr 2 dat ze bij jou naar een pup informeert. Waarom? wees er toch blij mee dat mensen die ook met de hond willen gaan jagen en en erventueel mee willen gaan fokker interesse in jouw pups tonen. Is een compliment hoor! :19:
Jij reageert verontwaardigd wanneer je van de dekreueigenaar te horen krijgt dat een andere NL fokker ook dezelfde Amerikaanse reu wil gaan gebruiken . Je vraagt je zelfs af waarom die fokker niet eerst met jou contact heeft opgenomen. En in het belang van je zelf heb je haar je mening gegeven..en dat was vast niet : " Goh , leuk *** dat ** die reu wil gaan gebruiken , dat moet je zeker doen ! "

Maarja, blijkbaar heb je liever dat mensen met je meepraten..is best hoor... :wink:

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Na je eerste posting dacht ik dat je het beste voor had met de weimaraner in Finland, vond het wel wat overdreven maar dat moet je zelf weten. Geen problemen mee maar ik zou het anders doen.

Maar toen ik onderstaande las moest ik vaststellen dat het toch weer om persoonlijk belang gaat. Who the hell are you om het alleenrecht te willen hebben om iets te importeren of te willen gebruiken uit het buitenland?
En dan balen omdat iemands teefje eerder loops is dan het jouwe, tjeetje waar gaat het over :19: .
Sylvia schreef: Als ik een hondje wil importeren en ben daar lang mee bezig en er komt in ene een ander die ook maar een hondje bij dezelfde fokker haalt voel ik me k*t... Heb ik daarvoor de moeite gedaan? Dat een ander er ook mee vandoor gaat?
Om een voorbeeld te geven wat onszelf bijna overkwam... Wij zijn al lang in contact met iemand in Amerika waarvan we haar reu willen gebruiken in de toekomst. Het zaad wordt binnenkort over gevlogen. Nu kreeg ik vandeweek een email van haar met een stamboom wat ik van die hond vond want die wilde graag haar reu gebruiken :eek: (Bovendien zou dat nog eerder zijn dan wij ook) Hou zou jij je voelen?
Heb ik de mazzel dat ik in heel goed contact ben met die reu-eigenaar, maar voor hetzelfde geld zegt ze, hier heb jij de dekking succes ermee :ok:
En dat is wat ik er achter voel. :wink:
Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Re: 2 Puppen naar 1 Land

Ongelezen bericht door Hector »

Sylvia schreef: Zijn wij dan zo vreemd te zeggen dat wij dat niet doen vanwege de genetische diversiteit en de toekomst van het land?
Wat zouden jullie doen?
ik vind fantastisch :ok: :ok:
eindelijk een fokker die de naam fokker verdient!
Die over dingen nadenkt en echt bezig wil zijn met het RAS en niet met geld of leuke schattige puppy's! :ok:

petje af en ik zou er ook maar 1 sturen :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sylvia,
goed dat je zelf ook een vinger in de pap wilt houden mbt genetische diversiteit,
alleen, fokkers die al bereid zijn een pup te importeren zullen ook bereid zijn een end te reizen voor dekkingen, hierdoor kan jouw lijn in Scandinavië nog steeds op verschillende wijzen uitgebouwd worden ondanks dat de basis identiek is...het zou mij dus niet zo zeer over het sturen van 2 pups gaan, maar meer over de plannen die beide kopers er mee hebben (had ook nooit de belofte "je bent de enige" gedaan)....

en over die dekking, had je t echt voor jezelf willen houden had je dat ten eerste met de reu eigenaar af moeten spreken (en had die daar aan mee moeten willen werken), daarnaast had je het dus volledig voor jezelf moeten houden.....want ja, er zijn altijd mensen die door bepaalde opmerkingen op ideeën komen, maar jammer dan hoor, t gaat je pupkopers toch neem ik aan niet alleen om die reu, maar ook om de teef die jij er voor gebruikt en ook nog eens om jou als fokker....bedoel, ga in 2010 ook een (wrs tegen die tijd) veel gebruikte reu gebruiken, wel op een minder gebruikte (oudere) teven lijn, dus daar zit "mijn" exclusiviteit in....en verder gewoon omdat mensen bij MIJ een pup willen kopen, vanwege hoe ik er over denk en niet alleen vanwege de reu die ik gebruik...denk dat daar ook de meerwaarde in zit....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”