Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxers

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Boxers

Ongelezen bericht door Peter27 »

Hallo Allemaal..

Enige weken geleden heb ik hier een topic gestart aangezien ik mij aan het orienteren ben op een hond. In eerste instantie was ik erg gefocused op een labrador vanwege het karakter.. Nu vind ik doggen ook wel erg leuk maar vaak zo groot. Laatst viel mijn oog op een boxer. Doggen uiterlijk en labrador karakter. (toch??)

Wat zijn de voor en nadelen van een boxer?

Groeten Peter
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

De voordelen zijn wat mij betreft het altijd blije karakter, de vele energie en het toch wel waaks zijn voor het gezin en, als ze niet vreselijk lelijk plat zijn gefokt, vind ik het ook nog mooie honden. De nadelen zijn absoluut de gezondheid, kanker, vaak last van gescheurde kniebanden (echte boxerkwaal) ed. Een labradorkarakter wil ik er niet aan vast linken, daar zijn ze net wat te mans voor :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Dank voor je reactie.. Ik wist niet dat de gezondheid van boxers niet zo ok was. Mijn schoonouders hebben een bordeaux dog.. Die mankeert ook van alles (vooral HD en ED).

Wat betreft labrador karakter bedoel ik sociaal en makkelijk.
Het hoeft van mij geen doetje te zijn zolang hij maar niet op elke hond af vliegt.. Hij moet namelijk een aantal dagen met de uitlaat service mee..
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Peter27 schreef:Dank voor je reactie.. Ik wist niet dat de gezondheid van boxers niet zo ok was. Mijn schoonouders hebben een bordeaux dog.. Die mankeert ook van alles (vooral HD en ED).

Wat betreft labrador karakter bedoel ik sociaal en makkelijk.
Het hoeft van mij geen doetje te zijn zolang hij maar niet op elke hond af vliegt.. Hij moet namelijk een aantal dagen met de uitlaat service mee..
Volgens mij is de Labrador overeenkomst (zoals 'men' Labjes ziet, want ik ken een aantal reuen...) druk en vrolijk.
Voor zover ik weet is heel makkelijk met alle vreemde honden nou niet direct toepasbaar op voornamelijk Boxer-reuen.

"Met andere honden kunnen de meeste Boxers redelijk overweg. Ze spelen graag maar helaas weten niet alle honden (behalve natuurlijk andere Boxers) het wilde spel van een Boxer te waarderen. Ze springen veel en hoog, soms over de hoofden van andere honden heen en maken erg veel gebruik van hun voorpoten in het spel. Ook zijn er Boxers die hun massieve schedel gebruiken als een soort stormram, iets wat maar weinig andere rassen op prijs weten te stellen. Bij de reuen komen er soms wat dominante exemplaren voor die niet zoveel op hebben met andere leden van het mannelijk geslacht. Deze honden moeten ten allen tijde goed onder controle van hun baas staan want een vechtende Boxer is iets vreselijks. Ze vallen laag aan, zoals het een bullebijter betaamd, zijn zeer vasthoudend en hebben de neiging om door te blijven vechten, ook als de opponent deemoeds-gebaren vertoont."

(http://www.jumpingboxers.com/infoboxergedrag.php)
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Van boxers zegt men hier wel dat ze Alle Dagen Heel Druk zijn. En dat klopt absoluut. Ontzettend speels, lief en vrolijk, maar wel mans naar andere honden toe. Ze kunnen ook niet altijd even goed overweg met andere honden (vooral reuen). En ze kwijlen, maar dat vind ik nu niet het grootste bezwaar.

Een labrador is toch een heel ander type hond. Rustiger en ze kunnen vaak beter met andere honden overweg. Ook vind ik labjes wat relaxter, ook met het spelen met kinderen. Een boxer is zo druk en enthousiast dat die zijn lompheid helemaal vergeet en dat heeft een labrador toch minder in mijn ogen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Mijn man had een boxer toen ik hem leerde kennen.Hij was druk, speels, ongelofelijk lomp maar heel lief, en geen wegloper; ik kon die hond overal loslaten, ook bij vreemde reuen.Nadeel was inderdaad de zwakke gezondheid en eerlijk gezegd ben ik daarna ook nooit meer zo'n lieve boxer tegengekomen, in die zin dat de meeste boxers tegen andere honden beslist niet meer zo leuk zijn.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat zoek je precies in een hond dan? Ik persoonlijk vind een boxer veel leuker dan een lab, maar dat heeft ook met het uiterlijk te maken, maar dat blije clowneskekarakter vind ik ook erg leuk. Maar gezondheid zou mij tegen houden om een boxer te nemen.
Maar waarom geen dog, niet alle doggen zijn groot, sportieve amerikaanse bulldog bv. Leukste honden die er zijn en je hebt ze tussen de 35 en 60 kg, heel verschillend dus.
Peter27
Zeer actief

Een Am Bull heb ik ook aan zitten denken.
Het "probleem" is echter dat ik geen pup wil maar een reeds volwassen hond van ongeveer 2/4 jaar.
Het aanbod van Am Bulls is erg klein aangezien er niet zo vreselijk veel van zijn in NL. Boxers worden veel vaker aangeboden via de vereniging (en op marktplaats natuurlijk al ben ik daar niet zo'n fan van..)
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Peter27 schreef:Een Am Bull heb ik ook aan zitten denken.
Het "probleem" is echter dat ik geen pup wil maar een reeds volwassen hond van ongeveer 2/4 jaar.
Het aanbod van Am Bulls is erg klein aangezien er niet zo vreselijk veel van zijn in NL. Boxers worden veel vaker aangeboden via de vereniging (en op marktplaats natuurlijk al ben ik daar niet zo'n fan van..)
Of gewoon dierenasiels.com in de gaten houden. Basco de bruine uit mijn onderschrift, heb ik toen hij 1 jaar was uit het asiel gehaald. Hij is een kruising met wat geen idee, cane corso of boxer misschien en echt een gouden hond.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Carmen schreef:
Of gewoon dierenasiels.com in de gaten houden. Basco de bruine uit mijn onderschrift, heb ik toen hij 1 jaar was uit het asiel gehaald. Hij is een kruising met wat geen idee, cane corso of boxer misschien en echt een gouden hond.
Ja, op dierenasiels.com staan vaak hele leuke boxers/bulldoggen en kruisingen ervan op.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn beide honden in mijn onderschrift zijn "tweedehandsjes" Sun, rechts komt uit een Spaans asiel en Bono, links, komt uit nederland. Afdankertje via marktplaats :wink: Zijn beide hele fijn, sociale honden, ook met andere reuen. Het maakt mij niet zoveel uit waar een hond vandaan komt, qua herplaatsers dan he, hoewel mijn hart toch het meest uitgaat naar honden in buitenlandse asiels, omdat die het gewoon écht beroerd hebben.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Re: Boxers

Ongelezen bericht door Inge »

Peter27 schreef:Hallo Allemaal..

Enige weken geleden heb ik hier een topic gestart aangezien ik mij aan het orienteren ben op een hond. In eerste instantie was ik erg gefocused op een labrador vanwege het karakter.. Nu vind ik doggen ook wel erg leuk maar vaak zo groot. Laatst viel mijn oog op een boxer. Doggen uiterlijk en labrador karakter. (toch??)

Wat zijn de voor en nadelen van een boxer?

Groeten Peter
Labrador karakter...ehm nee :mrgreen:
Een boxer is gemiddeld gezien geen doetje met andere honden. Met name de reuen kunnen behoorlijk vechtlustig zijn, iets wat m.i. ten alle tijden voorkomen dient te worden overigens. Vechtende boxers zijn een verschrikking. Door hun onderbeet kunnen ze behoorlijke scheurwonden veroorzaken bij andere honden.
Teven zijn doorgaans wat gemakkelijker met andere honden, maar ook daar heb je notoire vechtertjes tussen zitten. :19:

Het leuke aan de boxer is de speelsheid tot op hoge leeftijd, het clowneske gedrag, het zuchtend van tevredenheid zich tegen je aan vleien, altijd in voor een stoeipartij of een flinke wandeling.
Alle dagen heel druk...dat geldt wel buiten, maar een boxer die genoeg beweging krijgt is binnen vrij rustig. Kwijlen valt ook heel erg mee. Na het eten en drinken kwijlen ze wel wat (doordat de lippen simpelweg niet goed aansluiten) maar als je een boxer niet leert te schooien is het goed te doen. Gewoon ff de bek afvegen na het eten en klaar. :wink:
Een boxer die gewend is aan kinderen is over het algemeen de grootste kindervriend die je je kunt voorstellen. Danco was er niet aan gewend maar toen mijn zusje haar kinderen kreeg ontpopte "opa" zich als grote beschermer van de kinderen.

De gezondheid is helaas niet al te best. HD, ED, knieproblemen, spondylose, hartproblemen, gevoeligheid voor kanker (met name opletten bij bultjes), epilepsie....het zit allemaal in het ras. :19:

De boxer is mijn eerste grote liefde maar helaas zal Nika voorlopig de laatste voor mij zijn. Ik durf het gezondheidsrisico niet meer te nemen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik denk ook niet dat je de Boxer met een Labrador moet vergelijken. Ze zijn vaak wel net zo enthousiast, blij en lomp maar ken er ook behoorlijk wat die toch niet zo heel leuk zijn naar anderen toe. Vooral als je een herplaatser wil zie je heel vaak (niet altijd) dat die niet met andere honden kunnen.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

De Boxers van me neef zijn inderdaad altijd druk, vrolijk, speels, maar als het genoeg is, is het genoeg :wink: en gaan ze de mand in. De reu is mijn grote vriend ligt altijd op me schoot en de teef mag dan niet bij me in de buurt komen. Ze zijn vriendelijk tegen alle mensen vreemde of niet, alleen met andere honden gaat het niet. En de gezondheid is niet optimaal, de reu is net geopereerd aan zijn kniebanden en de teef is ook niet helemaal gezond.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ken hier een aantal boxers de ene is zo verschrikkeljijk druk, de ander is een hele lieve schat, en mijn honden spelen er regelmatig mee.
de rest zie ik wel lopen maar verder geen contact mee.
Zijn hele leuke honden, en ja die gezondheid ,dat moet je toch altijd maar afwachten :19:
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik vind boxers helemaal fantastisch qua uiterlijk en gedrag. Evengoed zal ik (voorlopig) geen boxer meer nemen. Ik heb zelf te veel medische trammelant meegemaakt met de 2 boxers die ik heb gehad om dat risico nog een keer te durven nemen. En dan heb ik het nog niet eens over kanker, hartproblemen of hd ofzo.
Overigens staat boxer bekend als grote kindervriend. Nou, mijn eerste boxer hield vreemde kinderen het liefst op grote afstand. Meenemen naar de stad bijvoorbeeld was een ramp, omdat zoveel mensen denken dat boxers zo leuk met kinderen zijn dat ze altijd ongevraagd kunnen aaien e.d. Ik heb het zelfs meegemaakt dat een kind mijn boxer stond te slaan op de rug, moeder stond ernaast, ik zag het vanuit mijn ooghoek. Ik vond het zo bizar dat me eruit floepte, pas op hoor, hij bijt. Welnee zegt die moeder, dan liep je er niet hier mee in de stad. In elk geval, gelukkig veranderde dit toen we onze rottweilerpup kregen, die was nog eens echt gek met kinderen, maar vanaf dat moment grepen de ouders de kinderen al van verre in de kraag en trokken ze aan de kant. Vond ik niet erg, maar dan vooral richting de boxer.

Onze boxers zijn altijd erg rustig geweest in huis, wel enthousiast enzo hoor, maar wij deden er dan ook vrij veel mee. Overdag was onze eerste boxer alleen thuis als mijn man en ik werkten, was geen enkele probleem. Het grappige was dat hij dat ook in het weekend altijd doortrok. Ook in de weekenden lag hij overdag lekker te dutten. En rond een uur of 5 kwam hij dan in beweging.
Wel erg dominant naar andere honden. We hebben hem zelden met andere honden kunnen laten spelen. Hij had ook een heel andere manier van spelen dan veel andere honden. Hij hield van wel, noem het maar boksen. Gepruts op de vierkante meter, om elkaar en over elkaar heen springen, met zijn achterwerk tegen de andere hond aan bonzen, dat smeet hij er echt in. Veel andere honden (vooral zeg maar jachthonden enzo) die wilden liever meters maken, veel achter elkaar aanrennen. Dus qua spelen klikte dat niet. Hij smeet zijn achterwerk eens tegen een labrador aan, die viel gelijk op de grond :-)
Nogmaals, fantastische honden, niet te vergelijken met andere honden wat mij betreft... Maar ik durfde het niet meer aan.
Groetjes,
Marjan
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als je een hond wilt die goed met andere honden op straat kan opschieten, zou ik persoonlijk niet voor een Boxer kiezen.
Er lopen hier ontzettend veel Boxers rond, en geen van allen is leuk met andere honden.
De eigenaren lopen dan ook altijd een andere kant uit als ze andere honden zien, of ze steken even over enz.
Wat gezondheid betreft kan ik alleen maar spreken over wat er op dit forum wordt gezegd, en over de Boxer van een vriend van ons.
Die hond kampt al met gezondheidsproblemen van pup af aan.
Beginnend met darmproblemen, slechte groei, bulten en wratten, allergieën, hij heeft ook al drie hersenbloedingen gehad.
De hond is nu acht jaar oud, en zijn eigenaar verwacht dat hij 2010 echt niet meer gaat halen, zo slecht gaat het met hem.
:zweep:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

*Vraag en aanbod van dieren is niet toegestaan.*
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Mijn schoonouders hebben ook een boxer (nu 2) een reu en die is echt heel druk hoor. Maar wel heel lief. Speelt ook erg graag met onze 2 basset pups.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”