Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
On honds gedrag
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ik moet hier wel een beetje om lachen hoor vooral omdat ik dit koppel aan dat wat onze DA tegen me zei toen ik de eerste keer bij haar kwam.
"ja u moet wel beseffen dat dit soort hondjes erg ver van de wolf afstaan" Tja hier kon ik met mijn haarbal op pootjes niets tegen in brengen. Er vanuit gaande dat de wolf dus de ultime hond zou zijn zou ik dus zeggen dat in de regen lopen heel erg onhonds is. Dit doet een wolf namelijk niet vrijwillig. Poepen op het gras tja een wolf poept waar het hem uit komt.
Als je bedoelt een hond die opgevoed is zoals jij het zou willen ja dan heb je gelijk dan zijn er erg veel onhondse honden.
"ja u moet wel beseffen dat dit soort hondjes erg ver van de wolf afstaan" Tja hier kon ik met mijn haarbal op pootjes niets tegen in brengen. Er vanuit gaande dat de wolf dus de ultime hond zou zijn zou ik dus zeggen dat in de regen lopen heel erg onhonds is. Dit doet een wolf namelijk niet vrijwillig. Poepen op het gras tja een wolf poept waar het hem uit komt.
Als je bedoelt een hond die opgevoed is zoals jij het zou willen ja dan heb je gelijk dan zijn er erg veel onhondse honden.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is meer voor de baasjes bedoeld die hun hond zo behandelen en denken dat honden hun op deze manier begrijpen. De hond kan hier niets aan doen.
bijvoorbeeld;
Kleine hondjes bij elke hond optillen, ook als dit niet nodig is.(snap best dat een klein hondje eerder zwaar gebeten is dan een grote hond, maar hier zijn mensen die bij elke hond, ook klein, hun hondje optillen en het hondje vanaf de arm aan het snauwen en blaffen is en de baas hierom lacht
Vele malen iets van gezegd, maar ja..
Een mens kan ook iets onthouden van een uur geleden, dus een hond ook.
Dus als we thuis komen en de hond heeft iets gesloopt, gaan we hem daarvoor nog fijn bestraffen
Pas hoorde ik er nog eentje die zijn hond door de plas had gehaald, omdat hij thuis wat had gedaan
Conclusie 'onhonds' bestaat in mijn ogen niet, gedomesticeerd zijn ze wel, wij kunnen ons wel aan dingen ergeren, maar dat hebben mensen zelf veroorzaakt.
bijvoorbeeld;
Kleine hondjes bij elke hond optillen, ook als dit niet nodig is.(snap best dat een klein hondje eerder zwaar gebeten is dan een grote hond, maar hier zijn mensen die bij elke hond, ook klein, hun hondje optillen en het hondje vanaf de arm aan het snauwen en blaffen is en de baas hierom lacht
Een mens kan ook iets onthouden van een uur geleden, dus een hond ook.
Dus als we thuis komen en de hond heeft iets gesloopt, gaan we hem daarvoor nog fijn bestraffen
Pas hoorde ik er nog eentje die zijn hond door de plas had gehaald, omdat hij thuis wat had gedaan
Conclusie 'onhonds' bestaat in mijn ogen niet, gedomesticeerd zijn ze wel, wij kunnen ons wel aan dingen ergeren, maar dat hebben mensen zelf veroorzaakt.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
Anna*
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Yentie is absoluut een echt hond-hond, maar je denkt toch niet dat ze met haar pootjes over het volgepieste en gepoepte grasveld gaat lopen, zeker niet als het ook nog eens regent? Duhhh.
Dan is ze binnen 5 seconden klaar met haar ontlasting en staat ze in de startblokken om naar huis te gaan. Kan je sjorren aan haar wat je wilt, maar zij gaat naar huis.
Maar zodra ik de auto voor de deur zet, zit ze er als eerste in en als we echt ergens gaan wandelen, loopt ze ons er allemaal uit en heeft ze ook nog heerlijk gegraven, gejaagd en overal gesnoven. Een echte hond.
Maar ze bepaalt zelf wanneer ze iets leuk vind.

Maar zodra ik de auto voor de deur zet, zit ze er als eerste in en als we echt ergens gaan wandelen, loopt ze ons er allemaal uit en heeft ze ook nog heerlijk gegraven, gejaagd en overal gesnoven. Een echte hond.
Maar ze bepaalt zelf wanneer ze iets leuk vind.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- jeannie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising podengo
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Inderdaad. Dat urenlange gehobbel door losloopgebieden vind ik sowieso nogal onhonds als je het op die manier wilt zien. Wat is het doel ervan? En met regen erbij is het nog onhondser, waarom zou je je als hond nat laten regelen zonder dat dit ook maar enig nut heeft?sirene schreef:Het is vooral erg onhonds om zomaar te willen gaan wandelen zeker in de regenVolwassen honden die spelen is ook onnatuurlijk en wellicht onhonds.
Honden die voor hun eigen kostje moeten zorgen lopen zo weinig mogelijk en zeker niet vrijwillig in de regen.

Linda, Izzie en Bram
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wij waren gister wat aan het trainen toen het begon te regenen.
Felix was net op de terugweg met een apport en liep mijn eega, die op hem stond te wachten, straal voorbij
Hij ging namelijk onder een boom staan en kwakte daar het apport op de grond met een kop erbij van "Nou,...komen jullie nog?"
Om zulke dingen moet ik altijd erg lachen want hij heeft natuurlijk gelijk, wij zouden eigenlijk ook veel liever onder die boom staan
Felix was net op de terugweg met een apport en liep mijn eega, die op hem stond te wachten, straal voorbij
Hij ging namelijk onder een boom staan en kwakte daar het apport op de grond met een kop erbij van "Nou,...komen jullie nog?"
Om zulke dingen moet ik altijd erg lachen want hij heeft natuurlijk gelijk, wij zouden eigenlijk ook veel liever onder die boom staan
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Gehobbel, gehobbel? Wij zijn op jacht!Zoek stok! schreef:Inderdaad. Dat urenlange gehobbel door losloopgebieden vind ik sowieso nogal onhonds als je het op die manier wilt zien. Wat is het doel ervan? En met regen erbij is het nog onhondser, waarom zou je je als hond nat laten regelen zonder dat dit ook maar enig nut heeft?sirene schreef:Het is vooral erg onhonds om zomaar te willen gaan wandelen zeker in de regenVolwassen honden die spelen is ook onnatuurlijk en wellicht onhonds.
Honden die voor hun eigen kostje moeten zorgen lopen zo weinig mogelijk en zeker niet vrijwillig in de regen.
We struinen langs het water en 'vangen' drijvende stokken en rietstengels, we gaan dwars door het veld en graven muizenholletjes uit, we speuren en vinden een bal, of restanten van een picknick. We jagen achter ballen en stokken aan we vangen ze (bijna) altijd.
Edit: Nou ja, 'we'... Ze!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Onhonds is het!Rami schreef:Gehobbel, gehobbel? Wij zijn op jacht!Zoek stok! schreef:Inderdaad. Dat urenlange gehobbel door losloopgebieden vind ik sowieso nogal onhonds als je het op die manier wilt zien. Wat is het doel ervan? En met regen erbij is het nog onhondser, waarom zou je je als hond nat laten regelen zonder dat dit ook maar enig nut heeft?sirene schreef:Het is vooral erg onhonds om zomaar te willen gaan wandelen zeker in de regenVolwassen honden die spelen is ook onnatuurlijk en wellicht onhonds.
Honden die voor hun eigen kostje moeten zorgen lopen zo weinig mogelijk en zeker niet vrijwillig in de regen.![]()
We struinen langs het water en 'vangen' drijvende stokken en rietstengels, we gaan dwars door het veld en graven muizenholletjes uit, we speuren en vinden een bal, of restanten van een picknick. We jagen achter ballen en stokken aan we vangen ze (bijna) altijd.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Jaap* schreef:Wij waren gister wat aan het trainen toen het begon te regenen.
Felix was net op de terugweg met een apport en liep mijn eega, die op hem stond te wachten, straal voorbij![]()
![]()
Hij ging namelijk onder een boom staan en kwakte daar het apport op de grond met een kop erbij van "Nou,...komen jullie nog?"![]()
Ik heb met Bram ook zoiets gehad. Was met agilitytraining en het was nogal kloteweer. Toen het nog erger ging hozen, ging iedereen schuilen onder een afdakje, ongeveer 20 meter van het veld af. Maar Linda niet natuurlijk, die wilde het parcours nog een keer doen. Dus ik zit nog een beetje te kijken hoe ik het ga lopen, kijk ik naar rechts, zie ik daar Bram onder het afdakje staan die mooi is meegedrenteld met de groep. Sta ik daar in m'n eentje op het veld in de stromende regen

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Haha, zo kun je het ook zien jaRami schreef:Gehobbel, gehobbel? Wij zijn op jacht!Zoek stok! schreef:Inderdaad. Dat urenlange gehobbel door losloopgebieden vind ik sowieso nogal onhonds als je het op die manier wilt zien. Wat is het doel ervan? En met regen erbij is het nog onhondser, waarom zou je je als hond nat laten regelen zonder dat dit ook maar enig nut heeft?sirene schreef:Het is vooral erg onhonds om zomaar te willen gaan wandelen zeker in de regenVolwassen honden die spelen is ook onnatuurlijk en wellicht onhonds.
Honden die voor hun eigen kostje moeten zorgen lopen zo weinig mogelijk en zeker niet vrijwillig in de regen.![]()

Linda, Izzie en Bram
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Puchu houdt ook niet van in de regen wandelen, maar hij moet wel
Kaya maakt het allemaal niets uit, als het maar niet bloedheet is. Ziet ze een plas, dan zal ze er expres doorheen lopen, terwijl Puchu er omheen loopt.
Maar ik vind dat niets met 'honds' zijn te maken hebben
Puchu is toch echt een echte hond hoor
met compleet zeer uitgebreid honds vocabulair ook nog :N: hekel aan andere reuen, macho-man, enz. enz.
Beide zijn 'gemiddeld' in huis. Niet extreem druk, maar ook niet erg rustig. Ze hebben hun gekke momenten, rennen soms dwars over de bank en door de tuin samen en zo liggen ze weer even te slapen.
Beide zijn wel dol op aandacht, té dol op aandacht...... maar dat is mijn fout denk ik
Kaya maakt het allemaal niets uit, als het maar niet bloedheet is. Ziet ze een plas, dan zal ze er expres doorheen lopen, terwijl Puchu er omheen loopt.
Maar ik vind dat niets met 'honds' zijn te maken hebben
Puchu is toch echt een echte hond hoor
Beide zijn 'gemiddeld' in huis. Niet extreem druk, maar ook niet erg rustig. Ze hebben hun gekke momenten, rennen soms dwars over de bank en door de tuin samen en zo liggen ze weer even te slapen.
Beide zijn wel dol op aandacht, té dol op aandacht...... maar dat is mijn fout denk ik
-
Gos
- Zeer actief
Re: On honds gedrag
Ik zie het verband niet tussen niet graag in de regen lopen en onhonds zijn. Ik heb een onbestemd kruisinkje die de eerste jaren van zijn leven in Spanje gewoond heeft. Waar we woonden, regende het niet vaak, maar als het regende, dan heel lang en heel hard. Hij heeft een dun kort vachtje zonder onderwol. Hij is heel graag buiten, houdt van veel wandelen en veel actie, maar gaat liever niet in harde regen lopen. Dat lijkt me alleen maar verstandig, hij is zo doorweekt en zijn vachtje houdt niks tegen, en hij droogt ook weer veel langzamer op dan de vachten van de herders. Wat is er onhonds om je energie dan niet te verspillen door een end door hoosregen te gaan lopen?jidde schreef:Het valt me op dat je bij sommige honden/rassen erg onhonds gedrag ziet. Niet van regen houden, niet willen wandelen maar alleen maar in huis willen liggen zeg maar.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
grappig, dat betekent dat mijn basenjis met hun oergedrag geen honden zijn?
ze houden niet van regen, de blaffen niet, ze zijn lui, ze jagen zelfstandig, spelen niet veel, en apporteren e.d. is voor hun een broertje dood.
lijkt me allemaal erg oer, maar ja als je inderdaad het begrip "hond" opvat als iets onnatuurlijks doorgefokts op will to please, ( even kort door de bocht maar iedereen zal het wel snappen zo ) ofwel op domesticatie, dan klopt het wel.
de vraag lijkt mij dan ook niet of een bepaalde hond "onhonds"is maar eerder of jouw hond/ ras meer gedomesticeerd is dan de ander.
Misschien dus handig om eerst het begrip "hond"te definiëren voor jezelf , wordt het misschien ook al duidelijker door of iets honds is of niet.
er is niet voor niets onderscheid tussen honden en oerhonden, maar is de een meer of minder hond dan de ander? dat ligt aan je eigen definitie van wat een hond is 
edit: of zie jij het dat een meer gedomesticeerd ras hondser is dan de primitieve rassen?
ze houden niet van regen, de blaffen niet, ze zijn lui, ze jagen zelfstandig, spelen niet veel, en apporteren e.d. is voor hun een broertje dood.
lijkt me allemaal erg oer, maar ja als je inderdaad het begrip "hond" opvat als iets onnatuurlijks doorgefokts op will to please, ( even kort door de bocht maar iedereen zal het wel snappen zo ) ofwel op domesticatie, dan klopt het wel.
de vraag lijkt mij dan ook niet of een bepaalde hond "onhonds"is maar eerder of jouw hond/ ras meer gedomesticeerd is dan de ander.
Misschien dus handig om eerst het begrip "hond"te definiëren voor jezelf , wordt het misschien ook al duidelijker door of iets honds is of niet.
edit: of zie jij het dat een meer gedomesticeerd ras hondser is dan de primitieve rassen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
blondie
- Zeer actief
haha ja dat herken ik een beetje.. poep is vies.. eigen poep terwijl hij zijn bal tijdens de daad laat vallen en hem na de daad moet pakken :N:Roelfien schreef:Yentie is absoluut een echt hond-hond, maar je denkt toch niet dat ze met haar pootjes over het volgepieste en gepoepte grasveld gaat lopen, zeker niet als het ook nog eens regent? Duhhh.Dan is ze binnen 5 seconden klaar met haar ontlasting en staat ze in de startblokken om naar huis te gaan. Kan je sjorren aan haar wat je wilt, maar zij gaat naar huis.
Maar ze bepaalt zelf wanneer ze iets leuk vind.![]()
Hij kreeg van iemand waar ik op bezoek was een rauwe hamburger tussen twee witte broodjes in.. haar honden hadden het in een mum op.. die van mij ging eerst het boterhammetje lostrekken van de hamburger, daarna ging de hamburger naar binnen en daarna het brood..
beetje onhonds...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik weet niet precies wat ik dan voor honden heb.
Ik heb er een die nooit vies is, geen idee hoe ze dat doet
(grotendeels wit nog wel ).
Haar dochter daarentegen heeft regelmatig de modder achter d'r oren zitten.
En over de wetter zullen we het maar niet hebben.
Die heeft natuurlijk wel een onhondse vacht, waardoor ze liefst lekker buiten ligt. Oja, en een buitje, daar maalt ze niet om, tenzij het echt gaat storten.
De stabijs vinden haar
Die kijken vol ontzetting vanaf hun gerieflijke kussen naar dat malle beest buiten.
Als de ene hond dat van de andere vindt, wat maakt dat die honden dan?
Ik heb er een die nooit vies is, geen idee hoe ze dat doet
Haar dochter daarentegen heeft regelmatig de modder achter d'r oren zitten.
En over de wetter zullen we het maar niet hebben.
Die heeft natuurlijk wel een onhondse vacht, waardoor ze liefst lekker buiten ligt. Oja, en een buitje, daar maalt ze niet om, tenzij het echt gaat storten.
De stabijs vinden haar
Als de ene hond dat van de andere vindt, wat maakt dat die honden dan?
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat Sirene zegt. Vooral als het koud is, is het onverstandig om je nat te laten regenen, en kan je beter in je droge warme schuilplaats blijven. Ook als het erg warm is, is het slimmer om niet te ver af te dwalen van je eigen schaduwrijke plek waar water voor handen is.sirene schreef:Het is vooral erg onhonds om zomaar te willen gaan wandelen zeker in de regenVolwassen honden die spelen is ook onnatuurlijk en wellicht onhonds.
Jack heeft op straat gezworven, en heeft zich daar met zijn handicap nog redelijk kunnen handhaven (hij leeft immers nog
Maar goed, daar gaat di hele topic niet over, jij vindt die logee niet leuk en zoekt argumenten.
(Ik denk trouwens dat het niet mee willen lopen daar ook mee te maken heeft, hij vertrouwt je niet 100% en dan kan je maar beter op bekend terrein blijven.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ha!Nanna schreef:IntelligentMarjoleine schreef: Oja, en een buitje, daar maalt ze niet om, tenzij het echt gaat storten.
De stabijs vinden haarDie kijken vol ontzetting vanaf hun gerieflijke kussen naar dat malle beest buiten.
Als de ene hond dat van de andere vindt, wat maakt dat die honden dan?Ze zijn waarschijnlijk al wat verder geëvolueerd. De domme boerentrien ligt buiten in de regen; het beschaafder volk binnen op een comfortabel kussen
Ik wist het wel
- Hanneke2
- Zeer actief
Bwahaha, Jack heeft dat ook. Kattenstront is een delicatesse en ik heb hem 1 keer een hap mensenstront zien nemen zodat ik bijna stond te kotsen, maar hij deinst ook wel eens weg van zijn bal en kijkt mij dan zeer verontwaardigd aan omdat *IK* die bal dan verkeerd heb gegooid en nu zit er hondenpoep aan en dat is goor.blondie schreef:haha ja dat herken ik een beetje.. poep is vies.. eigen poep terwijl hij zijn bal tijdens de daad laat vallen en hem na de daad moet pakken :N:Roelfien schreef:Yentie is absoluut een echt hond-hond, maar je denkt toch niet dat ze met haar pootjes over het volgepieste en gepoepte grasveld gaat lopen, zeker niet als het ook nog eens regent? Duhhh.Dan is ze binnen 5 seconden klaar met haar ontlasting en staat ze in de startblokken om naar huis te gaan. Kan je sjorren aan haar wat je wilt, maar zij gaat naar huis.
Maar ze bepaalt zelf wanneer ze iets leuk vind.![]()
Dat doet Lilo ook. Eerst het lekkers, dus eerst alle smeerworst van een stukje brood likken en dan pas het brood eten. Da's niet onhonds, da's verwend.Hij kreeg van iemand waar ik op bezoek was een rauwe hamburger tussen twee witte broodjes in.. haar honden hadden het in een mum op.. die van mij ging eerst het boterhammetje lostrekken van de hamburger, daarna ging de hamburger naar binnen en daarna het brood..![]()
beetje onhonds...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb ook een paar zeer onhondse honden: alle vier hebben ze de pest aan regen. Als het regent en het is tijd om ze uit te laten, werpen ze één ontzette blik naar buiten en verstoppen zich onder de eettafel. En ik maar soebatten om ze er onder vandaan te krijgen
.
Wandelen vinden ze leuk maar ik moet het bij Kyra niet overdrijven anders gaat ze gewoon liggen met een blik van 'bekijk 't effe lekker' (ca. 2,5 uur is voor haar het maximum)
.
En mijn eerste collie Robyn spande helemaal de kroon. Als ik haar voor negen uur 's ochtends wilde uitlaten, rende ze snel naar haar mand en stopte haar kop onder de deken onder het motto 'als ik jou niet zie, zie je mij ook niet'
.
Wandelen vinden ze leuk maar ik moet het bij Kyra niet overdrijven anders gaat ze gewoon liggen met een blik van 'bekijk 't effe lekker' (ca. 2,5 uur is voor haar het maximum)
En mijn eerste collie Robyn spande helemaal de kroon. Als ik haar voor negen uur 's ochtends wilde uitlaten, rende ze snel naar haar mand en stopte haar kop onder de deken onder het motto 'als ik jou niet zie, zie je mij ook niet'

- starfleet
- Erelid
Ik vind ook dat een hond in de regen zou moeten willen wandelen en ik heb me altijd laten vertellen dat het aan de eigenaar ligt als de hond niet wil. Dat is bij Buffy niet het geval daar verwed ik mijn hoofd op. Vanaf heel klein puppie heeft ze de schurft aan regen gehad, misschien van mams al overgenomen?jidde schreef:Een hond hoort lijkt mij toch echt tegen regen te kunnen :N: Ik zelf ben erg blij als de honden gewoon lekker meelopen in de regen en ik heb een paar die het dus echt lekker vinden in de regen lopen (regen=plassen water = door heen banjeren).
Het is een winterpup en ze heeft het als hondje van nog geen 3 maanden gepresteerd om 18 uur haar plas op te houden omdat het goot en bleef gieten. Wij hebben staan dansen, springen, ballen in de tuin, maar ze piekerde er niet over naar buiten te gaan. Opgepakt en de tuindeur dicht, zielig kijken en tegen ons opspringen voor steun en zeker niet plassen.
Het is er nooit meer uitgegaan. Ze wil wel mee, maar echt zo snel mogelijk weer naar huis. Ze springt met plezier in plassen en in de zomer zwemt ze, maar regen en Buffy dat gaat niet samen.
Echt onhonds is het nu ook weer niet, ik hoor zoveel dat honden er een hekel aan hebben dat ik het inmiddels vrij normaal vind. Ik vind haar verder in haar gedrag heel honds, ze ligt nu heerlijk op haar rug op de bank te snurken, zeer honds dus.
Anne
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
dan is mijn tara echt een on-hondse hond
houd niet van regen
houd niet van zwemmen
loopt om een plas heen
speelt nooit niet ergens mee
wil niet wandelen
houd niet van aanhalen
houd eigenlijk alleen van slapen......dat is dan weer meer een katten eigenschap
zij is wel met 3 katten opgevoed.....zou DAT het zijn

houd niet van regen
houd niet van zwemmen
loopt om een plas heen
speelt nooit niet ergens mee
wil niet wandelen
houd niet van aanhalen
houd eigenlijk alleen van slapen......dat is dan weer meer een katten eigenschap
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
doggy
Re: On honds gedrag
Da's Beike, uit den dopjidde schreef: Ik houd van honden die echt honds zijn, door de plassen banjeren, altijd mee willen, die duidelijk zijn in hun gedragingen.
Soms denkt hij dat hij een schoothond is, maar daar hebben meerdere honden last van, denk ik
- Moos
- Zeer actief
Ik vind het ook echt rot dat Saar dat zo vervelend vindtTamara. schreef:Ik ben blij dat die van mij, net zoals ik, hun hand niet omdraaien voor een fikse regenbui. We vinden het zelfs best lekker

-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Yaro en Luca zijn ook niet dol op regen. Yaro wil nog wel mee maar Luca vertikt het, of je moet met de auto gaan. In het bos maakt het niet meer uit of het regent, dan rent ze door de plassen.
Yaro en Luca zullen ook niet snel helemaal af gaan in het natte gras, ze blijven dan een beetje zweven boven de grond. Fahim maakt het allemaal niet uit. Zeg je af dan ploft hij neer, nat gras of niet.
Maar vind ze alle 3 erg honds hoor.
Yaro en Luca zullen ook niet snel helemaal af gaan in het natte gras, ze blijven dan een beetje zweven boven de grond. Fahim maakt het allemaal niet uit. Zeg je af dan ploft hij neer, nat gras of niet.
Maar vind ze alle 3 erg honds hoor.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile