Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op show

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik vind het ook erg vervelend dat ouders niet op hun kinderen letten.
Vooral omdat Beagles er erg aaibaar uitzien,menen kinderen dat ze maar met hun handen de bench in moeten en op die manier de honden proberen te aaien.
Dat de honden dan helemaal naar de andere kant van de bench gaan is niet erg,want dan lopen ze zelf ook gewoon die kant op :roll: .
Vandaar dat wij tegenwoordig een bench huren,die is maar aan 1 kant open,en dus hoeven wij en de honden ook maar 1 kant in de gaten te houden.
Ze zitten niet heel veel in de bench,alleen als we even kraampjes gaan kijken,of bij de ringen van andere rassen gaan kijken. Voor de rest zijn ze steeds bij ons,of zit er een van ons bij de bench te wachten tot de ander weer terug is.
Verder schrijven we meestal 2 honden in,en dan gaan ze dus ook samen de bench in. Dat vinden ze wel zo plezierig hebben we gemerkt. We hebben ze ook weleens apart in een bench gedaan,maar dan is het gepiep niet van de lucht :N:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

ik heb idd laatst nog een discussie gehad over het hele showgebeuren en dan vooral idd mensen en honden langs de ringen.

ik vind het not done dat jan en alleman maar zijn hond uit de bench laat. ze staan er immers niet voor niks. als ik met Quireste naar een show ging dan ging hij er 's ochtend in en werd tussendoor een of 2 keer even uitgelaten en kwam er met showtijd weer uit. voor die ene dag maakt het echt niet uit hoor of dan in de bench zit. ik heb tegenwoordig altijd mijn eigen bench mee met een fleeceplaid erover zodat hij rust heeft en zich niks hoeft aan te trekken van anderen.

de discussie ging over de drentsche patrijsen die op de show zijn. baasjes staan te kletsen met de hondjes aan de riem erbij. het is dan gewoon wachten op een knokpartij! en dat gebeurd dan ook regelmatig. als de baasjes zo nodig willen beppen en kletsen met elkaar doe dan voor de rust van jezelf en de hond hem in de bench. dan kan je uren kletsen zonder op te moeten letten.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik erger me eraan wanneer:

- mensen zien dat je de ring in moet en daar toch uitgebreid blijven staan zodat je er niet langs kan.
- ik snap überhaupt niet waarom mensen voor de ingang van de ring gaan staan als ze er niets te zoeken hebben.
- mensen die hun hond naar mijn honden toe laten gaan, terwijl zij kort naast me zijn of in hun benches liggen. En dan ook nog gaan miepen als die van mij gaan grommen, hou je hond verdorie gewoon bij je!
- mensen die zien dat je ergens met je hond langs wil maar dat hun honden uitgebreid in het pad liggen zodat je er niet langs kan.
- mensen die zien dat je hond niet helemaal op zn gemak is van bv hun hond en dan hun hond wel naar jouw hond laten gaan of hem niet aan de kant halen als je er langs moet.

daarentegen erger ik me ook dood aan mensen die in doorgaande paden stil gaan staan en uitgebreid gaan staan kletsen e.d. maakt niet uit waar. op hondenshows/ in de stad/ in winkels :evil: wat nog erger is dat die mensen je aan zien komen en dus geen stap wijken :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik stel voor dat je niet meer naar shows gaat maar gewoon thuis, al dan niet met een valiumpje achter de kiezen, een lekkere wandeling door de natuur gaat maken met je honden ;-)
Ik doe dat tegenwoordig ook (minus het valiumpje) en moet zeggen dat het me véél beter bevalt dan op grote shows rond te hangen.
:smile: :mrgreen:
dat ik me eraan erger betekent niet dat ik het niet kan accepteren of me er ontzettend druk om maak :wink: ik vermaak me verder prima op shows :wink: dus ik zie niet in waarom ik valium moet slikken :19:
en wij gaan praktisch elke dag naar het bos of naar de plas voor een heerlijke natuurwandeling :cheer:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ja het is of show of wandelen in de natuur. echt onmogelijk om allebei te doen :neenee: :19: :smile:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ja het is of show of wandelen in de natuur. echt onmogelijk om allebei te doen :neenee: :19: :smile:
dan zal ik voortaan op de woensdag ook maar niet meer met het grut naar de renbaan gaan :denken: :smile:
M@scha
Zeer actief

Podenji schreef:
massam schreef:ja het is of show of wandelen in de natuur. echt onmogelijk om allebei te doen :neenee: :19: :smile:
dan zal ik voortaan op de woensdag ook maar niet meer met het grut naar de renbaan gaan :denken: :smile:
mag wel maar dan niet naar show :neenee:

ik weet alleen niet hoe renbaan samen met natuurwandelingen gaat.. :19: misschien even proberen of het kan :ok:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
Podenji schreef:
mag wel maar dan niet naar show :neenee:

ik weet alleen niet hoe renbaan samen met natuurwandelingen gaat.. :19: misschien even proberen of het kan :ok:
nou dat moeten we dan maar goed gaan oefenen, want zodra ze hun renlicentie hebben volgend jaar is het de bedoeling dat we de weekendjes gaan doen bij de duitse renclubs, en dat houdt in zaterdag show, zondag rennen/ coursing en sja de honden moeten savonds ook nog uitgelaten worden, dan maar niet de mooie duitse bossen in denk ik, anders komt het niet goed :N:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wij zijn zondag voor de eerste keer met de wetterkabouter geweest, althans, voor de eerste keer een échte show ;)
De andere shows waren veel kleiner en dat maakt veel verschil.

Op een CAC is veel meer herrie, veel meer mensen en honden, gewoon meer van alles.
Maar wat niet anders is, is het temperament van sommige rassen en bijbehorende bazen.

Ik heb in de twintig jaar dat ik show nog nooit meegemaakt dat er niet minimaal één labrador zonder manieren was die over andere honden walste terwijl de baas dat toeliet :boos:
De labradors zaten vlak bij ons en aangezien Zwolle vrij benching heeft: ik vind het best.
Maar houd GVD die beesten bij je!

Ja, ze zijn enthousiast... :blah: En dan mag het blijkbaar opeens allemaal?
Onze kabouter is net 9 maanden en ze is wel groot, maar wel een onervaren jong ding. En ze is al die tijd dat wij bij de ring waren (want de wetters werden geshowd, en dan ben je dus bij je ring) aan de lopende band lastig gevallen door grote dikke lompe labradors.
En die kleuter zegt niks terug, die zit alleen met de oortjes in de nek tussen je benen omdat ze nog jong is en bovendien erg zacht van aard.

Ik erger me dus de tandjes aan dat volk dat zulke dingen gewoon maar normaal vindt.
Eentje bestond het zelfs om te zeggen: O, maar een wetter kan wel wat hebben, toch?

Mijn vrouw is veel te aardig, maar ik veeg ze wel degelijk de mantel uit.
Achterlijk volk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Zucht. Het was een grápje.
Omdat Podenji zo over de show tekeer ging dacht ik even een tegenhanger te plaatsen ;-)

"over de show tekeer ging " :denken: nou dat lijkt me nogal overdreven Nanna. ik erger me niet meer dan anderen aan deze dingen volgens mij , daar ging dit topic toch over? over hoe iemand er vervolgens mee omgaat wordt niet gezegt of gevraagt, ik ben altijd heel relaxed op een show, geen valium voor nodig, tis hobby :19:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
Zucht. Het was een grápje.
Omdat Podenji zo over de show tekeer ging dacht ik even een tegenhanger te plaatsen ;-)
Zucht. het was een grápje.
Omdat jij zo over de reactie van Podenji tekeer ging dacht ik even te laten zien wat een rare zaken je van elkaar uitsluit ;-)
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Kortom een show is een soort losloopgebied, inclusief veel poep en rondlopende aso's die niet op hun honden letten :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dingo schreef:Kortom een show is een soort losloopgebied, inclusief veel poep en rondlopende aso's die niet op hun honden letten :mrgreen:
Die flodderbazen zie je overal inderdaad.
Maar die poep verschilt van show tot show.
Wat ik geweldig vind van Zwolle is dat je daar bij binnenkomst al zakjes krijgt aangereikt. Iedereen dus.
Als je hond op de uitlaatplaats poept, reikt men je ook een zakje aan en gebeurt het binnen, dan reikt men je óók een zakje aan.

Niet alleen zijn de hallen in Zwolle altijd schoon, ze voeden de exposanten ook nog op, en wel op zo'n hoffelijke wijze dat iedereen het braaf doet ook ;)

Voor mij staat Zwolle qua organisatie met stip bovenaan: echt tiptop geregeld allemaal! :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Laatst op de KCM was er ook pakwerk, dus de honden waren al wat opgewonden. Opeens vlogen 2 reuen elkaar in de haren, geen schade niets want er zat een riempje aan.
Wel zei iemand "ja mijn hond houd niet van lelijke honden" :19: Die haat onderling gaat mij wel steeds meer tegenzitten
ninic
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ninic »

Heb er ook een gruwelijke hekel aan, aan mensen die hun honden niet op show bij zich kunnen houden.
Ik heb mijn reu altijd kort naast me lopen, en soms moet je je in bochten en gaten wringen om ergens langs te komen, en dan moet je gewoon heel dicht langs andere honden, En ik weet niet hoe vaak mijn reu wel niet al in zijn flanken poten en kop is gesnapt. Ik kan er dan op dat moment niks aan doen en trek dan ook mijn grote mond open, Dat ze G*dver eens op hun hond moeten letten en niet staan te flauwekullen in deze drukte.
Stel je eens voor als als mijn hond zo zou snappen, ooh want dan heb ik ineens een gevaarlijke PITBULL :piew:
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik heb er zon hekel aan dat mensen hun honden niet kort houden.
Ik had zaterdag toevallig een reu bij me die soms uit wil vallen, ik weet dat dus houdt hem kort. Komt er iemand aan met een Bouvier die laat de hond lekker lang aan mijn hond snuffelen etc. Ik was er niet helemaal bij met mn gedachten, moest bijna de ring in, en mijn hond snauwde een beetje. Nou je had die kop moeten zien. Ik heb dan zoiets van houdt je hond dan bij je.

Zo is Manga ook een keer aangevallen door 2 drenste patrijsen op een clubmatch. Die mensen hadden die honden ook lekker lang, wij Manga kort.
Dus 1 viel uit en de ander deed lekker mee. Manga pikte dat niet en reageerde daar op. Nou die mensen keken alsof onze hond hier schuld aan had, terwijl ze in mijn ogen gewoon die honden zelf kort moeten houden

Nog zoiets, hoop dat ik hier niemand mee aanval. Maar naast de ring lag een groep honden. Zowat elke hond lag in de weg en je kon er heel moeilijk langs. Laat staan met een hond. Vind ik ook erg asso, ik vind dat je gewoon normaal door de paden moet kunnen lopen.
ninic
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ninic »

vosse schreef:Ik heb er zon hekel aan dat mensen hun honden niet kort houden.
Ik had zaterdag toevallig een reu bij me die soms uit wil vallen, ik weet dat dus houdt hem kort. Komt er iemand aan met een Bouvier die laat de hond lekker lang aan mijn hond snuffelen etc. Ik was er niet helemaal bij met mn gedachten, moest bijna de ring in, en mijn hond snauwde een beetje. Nou je had die kop moeten zien. Ik heb dan zoiets van houdt je hond dan bij je.

Zo is Manga ook een keer aangevallen door 2 drenste patrijsen op een clubmatch. Die mensen hadden die honden ook lekker lang, wij Manga kort.
Dus 1 viel uit en de ander deed lekker mee. Manga pikte dat niet en reageerde daar op. Nou die mensen keken alsof onze hond hier schuld aan had, terwijl ze in mijn ogen gewoon die honden zelf kort moeten houden

Nog zoiets, hoop dat ik hier niemand mee aanval. Maar naast de ring lag een groep honden. Zowat elke hond lag in de weg en je kon er heel moeilijk langs. Laat staan met een hond. Vind ik ook erg asso, ik vind dat je gewoon normaal door de paden moet kunnen lopen.
Jah idd dit vind ik ook erg aso, en kan me hier ook mateloos om ergeren :devil:
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Goh, en ik maar denken dat het er alleen op Franse shows zo aan toe ging.

Dat poep opruimen, ik snap niet wat het probleem is. Het lijkt zowiezo wel of mensen hun honden niet uitlaten voordat ze naar de show gaan, dus zodra zo'n hond even de auto uit is, hoppa....en opruimen, ho maar.

Het komt regelmatig voor dat honden tegen Milo's stand aanpissen, witte showlijnen onder de gele zeik, maar excuses of schoonmaken is er niet bij. Incidenteel komt het zelfs voor dat er door de eigenaar wordt gebekt dat het nu eenmaal het risico is als je met spullen op een show staat.

Voor de rest vind ik het normaal om je hond bij je te houden in de drukte maar ook dat blijkt niet zo te zijn. Joep heeft ook nog wel eens de neiging om elke hond onder de staart te duiken, dat weet ik dan en ik houd er rekening mee. Net zoals Tjeu overal tegenaan pist. Dat mag niet, maar je moet er echt goed bijblijven om te voorkomen dat hij het doet.

De allergrootste gribus vind ik de haat en nijd onderling. Maar goed, ik ben dan ook geen fokker en heb geen financiële belangen bij een goede uitslag.

Mag ik trouwens qua netheid en organisatie een lans breken voor de Zwitserse shows? Niet alleen wordt beleefdheid daar erg op prijs gesteld, men ruimt altijd de eigen poep op maar mocht er wat mis zijn dan is de schoonmaakploeg er als de kippen bij. Daar kan men in Frankrijk absoluut een voorbeeld aan nemen.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Niet om het een of ander maar heb je geprobeerd gewoon langs de benching te lopen dan? Als het niet volgebouwd staat met stoelen dan staan er hele volksstammen te kletsen.....neeee niet aan de kant ja midden op het pad....en dan moest ik er gewoon zelf langs niet eens met een hond :devil: Het rekening houden met elkaar lijkt op het moment gewoon helemaal weg.... een handler die je gewoon een duw geeft omdat je in zijn ogen in de weg staat en hij nu snel naar een andere hond moet....zucht..... pardon mag ik er even langs? Is ook niet meer van toepassing..... Misschien hadden ze het wat smaller opgezet deze keer ik weet het niet maar lastig was het in ieder geval wel.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”