ook ik heb een draadhaar van nu net een jaar oud
leuke hond die heel veel zelf jaagde en allemaal dood wild vond en bij mij bracht. heel keurig natuurlijk. ware het niet dat hij dat op eigen initiatief deed en niet iets wilde apporteren als ik dat zei en dat is uiteindelijk wel de bedoeling!
ook jaagde hij achter eendjes, reigers en al onze andere gevleugelde vrienden aan. niet helemaal de bedoeling dacht ik zo.
belangrijk is om appèl op de hond te krijgen, hoe jong dan ook.
gewoon tijdens de wandeling de hond bij je roepen op het moment dat je zeker succes hebt. lekker koekje/snoepje erin en weer vrij geven.
komt ie met een dood beest aanzetten, commando apport geven als je het ziet en als ie bij je komt, hond laten zitten en op commando los laten.
cartouche jaagt nu veel minder achter eendjes en dergelijke aan en als ie dat wil proberen kan ik hem met een foei, kom voor weer bij mij krijgen. heeft heel wat moeite gekost voor het zover was hoor!
het is en blijft een jachthond dus in het begin heeft ie best even mogen jakkeren op veilige plaatsen. hierdoor leren ze ook dat ze gezond wild toch niet te pakken krijgen.
misschien en aantal handige tips:
meld je aan op :
www.dejachthut.eu
www.jachttraining.nl
http://www.12forum.nl/forum/?ID=3186 ( forum voor en over duitse staandes)
verder wens ik je veel succes met je duitse staande.
gr laura
je kan me ook pben.