Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik weet niet of hij al ergens staat... anders doe ik er wel weer een slotje op... heb hem al een tijdje op mn hyves staan maar zeker na de diverse 'discussies' over de 2-deling van de Duitse herder in de andere topics staan er hier toch een aantal geweldige stellers tussen hoor...
(Over de Mechelaars en Hollanders overigens ook maar niet te spreken )
Oef de meeste houd ik m'n hart voor vast. Dat kan gewoon niet goed gaan zo hard als die erin komen.
Youri de mechelaar die nu ook in het logo wordt gebruikt van het knpv forum heb ik toen die oefening zien doen. Wat een fantastische mooie steller is dat!
Gaia schreef:Oef de meeste houd ik m'n hart voor vast. Dat kan gewoon niet goed gaan zo hard als die erin komen.
je doet er alleen zo weinig aan... de mijne stelt ook als een kogel, en wat we er ook aan doen, hij gaat er eigenlijk alleen maar harder door stellen...
Jezus een aantal maken zelfs een paar 3 dubbele salto's!
Ik vond het trouwens wel raar dat bij een stukje in het filmpje,
waarbij 5 honden op 1 pakwerker af moesten en hem moesten neerhalen,
ze allemaal net van te voren gemuilkorfd werden, hoort dat zo, want
dan komt het toch helemaal schuldig over, en denken de honden dat
het echt fout is.. als ik het zo goed zeg..
Of hoort dit zo? (*geen verstand ervan)
Gaia schreef:Oef de meeste houd ik m'n hart voor vast. Dat kan gewoon niet goed gaan zo hard als die erin komen.
je doet er alleen zo weinig aan... de mijne stelt ook als een kogel, en wat we er ook aan doen, hij gaat er eigenlijk alleen maar harder door stellen...
Niet dat ik er verder iets meer mee heb dan ´jeetje, wat mooi om te zien´, maar ik ken een hond die zo een compleet verbrijzelde schouder heeft opgelopen.
En op het moment dat het gebeurde had niemand iets in de gaten want hij ging gewoon door :N:. Pas na de oefening was duidelijk dat er iets verschrikkelijks aan de hand was. Hond zit nu met ijzerdraad in elkaar en kan in het geheel niet meer werken.....
Niet dat ik er verder iets meer mee heb dan ´jeetje, wat mooi om te zien´, maar ik ken een hond die zo een compleet verbrijzelde schouder heeft opgelopen.
En op het moment dat het gebeurde had niemand iets in de gaten want hij ging gewoon door :N:. Pas na de oefening was duidelijk dat er iets verschrikkelijks aan de hand was. Hond zit nu met ijzerdraad in elkaar en kan in het geheel niet meer werken.....
ja ik weet het maar nogmaals je doet er niets aan... het zit in de hond en hoe meer je er aan gaat sleutelen hoe harder hij gaat komen is mijn eigen ervaring... dus dan maar fingers crossed... Het is niet aangeleerd in ieder geval.
ja ik weet het maar nogmaals je doet er niets aan... het zit in de hond en hoe meer je er aan gaat sleutelen hoe harder hij gaat komen is mijn eigen ervaring... dus dan maar fingers crossed... Het is niet aangeleerd in ieder geval.
Nee, ik denk inderdaad dat je er weinig aan kan doen. Honden zien natuurlijk geen gevaar, die zijn bezig met wat ze leuk vinden! Wat ik in ieder geval in het filmpje zie is enthousiaste honden die lol hebben in hun werk en dat is belangrijk. Ik hoop dat het een uitzondering is, een hond met zo´n blessure.
Mooi fimpje, zeker die honden die per ongeluk de mouw te pakken krijgen geven zo mooi aan dat het puur om de mouw te doen is; een spelletje en geen agressie oid.
Maar ik zou nooit mijn hond van drie meter hoog naar beneden laten springen om te stellen....
ik ken er ook 1, die liep een gebroken nek op, einde oefening.
Met harde stellers is het o zo belangrijk een goede, ervaren pakwerker te hebben. Je mag er niet aan denken dat een harde steller door onkunde verkeerd terecht komt
Als de hond de mouw eraf krijgt is het spel dan afgelopen? krijgt hij ook dan ook meer punten?
nee de mouw mag hij nooit winnen tijdens een wedstrijd... maar ja.. .de pakwerker is ook maar een mens he... het winnen van de mouw wordt alleen met trainen gedaan
Je ziet ook bij een duitse herder dat hij de mouw wint en dat hij het dus nog een keer over moet doen aangezien het niet te beoordelen is op dat moment
Als de hond de mouw eraf krijgt is het spel dan afgelopen? krijgt hij ook dan ook meer punten?
nee de mouw mag hij nooit winnen tijdens een wedstrijd... maar ja.. .de pakwerker is ook maar een mens he... het winnen van de mouw wordt alleen met trainen gedaan
Je ziet ook bij een duitse herder dat hij de mouw wint en dat hij het dus nog een keer over moet doen aangezien het niet te beoordelen is op dat moment
En tijdens de training is het winnen dan om de hond meer zelfvertrouwen te geven?
Ik heb laatst tijdens de hollandse herder dag een demonstratie gezien, ik vond het echt heel mooi om te zien
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
En tijdens de training is het winnen dan om de hond meer zelfvertrouwen te geven?
Ik heb laatst tijdens de hollandse herder dag een demonstratie gezien, ik vond het echt heel mooi om te zien
het winnen van de mouw is de beloning, de buit gewonnen
Ik vond het mooi maar doodeng. Ik zou een hartverzakking krijgen als er een kerel van 90 kilo op mijn laekense teefje van 20 kilo vloog terwijl die in een bocht van 90 graden gedraaid zat :N:
Chiki schreef:Leuk om je eigen hond 4 keer voorbij te zien komen
(het onderwerp ligt nu heerlijk op onze voeten te slapen )
en welke is dat uit het filmpje?
De eerste IPO duitser in het filmpje (die de pakwerker onderuithaalt), deze shot is overigens 2 keer te zien, in het begin en het eind en is genomen op de WK (2005). Verder 1 foto in het aanblafverstek waar bijna de neus van Vincent Honselaar eraf gaat en een foto bij het afstandstellen op Robbie de Jong, beide ook WK plaatjes (2004).
Deze kanjer van nu bijna 9 jaar geniet na jaren topsport samen met vriendlief van zijn pensioen als huishond en heeft de taak om het jongere spul in toom te houden .