Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pups tot 12 weken bij de fokker?
Moderator: moderatorteam
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik haalde Keeffer met 10 weken en 6 dagen (bijna 11 weken dus) op. Heerlijk vond ik het. Met 9 weken was ik nog wezen kijken, en ik ben echt blij dat hij pas met bijna 11 weken kwam. Als ik hem vergelijk met andere hondjes die eerder weg mogen bij fokkers... Keeff is een onwijs lieve, sociale hond. Hij blaft nauwelijks, alleen om te spelen. Spreekt perfect hondentaal, tikkie eigenwijs. Je kan wel duidelijk zien dat hij alleen is opgegroeid met 4 zusjes. Als teefjes gaan katten weet hij precies wat hij moet doen haha. Wat ik heb gezien bij Chi's is dat degene die onder de 10 weken weggaan, veel blafferiger zijn en moeilijker op te voeden. Als ik van een fokker mag kiezen, 8 weken of 10 weken, kies ik zeker 10 weken. 12 weken vind ik wel wat lang wachten, maar als ik daar voor mag kiezen, doe ik dat misschien wel. 
xx Marr en Keeff

-
Ineke
Weet ik nog niet, we zitten nu in week 4.Marjoleine schreef:Volkomen off-topic: is je teefje drachtig eigenlijk?Ineke schreef:Mijn pups gaan straks vanaf 8 weken de deur uit.
12 weken vind ik veel te laat, om dezelfde redenen die hier al gezegd zijn.
In het 'vragen, vragen, vragen'-topic heb ik wat dingetjes gemeld die ik aan haar zie.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik lees het vaker..
Maar waarom worden *kleinere* rassen langer bij moeders gehouden dan de groter rassen?
Of zie ik dat verkeerd.., maw worden *grotere* rassen ook tot 10/12 weken in het nest gehouden?
Dat wil ik weleens weten
en zo ja of nee, waarom?
Maar waarom worden *kleinere* rassen langer bij moeders gehouden dan de groter rassen?
Of zie ik dat verkeerd.., maw worden *grotere* rassen ook tot 10/12 weken in het nest gehouden?
Dat wil ik weleens weten

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Exact.Inge O schreef:natuurlijk zien ze er nog extra klein uit met 8 weken, ja doei, wat verwacht je dan van een miniatuurtje? maar in verhouding zijn ze eigenlijk al gróter dan een groot ras van die leeftijd.
En met een maand of zes zijn ze eigenlijk al zo goed als af.
Terwijl heel grote rassen daar soms wel drie jaar over doen.
Dus ik vind het niet alleen onlogisch, maar zelfs tegenstrijdig, goed beschouwd.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook eigenlijk..Marjoleine schreef:Exact.Inge O schreef:natuurlijk zien ze er nog extra klein uit met 8 weken, ja doei, wat verwacht je dan van een miniatuurtje? maar in verhouding zijn ze eigenlijk al gróter dan een groot ras van die leeftijd.
En met een maand of zes zijn ze eigenlijk al zo goed als af.
Terwijl heel grote rassen daar soms wel drie jaar over doen.
Dus ik vind het niet alleen onlogisch, maar zelfs tegenstrijdig, goed beschouwd.
Ook de rr is geeselijk/mentaal pas volgroeid rond zijn derde jaar.(dat is toch vaker het geval bij de *grotere* rassen?).
Teven weliswaar allicht iets eerder maar toch, ook vrij laat dus.
Het gaat dus puur om de *lichamelijke * volwassenheid en niet de geestelijke?
Of zie ik dat niet goed?

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Sommige Chihuahuafokkers kiezen ervoor om hun pups pa met 9 weken voor het eerst te enten en te laten chippen, omdat de pups anders te klein zijn. Een pup dan al op 7 weken weg laten gaan kan dan niet. De fokker waar Keeffie vandaan komt heeft hem gewoon met 6 weken laten enten en chippen. Hij was rond de 650 gram bij zijn eerste prikje. Chihuahua's kunnen behoorlijk eigenwijs zijn, en ik heb heel veel verhalen aangehoord en elke keer bleek een pup jonger dan 10 weken toch moeilijker op te voeden te zijn. Ze worden minder snel zindelijk en zijn dominanter. Als ik zou fokken zou ik mijn pups nooit met 7 weken al laten weggaan, omdat ze nog zo ontzettend veel van de moeder leren.
Met 9 weken slurpte hij nog aan de tiet, en zijn moeder corrigeerde hem en de andere pupjes erg veel.
Keeff was echt een eitje met opvoeden. Ik weet zeker dat als ik hem op jongere leeftijd mee had gekregen, hij veel blafferiger en feller zou zijn. Hij is van nature best dominant. Maar daar merk ik alleen wat van als hij samen is met reuen van dezelfde leeftijd.
Keeff was echt een eitje met opvoeden. Ik weet zeker dat als ik hem op jongere leeftijd mee had gekregen, hij veel blafferiger en feller zou zijn. Hij is van nature best dominant. Maar daar merk ik alleen wat van als hij samen is met reuen van dezelfde leeftijd.
xx Marr en Keeff

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klopt wel, inderdaad.Tring schreef:Sommige Chihuahuafokkers kiezen ervoor om hun pups pa met 9 weken voor het eerst te enten en te laten chippen, omdat de pups anders te klein zijn.
Ik heb het daar eens over gehad met onze chipper. Ik had toen een virusje gehad en een paar pups waren wat klein. Toen vertelde ze dat bij erg kleine pups altijd geprobeerd wordt zo laat mogelijk te chippen, omdat bij die kleintjes de chip er anders wel eens uit komt.
Stom genoeg gebeurde dat dus inderdaad een keer bij ons, bij een wat kleiner pupje.
Maar ja, in het pre-chip-tijdperk gingen ze ook al eerder weg, dus het kan hooguit één van de redenen zijn, niet de hoofdreden.
Ik vind Inge's verklaring best logisch eigenlijk.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Hier kleine honden. En gewoon in huis gekregen met 7 1/2 en 8 1/2 week. Mitya woog 900 gram dat ze kwam en gewoon keurig gechipped en al vanuit Tsjechië. (opgehaald uiteraard) In tegenstelling tot de Chihuahua mag het Griffonnetje gewoon tussen 7 en 8 weken het nest verlaten. Dat is ook een prima leeftijd om uit te vliegen. Mochten wij ooit een nest fokken met dit ras, dan vertrekken ze rond de 8 weken.
Ik denk meer dat het idee van de kwetsbaarheid bij chihuahua fokkers voorop staat. Ik heb dan ook wel verhalen gehoord over nieuwe eigenaren die hun hondje lieten vallen met grote gevolgen.
Ik denk meer dat het idee van de kwetsbaarheid bij chihuahua fokkers voorop staat. Ik heb dan ook wel verhalen gehoord over nieuwe eigenaren die hun hondje lieten vallen met grote gevolgen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat begrijp ik ook niet.Inge O schreef:maar waarom zou een chihuahua daar anders in zijn dan een herder?Tring schreef:Als ik zou fokken zou ik mijn pups nooit met 7 weken al laten weggaan, omdat ze nog zo ontzettend veel van de moeder leren.Met 9 weken slurpte hij nog aan de tiet, en zijn moeder corrigeerde hem en de andere pupjes erg veel.
Als de moeder ze nog toestaat te drinken zal ze ze toch corrigeren. Ik bedoel: ze hebben tandjes en scherpe nageltjes.
Ik heb teefjes gehad die het lang goedvonden, en teefjes die met 6 weken als met de mattenklopper klaar stonden, bij wijze van spreken.
Ik denk niet dat zoiets formaatgebonden of rasgebonden is, maar individu-gebonden.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
en dan scheelt t ook nog per nest,Marjoleine schreef:Dat begrijp ik ook niet.Inge O schreef:maar waarom zou een chihuahua daar anders in zijn dan een herder?Tring schreef:Als ik zou fokken zou ik mijn pups nooit met 7 weken al laten weggaan, omdat ze nog zo ontzettend veel van de moeder leren.Met 9 weken slurpte hij nog aan de tiet, en zijn moeder corrigeerde hem en de andere pupjes erg veel.
Als de moeder ze nog toestaat te drinken zal ze ze toch corrigeren. Ik bedoel: ze hebben tandjes en scherpe nageltjes.
Ik heb teefjes gehad die het lang goedvonden, en teefjes die met 6 weken als met de mattenklopper klaar stonden, bij wijze van spreken.
Ik denk niet dat zoiets formaatgebonden of rasgebonden is, maar individu-gebonden.
Umi was bij haar eerste 2 nesten ze met 4,5 week echt zat (maar toen beten ze ook echt in de tepels)
dit nest drinkt gewoon zonder te beschadigen en die mogen nu (7wk) nog steeds een keer of 4 per dag uitgebreid drinken, ze gaat er echt voor staan...
-
Rabecca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5