Ik denk dat ik mijn vader zou bellen "hellup, ik mag van fikkie van 75 kilo de trap niet meer opInge O schreef:vreemd genoeg word ik dan (in het geval van honden!) juist heel rustig en krijg ik zoiets over me van 'haha, zullen we wel eens zienFrenk schreef:Dat heb ik ook.Nanna schreef:Maar op dat moment ga ik over de zeik.(en overigens niet alleen bij bullebakkende honden, maar ook bij bullebakkende mensen :N:)
![]()
.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We moeten telkens weer laten zien wie de baas is
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik vrees dat ik daar te ontvlambaar voor ben :N: Ik weet dat het niet de beste reactie is, maar het is wel zoInge O schreef:vreemd genoeg word ik dan (in het geval van honden!) juist heel rustig en krijg ik zoiets over me van 'haha, zullen we wel eens zienFrenk schreef:Dat heb ik ook.Nanna schreef:Maar op dat moment ga ik over de zeik.(en overigens niet alleen bij bullebakkende honden, maar ook bij bullebakkende mensen :N:)
![]()
.
Ik word wel heel kalm en rustig als er een noodsituatie is. Dan gaat er een soort knop om en dan kan ik alles aan en regelen. (Na de noodsituatie is overigens een ander verhaal... Als de boel voorbij is verander ik in een trillend hoopje

- Frenk
- Zeer actief
Dat al die zaken kunnen spelen, dat zie je mij toch niet ontkennenLars schreef:Dat kan maar een hond kan ook reageren uit angst voor iets, drukte, aanwezigheid van kinderen of andere huisdieren, een andere hond in huis etc. etc.Frenk schreef: Wat het laatste betreft ben ik het niet met je eens. Dan kan het namelijk heel goed wel zo zijn dat iemand signalen gemist heeft en dat pas achteraf beseft.
Natuurlijk kun je ook aanwijzingen gemist hebben maar een paniekreactie zie je niet altijd aankomen en dat hoeft echt niet altijd angstbijten te zijn. Het is maar een voorbeeldje he? Zeker met zwervertjes of zwaar verwaarloosde dieren weet je het gewoon niet.
Klopt. Ik beweer ook helemaal niet dat je het altijd aan kunt zien komen. Ik denk echter dat het in veel gevallen wel voorkomen had kunnen worden.Eens al ben je niet ten alle tijde zelf verantwoordelijk daarvoor. Het komt nooit uit het niets maar dat betekend niet automatisch dat je het aan had kunnen zien komen.Dat het gedrag van de hond totaal uit het niets komt? Ik denk dat, als het al zo is, het maar in een heel klein percentage van de gevallen zo is.
Maar dan denk je toch ook na over de reden/aanleiding etcetera?Neuh het is mogelijkheid, voor hetzelfde geld haal je een dier in huis met een hersentumor. Misschien vergezocht maar wij hebben een hond gehad die hier last van kreeg (die hadden we dus al) en dat was op momenten niet de vriendelijkste en dat uitte zich soms ook in de weg versperren, lip optrekken, grommen etc. Dat is een mogelijkheid maar we hebben ook een herplaatser gehad die binnen een dag! (terwijl wij er goed aan dachten te doen om hem met rust te laten) vond dat hij de nieuwe eigenaar van de bijkeuken was.Door dit te zeggen maak je toch mijn eerste punt?

-
jidde
Ik zou zelf nooit een hond willen die zulk gedrag naar mij vertoond. Ze mogen de hele wereld op eten van mij
Maar mij mogen ze niet bijten/grommen. Een herder is trouw naar eigen baas dus ik zie die dat niet snel doen. Nanni is een echte onderdanige hond naar ons, die zal echt nooit wat doen. Die staat keurig op, kijkt je nooit echt in de auto, tis echt een duidelijke hond erin. Tuana had het ook wel, die kon alleen wel eens klierig zijn. Noah is tot nu toe echt een 2e Nanni gelukkig, ook zo als haar (alleen dan de openheid en vrolijkheid etc van Tuana)
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Mwah, ik zie dat regelmatig gebeuren en ik heb niet het idee dat het de relatie tussen hond en mens verbetert. Nee hoor, laat mij maar lekker tuttig leuk doen met m'n hondje, ik heb meer te zeggen over Bram dan de gemiddelde 'hond op de rug gooier'Lars schreef:Dat werkt tussen honden onderling anders ook prima, ik keur het daarmee niet goed maar je kan toch niet ontkennen dat dat zo is? Het werkt voor een hond soms heel verhelderend als hij op de rug wordt gegooid en daar wordt gehouden tot hij rustig is, dat is mijn ervaring althans.Jaap* schreef: Met geweld of dwang los je geen probleem op, je bestrijd daarmee hoogstens alleen gedrag.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Maar zoiets ontstaat natuurlijk ook niet out of the blue. Ik geloof er niet in dat een hond van de ene op de andere dag bedenkt dat je de bovenverdieping niet meer op mag. Van Bram mogen vreemden de tuin niet in en dat is toch ook niet echt een verrassing gezien zijn verdere gedrag tov eigen terrein en vreemden.Moos schreef:Ik denk dat ik mijn vader zou bellen "hellup, ik mag van fikkie van 75 kilo de trap niet meer opInge O schreef:vreemd genoeg word ik dan (in het geval van honden!) juist heel rustig en krijg ik zoiets over me van 'haha, zullen we wel eens zienFrenk schreef:Dat heb ik ook.Nanna schreef:Maar op dat moment ga ik over de zeik.(en overigens niet alleen bij bullebakkende honden, maar ook bij bullebakkende mensen :N:)
![]()
.
"
![]()

Linda, Izzie en Bram
-
jidde
het is ook maar een overdrijvingalm@ schreef:Zo'n herder zou ík niet willen hebben :N:jidde schreef: Ze mogen de hele wereld op eten van mij![]()
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
chrico
- Zeer actief
Nee klopt, dat staat er ook niet dat dit van de een op de andere dag gebeurde, dit had met zijn successen in het verleden te maken waar wij niet van op de hoogte warenZoek stok! schreef:
Maar zoiets ontstaat natuurlijk ook niet out of the blue. Ik geloof er niet in dat een hond van de ene op de andere dag bedenkt dat je de bovenverdieping niet meer op mag. Van Bram mogen vreemden de tuin niet in en dat is toch ook niet echt een verrassing gezien zijn verdere gedrag tov eigen terrein en vreemden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Zoek stok!
- Zeer actief
Met een herplaatser lijkt me zoiets dus inderdaad heel lastig. Je herkent wellicht niet direct de signalen, weet niet wat er eerder gebeurd is, en voordat je het weet staat hij daar dan op de bovenverdieping. Ik hoop het niet mee te maken, want ik heb geen idee wat ik zou doenchrico schreef:Nee klopt, dat staat er ook niet dat dit van de een op de andere dag gebeurde, dit had met zijn successen in het verleden te maken waar wij niet van op de hoogte warenZoek stok! schreef:
Maar zoiets ontstaat natuurlijk ook niet out of the blue. Ik geloof er niet in dat een hond van de ene op de andere dag bedenkt dat je de bovenverdieping niet meer op mag. Van Bram mogen vreemden de tuin niet in en dat is toch ook niet echt een verrassing gezien zijn verdere gedrag tov eigen terrein en vreemden.

Linda, Izzie en Bram
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Dat "regelmatig" baart mij dan zorgen, ik ging uit van een hond die net in huis is, niet de sul die al jaren hetzelfde parkje met dezelfde baas bezoekt.Zoek stok! schreef: Mwah, ik zie dat regelmatig gebeuren en ik heb niet het idee dat het de relatie tussen hond en mens verbetert. Nee hoor, laat mij maar lekker tuttig leuk doen met m'n hondje, ik heb meer te zeggen over Bram dan de gemiddelde 'hond op de rug gooier'Ik geloof er al helemaal niet in dat 'bepaalde honden' een 'bepaalde aanpak' (fysiek) nodig hebben omdat ik diezelfde 'bepaalde honden' in kundige handen tot brave hondjes zie transformeren. En dat zonder op de rug gooien, bij kop en kont pakken etc.
Ik denk overigens dat de relatie tussen mens en hond er juist eentje van respect en afstand moet zijn, ik maak mijn hond echt niet gelukkiger door te gaan tutten en verstikken, zijn will to please zal alleen groter worden maar echt "hond zijn" is iets heel anders.
We hebben het wel over dieren die een bovengemiddeld vermogen bezitten om het ons naar de zin te maken maar ik vind het prima dat ze af en toe vanuit hun eigen belevingswereld (binnen bepaalde grenzen!) dingen doen. Dat dat soms gepaard gaat met voor ons onacceptabel gedrag is soms niet leuk maar als ik dat niet had gewild had ik wel een schare kinderen bij elkaar gen**kt en perfect afgericht.
Bovenstaande bedoel ik niet persoonlijk naar jou toe overigens, Bram en jij zijn een leuk team samen.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Ik heb het wel gehad met 1 van mijn bouviers, dat is iets van 4 keer gebeurd dat hij me echt wilde bijten, nog steeds heb ik geen flauw waarom dat was, hij luisterde goed enz nooit geen gedoe of zo
En Manager, mijn Lakeland kon grommen in alle gradaties
en bijten ook maar er zijn nooit gewonden gevallen en wat betreft bij kop en kont grijpen, Manager kwam gewoon verhaal halen zo van wat flik je me nou
Met Freek en Baco nooit geen last gehad, niet echt iets van ik ga je grijpen of zo , zou ook wel moeilijk worden met al die kilo's
Groetjes Els
En Manager, mijn Lakeland kon grommen in alle gradaties
Met Freek en Baco nooit geen last gehad, niet echt iets van ik ga je grijpen of zo , zou ook wel moeilijk worden met al die kilo's
Groetjes Els
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ik weet niet of je dat bedoeld maar het lijkt mij een slecht plan om een hond die je net hebt op de rug te gooien tot hij rustig is. Bij pups onnodig en als je denkt het bij een herplaatser te doen kun je van een koude kermis thuis komen als hij al succeservaringen heeft gehad in het verleden bij het tonen van agressie.Lars schreef:Dat "regelmatig" baart mij dan zorgen, ik ging uit van een hond die net in huis is, niet de sul die al jaren hetzelfde parkje met dezelfde baas bezoekt.Zoek stok! schreef: Mwah, ik zie dat regelmatig gebeuren en ik heb niet het idee dat het de relatie tussen hond en mens verbetert. Nee hoor, laat mij maar lekker tuttig leuk doen met m'n hondje, ik heb meer te zeggen over Bram dan de gemiddelde 'hond op de rug gooier'Ik geloof er al helemaal niet in dat 'bepaalde honden' een 'bepaalde aanpak' (fysiek) nodig hebben omdat ik diezelfde 'bepaalde honden' in kundige handen tot brave hondjes zie transformeren. En dat zonder op de rug gooien, bij kop en kont pakken etc.
![]()
Ik denk overigens dat de relatie tussen mens en hond er juist eentje van respect en afstand moet zijn, ik maak mijn hond echt niet gelukkiger door te gaan tutten en verstikken, zijn will to please zal alleen groter worden maar echt "hond zijn" is iets heel anders.
We hebben het wel over dieren die een bovengemiddeld vermogen bezitten om het ons naar de zin te maken maar ik vind het prima dat ze af en toe vanuit hun eigen belevingswereld (binnen bepaalde grenzen!) dingen doen. Dat dat soms gepaard gaat met voor ons onacceptabel gedrag is soms niet leuk maar als ik dat niet had gewild had ik wel een schare kinderen bij elkaar gen**kt en perfect afgericht.![]()
Bovenstaande bedoel ik niet persoonlijk naar jou toe overigens, Bram en jij zijn een leuk team samen.
Overigens vind ik ook net als Jaap dat dat niet een blijvende werking heeft.
Ik ben overigens nooit de fysieke strijd aangegaan en vind dat ook onnodig. Met andere middelen bereik je meer en mijn honden luisteren omdat ze dat willen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Precies, ik laat mij door geen enkele hond verleiden tot zoiets. Ik zal me daar gek zijn en hem z'n zin geven zeg.Carmen schreef:Ik ben overigens nooit de fysieke strijd aangegaan en vind dat ook onnodig.
Hij mag van mij best de strijd winnen, maar ik zal alles op alles zetten om zijn acties dood te laten slaan en ik win de oorlog
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Met tuttig bedoel ik niet dat hij verstikt wordt, maar wel dat hij het leuk vindt om naar mij te luisteren ipv dat ik daar strijd over moet leveren, compleet met op de rug gooien. Ik denk dat Bram een behoorlijk zelfstandige hond is (vroeger juist te zelfstandig, hij had mij werkelijk nergens voor nodig), maar het is toch wel bijzonder handig als hij gewoon komt als ik roep.Lars schreef:Dat "regelmatig" baart mij dan zorgen, ik ging uit van een hond die net in huis is, niet de sul die al jaren hetzelfde parkje met dezelfde baas bezoekt.Zoek stok! schreef: Mwah, ik zie dat regelmatig gebeuren en ik heb niet het idee dat het de relatie tussen hond en mens verbetert. Nee hoor, laat mij maar lekker tuttig leuk doen met m'n hondje, ik heb meer te zeggen over Bram dan de gemiddelde 'hond op de rug gooier'Ik geloof er al helemaal niet in dat 'bepaalde honden' een 'bepaalde aanpak' (fysiek) nodig hebben omdat ik diezelfde 'bepaalde honden' in kundige handen tot brave hondjes zie transformeren. En dat zonder op de rug gooien, bij kop en kont pakken etc.
![]()
We hebben het wel over dieren die een bovengemiddeld vermogen bezitten om het ons naar de zin te maken maar ik vind het prima dat ze af en toe vanuit hun eigen belevingswereld (binnen bepaalde grenzen!) dingen doen. Dat dat soms gepaard gaat met voor ons onacceptabel gedrag is soms niet leuk maar als ik dat niet had gewild had ik wel een schare kinderen bij elkaar gen**kt en perfect afgericht.![]()
Het is mij wat te makkelijk om onacceptabel gedrag af te doen als honds gedrag. Bram mag van mij rollen, rennen, snuffelen wat hij wil, maar wat hij een van de leukste dingen vindt , mag hij niet. Dat is namelijk onbekenden die verdacht gedrag laten zien laten weten wat hij er van vindt. Ik ben constant bezig de omgeving te scannen op personen waar hij op zou kunnen reageren. Klink alsof ik er druk mee ben, maar zoals het voor velen een tweede natuur is om te scannen op honden, doe ik dat dus op mensen. En ja, ik wil ook dat hij 100 % luistert op zo'n moment, niet luisteren is dan onacceptabel. Ik vind dat niks te maken hebben met een onhonds leven hebben.

Linda, Izzie en Bram
-
Reini
- Zeer actief
Dan moet je wel natuurlijk. Ik bedoelde eigenlijk meer dat het bij mij niet voorkomt dat dit soort fysieke dingen nodig zijn. Nou, dat is trouwens ook niet helemaal waar want Vegas wil tijdens aanlijnwandeling met groepen andere honden nog weleens een momentje hebben dat hij het allemaal 'niet meer trekt' en dan wil hij zich even afreageren. Dat mag van mij in de riem maar in alle consternatie hapt hij dan weleens in mijn tas of jas. Op dat moment pak ik hem dus wel fysiek aan maar dat valt bij mij onder correcties en niet onder krachtmeting. Ik denk dat ik de term anders interpeteer.chrico schreef:Ik pik jouw stukje er even tussen uit maar ik hoor meerdere zeggen dat ze geen krachtmeting aangaan en ik vraag me af hoe men (dus niet alleen jij) gaat reageren als het er op aan komt.Reini schreef:Ik doe nooit aan krachtmetingen met Vegas. Als ik krachtmetingen aan zou moeten gaan doen heb ik het in een ander stadium al helemaal verkeerd gedaan. Ik moet wel soms weer even de puntjes op de 'i' zetten maar dat heeft er dan meer mee te maken dat Vegas wat minder luistert omdat ik dat heb laten afzwakken. Even weer wat extra trainen en dan is dat ook zo weer voorbij.
Zal een voorbeeld geven:
Kito is ons heilig hondje, heel fijn dier, luisterd perfect, moet hij een keus maken tussen mij en het baasje dan kiest hij voor het baasje, het is ook echt zijn hondje.
Dit gaf nooit problemen verder.
Tot:
Manlief ligt in bed en ik volg na een tijdje. Kito blijft liggen (normaal stapt hij van bed als ik erin ga) en ik stuur hem weg maar Kito lag wel prima en schuift nog iets dichter naar de baas en gromt. Ik stuu rhem nogmaals weg maar helaas. Manlie fword wakker en wil ingrijpen en ik nee dat doe ik zelf anders blijft deze onzin.
Nogmaals een poging gewaagd hem eraf te sturen zonder succes dus ik pak hem bij kop en kont en smijt hem van bed, jaag hem naar beneden en hij mocht niet meer boven.
Daarna nooit meer problemen gehad.
Hoe gaan jullie dit dan oplossen als je geen krachtmeting aan wil gaan?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Murphy
- Zeer actief
Carmen schreef:
Ik ben overigens nooit de fysieke strijd aangegaan en vind dat ook onnodig.
Jaap schreef daarover:
Precies, ik laat mij door geen enkele hond verleiden tot zoiets. Ik zal me daar gek zijn en hem z'n zin geven zeg.
Hij mag van mij best de strijd winnen, maar ik zal alles op alles zetten om zijn acties dood te laten slaan en ik win de oorlog
Nou dat heb ik dus ook zitten denken bij deze discussie. Ik zou zelf geloof ik met geen enkele hond de lichamelijke strijd aangaan. Of een hond nou 10 kilo of 70 kilo is, hij kan mij flink verwonden als ik niet iets heb om hem mee in bedwang te houden. En ongeacht of ik die bepaalde strijd nou win of niet, voor mijn gevoel leer ik daarmee de hond over een grens te gaan van mij bijten/aanvallen. Eigenlijk op dezelfde manier als dat sommige mensen denken een hond te leren dat je aan zijn voer mag zitten door het geregeld weg te pakken, terwijl je daarmee bij een aantal honden juist het gevoel stimuleert dat het eten niet veilig is en het beter is het te verdedigen.
Wat ik eerder vertelde dat ik mijn hond destijds bij dat bot weggevloekt heb, daarbij ben ik wel degelijk op de afstand gebleven die de hond mij aangaf. En heel langzaam heb ik toen toch tot hem door weten te dringen.
De op de rug leg dingen zijn ons met die hond destijds zooo vaak verteld, moesten we 3 tot 4x per dag ongeveer 25 x doen. (Volgens zeer populaire gedragsdeskundige). Nou, onze hond boeide het niets. Die liet zich rustig op de rug leggen, raakte hooguit geirriteerd. Maar een positief effect heb ik er nooit van gezien. Daar zijn we toen dus ook mooi mee gestopt. Wel van samen gaan werken, als een team gaan trainen/oefeningen doen, je hond daarin waarderen maar wel duidelijk zijn. Dat heeft bij ons destijds het beste gewerkt.
Groetjes,
Marjan
Ik ben overigens nooit de fysieke strijd aangegaan en vind dat ook onnodig.
Jaap schreef daarover:
Precies, ik laat mij door geen enkele hond verleiden tot zoiets. Ik zal me daar gek zijn en hem z'n zin geven zeg.
Nou dat heb ik dus ook zitten denken bij deze discussie. Ik zou zelf geloof ik met geen enkele hond de lichamelijke strijd aangaan. Of een hond nou 10 kilo of 70 kilo is, hij kan mij flink verwonden als ik niet iets heb om hem mee in bedwang te houden. En ongeacht of ik die bepaalde strijd nou win of niet, voor mijn gevoel leer ik daarmee de hond over een grens te gaan van mij bijten/aanvallen. Eigenlijk op dezelfde manier als dat sommige mensen denken een hond te leren dat je aan zijn voer mag zitten door het geregeld weg te pakken, terwijl je daarmee bij een aantal honden juist het gevoel stimuleert dat het eten niet veilig is en het beter is het te verdedigen.
Wat ik eerder vertelde dat ik mijn hond destijds bij dat bot weggevloekt heb, daarbij ben ik wel degelijk op de afstand gebleven die de hond mij aangaf. En heel langzaam heb ik toen toch tot hem door weten te dringen.
De op de rug leg dingen zijn ons met die hond destijds zooo vaak verteld, moesten we 3 tot 4x per dag ongeveer 25 x doen. (Volgens zeer populaire gedragsdeskundige). Nou, onze hond boeide het niets. Die liet zich rustig op de rug leggen, raakte hooguit geirriteerd. Maar een positief effect heb ik er nooit van gezien. Daar zijn we toen dus ook mooi mee gestopt. Wel van samen gaan werken, als een team gaan trainen/oefeningen doen, je hond daarin waarderen maar wel duidelijk zijn. Dat heeft bij ons destijds het beste gewerkt.
Groetjes,
Marjan
- Moos
- Zeer actief
Net wat Whera zegt ging het om een herplaatser, in die situatie zat ik nog evenZoek stok! schreef:Maar zoiets ontstaat natuurlijk ook niet out of the blue. Ik geloof er niet in dat een hond van de ene op de andere dag bedenkt dat je de bovenverdieping niet meer op mag. Van Bram mogen vreemden de tuin niet in en dat is toch ook niet echt een verrassing gezien zijn verdere gedrag tov eigen terrein en vreemden.Moos schreef:Ik denk dat ik mijn vader zou bellen "hellup, ik mag van fikkie van 75 kilo de trap niet meer opInge O schreef:vreemd genoeg word ik dan (in het geval van honden!) juist heel rustig en krijg ik zoiets over me van 'haha, zullen we wel eens zienFrenk schreef: Dat heb ik ook.(en overigens niet alleen bij bullebakkende honden, maar ook bij bullebakkende mensen :N:)
![]()
.
"
![]()

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Oh jee.....ik heb een probleem zo te lezen. :N: :N:
Biène is een hond die af en toe de grens opzoekt om te kijken of ze een stapje hoger zou kunnen komen. En op zo'n moment gromt ze, trekt ze haar lip op en durft ze zelfs te pitten (wat best zeer doet). Helaas voor haar ben ik niet bang voor d'r en ga dan dus inderdaad de confrontatie aan. Ik loop recht op haar af, al vloekend en tierend, waarop ze doorgaans eieren voor haar geld kiest en ervandoor gaat. In het zeldzame geval dat ze dan nog niet genoeg onder de indruk is grijp ik haar ook nog eens in haar nekvel.
Ik ben heel duidelijk naar haar en houdt haar behoorlijk strak, maar af en toe probeert ze het toch weer eens een keer.
Ik besef wel goed dat Biène in een gemiddeld gezin gevaarlijk zou kunnen zijn geworden.
Biène is een hond die af en toe de grens opzoekt om te kijken of ze een stapje hoger zou kunnen komen. En op zo'n moment gromt ze, trekt ze haar lip op en durft ze zelfs te pitten (wat best zeer doet). Helaas voor haar ben ik niet bang voor d'r en ga dan dus inderdaad de confrontatie aan. Ik loop recht op haar af, al vloekend en tierend, waarop ze doorgaans eieren voor haar geld kiest en ervandoor gaat. In het zeldzame geval dat ze dan nog niet genoeg onder de indruk is grijp ik haar ook nog eens in haar nekvel.
Ik ben heel duidelijk naar haar en houdt haar behoorlijk strak, maar af en toe probeert ze het toch weer eens een keer.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
chrico
- Zeer actief
Inge ik ben blij dat je dit schrijft want Bienne is dus een hond wat ik bedoel. Goede opvoeding, netjes getraind en toch grenzen opzoeken. Je weet dit en kan denk ik redelijk inschatten in welke situatie zij dit gaat doen maar toch komt het ineens zomaar denk ik zonder dat je fouten maakt in haar opvoeding/benadering
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Nouchrico schreef:Haha je kan dan ook de brandweer bellen om de hond af te laten hijzenMoos schreef:
Net wat Whera zegt ging het om een herplaatser, in die situatie zat ik nog even
Maar ik vind het serieus knap als je daar wel gewoon (goed) mee om kan gaan. Ik zou dat dus niet kunnen
Ja, wel als Saar of Vera dat opeens zouden doen (zou me wel af gaan vragen of ze ziek zijn, maar dat terzijde), maar een hond die ik nog amper echt ken van zo'n formaat, ik denk niet dat ik dan adequaat zou kunnen handelen.
Petje af voor degene die dat wel kunnen.

- Frenk
- Zeer actief
Wat is pitten?Inge schreef:Oh jee.....ik heb een probleem zo te lezen. :N: :N:
Biène is een hond die af en toe de grens opzoekt om te kijken of ze een stapje hoger zou kunnen komen. En op zo'n moment gromt ze, trekt ze haar lip op en durft ze zelfs te pitten (wat best zeer doet). Helaas voor haar ben ik niet bang voor d'r en ga dan dus inderdaad de confrontatie aan. Ik loop recht op haar af, al vloekend en tierend, waarop ze doorgaans eieren voor haar geld kiest en ervandoor gaat. In het zeldzame geval dat ze dan nog niet genoeg onder de indruk is grijp ik haar ook nog eens in haar nekvel.![]()
Ik ben heel duidelijk naar haar en houdt haar behoorlijk strak, maar af en toe probeert ze het toch weer eens een keer.Ik besef wel goed dat Biène in een gemiddeld gezin gevaarlijk zou kunnen zijn geworden.

-
chrico
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat ik niet snel onder de indruk ben van een hond die met een grote bek voor me staat. Misschien juist link of misschien juist niet. Meestal heeft dit gedrag een reden, ik kijk naar de hond en probeer hem/haar te lezen terwijl ik probeer te laten zien dat ik geen gevaar ben. Ik heb pas 1x een hond tegenover me gehad waarbij ik zoiets had van nee, stop en ga weg. Gevoelsmatig klopte dit niet, achteraf is deze hond ook ingeslapen en bij sectie bleek hij een tumor op de hersenstam te hebben.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Haha, de bedscene van Whera is heel bekend. Elke hond, op Toby na, maar alle andere honden wel, hebben dit geprobeerd. Statusje verhogen door op bed te blijven liggen en niet weg te willen. Grommen, lip omhoog, lichtelijk uitvallen. En de ene keer was dat tegen Tim en de andere hond deed het tegen mij. En van volgt inderdaad het kop en kont verhaal, zonder omwegen en met een flinke brul en toen deden ze het nooit meer. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- starfleet
- Erelid
Re: We moeten telkens weer laten zien wie de baas is
Ja, hoor ik ook vaker, de hond zou altijd bezig zijn in rangorde te stijgen en ze moeten de wind er dan heel erg onder houden. Ik ben het met je eens dat het in zo'n geval de hond aan duidelijkheid ontbreekt. De eigenaar is onvoorspelbaar voor de hond en de hond wet niet wat er van hem verwacht wordt.Carmen schreef:Wat vinden jullie daarvan. Sommige eigenaren met pittige honden zeggen dat hun hond telkens probeert hogerop te komen en dat ze om de zoveel tijd een krachtmeting moeten doen om te laten zien wie de baas is.
Ik vind dit dus onzin, als je gewoon duidelijk bent heb je over het algemeen geen problemen met de hond zeker niet in die zin dat je elke maand je hond klein moet zien te krijgen. m.i. faal je dan ergens als baas, niettemin heb ik dit verhaal regelmatig gehoord.
Er zijn wel van die hele felle honden net als Biene van Inge, dat is wel anders misschien, ik heb geen ervaring met hele felle werkherders, maar de honden van wie ik het hoor zijn gewoon huishonden, Jr's en Labradors, kooikers e.d. Ik geloof sowieso niet zo sterk in al dat rangordegedoe en willen stijgen. Ik kan me wel indenken dat een pittige hond zijn tanden gebruikt als hij het helemaal niet begrijpt en baas dringt aan. Buffy loopt dan weg en wordt "eigenwijs", komt uit hetzelfde voort.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 17 sep 2008 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Moos
- Zeer actief
Re: We moeten telkens weer laten zien wie de baas is
Ik kreeg een paar weken geleden de raad van een meneer dat Goldens in hun eerste jaar altijd heel hard aangepakt moeten worden. Doe je dat, dan heb je er een wereldhond aan.starfleet schreef:Ja, hoor ik ook vaker, de hond zou altijd bezig zijn in rangorde te stijgen en ze moeten de wind er dan heel erg onder houden. Ik ben het met je eens dat het in zo'n geval de hond aan duidelijkheid ontbreekt. De eigenaar is onvoorspelbaar voor de hond en de hond wet niet wat er van hem verwacht wordt.Carmen schreef:Wat vinden jullie daarvan. Sommige eigenaren met pittige honden zeggen dat hun hond telkens probeert hogerop te komen en dat ze om de zoveel tijd een krachtmeting moeten doen om te laten zien wie de baas is.
Ik vind dit dus onzin, als je gewoon duidelijk bent heb je over het algemeen geen problemen met de hond zeker niet in die zin dat je elke maand je hond klein moet zien te krijgen. m.i. faal je dan ergens als baas, niettemin heb ik dit verhaal regelmatig gehoord.
Er zijn wel van die hele felle honden net als Biene van Inge, dat is wel anders denk ik, maar de honden van wie ik het hoor zijn gewoon huishonden, Jr's en Labradors, kooikers e.d.
Anne
Wellicht overbodig om te zeggen dat volgens meneer ik dus Vera danig aan het verknallen was.

- starfleet
- Erelid
Ik ben niks voor zulke fikse honden, zeker niet als ik ze niet vanaf pup ken, maar zou dus ook absoluut geen confrontatie aangaan. Sowieso zou ik deze meneer vanaf het begin heel kort hebben gehouden en hij zou niet boven hebben mogen komen, niet op banken, niet bij eten in de buurt als ik zat te eten e.d. Ik geloof niet in rangorderegels, maar in dit geval zou ik ze toch wel heel strikt vanaf het begin hebben toegepast. Pas als hij gewend was en ik wist wat voor vlees ik in de kuip had, had hij meer privileges gekregen (eventueel) en dan niet voordat ik hem een paar commando's had geleerd zoals "aan de kant" en dat soort werk.chrico schreef:
Ik heb vroeger een herplaatsdog gehad die zich toen hij zich eenmaal thuis voelde, het huis toeeigende. Niemand kon naar de bovenverdieping want meneer stond bovenaan de trap en ging over in de aanval als je te dichtbij kwam.
Hoe zouden jullie dit oplossen?
Maar ik zou dus niet naar boven zijn gegaan, maar hem naar beneden gelokt door heel interssante dingen te gaan doen beneden. En daarna ging hij weer weg, want zo'n hond wil ik niet in huis met mijn kinderen :N: Ik wil geen hond waar ik zo op moet letten omdat hij anders iemand misschien wel ernstig verwondt. Een kleintje zou ik overigens ook lokken hoor, maar die zou ik verder beter aankunnen met natuurlijk overwicht. Zo'n grote dogreu niet.
Anne