Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Raad weer.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

De Raad weer.

Ongelezen bericht door Sylvia »

Wij alle papieren ingestuurd naar de Raad. Stamboom reu, Stamboom teef, en ook HD-Uitslag reu voor vermelding op de stamboom.
Krijgen we de bevestiging binnen van de stamboom zoals de stamboom van de puppen zal zijn.
Allereerst staat de HD-Uitslag van de reu niet gemeld. Maar het mooiste van alles ALLE titels op 1 na geven ze maar niet weer voor het gemak :boos:
De enige titel die vermeld wordt is een Deens Show Kampioen. De rest van alle Veld/Jacht titels worden gewoon maar even weggelaten. :roll: Is niet belangrijk dat werken :roll:
Nou maar weer een brief gemaakt met daarin vermeld dat we graag de titels vermeld zien worden. Juist de Veld Kamp. en Werktitels zijn degeen die we graag terug zien. :pffff:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

erg he? nou succes dan maar. Ik hoop voor je dat het lukt na één brief. :roll: :mrgreen:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik snap zowiezo niet waarom er zo weinig staat op een nederlandse stamboom :denken: Bij een duitse staan alle hoogstbehaalde titels en ook de keurberichten en ALLE hd uitslagen. Die van de nederlandse wil nog wel eens dingen ontbreken. Weet iemand of dat een reden heeft
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

jidde schreef:Ik snap zowiezo niet waarom er zo weinig staat op een nederlandse stamboom :denken: Bij een duitse staan alle hoogstbehaalde titels en ook de keurberichten en ALLE hd uitslagen. Die van de nederlandse wil nog wel eens dingen ontbreken. Weet iemand of dat een reden heeft
Als de papieren ervan eenmaal zijn ingestuurd bij een nest, staan titels er daarna standaard op.
Met andere woorden: als je de diploma's en de hele rommel die erbij hoort opstuurt als je de stambomen aanvraagt (de dekaanvraag opstuurt dus), komt het erop.

Dus als het er niet opstaat, heeft nooit iemand die moeite genomen.

Met HD is het anders, dat hoort erop en als het niet zo is, is dat een fout van de Raad.
Maar dat gaat al jaren niet meer fout, naar mijn ervaring.
Bij ons gaan titels ook nooit fout trouwens, het is echt een kwestie van die dingen insturen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marley1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marley1 »

Dat HD er bij zou moeten staan als je de internationaal erkende uitslag mee hebt gestuurd, ok.

Er is een maximum aan het aantal tekens dat toegevoegd kan worden achter of voor de naam van de hond op een NHSB stamboom. Lijkt me vrij logisch ook. Elk geautomatiseerd programma dat gegevens verwerkt en print heeft dat. Dat dat bij andere landen meer of minder is dat lijkt me ook logisch, afhankelijk van opmaak en programma mogelijkheden.

Wel is het zo dat op het dekaangifte heel nadrukkelijk staat:
- Indien de reu en/of de teef titels hebben behaald die vermeld dienen te worden op de stamboom van de pups dan verzoeken wij u hiervan de bewijzen mee te zenden.

Je kunt dus ook eerst de hand in eigen boezem steken voordat je weer wijst naar de Raad.... De titel van het onderwerp zou dus ook kunnen zijn: De fokker weer....
Groet,

Bob
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Marley1 schreef: Wel is het zo dat op het dekaangifte heel nadrukkelijk staat:
- Indien de reu en/of de teef titels hebben behaald die vermeld dienen te worden op de stamboom van de pups dan verzoeken wij u hiervan de bewijzen mee te zenden.
Waar staat dat het de reu teef betreft :denken:
Want deze betreft het helemaal niet :roll:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef: Als de papieren ervan eenmaal zijn ingestuurd bij een nest, staan titels er daarna standaard op.
Met andere woorden: als je de diploma's en de hele rommel die erbij hoort opstuurt als je de stambomen aanvraagt (de dekaanvraag opstuurt dus), komt het erop.
Inderdaad bij de Weimaraner worden gewoon de duitse proeven/uitslagen gemeld als je ze mee stuurt :ok: Of als ze op de stamboom van de hond staan :wink:
In Duitsland wordt het op de stamboom gemeld, dus hier ook.

Daarom bevreemd het mij weer dat ze dus andere dingen die als titel op de stamboom staan en HD uitslagen die er staan gewoon niet overnemen zoals bij ons het geval is :denken:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Marley1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marley1 »

Sylvia schreef:
Huh? HEt betreft niet de reu of de teef? :denken: Betreft het de titels van de pups? :mrgreen: Of zijn er nog meer honden betrokken bij de totstandkoming van dit nest?
Groet,

Bob
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Marley1 schreef:
Sylvia schreef:
Huh? HEt betreft niet de reu of de teef? :denken: Betreft het de titels van de pups? :mrgreen: Of zijn er nog meer honden betrokken bij de totstandkoming van dit nest?
Meestal ook de grootouders en de overgrootouders van de pups :denken:
En om hun titels gaat het dus :roll:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”