Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand ervaring met de morning after voor honden?
Moderator: moderatorteam
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Iemand ervaring met de morning after voor honden?
Dit is een vraag van Tanja op een ander forum, weten jullie hier iets over. Gr Bertus.
Iemand ervaring met de morning after voor honden? De kleine Dago heeft kans gezien om Yana te dekken, en omdat hij ten eerste niet de beste genen doorgeeft en het ten tweede een niet erg voor de hand liggende kruising is, moet ik toch proberen een zwangerschap te voorkomen. Tanja
Iemand ervaring met de morning after voor honden? De kleine Dago heeft kans gezien om Yana te dekken, en omdat hij ten eerste niet de beste genen doorgeeft en het ten tweede een niet erg voor de hand liggende kruising is, moet ik toch proberen een zwangerschap te voorkomen. Tanja
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb dit met Bob en Nebla dus meegemaakt. Nebla stamboom, maar Bob niet, plus dat wij al helemaal geen nest wilden, om diverse belangrijke redenen die simpelweg neer komen op de gezondheid van het ras. (maar allebei in een andere ruimte, maar toch nog steeds op onverklaarbare wijze bij elkaar gekomen..) Overleg met de da, maar zij wou ook geen MAP geven, vond ze veels te riskant, dus enige optie; Nebla casteren :N: Trouwens bedenk dit achteraf, Bob was al gecastreerd 2 weken daarvoor,(dit moest om medische redenen) maar Nebla werd eerder loops :N: Vond dit heel erg, ik wou haar juist niet 'laten helpen' niet om met haar te gaan fokken, maar juist omdat ze gewoon netjes loops werd en in de gaten moest worden gehouden, maar verder totaal geen problemen, ik wou haar gewoon puur natuur houden.
Maar met het oog op de puppies die mss wel /mss niet, -vooral dit laatste-
niet gezond waren en de onzekerheid/geweten van mezelf, toch Nebla laten castreren.
Gelukkig heeft ze nooit ergens last van gehad, mss iets feller geworden, maar eigenlijk niet te benoemen.
Dus ik zou haar toch ook laten castreren persoonlijk.
Maar met het oog op de puppies die mss wel /mss niet, -vooral dit laatste-
niet gezond waren en de onzekerheid/geweten van mezelf, toch Nebla laten castreren.
Gelukkig heeft ze nooit ergens last van gehad, mss iets feller geworden, maar eigenlijk niet te benoemen.
Dus ik zou haar toch ook laten castreren persoonlijk.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
De morning-after kan ook wat later nog.
Ik zou eerlijk gezegd wachten en zo vroeg mogelijk een echo maken of ze ook echt dragend is, zo ja dan medicatie toedienen. Is ze niet dragend heb je in elk geval niet voor niets een hoop hormonen toegediend. Zeker als het ooit nog de bedoeling is met dit teefje te gaan fokken met een reu die je wel uitgekozen hebt.
Of het ethisch is om op 3-4 weken te aborteren boeit me niet, het belang van m'n teefje gaat voor. Het zijn dan alleen nog vruchtblaasjes met een speldeknopje erin.
Ik zou eerlijk gezegd wachten en zo vroeg mogelijk een echo maken of ze ook echt dragend is, zo ja dan medicatie toedienen. Is ze niet dragend heb je in elk geval niet voor niets een hoop hormonen toegediend. Zeker als het ooit nog de bedoeling is met dit teefje te gaan fokken met een reu die je wel uitgekozen hebt.
Of het ethisch is om op 3-4 weken te aborteren boeit me niet, het belang van m'n teefje gaat voor. Het zijn dan alleen nog vruchtblaasjes met een speldeknopje erin.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij ook. Ze heeft daarna nog 2 gezonde nesten gehad. Ze was gedekt omdat 1 van de kinderen het zo zielig vondt dat ze alleen in een bench zat. Hij was toen 10 jaar. Dus dat was bingo!!!!!!!!!!!!!!!!Riboet schreef:Ken een hondje waarbij de prik gewoon het gewenste effect had. Geen zwangerschap dus en het hondje heeft ook nergens last van gehad voor wat betreft die prik.
Maggie
-
vriend
- geregistreerd lid
ik heb de ervaring bij de morning after dat je er niet van uit kan gaan dat er geen pups komen,
zelf mee gemaakt mijn hond loops op dag 7 ineens vast aan de reu zelfde dag nog bij de DA een m-a injecktie gekregen een dag erna nog een , nou het kon niet volgens de DA tot een bevruchting komen oke beter zij ik nog
nou na 7 weekjes zag ik mijn teefje toch ineens heel dik worden, dus bellen met de DA
kon niet werdt mij verteld,
ik bleef toch twijfelen
dus ik een afspraak voor een echo nou deze was niet nodig want de pups waren duidelijk aanwezig,
een week later 7 gezonde pups bedankt morning after het werdt 9 weken after
zelf mee gemaakt mijn hond loops op dag 7 ineens vast aan de reu zelfde dag nog bij de DA een m-a injecktie gekregen een dag erna nog een , nou het kon niet volgens de DA tot een bevruchting komen oke beter zij ik nog
nou na 7 weekjes zag ik mijn teefje toch ineens heel dik worden, dus bellen met de DA
ik bleef toch twijfelen
de honden lover
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
De onze heeft de prik gehad op de 3e en de 5e dag.vriend schreef:ik heb de ervaring bij de morning after dat je er niet van uit kan gaan dat er geen pups komen,
zelf mee gemaakt mijn hond loops op dag 7 ineens vast aan de reu zelfde dag nog bij de DA een m-a injecktie gekregen een dag erna nog een , nou het kon niet volgens de DA tot een bevruchting komen oke beter zij ik nog :wink:
nou na 7 weekjes zag ik mijn teefje toch ineens heel dik worden, dus bellen met de DA :neenee: kon niet werdt mij verteld,
ik bleef toch twijfelen :denken: dus ik een afspraak voor een echo nou deze was niet nodig want de pups waren duidelijk aanwezig,
een week later 7 gezonde pups bedankt morning after het werdt 9 weken after :smile:
Maggie
Maggie
-
vriend
- geregistreerd lid
heeft het geholpen bij jullie hond ?? ik denk dat het bij elke Da weer verschillend is , ik heb naar het beste gehandeld toengoud schreef:De onze heeft de prik gehad op de 3e en de 5e dag.vriend schreef:ik heb de ervaring bij de morning after dat je er niet van uit kan gaan dat er geen pups komen,
zelf mee gemaakt mijn hond loops op dag 7 ineens vast aan de reu zelfde dag nog bij de DA een m-a injecktie gekregen een dag erna nog een , nou het kon niet volgens de DA tot een bevruchting komen oke beter zij ik nog![]()
nou na 7 weekjes zag ik mijn teefje toch ineens heel dik worden, dus bellen met de DAkon niet werdt mij verteld,
ik bleef toch twijfelendus ik een afspraak voor een echo nou deze was niet nodig want de pups waren duidelijk aanwezig,
Maggie
de honden lover
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry, ze heeft geen nest gehad. We hebben hetzelfde nog eens bij de hand gehad, en toen was het m'n eigen fout. Hetzelfde gedaan, en ook geen nest gehad.vriend schreef:heeft het geholpen bij jullie hond ?? ik denk dat het bij elke Da weer verschillend is , ik heb naar het beste gehandeld toen :wink:goud schreef:vriend schreef:ik heb de ervaring bij de morning after dat je er niet van uit kan gaan dat er geen pups komen,
zelf mee gemaakt mijn hond loops op dag 7 ineens vast aan de reu zelfde dag nog bij de DA een m-a injecktie gekregen een dag erna nog een , nou het kon niet volgens de DA tot een bevruchting komen oke beter zij ik nog :wink:
nou na 7 weekjes zag ik mijn teefje toch ineens heel dik worden, dus bellen met de DA :neenee: kon niet werdt mij verteld,
ik bleef toch twijfelen :denken: dus ik een afspraak voor een echo nou deze was niet nodig want de pups waren duidelijk aanwezig,
een week later 7 gezonde pups bedankt morning after het werdt 9 weken after :smile:
De onze heeft de prik gehad op de 3e en de 5e dag.
Maggie
Maggie
Maggie
-
nanoekie
- Actief
- Contacteer:
geen ervaring, wel goede berichten gehoord over dit middel
http://www.vetpharm.uzh.ch/reloader.htm ... halt_c.htm
http://www.vetpharm.uzh.ch/reloader.htm ... halt_c.htm
Groetjes Nanouk