Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup drinkt niet (genoeg)
Moderator: moderatorteam
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
Addy
geweldig, fijn dat het nou de goede kant opgaatBrightstar schreef:Hallo,![]()
hier even een update over Ayrton.
Ik ben gewoon begonnen met Royal canine pupmelk met pap en een soepbolletje tartaar.
Hij at het goed en is nu al 2 dagen 50 gr. aangekomen. Hij tilt zijn bolletje aktiever op en begint te spelen met de andere rakkers!
Het lijkt de goede kant op te gaan..
Zonder echte kunstgrepen, maar wat extra voeding en veel knuffels!
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
tineke
FijnBrightstar schreef:Hallo,![]()
hier even een update over Ayrton.
Ik ben gewoon begonnen met Royal canine pupmelk met pap en een soepbolletje tartaar.
Hij at het goed en is nu al 2 dagen 50 gr. aangekomen. Hij tilt zijn bolletje aktiever op en begint te spelen met de andere rakkers!
Het lijkt de goede kant op te gaan..
Zonder echte kunstgrepen, maar wat extra voeding en veel knuffels!
- wilhelmina
- Actief
- Mol
- Zeer actief
hmmmm vraag me af of dat je da dier wel moet helpen, het zou beter zijn om het lot te laten bepalen red hij het dan is het goed zo niet, mischien wel beter, om er nou van alles in te gaan stoppen omdat je het zo zielig vind tja sorry, maar dat hoort bij het fokken.
als moeders hem de eerste dagen al dood wil liggen is voor mij genoeg.
-
Essy
Ik ben benieuwd hoe het met ontwormen zit. Is de moeder voor de dekking ontwormd? En zijn de puppen al een keer ontwormd (normaal met 14 dagen 1e keer) en moeders?
ik heb ooit een nest gezien bij een fokker. Die waren erg sloom en sliepen bijna altijd. Met 3 weken kreeg de eerste epileptische aanvallen van de wormen. Ze werden toen ontwormd en je wil niet weten wat daar aan spoelwormen uitkwam. Er zijn er uiteindelijk een paar gestorven door de wormen.
Een teef die zelf als pup niet optimaal ontwormd is, heeft veel ingekapselde spoelwormen en dientengevolge kan zij de pups tijdens de dracht en het zogen een flinke wormbesmetting bezorgen. Ik zou een teef altijd voor een dekking ontwormen en met 2 weken de pups met moeder. En met 4, 6 en 8 weken weer.
ik heb ooit een nest gezien bij een fokker. Die waren erg sloom en sliepen bijna altijd. Met 3 weken kreeg de eerste epileptische aanvallen van de wormen. Ze werden toen ontwormd en je wil niet weten wat daar aan spoelwormen uitkwam. Er zijn er uiteindelijk een paar gestorven door de wormen.
Een teef die zelf als pup niet optimaal ontwormd is, heeft veel ingekapselde spoelwormen en dientengevolge kan zij de pups tijdens de dracht en het zogen een flinke wormbesmetting bezorgen. Ik zou een teef altijd voor een dekking ontwormen en met 2 weken de pups met moeder. En met 4, 6 en 8 weken weer.
- Brightstar
- Vaste gebruiker
Nou ja, van alles in te stoppen....Mol schreef:hmmmm vraag me af of dat je da dier wel moet helpen, het zou beter zijn om het lot te laten bepalen red hij het dan is het goed zo niet, mischien wel beter, om er nou van alles in te gaan stoppen omdat je het zo zielig vind tja sorry, maar dat hoort bij het fokken.
Met vriendelijke groet van Karin en een poot van Tara, Amalia, Alexia, Ariane, Aida, Abe en Ayrton
- Brightstar
- Vaste gebruiker
Moederhond is iid voor de dekking ontwormd, de pups hebben met 2 weken pasta gehad en Tara ontwormd met tabletten.
De ontwormingspasta voor week 4, 6 en 8 ligt al klaar
De ontlasting is ook wormvrij! Dus dat zit wel goed.. Maar goed, alle ideeen helpen!
De ontwormingspasta voor week 4, 6 en 8 ligt al klaar
De ontlasting is ook wormvrij! Dus dat zit wel goed.. Maar goed, alle ideeen helpen!
Met vriendelijke groet van Karin en een poot van Tara, Amalia, Alexia, Ariane, Aida, Abe en Ayrton
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
fijn dat het nu beter gaat met hem, maar kan toch ook wel een stuk met Mol mee gaan, t is niet voor niets dat de moeder er op wilde gaan liggen de eerste dagen.....
was er hier ook bang voor met "oogje" dat t eigenlijk was omdat er al iets mis mee was,
t enige wat ik er ook aan gedaan heb is zijn oog verzorgen, de rest heeft hij zelf mogen ondervinden....gelukkig was er niets mis, in eerste instantie al niet, want hij was en bleef een van de grootste van t nest en nu blijkt ook het oogje in orde....
was er hier ook bang voor met "oogje" dat t eigenlijk was omdat er al iets mis mee was,
t enige wat ik er ook aan gedaan heb is zijn oog verzorgen, de rest heeft hij zelf mogen ondervinden....gelukkig was er niets mis, in eerste instantie al niet, want hij was en bleef een van de grootste van t nest en nu blijkt ook het oogje in orde....