Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je je hond nooit loslaat

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Sterker nog: ik kán niet tegen honden aan de riem, vind er niets aan om dan te wandelen. Mijn hondjes lopen vrijwel overal los, dat zijn ze van pup af aan zo gewend.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

goh nieuw soort allergie, ik kan niet tegen honden aan de riem :eek: :denken:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Oftewel: ik vind het vele malen ontspannener wandelen met de hondjes los. Noem het hoe je het wilt, nieuw soort allergie is wel grappig :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra kan heel goed los en eerlijk gezegd vind ik het ook irritant om haar aan de lijn te houden. Ik gooi haar altijd zsm los, maar goed nogmaals zij kan dat. Als mn staff reu straks niet overal los kan (zeer waarschijnlijk) dan vind ik het geen probleem hem vast te houden. Ik heb wel het geluk dat ik dichtbij een aantal veilige overzichtelijke plekken heb waar hij altijd los kan blijven lopen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Frenk schreef:Daarnaast zijn er genoeg gebieden waar je hond, pup en volwassen, veilig los kan lopen. Ik vind het de verantwoordelijkheid van iedere hondenbaas om naar die mogelijkheden te zoeken. Al is het maar 1x per maand ofzo.
Hier zijn eigenlijk geen losloopgebieden in de buurt waar ik heen kan met fiets of lopend en aangezien ik geen rijbewijs hebt houdt dat dus ook op... dus eigenlijk zeg je dan dat ik en andere mensen in mijn situatie geen honden moeten nemen en zowel zijn wij dierenbeulen.
Het feit dat ik elke dag 3 uur wandel me mijn honden, aan de lange en korte lijn, fiets met de jongste en elke week trouw naar d ehondenschool ga doet er allemaal niet toe...ik sta in rechte lijn met iemand die zijn hond slaat, schop en verwond..met andere woorden dus.....
Nou dank je wel.. ik zal z emeteen gaan herplaatsen :ok:

Tuurlijk het is altijd fijner als ze wel los kunnen maar zo zwart wit als jij het neerzet is het dus niet..niet iedereen heeft die gelegenheid.
Ik ben heel blij dat jij een betere baas bent voor je hond dan dat ik het ben.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

jacq1970 schreef:
Frenk schreef:Daarnaast zijn er genoeg gebieden waar je hond, pup en volwassen, veilig los kan lopen. Ik vind het de verantwoordelijkheid van iedere hondenbaas om naar die mogelijkheden te zoeken. Al is het maar 1x per maand ofzo.
Hier zijn eigenlijk geen losloopgebieden in de buurt waar ik heen kan met fiets of lopend en aangezien ik geen rijbewijs hebt houdt dat dus ook op... dus eigenlijk zeg je dan dat ik en andere mensen in mijn situatie geen honden moeten nemen en zowel zijn wij dierenbeulen.
Het feit dat ik elke dag 3 uur wandel me mijn honden, aan de lange en korte lijn, fiets met de jongste en elke week trouw naar d ehondenschool ga doet er allemaal niet toe...ik sta in rechte lijn met iemand die zijn hond slaat, schop en verwond..met andere woorden dus.....
Nou dank je wel.. ik zal z emeteen gaan herplaatsen :ok:

Tuurlijk het is altijd fijner als ze wel los kunnen maar zo zwart wit als jij het neerzet is het dus niet..niet iedereen heeft die gelegenheid.
Ik ben heel blij dat jij een betere baas bent voor je hond dan dat ik het ben.
Ik denk dat je het nou wat zwart wit ziet :wink:
Jij laat ze los, op veilige plekken, het hoeft toch ook niet iedere dag ?
Maar als een hond nooit eens lekker kan uitrazen dan vind ik dat triest en dan bedoel ik dus nooit :wink:
Verder hebben jouw honden elkaar, maar als je maar een hondje hebt die ook nog eens letterlijk nooit los kan dan vind ik dat inderdaad niet hondwaardig
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik kan me niet inbeelden dat ik voortdurend met ds aan de lijn zou moeten lopen :N: :N:

Vaak ben ik zelf weg en kom ik halverwege tot de ontdekking dat ik geen riem mee heb :N:

Voor mezelf vind ik belangrijk dat mijn honden los kunnen.
Addy

S@ndr@ schreef:tja, soms is het niet anders, ik zie hier heel veel honden die er een poot voor zouden geven, die komen niet verder dan het plaatsje achter, tja.
ik denk wel eens dat de lat hier behoorlijk hoog wordt gelegd, met alles, en een heleboel mensen kunnen of willen daar niet aan voldoen.
het zij zo :19:
beetje nuchter kijken hoor :wink:
Er zijn voor alles en iedereen overal beperkingen, en als het niet erger is dan een wandeling aan de riem, tja :19:
ben ik met je eens hoor maar dat neemt niet weg dat ik het sneu vind voor de hond :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Addy schreef:
S@ndr@ schreef:tja, soms is het niet anders, ik zie hier heel veel honden die er een poot voor zouden geven, die komen niet verder dan het plaatsje achter, tja.
ik denk wel eens dat de lat hier behoorlijk hoog wordt gelegd, met alles, en een heleboel mensen kunnen of willen daar niet aan voldoen.
het zij zo :19:
beetje nuchter kijken hoor :wink:
Er zijn voor alles en iedereen overal beperkingen, en als het niet erger is dan een wandeling aan de riem, tja :19:
ben ik met je eens hoor maar dat neemt niet weg dat ik het sneu vind voor de hond :wink:
En dát ben ik dan weer met jou eens :wink:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

je hebt gelijk het is sneu, maar het grenst bij lange na niet aan mishandeling :19:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

S@ndr@ schreef:je hebt gelijk het is sneu, maar het grenst bij lange na niet aan mishandeling :19:
Een pup die nooit los heeft gemogen en het ook nooit zal mogen omdat het baasje bang/lui/ongeïnteresseerd is, die weet niet wat 'ie misloopt, dus als je het zo beschouwt is het vanuit het gezichtspunt van de de hond geen mishandeling :19:

Ik weet echter wel wat zo'n pupje allemaal niet kan doen en mag doen en dat allemaal zonder goede reden. En ik vind dat dus zo misselijk (omdat ik weet wat het inhoudt en ik ook weet dat het puur en alleen aan het baasje ligt) dat ik er om mij uit te drukken het woord mishandeling gebruik.

Ik kan me echter ook voorstellen dat mensen die mishandelt zijn, of dat van dichtbij hebben meegemaakt of bij dieren hebben gezien, een heel andere invulling aan dat woord geven. En dat is inderdaad een hele andere orde van grootte...

Mag ik dus het woord mishandeling terugnemen en vervangen door de veel betere term "hondonwaardig" die ik Addy zag gebruiken? En dan vind ik het niet bijna, maar heel zeker hondonwaardig :boos:

Zo duidelijker/beter?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:je hebt gelijk het is sneu, maar het grenst bij lange na niet aan mishandeling :19:
Een pup die nooit los heeft gemogen en het ook nooit zal mogen omdat het baasje bang/lui/ongeïnteresseerd is, die weet niet wat 'ie misloopt, dus als je het zo beschouwt is het vanuit het gezichtspunt van de de hond geen mishandeling :19:

Ik weet echter wel wat zo'n pupje allemaal niet kan doen en mag doen en dat allemaal zonder goede reden. En ik vind dat dus zo misselijk (omdat ik weet wat het inhoudt en ik ook weet dat het puur en alleen aan het baasje ligt) dat ik er om mij uit te drukken het woord mishandeling gebruik.

Ik kan me echter ook voorstellen dat mensen die mishandelt zijn, of dat van dichtbij hebben meegemaakt of bij dieren hebben gezien, een heel andere invulling aan dat woord geven. En dat is inderdaad een hele andere orde van grootte...

Mag ik dus het woord mishandeling terugnemen en vervangen door de veel betere term "hondonwaardig" die ik Addy zag gebruiken? En dan vind ik het niet bijna, maar heel zeker hondonwaardig :boos:

Zo duidelijker/beter?
:ok:
Addy

Een hond die echt nooit los komt en thuis ook geen maatje heeft waar hij lekker mee kan spelen en hondse kontakten mee heeft, ja dat vind ik dus wel dierenmishandeling, een hond die af en toe los kan vind ik geen dierenmishandeling maar wel een beetje sneu. Als ik die tokkies zo zie rennen met elkaar dan gun ik dat iedere hond.
Maar er zijn zat mensen die fietsen en andere aktiviteiten ondernemen en de hond maar af en toe los laten, dat vind ik weer prima :ok:
Overigens is het geen waarde oordeel maar mijn gevoel. Als ik mijn honden nooit los zou laten zou ik toch het gevoel hebben dat ze geen hondswaardig bestaan hebben.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Addy schreef:Een hond die echt nooit los komt en thuis ook geen maatje heeft waar hij lekker mee kan spelen en hondse kontakten mee heeft, ja dat vind ik dus wel dierenmishandeling, een hond die af en toe los kan vind ik geen dierenmishandeling maar wel een beetje sneu. Als ik die tokkies zo zie rennen met elkaar dan gun ik dat iedere hond.
Maar er zijn zat mensen die fietsen en andere aktiviteiten ondernemen en de hond maar af en toe los laten, dat vind ik weer prima :ok:
Overigens is het geen waarde oordeel maar mijn gevoel. Als ik mijn honden nooit los zou laten zou ik toch het gevoel hebben dat ze geen hondswaardig bestaan hebben.
Datzelfde heb ik dus ook, ik vind het sneu en ik ben ook een tiepje wat een hond wil om te wandelen in losloopgebieden, lekker laten rausen enzo.
En dat druist dan weer in tegen het nemen van de verantwoordelijkheid door meneertje niet los te laten.

Ook 1 van de redenen waarom we er een tweede hond bij hebben genomen. Niet alleen voor mij, vooral ook voor hem.
Maargoed, we blijven proberen :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Addy schreef:Als ik die tokkies zo zie rennen met elkaar dan gun ik dat iedere hond.
Dat liep ik nog te denken toen ik vanochtend met Frenk in het bos was. Hij liep met zo'n pretbek en die tong er scheef uit (een beetje zo: :Q: ) en ik bedacht me dat ik zo blij ben dat hij weer lekker los kan spelen, rennen en snuffen. Alleen en met andere hondjes :ok:
Is het erg sneu als ik daar dan vervolgens ook nog een beetje emotioneel van kan worden? :N:

Zo'n leventje alleen maar binnen met ons en een rondje door de wijk, da's echt niet genoeg. :19:
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

Mijn hond kan ik niet los laten lopen tenzij ik wil dat hij weg loopt.
als hij ook maar iets hoort of ziet dan is het 1 sprint.
nou en dat is echt geen mishandeling hoor!!! het zou erger zijn als hij onder de auto kwam, of gebeten zou worden door een hond.
ik heb een lijn van 5 meter en daar red hij zich prima mee en ik vind mishandeling een beetje overdreven.

groetjes
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Addy schreef:Een hond die echt nooit los komt en thuis ook geen maatje heeft waar hij lekker mee kan spelen en hondse kontakten mee heeft, ja dat vind ik dus wel dierenmishandeling, een hond die af en toe los kan vind ik geen dierenmishandeling maar wel een beetje sneu. Als ik die tokkies zo zie rennen met elkaar dan gun ik dat iedere hond.
Dus Baco is sneu :jank: die komt maar heel afentoe los ,toch maar in laten slapen dan he ( want dat is het enige alternatief)want ik doe het toch echt voor zijn best wil, en ik wil natuurlijk heel graag dat ie een honds bestaan heeft :19:

en in mijn ogen is het allemaal best te doen voor hem op deze manier, maar misschien zie ik het verkeerd :denken:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tja Nanni zal wel abnormaal zijn, maar die beleefd meer lol aan lekker uren aan de riem lopen dan los te rennen :19:
Tuana beleefd meeste plezier om achter de bal aan te rennen.
En noah vind het dus heerlijk om los te rennen.

Er word snel veroordeeld over mensen die hun hond nooit los laten lopen. je weet nooit waarom :19: Ik zou dus echt geen hond willen die 10 min weg is en een keer terugkomt. Daar is hier geen ruimte voor en ik vind het bloedirritant als er weer zo een beessie voorbij komt sjezen en eigenaar is nergens te bekennen :19:
S@ndr@
Zeer actief

dat zou ik ook niet willen hoor, ik wil heel graag zien wat ze doen ,waar en waarmee :mrgreen:
ik laat ze nooit uit het zicht :neenee:
Frenk
Zeer actief

jidde schreef:Er word snel veroordeeld over mensen die hun hond nooit los laten lopen. je weet nooit waarom :19:
Ik heb volgens mij heel duidelijk gezegd dat ik misselijk wordt van baasjes die hun hond nooit los gooien vanwege hun eigen angsten of omdat zij te lui zijn om erop te trainen. En niet van baasjes die wel hun best doen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Chicoahua schreef:Mijn hond kan ik niet los laten lopen tenzij ik wil dat hij weg loopt.
als hij ook maar iets hoort of ziet dan is het 1 sprint.
nou en dat is echt geen mishandeling hoor!!! het zou erger zijn als hij onder de auto kwam, of gebeten zou worden door een hond.
ik heb een lijn van 5 meter en daar red hij zich prima mee en ik vind mishandeling een beetje overdreven.

groetjes
En daar heb je op getraind neem ik aan?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”