Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Intrainen: update filmpjes sorteren

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Intrainen: update filmpjes sorteren

Ongelezen bericht door tycha »

Gisteren heb ik met Tycha de reis naar het oosten ondernomen, en zijn we wezen intrainen voor de keuring in Vriezenveen. Na precies 2 uur rijden komen we zonder problemen aan op het trainingsveld veld (lang leve de TomTom)waar Jan ons al staat op te wachten.

Om 9 uur exact staan we dus op de club in Vriezenveen. Eerst koffie gedronken en een aantal keuringsvragen kunnen stellen. Hoe de oefeningen in elkaar zitten dat weet ik wel. Maar nu zo vlak voor de keuring komen er nog allerlei gedragings vragen op. Wat mag je wel en wat mag je niet bij een bepaalde oefening. En nog belangrijker wat moet je. Gelukkig loopt daar in Vriezenveen iemand die het programma zo ongeveer ontwikkeld heeft en ook nog eens keurmeester is, en mij dus precies kan vertellen wat wel en niet mag, en wat ik dus moet.

Tycha was in eerste instantie weer helemaal hyper, ze heeft natuurlijk een week of 8 heel weinig gedaan en is nog minder buiten de deur geweest om te trainen. We beginnen met apèl dit gaat allemaal goed, alleen wil ze niet af bij de pion en heb ik een extra commando nodig. Echt zo'n gevalletje "doet ze anders nooooiiit".
Hierna gaan we speuren en na goed naar de hond gekeken te hebben gaan ook dit goed.
Terug op de club wil ik in ieder geval nog localiseren en vlakte doen. Dit omdat ik wil zien of ze direct begrijpt wat de bedoeling is op vreemd terrein. Vaak zijn oefeningen ook gerelateerd aan het stuk terrein waar je dit traint. Maar beide oefeningen gaan goed, ook zoals het zoeken van de kleine voorwerpen. Het sorteren gaat ook vlekkeloos.
Het enige wat iets minder gaat is de open trap. Tycha heeft zich een paar maanden terug geblesseerd op de trap in Amersfoort, en neemt hierdoor deze trap in eerste instantie weer veel te hyper, waardoor ze dus weer met haar achterpoten tussen de treden door schiet, zichzelf blesseerd en zelfs bijna van boven naar beneden valt. Samen met Jan doe ik de trap nog een paar keer, want van Tycha hoeft het niet zo nodig meer. En voordat ik naar huis ga, doe ik het nog een paar keer waarbij ik zelf voor haar uit ga op de trap zodat ze wel rustig moet gaan. Dit moeten we zeker nog een paar keer oefenen voor de keuring.

Eigenlijk ben ik heel tevreden met wat ik gisteren gezien heb, natuurlijk moeten de puntjes nog op de i, maar ze heeft laten zien dat ze de oefeningen beheerst en ook begrijpt.
Laatst gewijzigd door tycha op 06 okt 2008 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes Marja
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dat is fijn, ook op vreemd terrein tevreden over de oefeningen.
Ik was gisteren ook in Vriezenveen, maar dan aan de andere kant van de snelweg (wel met camera).
Jammer dat ik het gemist heb. Als je nog een keer op een zaterdag gaat en je wilt toeschouwers, laat me het dan horen.
Als ik niet iets anders afgesproken heb, wil ik het graag een keer zien.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Dat klinkt als een heel goede voorbereiding Marja! Het gevalletje trap herken ik, Noeska heeft na een glibberige trap op een ander terrein nu ineens ook de neiging er op bekend terrein veel te hard op te gaan (alhowel ze nog niet uitgegleden is, maar wel weer even helemaal terug bij af).

Nog succes met de laatste loodjes en de keuring straks natuurlijk!
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Elmar schreef:Dat is fijn, ook op vreemd terrein tevreden over de oefeningen.
Ik was gisteren ook in Vriezenveen, maar dan aan de andere kant van de snelweg (wel met camera).
Jammer dat ik het gemist heb. Als je nog een keer op een zaterdag gaat en je wilt toeschouwers, laat me het dan horen.
Dat is heel aardig aangeboden. Helaas kan ik daar op zaterdag niet meer trainen. En kan ik er nu nog alleen doordeweeks terecht. Wordt voor mij dus ook even zoeken hoe ik dat ga oplossen.
Op zondag heb ik niet gevraagd, is Vriezenveen christelijk? Ik kreeg op de een of andere manier dat daar op zondag niet mogelijk is.
Afbeelding
Groetjes Marja
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

tycha schreef:
Elmar schreef:Dat is fijn, ook op vreemd terrein tevreden over de oefeningen.
Dat is heel aardig aangeboden. Helaas kan ik daar op zaterdag niet meer trainen. En kan ik er nu nog alleen doordeweeks terecht. Wordt voor mij dus ook even zoeken hoe ik dat ga oplossen.
Op zondag heb ik niet gevraagd, is Vriezenveen christelijk? Ik kreeg op de een of andere manier dat daar op zondag niet mogelijk is.
Vriezenveen is inderdaad erg christelijk en op zondag gaat een groot deel de mensen naar de kerk. De mensen die niet meer de zondagsrust hanteren, houden wel rekening met de omgeving.
voorbeeldje: ik ben lid van de fotogroep (en) van de plaatselijke afdeling van de KNNV (natuurvereniging). Binnenkort willen wij een expositie houden van foto's van natuur in Vriezenveen. Aangezien er nig niet veel materiaal door ons geschoten werd wilden we een gezamelijke activiteit plannen. Van de 10 aanwezige leden was er slechts en die het perse niet op zondag wil, dus het werd op een zaterdag gedaan. gisteren dus. :wink:
Maar in ieder geval alvast veel succes toegewenst.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Klinkt goed Marja.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

http://smg.photobucket.com/albums/v68/b ... een007.flv
filmpje Marja en Tycha sorteren

http://smg.photobucket.com/albums/v68/b ... een008.flv
filmpje jan en Arris sorteren. Alle buizen waren belucht alleen degene die Arris er uit moest sorteren was wat langer belucht
Jan
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:http://smg.photobucket.com/albums/v68/b ... een007.flv
filmpje Marja en Tycha sorteren

http://smg.photobucket.com/albums/v68/b ... een008.flv
filmpje jan en Arris sorteren. Alle buizen waren belucht alleen degene die Arris er uit moest sorteren was wat langer belucht
grmbll :devil: ik zit op mijn werk en daar kan ik geen filmpjes kijken, nu moet ik helemaal tot vanavond wachten tot ik het kan zien. :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat klinkt als een goed uitgevoerde generale repetitie Marja. Goed gedaan van jullie! :ok:
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Leuke filmpjes Jan :ok:

Ik moet alleen die snerp stem eens leren houden :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”